Originally posted by Jasu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20B25 simahti yllättäen! Missä vika? / Pulssianturi juttua
Collapse
X
-
Kävin peilin avulla kattelemassa alempaa reikää ja siellä vauhtiksen kehällä ei näkynyt muutakuin reikä jossa näkyi tasapääruuvin kanta. Onko siis se nappula irronnut? käsittääkseni se on joku neliön muotoinen rauta pala. Olisko kellään kuvaa miltä ehjän kuuluu näyttää?Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
~~Sälinkään Moottorikerho~~
Comment
-
-
Originally posted by HSuomi View PostKävin peilin avulla kattelemassa alempaa reikää ja siellä vauhtiksen kehällä ei näkynyt muutakuin reikä jossa näkyi tasapääruuvin kanta. Onko siis se nappula irronnut? käsittääkseni se on joku neliön muotoinen rauta pala. Olisko kellään kuvaa miltä ehjän kuuluu näyttää?
kork. 6mm
lev. 9mm
syv. 4mm
Comment
-
-
OK. Mitään tollasta siellä ulkokehällä ei näkyny, vain reikä jossa näytti olevan ruuvi pohjalla ja reijän ympärillä oli vähän vähemmän ruostetta. Kehän sivulla näkyi useampia rautoja, varmaankin asetelman kiinnitykset? Näillä tiedoilla vois siis päätellä että irti olis lähteny. Kuva ehjästä VP:stä olis kyllä mainio saada.Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
~~Sälinkään Moottorikerho~~
Comment
-
-
Originally posted by -Jarno- View PostPitkä rele on bensapumpulle muistaakseni l-jetissä, motronicissahan on lyhyempi malli. Keskimmäinen on ruiskunrele. Ootko kattonu et maapiuhat on tukevasti kiinni?
Tuleeko kipinää jos bensapumppu ei pyöri? Motronicissa ei taida tulla mut miten tämä L-jet?Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
-
-
Originally posted by HSuomi View PostKiitos Jasu!!!! Varmaan kannattaa irrottaa vaihteisto ja sitäkautta vaihtaa VP, vai kuinka olis helpointa?.
Comment
-
-
Originally posted by HSuomi View PostOnko muuten mahdollista korjata vanha VP vaikka hitsaamalla se palikka takasin, jos se palikka löytyy sieltä kytkinkopasta ehjänä?
Comment
-
-
No jaa, taitaa olla aika vaarallista lähteä tekemään hitsauksia vauhtipyörään. Pyörii kuitenkin n.6500rpm ja sit jos jotain murtuu... Siksipä kysyn että käykö kaikkien m20b25 vauhtipyörät päikseen vai onko eroja. Ja voin ostaa ehjän vauhtiksen jos on myytävänä.Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
~~Sälinkään Moottorikerho~~
Comment
-
-
Originally posted by HSuomi View PostSiksipä kysyn että käykö kaikkien m20b25 vauhtipyörät päikseen vai onko eroja. Ja voin ostaa ehjän vauhtiksen jos on myytävänä.
Ei ole uudempien b25:sen vauhtipyörässä tuota tappia, eli niissä jossa on tunnistin moottorin edessä ja kolmerivinen boxi.
Vaihtuu joskus alkuvuodesta -88 tai loppuvuodesta -87.
Comment
-
-
Hyvä tietää. Mul on 2 rivinen boxi joten vanhan mallin vauhtis siis. Tosin hihnapyörässäkin on anturi mutta se menee vain diaknostiikka pistokkeeseen.
Hmm... Olisko sitä mahdollista hyödyntää jotenkin korvaamaan irronnut nasta...? Onkohan siinä sama ajotus/samanlainen anturi?Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
~~Sälinkään Moottorikerho~~
Comment
-
-
Mietiskelin tässä juuri että kun toi rauta nappula näyttäis olevan putki sokalla kiinni tossa vauhtipyörässä ni pystyiskö sen vaihtamaan siitä luukusta mikä on koneen alla että ei tarttis vaihtaa koko VP:tä? Naputtelis vanhan pois ja uuden tilalle, mutta mahtuuko sen tekemään siitä luukusta? Kelään kokemusta?Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
~~Sälinkään Moottorikerho~~
Comment
-
Comment