Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 simahti yllättäen! Missä vika? / Pulssianturi juttua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HSuomi
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 277
    • mäntsälä

    #31
    Taas mittailin... Ainoastaan ylemmästä anturista tulee jännitettä kun konetta pyörittää ja mittaa samalla. Vaikka anturit vaihtaa toisin päin niin vain ylemmästä tulee. Miten tämä on mahdollista? Onko kellään tietoa että tää ei menis yksin puheluksi.
    Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
    ~~Sälinkään Moottorikerho~~

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      #32
      Originally posted by HSuomi View Post
      Taas mittailin... Ainoastaan ylemmästä anturista tulee jännitettä kun konetta pyörittää ja mittaa samalla. Vaikka anturit vaihtaa toisin päin niin vain ylemmästä tulee. Miten tämä on mahdollista? Onko kellään tietoa että tää ei menis yksin puheluksi.
      Eli niinkuin jo aikaisemmin sanoin, tarkista siitä reijästä että onko v-pyörässä nasta vielä jäljellä.
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • ropo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 648

        #33
        Originally posted by Jasu View Post
        Eli niinkuin jo aikaisemmin sanoin, tarkista siitä reijästä että onko v-pyörässä nasta vielä jäljellä.
        Onko siellä sitten molemmille antureille omanasta jos kerran molemmat anturit toimii ku vaihtaa niiden paikkaa?

        Itselläni on m20b20 L-jetronic koneessa sama vika ei tule kipinää....
        Last edited by ropo; 15-01-2008, 19:26.
        Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

        Comment

        • HSuomi
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 277
          • mäntsälä

          #34
          No täytyy hommaa joku periskooppi ku ei sinne muuten nää. Mutta miksi toisesta anturista tulee jäntsää? Ottaako ne molemmat anturit samasta nastasta pulssin?
          Jotain hämärää täs on koska vain ylemmästä anturista tulee pulssia vaikka anturit vaihtaa päiksee.
          Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
          ~~Sälinkään Moottorikerho~~

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            #35
            Ylempi anturi ottaa tietonsa hammaskehältä. (tieto kierrosnopeudesta)
            Alempi anturi kehän takaa jossa yksi nasta. (tieto kampuran asennosta)
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • Sd
              Bimmer Rookie
              • Sep 2002
              • 156
              • Turku

              #36
              juurikin miten jasu sanoi. eli tarkasta näkyykö alemmasta reijästä "nastaa". anturit tuntuisivat toimivan, edellyttäen että ne voi vaihtaa päikseen..? onko boksi, jota koititte varmasti ehjä? täysin samalainen vika oli meinaan kerran, ja vika boksissa..
              BMW E30
              MB

              Comment

              • Sd
                Bimmer Rookie
                • Sep 2002
                • 156
                • Turku

                #37
                Originally posted by ropo View Post
                Onko siellä sitten molemmille antureille omanasta jos kerran molemmat anturit toimii ku vaihtaa niiden paikkaa?

                Itselläni on m20b20 L-jetronic koneessa sama vika ei tule kipinää....
                ropon kandee tarkistaa konehuoneessa kuskinpuolen loksussa sijaitseva rele, taitaa jonkinlainen "päärele" olla.
                BMW E30
                MB

                Comment

                • HSuomi
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 277
                  • mäntsälä

                  #38
                  Originally posted by Jasu View Post
                  Ylempi anturi ottaa tietonsa hammaskehältä. (tieto kierrosnopeudesta)
                  Alempi anturi kehän takaa jossa yksi nasta. (tieto kampuran asennosta)
                  Noniin! Tuleehan sitä tietoa ku ruinaa. Täytyy koittaa jotain peili viritystä että näkis sinne reikään.
                  Ja boxi on irrotettu toimivasta autosta jonka jälkeen pyöriny kesästä tähän asti takakontissa "vara boxina".
                  Etuiskarin vieressä on hopeinen rele jossa on diodi, onko se "motronicin rele"? Mikä sen merkitys on? Mittailin sen kärkien kuntoa ja huomasin että on noin 300ohmia vastusta... Eikö pitäis olla lähes 0ohmia?
                  Täytyy koittaa saada töistä vielä skooppi lainaan ni pääsis tutkimaan vähän tarkemmin juttuja.
                  Onko joltain lähtenyt joskus VP:stä se triggeri nappi irti?
                  Ja jos tulee mieleen muita hyviä ideoita ni kertokaa.

                  Alkaa tosiaan toivo hiipumaan jos se nappi sattuis olemaan vielä siellä kehällä tallella. Ajokortinkin sain jo takasin.
                  Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
                  ~~Sälinkään Moottorikerho~~

                  Comment

                  • -Jarno-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1140
                    • Salo

                    #39
                    Kyll? sen natsan n?kee limpusta kun taskulampun valolla kattoo ja kaveri py?ritt?? konetta.
                    ________
                    Essential Vaaapp
                    Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:19.

                    Comment

                    • HSuomi
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 277
                      • mäntsälä

                      #40
                      Aivan varmasti. Mulla vaan taitaa olla poikkeuksellisen iso pää ku en päässy sinne niin että olis nähny. Täytyy mennä huomena uudestaan sovittelemaan josko se pää jossain asennossa sinne mahtuis.
                      Onko eri vaihteistoissa noi anturit eri kohdassa?
                      Last edited by HSuomi; 15-01-2008, 23:11.
                      Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
                      ~~Sälinkään Moottorikerho~~

                      Comment

                      • ropo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 648

                        #41
                        Originally posted by Sd View Post
                        ropon kandee tarkistaa konehuoneessa kuskinpuolen loksussa sijaitseva rele, taitaa jonkinlainen "päärele" olla.
                        Tarkoitatko sitä pitkää relettä? On koitettu vaihtaa ei vaikutusta....

                        Tuolta voi lukea mitä kaikkea yritetty... http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=122516
                        Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                        Comment

                        • -Jarno-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1140
                          • Salo

                          #42
                          Pitk? rele on bensapumpulle muistaakseni l-jetiss?, motronicissahan on lyhyempi malli. Keskimm?inen on ruiskunrele. Ootko kattonu et maapiuhat on tukevasti kiinni?
                          ________
                          Depakote Lawsuit
                          Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:19.

                          Comment

                          • Racink
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2004
                            • 840
                            • Jkl

                            #43
                            Onko jakajan kannen alle kurkattu?

                            Comment

                            • mekstrm
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2003
                              • 836
                              • Vantaa

                              #44
                              Liitin?

                              Oletko kurkannut suuttimien johtosarjan isoa liitintä joka on imuarjan alla?
                              Itsellä kerran sippas e30 325i kun seinään ja kävin kaikki samat paikat läpi kun sinäkin, tuloksetta.
                              Kun raotin sen liittimen kumisuojaa, niin alta paljastui läjä siniseksi hapettuneita johtoja joista muutama oli poikki.
                              Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

                              Comment

                              • Jasu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2110
                                • Tampere / Isojoki

                                #45
                                Originally posted by mekstrm View Post
                                Oletko kurkannut suuttimien johtosarjan isoa liitintä joka on imuarjan alla?
                                Itsellä kerran sippas e30 325i kun seinään ja kävin kaikki samat paikat läpi kun sinäkin, tuloksetta.
                                Kun raotin sen liittimen kumisuojaa, niin alta paljastui läjä siniseksi hapettuneita johtoja joista muutama oli poikki.
                                Käsittääkseni liitin vasta uudemmassa Motronicissa.
                                Volvo S80 V8
                                Mercedes C250d
                                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎