Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paljon m20 kestää kierroksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppa1983
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 739
    • Pirkanmaa

    #31
    Aivan. Mut omassa värkissä se jää muutenkin pois pelistä. Mites kaasuläppä? Tuskin isomman sovittelulla (jos edes mahdollista) suuria hyötyjä saavutetaan, kun taitaa aikalailla imusarjan ilmanotonreikä olla läpänkans samaa kokoa? (ei oo just nyt noi romut äärellä)
    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

    M3 e90 & "M3" e30 turbo

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #32
      Originally posted by Jamppa1983 View Post
      Aivan. Mut omassa värkissä se jää muutenkin pois pelistä. Mites kaasuläppä? Tuskin isomman sovittelulla (jos edes mahdollista) suuria hyötyjä saavutetaan, kun taitaa aikalailla imusarjan ilmanotonreikä olla läpänkans samaa kokoa? (ei oo just nyt noi romut äärellä)
      Voihan sitä suurentaa. Eikä sen kaasuläpän halkaisijan tarvii montaa milliä kasvaa kun virtauspinta-ala jo suurenee huomattavasti.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        #33
        Originally posted by Jamppa1983 View Post
        Aivan. Mut omassa värkissä se jää muutenkin pois pelistä. Mites kaasuläppä? Tuskin isomman sovittelulla (jos edes mahdollista) suuria hyötyjä saavutetaan, kun taitaa aikalailla imusarjan ilmanotonreikä olla läpänkans samaa kokoa? (ei oo just nyt noi romut äärellä)
        Karvan vajaa 65mm on imusarjan reikä. Eipä juuri hyötyä vaihtaa suurempaan.
        Toki sillä kaasuun vastaavuus hieman herkistyy.
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • Krynx
          BTCF Member
          • Sep 2006
          • 908
          • á la Temmes

          #34
          Originally posted by JJT View Post
          Olikos se nyt että niin että b34 mittari ja siihen b25 sisuskalut?
          jepjep. Ottaa sen ison ilmamäärämittarin vaikka siitä ja sisukset omasta. Sitten toivotaan parasta. Itselle penkittäjä meinasi että saattaa saada lisää "passelisti" tai sitten ei :think
          E39 525d -00
          E39 523i-96
          E30 316 -86

          Comment

          • zJark
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 740
            • Ylöjärvi

            #35
            Originally posted by Jamppa1983 View Post
            Niin varmaan saakin jousia vaikka kuinka monesta paikasta. Mutta tarkoitan sellaisia jousia mitkä olisivat ns; sopivat juuri tietylle nokalle/koneelle.
            Mitkä kaikki sitten loppujen lopuksi vaikuttaa esim oikeinlaisten jousien valintaa?
            Esim dbilas tarjoo noille m20 virinokillensa kahta jousisarjaa, eli noin karkeesti sanottuna alle 300 ja yli 300asteisille ja viä oleellisempana asiana karkeesti alla 12mm nostolle ja yli 12mm nostolle. Eli kumpaan kategoriaan sitten tunnut kuuluvasi niin sen mukaan. En usko että pitkälle mettään menee jos noista vaihtoehdoista valittee. schrikin valikoimasta en tiedä että montaako sorttia niillä on tarjota.
            Tietty jos oikein hiend hifistely pataa oot tekemässä niin sitten kannattaa paneutua asiaan paremmin. Mutta siltikin ne keinut tulee hyvin pian vastaan.
            MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
            +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

            Comment

            • M325i
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 1529
              • Etelä-pohjanmaa

              #36
              Originally posted by Jasu View Post
              Kyllä sillä imusarjallakin "pärjää", kun ottaa sen kuristimen pois välistä. Eli siis alimitoitetun imm:n.

              Kuinka paljon siitä pitää saada Heppoja irti?

              YLI 200HV tehoihin pääsee 325i vakioimusarjalla,kaasuläpällä ja Imm-mittarilla ja vakio motronic:killa, karalan kautta. (siis vaparina jo)
              Last edited by M325i; 18-03-2008, 23:16.
              E30 ja E46 ///M

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                #37
                Originally posted by M325i View Post
                Kuinka paljon siitä pitää saada Heppoja irti?

                YLI 200HV tehoihin pääsee 325i vakioimusarjalla,kaasuläpällä ja Imm-mittarilla ja vakio motronic:killa, karalan kautta.
                Totta. Mutta mielestäni imm joka huomattavasti pienempi kuin kaasuläppä, on turha pullonkaula. Ja isommalla ilmamäärämittarilla eron todella huomaa keskialueelta rajoittajaan asti.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • ZoMbiE
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2583
                  • Lohja, Virkkala

                  #38
                  Originally posted by M325i View Post

                  YLI 200HV tehoihin pääsee 325i vakioimusarjalla,kaasuläpällä ja Imm-mittarilla ja vakio motronic:killa, karalan kautta. (siis vaparina jo)
                  Totta, mutta Mikan omien sanojen mukaan "Tolla et paljon päälle 200 saa koneesta irti, eniten ahdistava osa." Ja puhe oli vakio IMM:sta.

                  Comment

                  • Jamppa1983
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 739
                    • Pirkanmaa

                    #39
                    Originally posted by zJark View Post
                    Esim dbilas tarjoo noille m20 virinokillensa kahta jousisarjaa, eli noin karkeesti sanottuna alle 300 ja yli 300asteisille ja viä oleellisempana asiana karkeesti alla 12mm nostolle ja yli 12mm nostolle. Eli kumpaan kategoriaan sitten tunnut kuuluvasi niin sen mukaan. En usko että pitkälle mettään menee jos noista vaihtoehdoista valittee. schrikin valikoimasta en tiedä että montaako sorttia niillä on tarjota.
                    Tietty jos oikein hiend hifistely pataa oot tekemässä niin sitten kannattaa paneutua asiaan paremmin. Mutta siltikin ne keinut tulee hyvin pian vastaan.
                    Kiitän tiedosta. Mutta ei vielä ole kannelle mitään suunnitemia tulossa, joten täytyy sit paneutua asiaan kun on sen aika. (jos tulee sen aika)
                    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                    M3 e90 & "M3" e30 turbo

                    Comment

                    • Jamppa1983
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 739
                      • Pirkanmaa

                      #40
                      Uutta tietoa itselle, mutta jollekin tuttua kamaa. Eli kun puhutaan että keinu katkesi m20 koneesta syy on väsynyt jousi. Ei rikkinäinen keinu niinkun äkkiä voisi kuvitella.
                      Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                      M3 e90 & "M3" e30 turbo

                      Comment

                      • Racink
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 840
                        • Jkl

                        #41
                        Tätä itsekkin joskus mietiskelin, väsyneellä jousella venttiili ei pysy enää mukana kovilla kierroksilla, jolloin keinu lyö sitä vastapalloon ja NaPs..
                        Last edited by Racink; 07-04-2008, 07:35.

                        Comment

                        • ZoMbiE
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2583
                          • Lohja, Virkkala

                          #42
                          Myöskin kulunut nokka ja keinujen kosketuspinnat lisäävät katkeamisen riskiä.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎