Originally posted by Stone
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viskoflektin poisto M52/M52TU/M54?
Collapse
X
-
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
-
-
Originally posted by jr66 View PostFlektin siivet eivät ole tasaisia vaan muotoiltuja pyörimissuuntaan nähden, huomio asia jos vaihdat suuntaa ettei lopputulos ole +/- 0.
Pitää todeta silmillä mihin suuntaan se puhaltaa, kun kerran kokeilin kädellä kun flekti oli päällä niin tuntui kyllä aika vahvasti puhaltavan sieltä moottoritilasta ulospäin lämmintä ilmaan ja kaiken järjen mukaan näin ei pitäisi olla. Noh kyllä se selviää.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Originally posted by Jochen View PostTiedän kyllä että ropeloottorin pyörimissuunnalla on väliä hyötysuhteen puolesta. Taitaa tuossa olla tasavirtamoottori ja jos siihen kytkee jännitteet väärinpäin niin se myös pyörii väärinpäin.
Pitää todeta silmillä mihin suuntaan se puhaltaa, kun kerran kokeilin kädellä kun flekti oli päällä niin tuntui kyllä aika vahvasti puhaltavan sieltä moottoritilasta ulospäin lämmintä ilmaan ja kaiken järjen mukaan näin ei pitäisi olla. Noh kyllä se selviää.
En ole sitä koskaan miettinyt 2 sek. kauempaa
Näin ainakin ihan tehdasasenteisessa toiminnassa itsellä.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostViskohan siis ei varsinaisesti puhalla kuin silloin kun se on napannut kiinni. Siivet kyllä pyörii jonkin verran mutta ilmaa ei siirry oikeastaan yhtään.
Viskon vaihtaminen sähköiseen järjestelmään laskee luotettavuutta, ainoa hyvä puoli sähköisessä on koneen kierroksista riippumaton tehonkulutus kun tuuletin pyörii.530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostNäistä -90-luvun alkupään autoista voisin väittää, että jos 10% toimii se viskon kytkin kuten se on joskus suunniteltu niin lopuissa ei takuulla toimi. Nyt neljäs viskolla varustettu bemu alla ( -87, -91, -93 ja -95) ja kaikissa viskot olleet yhtä kankeita käsin pyöritellä niin lämpöisenä kuin kylmänä. Kunnon pakkasilla tuo viskokytkin on myöskin "kiinni" ja propelli pyörii takuulla koko ajan saman mitä vesipumpun akselikin (eli juuri silloin kun sen ei saisi pyöriä), ja luulen että ainakin koneen lämpiämiseen talvikelissä tällaisen vanhan ja jumiutuneen viskon poistolla saadaan huomattava parannus.
Esim. M30B35 ei jaksa kiertää kunnolla ja huutaa aivan perkeleesti jo 3000rpm paikkeilla kun visko on napannut kiinni. Nyt sitten käsiä ylös niillä joiden auto ei kierrä ja kuulostaa suihkumoottorilta talvisin kiihdyteltäessä. Noniin, ei niitä kuitenkaan taida olla. Propelli pyörii mutta ei se ilmaa juurikaan siirrä, ja vaikka siirtäisikin, on tuo moottorin ulkopinta-ala lähes olematon ja kuten tuolla aikaisemminkin todettiin, ajoviima ohittaa tuon viskon lähes heti ilmamäärän suhteen. Viskot myöskin melko harvoin jumittuvat vanhemmiten...325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Ihan heti en menis kyllä uskoon että toi visko veis heppoja niinpaljon, ainakan sillon kun se ei oo napannu kiinni kun mun autossa se on ainakin niin herkkä että uskaltaa sormet väliin lyödä ja kun sitä pyöräyttää toiseen suuntaan ni pyörii muutamat kierrokset vääräänkin suuntaan. Ja tosiaan miksipä se visko olis tonne keulalle laitettu jos sitä ei olis hyväks todettu.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostLämpöisenä ja kylmänä pyörittelyt ei kerro vielä asiasta juurikaan, tiedätkö miten se toimii?530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostToiminta perustuu kytkimen sisällä olevan silikoniöljyn lämpölaajenemiseen lämpötilan mukaan, ja täten lämpötilan mukaan muuttuu kitka kytkintä pyörittävän akselin ja propellin välillä ja saa aikaan sen että kitka on suurempi korkeammassa lämpötilassa--> propelli pyörii kovempaa. Eli mikäli kytkin toimii oikein, tulisi propellin olla raskaampi pyöritellä kesähelteessä kuin talvipakkasessa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Eipä ole duunikaverin e46:ssakaan (318?) viskoflektiä.
Jokatapauksessa tuossa 3-4 pvä enskuuta ajattelin poistaa flektin omasta autostani (-93 e36 M3) ja voisin melkeinpä sitten kuvailla tuloksiani tänne.
Nyt kun itselläni on ilmapumppu ohitettu ja sitten vielä visko irti niin pääsen varmaankin siihen johonkin 50-100 tikkurilan hepan tehonlisäyksen tietämille (huh?)
Nojoo mutta ainakin saatais sitten sitten jotain tuloksia homman kannattavuudesta suuntaan tai toiseen...
E: Niin ja tämä puhuttu tehonlisäys ei ole se juttu miksi homman teen. Ja tuskin edet eroa "persdynossa" huomaa tehon suhteen.Last edited by JTMD; 21-02-2008, 08:11.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOlettaisin tästä saatavan hyötyä parantuneena kierrosherkkyytenä, lisääntyneenä tehona pienentyneenä kulutuksena ja ehkä myös alentuneena melutasona. Lisäksi luulisin myös vesipumpun laakerin keston paranevan.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by Jochen View PostLopuksi, ei pidä tuijottaa pelkkää tehonlisäystä. Toinen puoli on painon pudotus joka tässä tapauksessa on hyvinkin kilo tai pari
Menee kyllä tämä koko visko juttu minulta hivene yli, kun en ymmärrä miksi toimiva ja luotettava ratkaisu pitäisi poistaa käytöstä.
Varsinkin kun useimmiten on kyse 1500-1700kg autoista joissa tehopainosuhde on niin pieni, että saatava "lisäteho tai painonsäästö" kumoutuu jo sillä onko tankki täynnä vai ei.
Joku siellä myös mainitsi tuon sähköflektin mahdollisen jäätymisen talvella.
Tämä on totta ja ajettaessa lumipyryssä/ rekantakana kun tiellä on irtolunta kerääntyy jäähdytintä ja sähköflektiä vasten helposti lunta/jäätä joka jumittaa sähköfektin kun tullaan taajamaan jossa lämmöt nousee ja lfektin pitäisi pyöriä.. Viime talvena juurikin yhden tutun 320is:n flekti paloi tuollaisen tilanteen johdosta. Tämä tosin eliminoituu sijoittamalla flekti jäähdyttimen ja moottorin väliin.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by JTMD View PostNojoo mutta ainakin saatais sitten sitten jotain tuloksia homman kannattavuudesta suuntaan tai toiseen...
Niin ja itsellä on sähköflekti siksi, ettei visko toimi kunnolla ilman ilmanohjaimia (nappaa kiinni melkein heti kun nopeus laskee, ilmavirta viskon kohdalla pienempi kuin suunniteltu). Keulalla muutoksia jonkun verran.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Onko niitä autoja aina pakko pilata väkisin räpeltämällä...
Jos olisin ostamassa autoa joka olisi muuten kaikin puoli ok kuntoinen, mutta jotain tällaistä säätöä olisi tehty niin varmasti vaikuttaisi ostopäätökseen.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
Comment