Okei, no pitää huomenna valosalla tutkia jos jotain löytyis...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
318i, m40 käyntihäiriö
Collapse
X
-
Originally posted by Zassi- View PostLainaampa tätä topicia ettei turhaan tarvi uutta saman aiheen juttua aloittaa.
Eli ongelma on että tänään ajoin normaalisti autolla kotiin, sammutin auton ja olin lähdössä kauppaan. Kun käynnistin auton niin se kävi vaivalloisesti tyhjäkäynnillä, hyvä että käynnissä pysyi. No annoin sitten vähän kaasua niin sammui samantien. Kokeilin uudestaan niin pysyi enään käynnissä noin kymmenen sekuntia kunnes sammui, vaikka ei antanut kaasua. No odottelin hetken ja yritin uudestaan niin ei käynnisty enään ollenkaan.
Eli mikä vois olla vika? Oon näitä saman aiheen juttuja lueskellu ja koitellu jo melkein kaikkea mutta mikään ei auta. Ja kone on M40B18.
Kiitos jo etukäteen...
TAPAUS 1.
Joo elikkäs syksyllä ilmeni samanlainen ongelma minun autossa. Minkäänlaisia oireita ei ollut aikaisemmin ilmennyt, kunnes se sitten eräänä päivänä ei lähtenyt enää käyntiin. Ei vaikka kuinka yritti startata. Seuraavana päivänä uusi yritys ja lähti käyntiin nipin napin. Auto ei käynyt kunnolla, ei ottanut kierroksia, meinas sammua, tyhjäkäynti seilas ja putki paukku oikein kunnolla. Ihan niinkö olis raketteja ammuttu pakoputkesta. Hajuki oli sen mukanen.
Tehot oli kateissa, eikä käynny kaikilla pytyillä. Justiin ja justiin kulki 80km/h pintakaasulla, jos paino kaasun pohjaan ei kulkenu mihinkään eli sai liikaa pensaa, tukehtu. Saatto sammua kesken ajon, varsinki jos teki moottorijarrutuksen tai hiljensi vauhtia. Vaihettiin uusi bensapumppu (190e), ei vaikutusta. Auton lämmöllä ei ollu minkäälaista vaikutusta, kävi yhtä huonosti kylmänä ja lämmenneenä.
Auto vietiin korjaamolle, jossa se oli kuukauden päivät.
Vika: Vialliset johdot, jotka oli hajottanu puolan. Kuulemma oli joku sylinterin anturiki viallinen, piti tilata ulkomailta. Samalla vaihettiin jakohihna. Lasku 700e.En saanu niistä korjaajista oikein mitään irti ko yritin kysellä mikä siinä oli vikana. Luulivat etten ymmärrä mitään ja selittivät ympäripyöreästi, koska olen nainen. :think
TAPAUS 2.
Auto ehti toimia normaalisti vähän reilu kuukauden kunnes se sitten taas tammikuun alussa alko temppuileen. Samat oireet: kulutus mittari pouvas ees taas, pensan kulutus nousi, auto kävi miten sattuu, ei kulkenu mihinkään, sammuili, ei pysyny käynnissä, tyhjäkäynti toivotonta. Vika: Yllätys, yllätys, taas PUOLA! Puola vaihtoon ja auto toimi taas normaalisti.
Kysyin nimeltä mainitsemattomalta korjaamolta, jossa autoni oli korjauksilla, mistä johtuu puolan jatkuva hajoaminen, korjaajien kommentti: Ei osaa sanoa!
TAPAUS 3.
26.1.08 Auto ehti toimia pari viikkoa normaalisti, kunnes se TAAAAS prkl alko temppuileen. Samat oireet. Alkaa oleen jo aika toivoton tapaus, tekis mieli ajaa auto suoraan romuttamolle tai vaikka puuhun. Vaikuttaa siltä, että vika on jossain muuhalla. Toinen bemari jo menossa, eikä parannusta näytä olevan.
Eli osaisiko joku neuvoa? Luin jostain, että ohjauspoksi saattaa aiheuttaa tuon puolan jatkuvan hajoamisen, onko perää?
E60 535dA -05
E39 530i Touring M-Sport -02
1.3 Toyota Corolla DX -83 - Rokki Corolla
EX:
E46 330Ci -00 M-Sport
E36 318i sedan -91 - Tuninki "projekti"
E30 318i -88 - Punainen Paholainen
sigpic
Comment
-
-
^Auto toimii taas ihan normisti, en tiiä missä vika ko välillä tuumaa oireilla. Eilen ko ajelin töihin haisi hieman palaneen käryä, että oisko taasen johot ja puola kyrvähtäny? :think Bimmeri kyllä kulkee ihan normaalisti.
Semmonen oli kans mielesä että voiko jatkuva puolan hajoaminen johtua siitä että autoon oli vaihettu tarvikepuola (23e) eli ei bmw:n alkuperästä puolaa? Olen kuullut, että jotku autot "vaatii" sen alkuperäsen?
E60 535dA -05
EX:
E46 330Ci -00 M-Sport
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by ^^henu View Post^Auto toimii taas ihan normisti, en tiiä missä vika ko välillä tuumaa oireilla. Eilen ko ajelin töihin haisi hieman palaneen käryä, että oisko taasen johot ja puola kyrvähtäny? :think Bimmeri kyllä kulkee ihan normaalisti.
Semmonen oli kans mielesä että voiko jatkuva puolan hajoaminen johtua siitä että autoon oli vaihettu tarvikepuola (23e) eli ei bmw:n alkuperästä puolaa? Olen kuullut, että jotku autot "vaatii" sen alkuperäsen?Kesänissanisti / talvibemaristi
Comment
-
-
Hyvinkin mahdollista, tosiaan ihtelläkään ei oo mitään varmaa tietoa. Tosin ainahan sitä puhutaan ettei tarviketavara kestä niin hyvin kuin alkuperänen, joka osin kyllä on totta, ainaki omalta kohalta. Riippuu kyllä aivan autosta ja tarvikkeesta. Olis vaan kiva tietää mistä mahtaa johtua tuo että puola menee koko ajan paskaks?!Auto kuitenkin toimii tällä hetkellä täydellisesti (koputtaa puuta).
E60 535dA -05
EX:
E46 330Ci -00 M-Sport
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by MPM View PostOnhan noista mutu juttua ollu ettei arvot täsmää ja siks olis ongelmia, mutta vielä ei oo mulla silmään tarttunu mitään faktaa. Tosiaan ainakin itelläkin tarvikepuola toimi ihan normaalisti, kestävyyttä en ehtiny todeta.
Tarvikepuola voi kyllä toimia jonkin aikaa mutta pahimmassa tapauksessa se hajotessaan rikkoo myös ruiskuboksin
Tämä ei ole mutu tuntumaa, vaan Laakkoselta kuultua faktaa!
Comment
-
-
Lainaampas minäkin..eli mulla kans samoja ongelmia. Kun auton käynnistää niin käy epätasaisesti välillä ja sitten taas ei. Moottorinohjainyksikön häiriövalo palaa mittaristossa. Vikakoodit luettu jo pariinkin kertaan ja vikamuisti nollattu mutta valo syttynyt yhä uudestaan. Lambda-anturikin vaihdettiin ( mikä on pakoputkessa). Mutta ei auttanut kun tuo valo syttyi taas.Olisko jollain kokeneemmalla tietoa et johtuuko sit kenties ilmamassamittarista vai mistä?.ex: F30 318i LCI
ex: Audi A3 8V facelift
ex: E92 325i
ex: E46 318i M-Sport II
ex: Focus ST 170
ex: A4 1.8 TQ
ex: E46 318Ci coupe
Comment
-
Comment