Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperän tekeminen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    Lukkoperän tekeminen

    Elikkäs tossa on ylimääräsenä yks tiuha perä. Ja siitä hitsaamalla talviperän meinasin tehä.
    Ja muutama kysymys olis. eikös tossa kuvassa punasella rajatun alueen voi perjaatteessa täyttää kokonaan molemmilta puolilta. Varmasti kestää
    Kuva

    Puikolla ton luultavasti teen. Mutta mitä puikkoo pitäs käyttää? Valu puikkoo? jotain muuta? Onko noi kestäny ihan tosta vaan hitsaamalla vai onko vaadittu esilämmitys ja piiiitkä jäähdytys?
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'
  • Guest's Avatar

    #2
    Re: Lukkoperän tekeminen

    Originally posted by Wittu_joo
    Elikkäs tossa on ylimääräsenä yks tiuha perä. Ja siitä hitsaamalla talviperän meinasin tehä.
    Ja muutama kysymys olis. eikös tossa kuvassa punasella rajatun alueen voi perjaatteessa täyttää kokonaan molemmilta puolilta. Varmasti kestää
    Kuva

    Puikolla ton luultavasti teen. Mutta mitä puikkoo pitäs käyttää? Valu puikkoo? jotain muuta? Onko noi kestäny ihan tosta vaan hitsaamalla vai onko vaadittu esilämmitys ja piiiitkä jäähdytys?
    Käytettävistä puikoista en osaa sanoa hölkäsen pöläystä... Hitsattava alue on värittämäsi tasauspyörästö, hitsaa toki niin paljon kuin tahtoo mutta parempi tulisi kun saisit esilämmitettyä ja hitsauskipinöitä ei perään jäisi... Joten jos vimosen päälle kemppilukon haluat on perän atomeiksi laittaminen mielestäni välttämätöntä...

    Comment

    • mks1
      Newbiemmer
      • Mar 2004
      • 13

      #3
      Hitsauspuikkona normaali 48 tai sitten rosteripuikko. Lautaspyörä ja laakerit pitää suojata roiskeilta. Sinne öljyn sekaan ei kannata sitä puikkoa sulattaa vaan pitää puhdistaa pois oljystä teräviä kulmia olisi hyvä pyöristää pirralla tarvittaessa.

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by mks1
        Hitsauspuikkona normaali 48 tai sitten rosteripuikko. Lautaspyörä ja laakerit pitää suojata roiskeilta. Sinne öljyn sekaan ei kannata sitä puikkoa sulattaa vaan pitää puhdistaa pois oljystä teräviä kulmia olisi hyvä pyöristää pirralla tarvittaessa.
        Meinaaks et kestää "mustan raudan" puikolla?
        No eipähän tarttis mennä ostaa erikseen valu puikkoja.
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Onnea vaan jos tosian meinaat kemppilukolla muun liikenteen seassa ajella...???

          Comment

          • tepi_
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2185
            • TKu

            #6
            Pistä koko perämotti täyteen silikonia,tollakin saa kotvaksi aikaa lukon :lol:

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              Originally posted by Teppo
              Pistä koko perämotti täyteen silikonia,tollakin saa kotvaksi aikaa lukon :lol:
              Mahtaa keveästi pyöriä perä sen jälkeen... :shock:

              Comment

              • LoudPipe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1434

                #8
                Originally posted by Hemi
                Onnea vaan jos tosian meinaat kemppilukolla muun liikenteen seassa ajella...???
                Koskaan en tollasella ole ajanut mutta aihe kiinnostaa... meinasin ehkä viedä E21:n jäälle, ja sillä suditellessa oon todennu että lukko olisi aika ehdoton. Millaisia kemppilukolliset on ajaa? Kääntyykö ne yhtään ilman sladia?

                Comment

                • darex
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 180
                  • Soini

                  #9
                  Re: Lukkoperän tekeminen

                  Originally posted by Wittu_joo
                  Elikkäs tossa on ylimääräsenä yks tiuha perä. Ja siitä hitsaamalla talviperän meinasin tehä.
                  Ja muutama kysymys olis. eikös tossa kuvassa punasella rajatun alueen voi perjaatteessa täyttää kokonaan molemmilta puolilta. Varmasti kestää
                  Kuva

                  Puikolla ton luultavasti teen. Mutta mitä puikkoo pitäs käyttää? Valu puikkoo? jotain muuta? Onko noi kestäny ihan tosta vaan hitsaamalla vai onko vaadittu esilämmitys ja piiiitkä jäähdytys?

                  Onko E21 korimalliin lukon teko yhtä helppoa? Toi koko tasauspyörästö homma samallalailla täyteen?
                  Eikö hitsillä saa sitten yhtä kestävää tästä laitteesta kuin puikolla?
                  BMW 318i Original is nice

                  Comment

                  • Sene
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 925
                    • Enschede, The Netherlands

                    #10
                    Migillä vaan knööliä sinne niin hyvä tulee
                    F11 LCI 535xi


                    Ex.

                    E36 320i sedan
                    E36 LCI 328i coupe
                    E61 LCI 530xi

                    Comment

                    • wj
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 3253
                      • Järvenpää

                      #11
                      Re: Lukkoperän tekeminen

                      Originally posted by darex
                      Originally posted by Wittu_joo
                      Elikkäs tossa on ylimääräsenä yks tiuha perä. Ja siitä hitsaamalla talviperän meinasin tehä.
                      Ja muutama kysymys olis. eikös tossa kuvassa punasella rajatun alueen voi perjaatteessa täyttää kokonaan molemmilta puolilta. Varmasti kestää
                      Kuva

                      Puikolla ton luultavasti teen. Mutta mitä puikkoo pitäs käyttää? Valu puikkoo? jotain muuta? Onko noi kestäny ihan tosta vaan hitsaamalla vai onko vaadittu esilämmitys ja piiiitkä jäähdytys?

                      Onko E21 korimalliin lukon teko yhtä helppoa? Toi koko tasauspyörästö homma samallalailla täyteen?
                      Eikö hitsillä saa sitten yhtä kestävää tästä laitteesta kuin puikolla?
                      Samanlainen sieläkin pitäs olla. Eli yhtä helppoa
                      - 2006 Mustang cabriolet
                      - Sleekcraft Enforcer 28'

                      Comment

                      • NHB
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 1120

                        #12
                        Ei tosiaankaan taida olla niin kriittinen hitsauskohde, että kannattaisi kovin monta kertaa miettiä itse suoritusta. Kunhan roiskeet ei lentele vääriin paikkoihhin.

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          Originally posted by NHB
                          Ei tosiaankaan taida olla niin kriittinen hitsauskohde, että kannattaisi kovin monta kertaa miettiä itse suoritusta. Kunhan roiskeet ei lentele vääriin paikkoihhin.
                          Juurikin näin. Mahdollisimman puhtaaksi öljystä (loput savuaa kyllä pois) tuo tasauspyörästö ja ei muutakuin hitsi laulamaan. Nuo roiskeet hammasrattailla/laakereiden välissä eivät tiedä hyvää, joten jos perällä on tarkoitus ajella pidemmästikin kannattaa olla tarkkana. Tieliikenne käyttöön kemppi lukko on kaikkea muuta kuin suositeltava...

                          Comment

                          • Meisseli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 1003
                            • Kotka

                            #14
                            Originally posted by LoudPipe
                            meinasin ehkä viedä E21:n jäälle, ja sillä suditellessa oon todennu että lukko olisi aika ehdoton. Millaisia kemppilukolliset on ajaa? Kääntyykö ne yhtään ilman sladia?
                            Lukko on todellakin ehdoton. Meillä on jääautona E21 315 (whee!) ja ilman lukkoa hommasta ei tullu yhtään mitään. Piikit kyllä lähti renkaista äkkiä kun kurvit mentiin sisäkaarteen pyörä sutien.
                            Hitsasin lukon sulattamalla puikkoja tasauspyörästöön sen mikä mahtui ja johan alkoi toimia. Renkaissa pysyy piikit ja luistot on pitkiä sekä hallittuja. Sen mitä tuota metsätietä on ajettu jäälle ja takaisin sekä jäällä käännelty sitä niin ei se kääntyminen mitään ongelmia tuota ilman luistatustakaan.
                            Eioo penaria alla enää.. :(

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              #15
                              Originally posted by Meisseli
                              Originally posted by LoudPipe
                              meinasin ehkä viedä E21:n jäälle, ja sillä suditellessa oon todennu että lukko olisi aika ehdoton. Millaisia kemppilukolliset on ajaa? Kääntyykö ne yhtään ilman sladia?
                              Lukko on todellakin ehdoton. Meillä on jääautona E21 315 (whee!) ja ilman lukkoa hommasta ei tullu yhtään mitään. Piikit kyllä lähti renkaista äkkiä kun kurvit mentiin sisäkaarteen pyörä sutien.
                              Hitsasin lukon sulattamalla puikkoja tasauspyörästöön sen mikä mahtui ja johan alkoi toimia. Renkaissa pysyy piikit ja luistot on pitkiä sekä hallittuja. Sen mitä tuota metsätietä on ajettu jäälle ja takaisin sekä jäällä käännelty sitä niin ei se kääntyminen mitään ongelmia tuota ilman luistatustakaan.
                              Juu kyllähän tuommonen kemppilukollinen=jäykkätaka-akselinenkin vekotin kääntyy... Pitävällä alustalla kääntöympyrä melkoisen iso, mutta normaalisti tuommoisessa jäärata vekottimessa piikkirenkaiden kanssa ei mitään ongelmaa. Erityistä kiroamista tosin aiheuttaa jos tuollaista kemppilukollista autoa joudutaan työntämään ratti vinossa. (toisen pyörän ja maan välinen kitka vastassa=raskasta)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎