Announcement

Collapse
No announcement yet.

M51D25 syöttöpumpun tiivistys ja säätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muuris
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by -Jalo- View Post
    Ajaako tämä ns"hammer mode" aivan saman asian kuin tämän topickin potikka modi eli lisää vain syöttöjä kaikilla kierroksilla ? http://ww.btcf.fi/forum/showthread.p...ghlight=m51d25
    Tuo potikka modi tuntuu aika paljon turvallisemmalta kun alkaa hakkaamaan 1000e pumppua vassaralla .
    Vaikka nyt myöhässä tuleekin niin vinkiksi muille: ei aja samaa asiaa, eikä sillä vasaralla lyödä kovaa, hieman vain kopsautetaan. Niin ne vaan kopsuttelee vasaralla sitä kantta ihan "oikeissa" dieselhuolloissakin.
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • greyhound
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 43
      • Koski tl/Turku

      #17
      Nostetaas kissaa pöydälle taas kun kelit viilenee.
      Juuri diisseliin siirtyneenä on tullu opiskeltuu näitä m51d25 juttuja ja mieleen on noussu väkisin ajatus, että mitä pumppuremontti maksaa kyseiseen koneeseen jossain diiselihuollossa? Tai ihan pelkkä säätöhommeli, silleen että haetaan karanneet pollet kesälaitumilta takaisin hommiin?..
      ex:
      e30 318 i
      e39 523 iA
      e34 525 tdsA
      e36 318 iS coupe

      R1100S
      R1100RS

      Comment

      • okko
        BTCF Honorary Member
        • Apr 2005
        • 1765
        • Honkajoki

        #18
        Originally posted by greyhound View Post
        Nostetaas kissaa pöydälle taas kun kelit viilenee.
        Juuri diisseliin siirtyneenä on tullu opiskeltuu näitä m51d25 juttuja ja mieleen on noussu väkisin ajatus, että mitä pumppuremontti maksaa kyseiseen koneeseen jossain diiselihuollossa? Tai ihan pelkkä säätöhommeli, silleen että haetaan karanneet pollet kesälaitumilta takaisin hommiin?..
        Kevättalvella kyselin pumpun hintaa vaihtoineen. Tammerdiesel tarjosi hommaa 1400€
        Sanoivat siellä, että viisain olisi laittaa täysin kunnostettu pumppu, koska pelkän määränsäätimen vaihtaminen ei aina ole ratkaissut kaikkia ongelmia.

        Oman tds:n käyntiinlähtöongelmat hoituivat ajoituksella ja 4.suuttimen vaihdolla, tyhjäkäynnissä ei ole ongelmia ilmennyt... vielä

        Jotenkin tuntuu, että ainoa tapa saada tuosta riisselistä luotettava on vaihtaa sinne mersun dsl. pata, tai bmw:n bensakone
        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

        Comment

        • Aleksi.H
          Newbiemmer
          • Aug 2010
          • 17
          • Muhos

          #19
          Miten ootte saaneet sen pumpun irti? Jakopäätä ei ilmeisesti tarvi purkaa?

          Comment

          • emu78
            Newbiemmer
            • Oct 2011
            • 1
            • suomi

            #20
            3 kantainen hylsy

            ite ainakin moisen tein normaalista hylsystä ajamalla vinku+hionta kivi 3 ylimääräistä kanttia pois perus mm hylsystä/pyöreäksi,sama kikka käy myös muihin kokoihin.

            Comment

            • jukkae
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3506
              • 70800

              #21
              Originally posted by emu78 View Post
              ite ainakin moisen tein normaalista hylsystä ajamalla vinku+hionta kivi 3 ylimääräistä kanttia pois perus mm hylsystä/pyöreäksi,sama kikka käy myös muihin kokoihin.
              Et oo kuin vuoden myöhässä

              Comment

              • AnttiR
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 819
                • Jyväskylä

                #22
                No mut hyvä vinkki niille jotka painii samojen ongelmien kanssa nyt!

                Onko kenelläkään kuvaa siitä syöttöpumpun ulosvetäjästä? Löysin täältä kyllä kirjallisen ohjeen minkalainen se on mutta en saa millään omassa päässä muodostettua kuvaa että minkalainen sen pitäisi olla. Ja sitten se että millaisen jalan heittokelloon tarvitsee että saa ajoituksen säädettyä kun asentaa pumpun takaisin? Ensimmäistä kertaa joutuu syöttöpumppujen kanssa pelaamaan niin vähän pihalla vielä
                E61 535d -04

                Comment

                • joni_wt
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 3627
                  • Yka

                  #23
                  Originally posted by AnttiR View Post
                  No mut hyvä vinkki niille jotka painii samojen ongelmien kanssa nyt!

                  Onko kenelläkään kuvaa siitä syöttöpumpun ulosvetäjästä? Löysin täältä kyllä kirjallisen ohjeen minkalainen se on mutta en saa millään omassa päässä muodostettua kuvaa että minkalainen sen pitäisi olla. Ja sitten se että millaisen jalan heittokelloon tarvitsee että saa ajoituksen säädettyä kun asentaa pumpun takaisin? Ensimmäistä kertaa joutuu syöttöpumppujen kanssa pelaamaan niin vähän pihalla vielä
                  Mulla ei ole ulosvetäjää, enkä oo vihtiny alkaa askartelemaan niin oon ottanu sen pumpun aina ihan vaan napasemalla pois.

                  Syyläri pitää ottaa pois, että mahtuu joku vasara väliin, sitte akselin päähän mutteri hollille ja siihen pyörittää sopivan pultin päähän, ettei särje akselin jenkoja. Pumppu irti toiselta puolelta ja kaveri tukemaan ja ottamaan kiinni. Sitte pari nättiä napasua pultin päähän niin irti on.

                  Voi kuulostaa rajulta, mutta ei se siitä miksikään mene.
                  e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                  Comment

                  • kalevik
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 957
                    • Salo

                    #24
                    Originally posted by joni_wt View Post
                    Mulla ei ole ulosvetäjää, enkä oo vihtiny alkaa askartelemaan niin oon ottanu sen pumpun aina ihan vaan napasemalla pois.

                    Syyläri pitää ottaa pois, että mahtuu joku vasara väliin, sitte akselin päähän mutteri hollille ja siihen pyörittää sopivan pultin päähän, ettei särje akselin jenkoja. Pumppu irti toiselta puolelta ja kaveri tukemaan ja ottamaan kiinni. Sitte pari nättiä napasua pultin päähän niin irti on.

                    Voi kuulostaa rajulta, mutta ei se siitä miksikään mene.
                    No ei se isku kyllä pumpulle hyvääkään tee.

                    Tässä kuva yksi mittakello-asetelmasta:



                    Irroitustyökalu:



                    Tuolta löytyy myös noita mittakelloja yms..

                    Ja oikea työkalu myös sitten pitää sen rattaan paikoillaan, vaikka pumppu on irti, ei mene jako sekaisin.
                    Last edited by kalevik; 24-10-2011, 11:08. Reason: lisäys
                    E61 525i, Suzuki VS1400
                    Exät: Jaana, Susanna, Maija

                    Comment

                    • AnttiR
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 819
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Originally posted by kalevik View Post
                      No ei se isku kyllä pumpulle hyvääkään tee.

                      Tässä kuva yksi mittakello-asetelmasta:



                      Irroitustyökalu:



                      Tuolta löytyy myös noita mittakelloja yms..

                      Ja oikea työkalu myös sitten pitää sen rattaan paikoillaan, vaikka pumppu on irti, ei mene jako sekaisin.
                      Kiitoksia!
                      Juurikin sen takia haluan tuota työkalua käyttää että pysyy se ratas omalla paikallaan.
                      E61 535d -04

                      Comment

                      • joni_wt
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 3627
                        • Yka

                        #26
                        Hammaspyörään se voima kohdistuu, käyttää sitten ulosvetäjää taikka lyö sitä. Jako ei mene sekaisin vaikka ratas on siellä "vapaasti" irrallaan.

                        Tapojahan on monia, se oikea työkalu on varmasti pätevä tuohon hommaan.
                        e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                        Comment

                        • kalevik
                          BTCF Member
                          • Apr 2009
                          • 957
                          • Salo

                          #27
                          Originally posted by joni_wt View Post
                          Hammaspyörään se voima kohdistuu, käyttää sitten ulosvetäjää taikka lyö sitä. Jako ei mene sekaisin vaikka ratas on siellä "vapaasti" irrallaan.

                          Tapojahan on monia, se oikea työkalu on varmasti pätevä tuohon hommaan.
                          Jos lyö akselin päähän (kuten käsitin ohjeestasi), akseli ottaa pumpun sisällä 'pakkia' sen verran kuin voi. Pumppu ei ole suunniteltu tuota kestämään. Tämä siitä huolimatta että ratas on paikoillaan, ei sen massa paljon liikettä vaimenna. Voihan ratas tietysti ottaa tukea lohkosta, mutta siinä vaihessa kun akseli irtoaa, se pakittaa ensin ja sitten koko pumppu = .

                          Tuo työkalu siirtää voimat täysin eri tavalla, ei ole mitään yhteistä hakkaamisen kanssa. Johan itsekin kirjoitit että pumppu pitää 'ottaa kiinni'. Tuolla työkalulla kuuluu naps, eikä pumppu singahda mihinkään

                          Tuo jakohomma taitaa kyllä noin olla, ei ole tullut testattua. Joka tapauksessa pumpun takaisin asennus on helpompaa kun ratas on oikealla kohdalla.

                          Mutta kukin tehköön niinkuin haluaa
                          E61 525i, Suzuki VS1400
                          Exät: Jaana, Susanna, Maija

                          Comment

                          • joni_wt
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 3627
                            • Yka

                            #28
                            Originally posted by kalevik View Post
                            Mutta kukin tehköön niinkuin haluaa
                            Juu niin se on.

                            Selvennän nyt vielä, että vaikka sanon että oon napauttanu ne pumput irti, niin en kuitenkaan niin että se pumppu on ottanu semmosen 100km/h:n alaku vauhin ja kaveri on ottanu sitte ilimasta kiinni.. Kohtuuvella kohtuuvella...

                            Tämä vaan ettei tuu väärin käsityksiä
                            e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                            Comment

                            • bilikka
                              Newbiemmer
                              • Oct 2011
                              • 3
                              • Helsinki

                              #29
                              Käykö muka tuo holysmokin sivuilla oleva heittokellon adapteri 525 TDS:n pumppuun? Itse tein vastaavanlaisen adapterin, mutta ei niistä heittokellon lukemista oikein ottanut selkoa.

                              Comment

                              • muuris
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 3501
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by bilikka View Post
                                Käykö muka tuo holysmokin sivuilla oleva heittokellon adapteri 525 TDS:n pumppuun? Itse tein vastaavanlaisen adapterin, mutta ei niistä heittokellon lukemista oikein ottanut selkoa.
                                Sivut on nyt pois käytöstä, ei pääse kattoo millane se on mutta vastaava pitäs olla kaikissa VE pumpuissa. Kone pitää eka pyöritellä merkkeihin ennenko alat kattelee heittokellon lukemia, sitten takasippäi kunnes viisarin liike lakkaa, nollata ja pyörittää takas merkkeihin. Ennakko näkyy nyt heittokellossa.
                                E30 325iX '86
                                Instagram

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎