Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 simahti yllättäen! Missä vika? / Pulssianturi juttua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #46
    Originally posted by Jasu View Post
    Käsittääkseni liitin vasta uudemmassa Motronicissa.
    Oikein.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • HSuomi
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 277
      • mäntsälä

      #47
      Kävin peilin avulla kattelemassa alempaa reikää ja siellä vauhtiksen kehällä ei näkynyt muutakuin reikä jossa näkyi tasapääruuvin kanta. Onko siis se nappula irronnut? käsittääkseni se on joku neliön muotoinen rauta pala. Olisko kellään kuvaa miltä ehjän kuuluu näyttää?
      Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
      ~~Sälinkään Moottorikerho~~

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        #48
        Originally posted by HSuomi View Post
        Kävin peilin avulla kattelemassa alempaa reikää ja siellä vauhtiksen kehällä ei näkynyt muutakuin reikä jossa näkyi tasapääruuvin kanta. Onko siis se nappula irronnut? käsittääkseni se on joku neliön muotoinen rauta pala. Olisko kellään kuvaa miltä ehjän kuuluu näyttää?
        Kuvaa mulla ei ole mutta mitat:
        kork. 6mm
        lev. 9mm
        syv. 4mm
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • HSuomi
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 277
          • mäntsälä

          #49
          OK. Mitään tollasta siellä ulkokehällä ei näkyny, vain reikä jossa näytti olevan ruuvi pohjalla ja reijän ympärillä oli vähän vähemmän ruostetta. Kehän sivulla näkyi useampia rautoja, varmaankin asetelman kiinnitykset? Näillä tiedoilla vois siis päätellä että irti olis lähteny. Kuva ehjästä VP:stä olis kyllä mainio saada.
          Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
          ~~Sälinkään Moottorikerho~~

          Comment

          • HSuomi
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 277
            • mäntsälä

            #50
            Jos sais kuvan vauhtipyörästä missä on triggeri paikallaan, olisin hyvin kiitollinen!
            Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
            ~~Sälinkään Moottorikerho~~

            Comment

            • ropo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 648

              #51
              Originally posted by -Jarno- View Post
              Pitkä rele on bensapumpulle muistaakseni l-jetissä, motronicissahan on lyhyempi malli. Keskimmäinen on ruiskunrele. Ootko kattonu et maapiuhat on tukevasti kiinni?
              Akulta ja koneessa oleva maapiuha tarkistettu. Aina kun aloittaa starttaamaan ja kun irto tulpalla testaa kipinää niin kipinä vilahtaa aina yhden kerran tulpassa. Sen jälkeen ei mitään vaikka kuinka starttaa.

              Tuleeko kipinää jos bensapumppu ei pyöri? Motronicissa ei taida tulla mut miten tämä L-jet?
              Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                #52
                Originally posted by HSuomi View Post
                Jos sais kuvan vauhtipyörästä missä on triggeri paikallaan, olisin hyvin kiitollinen!
                kuva 1
                kuva 2
                kuva 3
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • HSuomi
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 277
                  • mäntsälä

                  #53
                  Kiitos Jasu!!!! Varmaan kannattaa irrottaa vaihteisto ja sitäkautta vaihtaa VP, vai kuinka olis helpointa?
                  Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
                  ~~Sälinkään Moottorikerho~~

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    #54
                    Originally posted by HSuomi View Post
                    Kiitos Jasu!!!! Varmaan kannattaa irrottaa vaihteisto ja sitäkautta vaihtaa VP, vai kuinka olis helpointa?
                    Niinhän se menee. Muuten nopea homma, mutta ne laatikon muutamat pultit on joskus perk..... ..ttumaisia avata kun ei hylsää meinaa saada sinne. Ja joskus kaikki menee nätisti. Joten .
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • HSuomi
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 277
                      • mäntsälä

                      #55
                      Onko muuten mahdollista korjata vanha VP vaikka hitsaamalla se palikka takasin, jos se palikka löytyy sieltä kytkinkopasta ehjänä?
                      Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
                      ~~Sälinkään Moottorikerho~~

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        #56
                        Originally posted by HSuomi View Post
                        Onko muuten mahdollista korjata vanha VP vaikka hitsaamalla se palikka takasin, jos se palikka löytyy sieltä kytkinkopasta ehjänä?
                        Vaikka niin, kunhan tulee varmasti samaan paikkaan ja nastan muoto ei muutu. (huom. terävät reunat) Ja voihan sinne vetää vaikka kierteet ja laittaa pienen pultin lukitteella kiinni. No, kato nyt ensimmäiseksi saako sitä vanhaa korjattua.
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • HSuomi
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 277
                          • mäntsälä

                          #57
                          No jaa, taitaa olla aika vaarallista lähteä tekemään hitsauksia vauhtipyörään. Pyörii kuitenkin n.6500rpm ja sit jos jotain murtuu... Siksipä kysyn että käykö kaikkien m20b25 vauhtipyörät päikseen vai onko eroja. Ja voin ostaa ehjän vauhtiksen jos on myytävänä.
                          Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
                          ~~Sälinkään Moottorikerho~~

                          Comment

                          • Racink
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2004
                            • 840
                            • Jkl

                            #58
                            Originally posted by HSuomi View Post
                            Siksipä kysyn että käykö kaikkien m20b25 vauhtipyörät päikseen vai onko eroja. Ja voin ostaa ehjän vauhtiksen jos on myytävänä.

                            Ei ole uudempien b25:sen vauhtipyörässä tuota tappia, eli niissä jossa on tunnistin moottorin edessä ja kolmerivinen boxi.

                            Vaihtuu joskus alkuvuodesta -88 tai loppuvuodesta -87.

                            Comment

                            • HSuomi
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 277
                              • mäntsälä

                              #59
                              Hyvä tietää. Mul on 2 rivinen boxi joten vanhan mallin vauhtis siis. Tosin hihnapyörässäkin on anturi mutta se menee vain diaknostiikka pistokkeeseen.
                              Hmm... Olisko sitä mahdollista hyödyntää jotenkin korvaamaan irronnut nasta...? Onkohan siinä sama ajotus/samanlainen anturi?
                              Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
                              ~~Sälinkään Moottorikerho~~

                              Comment

                              • HSuomi
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 277
                                • mäntsälä

                                #60
                                Mietiskelin tässä juuri että kun toi rauta nappula näyttäis olevan putki sokalla kiinni tossa vauhtipyörässä ni pystyiskö sen vaihtamaan siitä luukusta mikä on koneen alla että ei tarttis vaihtaa koko VP:tä? Naputtelis vanhan pois ja uuden tilalle, mutta mahtuuko sen tekemään siitä luukusta? Kelään kokemusta?
                                Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
                                ~~Sälinkään Moottorikerho~~

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎