Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uudempien mallien 6-lovinen automaatti - oletteko käyttäjät tyytyväisiä?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Netsk
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 238
    • Helsinki

Mulla katos kans nykimiset öljynvaihdolla (luultavasti oli ollut pikkasen liian vähän öljyä pienen vuodon takia). Hintaa tuli Tallinnassa 350e osineen ja töineen.

Se mikä edelleen kuitenkin on jäljellä on joskus esiintyvä epämielyttävä nykäisy 2->1 vaihdossa kun pysähtyy valoihin ripeästi.

Onko kellään muulla vastaavaa?
    F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
    ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

Comment

• repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1366
      • Lempäälä

on, kirjoittelin vähän proosaa asiasta tuonne koripolitiikan puolesta. :

5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

Comment

• Ganes
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 189
        • Lounais-Suomi

Originally posted by BemariAndy View Post
        Autolla ajettu nyt vajaa 100tkm. Öljyjä ei ole vaihdettu. Olen miettinyt.
        Löysin sattumalta tällaisen kikan, jolla ilmeisesti voi resetoida automaatin "oppimisen" ja saada ehkä jouhevuutta tuohon toimintaan :

Äkkiseltään tehden siis ensin herätevirta päälle joko avaimesta tai start/stop -napista ja sitten painaa kaasupolkimen pohjaan. Pidä n. 30 sekuntia. Näyttöön tms. ei tule mitään. Joku ääni pitäs kuulua jota itse en havainnut, mutta kun lähdin ajelemaan loota kyllä toimi mielestäni eri lailla?!? Tuota voisi aika ajoin testailla. Vähän kovemmissa kiihdytyksissä DS-asennon töksähtelevä vaihtaminen parani huomattavasti tuon automaattikikan tehtyäni.
        Mutta kaiken kaikkiaan olen ollut autoon ja automaattivaihteistoon tyytyväinen. Hienostuneesti pelaa ja mukava on pääasiassa ajella.
        Viikko sitten tein omaan e60:n ton "resetoinnin" ja laatikon käytös muuttui ihan selkeesti parempaan suuntaan.
        Mulla alko oireilla aika pahasti jokakerta kylmäna 1-->2 vaihdossa. Eli kierrokset hummas eikä oikeen osannu oikeeseen aikaan vaihtaa 2:lle. Muutoinkin vaihtoi mielestäni hieman liian korkeilla kierroksilla ja alaspäinvaihdot oli töksähtelevämpiä kuin nyt.
        Nyt vaihtaa selvästi pehmeämmin ja latoo hiljaisessakin kiihdytyksessä vaihteita nopeasti sisään noin2000rpm:ssä ja käyttää näinollen enempi moottorin alavääntöä.
        Ite en uskonu että näin paljo vois vaikuttaa, mutta kyllä vaikutti ainakin mulla!
        e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

Comment

• JH.
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 791
          • PKS

Originally posted by Ganes View Post
          Viikko sitten tein omaan e60:n ton "resetoinnin" ja laatikon käytös muuttui ihan selkeesti parempaan suuntaan.
          Mulla alko oireilla aika pahasti jokakerta kylmäna 1-->2 vaihdossa. Eli kierrokset hummas eikä oikeen osannu oikeeseen aikaan vaihtaa 2:lle. Muutoinkin vaihtoi mielestäni hieman liian korkeilla kierroksilla ja alaspäinvaihdot oli töksähtelevämpiä kuin nyt.
          Nyt vaihtaa selvästi pehmeämmin ja latoo hiljaisessakin kiihdytyksessä vaihteita nopeasti sisään noin2000rpm:ssä ja käyttää näinollen enempi moottorin alavääntöä.
          Ite en uskonu että näin paljo vois vaikuttaa, mutta kyllä vaikutti ainakin mulla!
          Tuon vaikutus häviää aika pian. Itse kokeilin samaa ja auttoi kyllä vastaaviin oireisiin, mutta viimeistään jonkun 200-300 km ajon jälkeen laatikko oli taas oppinut vanhoille tavoille. Öljynvaihto lopetti ongelmat kokonaan.
          MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
          Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
          BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

Käyttis i4 eDrive40
          Kesällä E36 M3
          Radalla E36 325i track day tool

Comment

• Ganes
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 189
            • Lounais-Suomi

Originally posted by JH. View Post
            Tuon vaikutus häviää aika pian. Itse kokeilin samaa ja auttoi kyllä vastaaviin oireisiin, mutta viimeistään jonkun 200-300 km ajon jälkeen laatikko oli taas oppinut vanhoille tavoille. Öljynvaihto lopetti ongelmat kokonaan.
            Katotaan nyt kuinka pitkään vaikutus kestää! Jopa nuo valoista lähdöt pehmentyi huomattavasti, ku ennen oli seki semmosta töksähtävää välillä.

Ja tohon öljynvaihtohommaan en ihan helpolla lähe, on se sen verta kallista puuhaa! Ku ei nää autot oikeen taho meikäläisellä pitkään näpeissä pysyä. Viimeset 6 vuotta ja 7:s auto menossa
            e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎