Originally posted by -Jalo-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M51D25 syöttöpumpun tiivistys ja säätö
Collapse
X
-
Nostetaas kissaa pöydälle taas kun kelit viilenee.
Juuri diisseliin siirtyneenä on tullu opiskeltuu näitä m51d25 juttuja ja mieleen on noussu väkisin ajatus, että mitä pumppuremontti maksaa kyseiseen koneeseen jossain diiselihuollossa? Tai ihan pelkkä säätöhommeli, silleen että haetaan karanneet pollet kesälaitumilta takaisin hommiin?..ex:
e30 318 i
e39 523 iA
e34 525 tdsA
e36 318 iS coupe
R1100S
R1100RS
Comment
-
-
Originally posted by greyhound View PostNostetaas kissaa pöydälle taas kun kelit viilenee.
Juuri diisseliin siirtyneenä on tullu opiskeltuu näitä m51d25 juttuja ja mieleen on noussu väkisin ajatus, että mitä pumppuremontti maksaa kyseiseen koneeseen jossain diiselihuollossa? Tai ihan pelkkä säätöhommeli, silleen että haetaan karanneet pollet kesälaitumilta takaisin hommiin?..
Sanoivat siellä, että viisain olisi laittaa täysin kunnostettu pumppu, koska pelkän määränsäätimen vaihtaminen ei aina ole ratkaissut kaikkia ongelmia.
Oman tds:n käyntiinlähtöongelmat hoituivat ajoituksella ja 4.suuttimen vaihdolla, tyhjäkäynnissä ei ole ongelmia ilmennyt... vielä
Jotenkin tuntuu, että ainoa tapa saada tuosta riisselistä luotettava on vaihtaa sinne mersun dsl. pata, tai bmw:n bensakoneWhen you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
-
No mut hyvä vinkki niille jotka painii samojen ongelmien kanssa nyt!
Onko kenelläkään kuvaa siitä syöttöpumpun ulosvetäjästä? Löysin täältä kyllä kirjallisen ohjeen minkalainen se on mutta en saa millään omassa päässä muodostettua kuvaa että minkalainen sen pitäisi olla. Ja sitten se että millaisen jalan heittokelloon tarvitsee että saa ajoituksen säädettyä kun asentaa pumpun takaisin? Ensimmäistä kertaa joutuu syöttöpumppujen kanssa pelaamaan niin vähän pihalla vieläE61 535d -04
Comment
-
-
Originally posted by AnttiR View PostNo mut hyvä vinkki niille jotka painii samojen ongelmien kanssa nyt!
Onko kenelläkään kuvaa siitä syöttöpumpun ulosvetäjästä? Löysin täältä kyllä kirjallisen ohjeen minkalainen se on mutta en saa millään omassa päässä muodostettua kuvaa että minkalainen sen pitäisi olla. Ja sitten se että millaisen jalan heittokelloon tarvitsee että saa ajoituksen säädettyä kun asentaa pumpun takaisin? Ensimmäistä kertaa joutuu syöttöpumppujen kanssa pelaamaan niin vähän pihalla vielä
Syyläri pitää ottaa pois, että mahtuu joku vasara väliin, sitte akselin päähän mutteri hollille ja siihen pyörittää sopivan pultin päähän, ettei särje akselin jenkoja. Pumppu irti toiselta puolelta ja kaveri tukemaan ja ottamaan kiinni. Sitte pari nättiä napasua pultin päähän niin irti on.
Voi kuulostaa rajulta, mutta ei se siitä miksikään mene.e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
Comment
-
-
Originally posted by joni_wt View PostMulla ei ole ulosvetäjää, enkä oo vihtiny alkaa askartelemaan niin oon ottanu sen pumpun aina ihan vaan napasemalla pois.
Syyläri pitää ottaa pois, että mahtuu joku vasara väliin, sitte akselin päähän mutteri hollille ja siihen pyörittää sopivan pultin päähän, ettei särje akselin jenkoja. Pumppu irti toiselta puolelta ja kaveri tukemaan ja ottamaan kiinni. Sitte pari nättiä napasua pultin päähän niin irti on.
Voi kuulostaa rajulta, mutta ei se siitä miksikään mene.
Tässä kuva yksi mittakello-asetelmasta:
Irroitustyökalu:
Tuolta löytyy myös noita mittakelloja yms..
Ja oikea työkalu myös sitten pitää sen rattaan paikoillaan, vaikka pumppu on irti, ei mene jako sekaisin.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View Post
Juurikin sen takia haluan tuota työkalua käyttää että pysyy se ratas omalla paikallaan.E61 535d -04
Comment
-
-
Originally posted by joni_wt View PostHammaspyörään se voima kohdistuu, käyttää sitten ulosvetäjää taikka lyö sitä. Jako ei mene sekaisin vaikka ratas on siellä "vapaasti" irrallaan.
Tapojahan on monia, se oikea työkalu on varmasti pätevä tuohon hommaan..
Tuo työkalu siirtää voimat täysin eri tavalla, ei ole mitään yhteistä hakkaamisen kanssa. Johan itsekin kirjoitit että pumppu pitää 'ottaa kiinni'. Tuolla työkalulla kuuluu naps, eikä pumppu singahda mihinkään
Tuo jakohomma taitaa kyllä noin olla, ei ole tullut testattua. Joka tapauksessa pumpun takaisin asennus on helpompaa kun ratas on oikealla kohdalla.
Mutta kukin tehköön niinkuin haluaaE61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostMutta kukin tehköön niinkuin haluaa
Selvennän nyt vielä, että vaikka sanon että oon napauttanu ne pumput irti, niin en kuitenkaan niin että se pumppu on ottanu semmosen 100km/h:n alaku vauhin ja kaveri on ottanu sitte ilimasta kiinni..Kohtuuvella kohtuuvella...
Tämä vaan ettei tuu väärin käsityksiäe34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
Comment
-
-
Originally posted by bilikka View PostKäykö muka tuo holysmokin sivuilla oleva heittokellon adapteri 525 TDS:n pumppuun? Itse tein vastaavanlaisen adapterin, mutta ei niistä heittokellon lukemista oikein ottanut selkoa.
Comment
-
Comment