Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uudempien mallien 6-lovinen automaatti - oletteko käyttäjät tyytyväisiä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    #46
    Originally posted by jopeh View Post
    päivitetään koko ohjelmisto. Sillä pitäisi ongelma poistua.
    Tai pahentua Yhteen siihen asti moitteetta toimineeseen 535d:hen päivitettiin vuosi sitten ohjelmat ja siitä alkaen on ollut kiihdytyksen jälkeen tasakaasulla nykäyksiä. Uudetkaan ohjelmistopäivitykset ja uusi vaihdelaatikko(!) eivät poistaneet ongelmaa.. Vianselvitys edelleen kesken, käytetyn auton takuukin ehti jo loppua.
    ---

    Comment

    • Ileee
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 1027
      • Espoo

      #47
      Originally posted by TJJ View Post
      Miten sillä uudella sitten pysäköidään sujuvasti/tarkasti tai ajetaan hitaasti liikkuvassa/pysähtelevässä jonossa? Eikö siinä mene hermot kun pitääkin painaa kaasua ja samalla olla valmiina painamaan jarrua? Ei kuulosta hyvältä...
      Kyllä se sen verran rullaa, että sillä voi pysäköidä ihan hyvin! Suurin ero vanhaan on se, että kaasua pitää painaa syvemmälle, jotta auto lähtee liikkeelle. Tämän se tekee sulavasti. Vanhemmassa auto potkaisi liikkeelle kaasun asennosta riippumatta.

      Ehkä teen nämä asiat liian intuitiivisesti, että voisin niitä objektiivisesti selittää.
      __________
      E92 BMW 335i M-Sport -12

      "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

      Comment

      • E39-530A
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 936
        • Espoo

        #48
        Originally posted by E38 View Post
        Meillä kaikilla on tottumuksensa ja mieltymykset. Etenkin jos rakastui BMW:n aikaisempiin automaatteihin niin tämä on aika jööti nieltäväksi.

        Moottorijarrutus ja ajaminen "kuin" manuaalilla varmasti on mukavia asioita 3-sarjassa (= urheilullisessa mallissa) mutta seiskan tapaisessa laivassa ne tuntuvat huonoille. Luonnollisesti kun auto jarruttaa itsestään (tai se ei rullaa niin voimakkaasti kuin 5-lovinen steppi) edes kaupunkinopeuksissa, niin ajamisesta tulee väkisin nytkyttävämpää. E65:ssa tälläiset piirteet ovat täysin auton luonteen vastaisia. Kaiken pitäisi olla silkinpehmeetä ja huomaatonta. Kun tähän vielä lisätään kaasun / vedon /minkälie katvealue kävelyvauhdista kiihdyttäessä niin avot... jenkkifoorumit ovat ainakin täynä valitusta. Näköjään tälläkin foorumilla alamme keskustella asiasta enemmän.
        Makuasioita tosiaan. Itse olen tottunut askia nyt ajamaan riittävän hyvin. Mutta silti edelleen tuntuu vähän hölmöltä, että jyrkässäkin alamäessa saa polkea kaasua, ettei auto pysähdy. Olkoonkin, että on 3-sarjalainen.

        Originally posted by TJJ View Post
        Miten sillä uudella sitten pysäköidään sujuvasti/tarkasti tai ajetaan hitaasti liikkuvassa/pysähtelevässä jonossa? Eikö siinä mene hermot kun pitääkin painaa kaasua ja samalla olla valmiina painamaan jarrua? Ei kuulosta hyvältä...
        Kyllä tuolla pystyy tuollaisessakin ruuhkassa ajamaan. Pitää vain totutella askin tavoille. Mutta sellainen fiilis on, että yhtä leppoisaa se ei ole kuin 5-lovisella stepillä oli. Tuo pysäköintihommakin on harjoiteltavissa; pitää olla vain ottaa hieman rauhallisemmin, kuin vanhemmalla stepillä. Muuten voi mennä pomppimiseksi. En tiedä, miten nykyiset kuusiloviset eroavat. Oma autoni on valmistettu 4/2005.

        Edelleen tosin hieman tökkii tuo veltto ykkösvaihde. Ihan kuin se olisi eri lootasta. Liikkeelle paikaltaan lähdettäessa se luistaa reilusti, melkein kuin ei olisi kunnolla silmässä. Kakkoselle vaihdossa sitten nykäisee ja lähtee. Vähän tosiaan kuin huonon manuaalikuskin valoistalähtö. Siinä on takanatulijoille ihmeteltävää. Asia toki muuttuu, jos otetaan sellainen 0-100-lähtö.

        Sitten yksi asia, minkä olen merkille laittanut. Hiljaisessa ajossa, esim liikenneympyrästä lähdössä, kun laatikko kirnuaa jollain isommalla vaihteella ja kaasua höllätään ja sitten halutaankin liikkeelle reippaammin sieltä ympyrästä, kaasua vaikka puoleen väliin antaen, niin tulee isku lekalla persiiseen. Menee ilmeisesti pienemmälle eikä tiputa koneen tehoa tai sählää jotain muuta, mutta vaihto ei todellakaan ole huomaamaton. Tuntuu oikein askin puolesta pahalta. Tätä ei tietty ihan joka kerta tapahdu, mutta tämäkin on kyllä helposti toistettavissa.

        Edit: Mutta edelleenkin olen muutoin kokonaisuudessaan tyytyväinen. Plussia on enemmän kuin miinuksia.
        Last edited by E39-530A; 30-10-2008, 21:28. Reason: lisäys
        E92 335iA -08

        ---
        ex E34 540iA -93
        ex E90 325iA -05
        ex E39 530iA -00
        ex Toyota Avensis
        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

        Comment

        • E38
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 269
          • HKI,TKU

          #49
          Originally posted by -Tapi View Post
          Tai pahentua Yhteen siihen asti moitteetta toimineeseen 535d:hen päivitettiin vuosi sitten ohjelmat ja siitä alkaen on ollut kiihdytyksen jälkeen tasakaasulla nykäyksiä. Uudetkaan ohjelmistopäivitykset ja uusi vaihdelaatikko(!) eivät poistaneet ongelmaa.. Vianselvitys edelleen kesken, käytetyn auton takuukin ehti jo loppua.
          Tälläisestä olen myös lukenut bimmerfestin foorumilta ja oli tapahtunut jenkeissä. Uudet päivitykset sisään ja ennen toimiva auto on kuin riivattu. Käsittääkseni softaa ei voi enään downgrade:aa / päivittää alaspäin?

          Toinen esimerkki on kun laatikko on vaihdettu kokonaan uuteen --> kaikki ollut ok 6kk kunnes vekotin on taas alkanut oppimaan vanhat tavat. Eli softa aivopesee pikkuhiljaa ehjän laatikon toimivaan väärin. Kuullostaa siltä, että pitäisi kutsua manaaja seuraavaksi paikalle...

          Minulla päivitykset eivät tuoneet mitään uusia ongelmia... niiden ajaminen tuntui vaan vähän tuurinkaupalle, etenkin kun sen mukana voi tulla myös bugeja. Se vie 4 - 8h riippuen mitä auto ottaa vastaan.
          Autotalli:
          -07 Lexus GS300
          -96 Mercedes-Benz SL320
          -79 Wartburg 353W Tourist
          -66 Cadillac Coupe De Ville


          Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

          Comment

          • E38
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 269
            • HKI,TKU

            #50
            Originally posted by E39-530A View Post
            Edelleen tosin hieman tökkii tuo veltto ykkösvaihde. Ihan kuin se olisi eri lootasta. Liikkeelle paikaltaan lähdettäessa se luistaa reilusti, melkein kuin ei olisi kunnolla silmässä. Kakkoselle vaihdossa sitten nykäisee ja lähtee. Vähän tosiaan kuin huonon manuaalikuskin valoistalähtö. Siinä on takanatulijoille ihmeteltävää. Asia toki muuttuu, jos otetaan sellainen 0-100-lähtö.
            Ystävälläni on E90 318iA vm2006 ja siinä on juuri tälläinen ominaisuus. Paikaltaan lähdettäessä tuntuu, että vaihde ei olisi aluksi silmässä? Tuntuisi kuin auto ei vastaa kaasuun mutta sitten lähtee eteenpäin, noin sekunnin viiveellä. Tätä ominaisuutta ei taas ole minun E65:ssa. Toisaalta ystäväni auto toimiin aaltoilevassa nopeuden vaihdoissa (kävelyvauhdissa) johdonmukaisemmin... tietysti tehoja on puolet ja meno on näinollen väkisin vaimeempaa.
            Autotalli:
            -07 Lexus GS300
            -96 Mercedes-Benz SL320
            -79 Wartburg 353W Tourist
            -66 Cadillac Coupe De Ville


            Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #51
              Lisäyksenä vielä ärsyttävä ominaisuus X3 -06 lootassa: Hitaasti kaupungissa ajaessa pitää ykköstä niin pitkään päällä että kakkonen tulee piiitkällä vaimealla nykäyksellä päälle, veto ei ole yhtenäistä kuten sen kuuluisi olla. Reilummalla kaasunkäytöllä toimii OK, mutta hidas ajo on surkeata.
              ---

              Comment

              • villes
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 439
                • Kirkkonummi

                #52
                Originally posted by E38 View Post
                Meillä kaikilla on tottumuksensa ja mieltymykset. Etenkin jos rakastui BMW:n aikaisempiin automaatteihin niin tämä on aika jööti nieltäväksi.

                Moottorijarrutus ja ajaminen "kuin" manuaalilla varmasti on mukavia asioita 3-sarjassa (= urheilullisessa mallissa) mutta seiskan tapaisessa laivassa ne tuntuvat huonoille. Luonnollisesti kun auto jarruttaa itsestään (tai se ei rullaa niin voimakkaasti kuin 5-lovinen steppi) edes kaupunkinopeuksissa, niin ajamisesta tulee väkisin nytkyttävämpää. E65:ssa tälläiset piirteet ovat täysin auton luonteen vastaisia. Kaiken pitäisi olla silkinpehmeetä ja huomaatonta. Kun tähän vielä lisätään kaasun / vedon /minkälie katvealue kävelyvauhdista kiihdyttäessä niin avot... jenkkifoorumit ovat ainakin täynä valitusta. Näköjään tälläkin foorumilla alamme keskustella asiasta enemmän.

                Kuulun kai tähän pieneen, vanha koulukunnan vähemmistöön joka ei välitä mitä ajaminen maksaa tai miten paljon bensaa kuluu, kunhan kaikki toimii vaan täydellisesti. Jos E65:een laitettaisiin 5-lovinen steppi niin kulutus olisi varmaan 2l/100km suurempi, mutta minä tyytyväisempi
                Joo no ei se kulutus varmasti kaikkia kiinnosta eikä hirveästi itseänikään mutta miksi tyytyä huonompaan?

                Ja sen verran heitän nyt löylyä kiukaalle että tänään kun taas ajoin helsingin ruuhkissa niin ei voi muuta sanoa kuin että tasaisempaa tällä uudella 6-vaihteisella on meno siellä kuin vanhalla stepillä, nyt pystyy kaasulla hallitsemaan vauhtia ilman että ensin painetaan kaasua kun jono lähtee kiihdyttämään ja seuraavaksi ollaan sitten jarrulla kun vaihtoehtoisesti voi käyttää monessa tilanteessa vain sitä kaasupoljinta.

                Tottakai tämä uusi laatikko vaatii hieman erilaisen ajotyylin kuin vanha steppi jos haluaa että matkan teko on etenee samalla lailla mutta onko se sitten vika? Tällä sentään se on mahdollista mutta vanha steppi ei pysty uuden ominaisuuksiin.

                Ja muistetaan myös se että en siis kehu nyt niitä laatikoita jotka ei toimi niinkuin pitäisi vaan omalla kohdallani uusi 6-vaihteinen nyt vain toimii. Mutta tosiaan kaikista parhaat puolensa tämä laatikko näyttää urheilullisessa ajossa vaikka automaatti onkin ja myönnän kyllä senkin että ei tämä laatikko tällaisenaan sopisi seiskaan koska kyllä ne vaihtokohdat huomaa jos ne haluaa huomata.

                Originally posted by E39-530A
                edelleen tuntuu vähän hölmöltä, että jyrkässäkin alamäessa saa polkea kaasua, ettei auto pysähdy. Olkoonkin, että on 3-sarjalainen.
                Jännää miten tuo onnistuu? Itselläni ainakin jos tulee maantieajosta esim liikennevaloihin niin moottorijarrutus loppuu lähes kokonaan n.30kmh vauhdissa ja jos taas ajaa nykivässä ruuhkajonossa niin moottorijarrutusta käytetään siihen asti että ollaan lähes pysähdyksissä mutta jos ajan vaikkapa kluuvin parkkihalliin jossa on pitkään alamäkeä niin kyllä saa ihan tulla kaasu ylhäällä alamäet siellä, tasaisilla kohdilla voi sitten vähän painaa kaasua mutta onko auton tarkoitus jatkaa vauhtiaan samaa nopeutta tasaisella pinnalla jos kaasu nostetaan ylös?
                M-B C220CDI 4matic amg -13
                ex.
                bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

                Comment

                • E38
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 269
                  • HKI,TKU

                  #53
                  Originally posted by villes View Post
                  mutta onko auton tarkoitus jatkaa vauhtiaan samaa nopeutta tasaisella pinnalla jos kaasu nostetaan ylös?
                  Mielestä on, ehdottomasti. Jos haluan että auto jarruttaa niin painan jarrua, en halua että se tekee mitään puolestani (paitsi vaihtaa vaihteet). Automaatissa laitetaan pientä silmään manuaalisesti jos halutaan saada aikaan moottorijarrutusefekti. Vai kuullostaako tämä vanhan sedän valitukselta?

                  Bangle toi meille muutakin uutta kuin erikoiset muodot? "Te kaikki siellä opettelette nyt ajamaan automaatilla uudelleen..."
                  Autotalli:
                  -07 Lexus GS300
                  -96 Mercedes-Benz SL320
                  -79 Wartburg 353W Tourist
                  -66 Cadillac Coupe De Ville


                  Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                  Comment

                  • E39-530A
                    BTCF Member
                    • Feb 2007
                    • 936
                    • Espoo

                    #54
                    Originally posted by villes View Post
                    Jännää miten tuo onnistuu? Itselläni ainakin jos tulee maantieajosta esim liikennevaloihin niin moottorijarrutus loppuu lähes kokonaan n.30kmh vauhdissa ja jos taas ajaa nykivässä ruuhkajonossa niin moottorijarrutusta käytetään siihen asti että ollaan lähes pysähdyksissä mutta jos ajan vaikkapa kluuvin parkkihalliin jossa on pitkään alamäkeä niin kyllä saa ihan tulla kaasu ylhäällä alamäet siellä, tasaisilla kohdilla voi sitten vähän painaa kaasua mutta onko auton tarkoitus jatkaa vauhtiaan samaa nopeutta tasaisella pinnalla jos kaasu nostetaan ylös?
                    Siis ei tasaisella pinnalla, vaan alamäessä. Toki tasaisellakin tuo moottorijarruttelee itsestään ja olen siihen jo mukautunut. Mutta sen verran jyrkässä mäessä, jossa maantiepolkupyörälläni saan pelkästään vapaasti laskemalla mittariin noin 40km/h - mäki on aika lyhyt - niin autossani saan painaa kevyesti kaasua, että pysyy mittarissa 50km/h. 5v-steppihän vaihtoi pienemmälle vain, vasta kun oli pakko. Toki alamäessä jarrunpainallus saattoi siinäkin kytkeä pienemmän vaihteen.

                    Tuohon Tapin kommenttiin tuosta ärsyttävästä kaupunkiajosta komppaan sen verran, että on melkein helpompi lähteä reilulla kaasulla, jolloin nykäisy/veto alkaa heti liikkeellelähdössä. Hitaasti liruttamalla jää tuon featuren ansiosta takanatulijoiden alle, kun vetoa ei löydy.
                    E92 335iA -08

                    ---
                    ex E34 540iA -93
                    ex E90 325iA -05
                    ex E39 530iA -00
                    ex Toyota Avensis
                    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1400
                      • Kuopio

                      #55
                      Onkos kellään vastaavaa kokemusta tai tietoa mikä autossa on vialla vai onko normaalia..

                      Eli E61 2005 530DA Touring, 60tkm nyt mittarissa. Tuli saksasta tuossa pari kk sitten.

                      Laatikko pelaa ihan hyvin, ei tietenkään ole ennestään vertailupohjaa , mutta mun makuun hyvä.

                      Mutta...

                      Auton ollessa paikallaan, vaihdevalinnan asennosta riippumatta , auto ikäänkuin "jumputtaa".. Eli tasainen dumps-dumps-dumps tuntuu perseessä , vaimeana kylläkin. Kierroksia kun nostaa niin taajuus kasvaa. Tyhjäkäynnillä jumputuksen taajuus on noin 100 kertaa minuutissa. Johtuuko laatikosta ?

                      Vai jättääkö joku sylinteri sytyttämättä vai olisiko suutinpuolella proggista, eli onko vika /ominaisuus kokonaan muualla kuin laatikossa?
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • hcaape
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2009
                        • 837
                        • hyvinkää

                        #56
                        palataampa taas vanhaan aiheeeseen itse ostin e65 735i -02
                        ennen e38 730d -99 sa onhan vaikea laatikko ajaa tässä uudessa
                        tai ei muuten mutta kun ajan kotipihaan todella jyrkkä luiska ja heti lopuksi 90asteenkäännos joutuu vähän nostamaan niin johan kolahtaa ilmeisesti 2-1 vaihto mäen puolessavälissa hätäapu kun käännyn pihaan laatikko manuaalille
                        eipä tärähdä.onha vika tai ilmeisesti ominaisuus.muuten pelaa hienosti jopa ryömii.
                        sDrive23i A E89 Roadster -10

                        ex E92 325i -09

                        ex E65 735i -02
                        ex E38 730d -98 ;(

                        Comment

                        • rjkl58
                          Newbiemmer
                          • Dec 2005
                          • 6

                          #57
                          Uudempien mallien 6-lovinen automaatti - oletteko tyytyväisiä?

                          Malli 760-03. Kilometrejä 56 000. Onhan laatikko oikutellut. Kylmällä autolla ajettaessa laatikko vaihtelee 50-60 km nopeuksissa edes takas. Kun laatikko lämpiää, loppuu oikuttelu. Laatikko vaihtaa kyllä pehmeesti oli kylmä tai lämmin. Kerran meni vikatilaan, kun käytin rattinamiskoita. Alustasta lähtien oli kun kivireki. uudelleen käynnistys korjasi virheen.
                          Perjantaina laakkosella huolto / tutkimus ongelmasta. Öljyvaroitukset välillä kummittelee, kun näyttää öljyminimiä, vaikka öljyä lisätty vähän. Laakkosella ovat ihmeissään näiden ogelmien kanssa. Kun ei ole mittatikkua :think. Luulis jo tämänkin kaltaiset viat olevan tutkitut jo (pöydällä). Kyllä vanha e38oli hyvä ainakin laatikon ja öljyn tarkistusten suhteen. Malleissa pitäs vaan mennä etiäpäin tekniika ja luotettavuuden suhteen.
                          Vaihtokin on jankohtainen (X6 tai jotain, mutta katsotaan)

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            #58
                            Originally posted by rjkl58 View Post
                            Vaihtokin on jankohtainen (X6 tai jotain, mutta katsotaan)
                            Eipä noissa enää taida vähemmällä murheella päästä kun uudempaan siirtyy. esim tuon X6 suhteen on jo kokemuksia että auto on kaikenmaailman pikkuvikojen takia vähän väliä merkkihuollossa takuun puitteissa ja AINA kun auto tulee huollosta, on lisänä uusi ongelma joka ilmeni ohjelmapäivitysten yhteydessä ja taas varataan uutta aikaa..
                            ---

                            Comment

                            • BemariAndy
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2012
                              • 230
                              • Pohjois-Pohjanmaa

                              #59
                              Meillä alla 520da touring LCI 2008 "verohelpotus", jota on vähän kutiteltu... No, kuitenkin tuosta automaatin toiminnasta. Meillä on siis mallia GA6HP19Z. Väännön kesto 400nm. Tuota vähän ihmettelin jälkikäteen, että softalla jotkut lupaavat 420nm ominaisuudella, mutta meillä säädetty nyt n. 395 (ei penkitetty) Olen huomannut tiettyjä ominaisuuksia, joista en tiedä ovatko ominaisuuksia tai hiuksenhienoja vikoja toiminnassa :
                              - joskus paikaltaan lähdettäessä jos on käyttänyt sähköistä P asentoa, vaihde puolittain paukahtaa päälle tai kuuluu sellainen pieni kolaus
                              - pyrkii vaihtamaan melko usein isolle vaihteelle ja alkaa "jyrräämään" eli 1 pienempää kaipaisi -> siksi olenkin laittanut DS-pykälää päälle
                              - liikenneympyröissä jostain syystä tekee sitä, että käännyttäessä/vedättäessä vähän sama kuin tuo aiempi eli pitää sinnikkäästi isoa vaihdetta päällä ja kuuluu tietynlaista jurinaa
                              moottorijarrutus voisi olla kyllä tehokkaampi verrattuna aiemman Opel Zafira Aisinin 6-loviseen, siinä oli tehokas moottorijarrutus ainakin käsikäytöllä

                              Autolla ajettu nyt vajaa 100tkm. Öljyjä ei ole vaihdettu. Olen miettinyt.
                              Löysin sattumalta tällaisen kikan, jolla ilmeisesti voi resetoida automaatin "oppimisen" ja saada ehkä jouhevuutta tuohon toimintaan :



                              Äkkiseltään tehden siis ensin herätevirta päälle joko avaimesta tai start/stop -napista ja sitten painaa kaasupolkimen pohjaan. Pidä n. 30 sekuntia. Näyttöön tms. ei tule mitään. Joku ääni pitäs kuulua jota itse en havainnut, mutta kun lähdin ajelemaan loota kyllä toimi mielestäni eri lailla?!? Tuota voisi aika ajoin testailla. Vähän kovemmissa kiihdytyksissä DS-asennon töksähtelevä vaihtaminen parani huomattavasti tuon automaattikikan tehtyäni.
                              Mutta kaiken kaikkiaan olen ollut autoon ja automaattivaihteistoon tyytyväinen. Hienostuneesti pelaa ja mukava on pääasiassa ajella.
                              * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                              * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                              Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #60
                                Originally posted by BemariAndy View Post
                                Äkkiseltään tehden siis ensin herätevirta päälle joko avaimesta tai start/stop -napista ja sitten painaa kaasupolkimen pohjaan. Pidä n. 30 sekuntia. Näyttöön tms. ei tule mitään. Joku ääni pitäs kuulua jota itse en havainnut, mutta kun lähdin ajelemaan loota kyllä toimi mielestäni eri lailla?!? Tuota voisi aika ajoin testailla.
                                Taitaapi olla jenkkien mainostama "resetti" eli todennäköisimmin askin sisäinen ohjelma menee sportille...
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎