Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TJJ
    replied
    Originally posted by Alhimiq View Post
    Luin, että tuo DISA alkaa vaikuttaa vasta 3750-4000 kierroksissa. Onkohan totta? Tarkoitatko muuten tuota osaa #6? Vaihdoin meinaa tuon 6 osan. Ei vaikutusta ongelmaan. http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=11&fg=40
    DISA tosiaan muuttaa asentoa noiden kierroksien kohdalla. Mutta vaikutus on ainakin minun autossa aika olematon, siis eroa ei huomannut kun sille menevä johto oli irti/DISA oli pakotettu nippusiteellä yhteen asentoon.

    Tuota #6 osaa juuri tarkoitin mutta onhan tuolla lisäksi tuo osa #7, sekin voi pitää ääntä. Entä oletko tarkistanut, että läppärungolle menevä haitarikumi on ehjä? Erityisesti siinä tuolle osalle #7 menevä haara on aika yleinen vikapaikka.

    Leave a comment:


  • Alhimiq
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Huohotin (separaattori) on siellä. Mutta oletko varma, ettei ääni kuulu tuosta DISA-venttiilistä, siis tuo laatikko joka näkyy öljytikun takana. Sen/imusarjan sisällä on tuollainen läppä: http://media.photobucket.com/image/b...M54Intake4.jpg
    Itelläni m52b20. Onko siinäkin tuo disa? Itellä auto kulkee kehnosti ja aina vaihtaessa 1-3 vaihteila kuuluu sirinää, kun kytkintä painaa. Mitä tuo läppä tekee? Voisitkos millään osoittaa sen realoem:ista? Ja tuo räksyttävä ääni kuului vain 1500-2000 rpm. Siis onko tuo läppä Imusarjassa? Mulla kun laittaa ilmastoinnin päälle, auto saa lisää potkua. Vaikuttaako tuo osa mitenkään tuohon? Oisko tuolle suomenkielistä vastinetta?

    Luin, että tuo DISA alkaa vaikuttaa vasta 3750-4000 kierroksissa. Onkohan totta? Tarkoitatko muuten tuota osaa #6? Vaihdoin meinaa tuon 6 osan. Ei vaikutusta ongelmaan. http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=11&fg=40
    Last edited by Alhimiq; 25-03-2009, 18:28. Reason: lisää..

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Tähänkin ootellaan vielä vastausta.


    Tuon kun luet.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Alhimiq View Post
    Osaisko joku kertoa, mitä on imusarjan alla (kuvasta näkyy). Onko huohotin juuri siellä vai onko siellä jokin muu osa? Meinaa, joku/jokin pitää mulla tuolla räksyttävää ääntä. Pitää vaihtaa jokin osa, mutta mikä?
    Huohotin (separaattori) on siellä. Mutta oletko varma, ettei ääni kuulu tuosta DISA-venttiilistä, siis tuo laatikko joka näkyy öljytikun takana. Sen/imusarjan sisällä on tuollainen läppä: http://media.photobucket.com/image/b...M54Intake4.jpg

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Onkos tää sama homma myös tossa sigun m52b25:sessa? Eli pitäiskö ruveta huohotinta päivittelemään?
    Tähänkin ootellaan vielä vastausta.

    Leave a comment:


  • Alhimiq
    replied
    m52b20

    Moi!

    Osaisko joku kertoa, mitä on imusarjan alla (kuvasta näkyy). Onko huohotin juuri siellä vai onko siellä jokin muu osa? Meinaa, joku/jokin pitää mulla tuolla räksyttävää ääntä. Pitää vaihtaa jokin osa, mutta mikä?

    xzxz
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Onkos tää sama homma myös tossa sigun m52b25:sessa? Eli pitäiskö ruveta huohotinta päivittelemään?

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Vaihdoin tänään huohottimen Cold-country versioksi.


    Vaihdoin osat 1, 2, 3 ja 4. Osa #7 on aina eristettyä mallia.

    Kaasuläpän joutui irroittamaan, joten voisin suositella uuden tiivisteen kaasuläpän ja imusarjan väliin. Ei jää ainakaan vuotamaan.

    Imusarjaa ei tarvitse irroittaa.

    Autona E39 530i.
    Aikaa meni kaksi tuntia.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Racink View Post
    En usko että tarvii, tai miksi ihmeessä tarvisi kun ei e39:ssäkään niin tehdä? Samanlainen moottori kuitenkin. Kaikki ylimääräinen(ilmansuodatinkotelo, IMM, ICV, tyhjäkäyntimoottori,kaasuläppäkotelo...) vain edestä pois. Tuskin ainakaan helpommalla pääsee irrottamalla imusarja.
    Paitsi että e46:ssa tuplavanos kone, jos e39 siis vanhempi kuin 9/98.

    EDIT. Tää olikin M54 topic, sorry.

    Leave a comment:


  • henri
    replied
    Originally posted by jakkeri530d View Post
    Täällä jäätyi huohotin jo Torstai iltana tuosta 520:stä. Eli kustannus arvio osineen ja töineen n. 350-400e. on ok. Ja jos varmistuu että pukkasi öljyt venakopantiivisteen välistä, niin se lisäksi.
    Missähän täällä Oulun alueella kannattas asennuttaa tuo lämmitettävä huohotin tähän omaan diiseliin? Wetteri, onko muita paikkoja joissa hommat hoituis, hinnat ei ois niin huikeita?

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Okey, eiköhän tuo luonnistu sitten kun ojissa kasvaa jo kukkia

    Leave a comment:


  • Ville J
    replied
    .....
    Last edited by Ville J; 06-11-2019, 22:28.

    Leave a comment:


  • Racink
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Up up

    Ulkona -10'C pakkasta ja pakkanen kiristyy päivä päivältä vaan lisää..huohottimen jäätyminen tässä pelottaa, ei niinkään tuo kylmyys.

    Separaattori + kaikki letkut (eristetyt) olis tossa vieressä, mutta nyt askarruttaa se että pitääkö tosiaan imusarja irroittaa (E46 328i) että pääsee noita osia vaihtamaan?
    En usko että tarvii, tai miksi ihmeessä tarvisi kun ei e39:ssäkään niin tehdä? Samanlainen moottori kuitenkin. Kaikki ylimääräinen(ilmansuodatinkotelo, IMM, ICV, tyhjäkäyntimoottori,kaasuläppäkotelo...) vain edestä pois. Tuskin ainakaan helpommalla pääsee irrottamalla imusarja.

    Leave a comment:


  • jakkeri530d
    replied
    Täällä jäätyi huohotin jo Torstai iltana tuosta 520:stä. Eli kustannus arvio osineen ja töineen n. 350-400e. on ok. Ja jos varmistuu että pukkasi öljyt venakopantiivisteen välistä, niin se lisäksi.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Up up

    Ulkona -10'C pakkasta ja pakkanen kiristyy päivä päivältä vaan lisää..huohottimen jäätyminen tässä pelottaa, ei niinkään tuo kylmyys.

    Separaattori + kaikki letkut (eristetyt) olis tossa vieressä, mutta nyt askarruttaa se että pitääkö tosiaan imusarja irroittaa (E46 328i) että pääsee noita osia vaihtamaan?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎