Originally posted by Henski
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lukkoperän tekeminen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Henski
Originally posted by PlutoOriginally posted by HenskiJuu kyllähän tuommonen kemppilukollinen=jäykkätaka-akselinenkin vekotin kääntyy...
Comment
-
Tuota, tuota...Ihan tosissaanko joku tällaista aikoo talviseen katu/kaupunkiliikenteeseen??? Homma ei siis ole vitsi tai vedätys???
No, siitä vaan ja vaikka tuonne projektit osioon seikkailut vaihe vaiheelta ennen pamausta. Saadaan yksi niksipirkkajuttu tästä lisää arkistoihin...Kaikkeahan kuulemma pitää kokeilla paitsi...miten se menikään..? No, omakohtaista kokemusta löytyy ihan "kemppilukostakin" jostain 80-luvun alkupuoliskolta kun ajokortti oli vasta toista talvea taskussa. Sattui sillon olemaan alla jonkin verran piristetty Vauxhall Firenza 2300magnum josta perät paukkui aina kun kuivaa asfalttia oli pätkä alla. Ehjää päivää ei tällä nyt ollut muutenkaan joten budjetti alkoi olla tiukilla 6-7:ttä perää vaihdellessa. No, marraskuun kuivilla kolmosta sutimalla pykälään ja taas tasauspyörästö atomeiksi kopan sisälle. No, hätä keinot keksii ja jääradalle rakennetusta 2000GT:stä väliaikaisesti kemppiperä alle ja uusi tilaukseen.
Seuraavan viikon sisällä kun kelit vaihteli peilijäästä, lumesta kuivaan asfalttiin, heitettiin mm.ns. 360:siä parikertaa n.100kmh vauhdista pikatiellä, kerran perä edellä torilta rappuset alas, pari ojanpohjaa tuli tsekattua ja oikea etukulma kasaan sekä yksi "legendaarinen" alamäkipyöriminen monen auton välistä perä edellä vastaantulevien kaistalta invaperkkikselle kahden auton väliin ilman naarmuakaan. Kannattaa muistaa että ajoin/treenasin tähän aikaan jäärataa jopa aika tosissani joten mistään "pienestä hallittavuusongelmasta" ei ollut kysymys.
Sanalla sanoen, tällainen "kemppilukollinen" ei missään tapauksessa ole yleiseen liikenteeseen soveltuva ajoneuvo, vaan ko.laitos lähentelee rikollista piittaamattomuutta omasta ja muiden turvallisuudesta. Ja ei...se ei todellakaan käänny ilman HALLITTUA/ENNAKOITUA sladia.
Comment
-
-
Puikko ku poikko, paljon virtaa :lol: Niin jokaiseen nuohin pienempään rattaaseen kunnolla sitä saumaa, niin lulisi pysyvä. Mitä nyt ainakin on ollu kavereiden "viikon" ralliautoissa, niin kyllä niissä on se kemppilukko kestäny :PBMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76
"Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"
Comment
-
-
Ei tässä nyt kaivata mitään moralisointia
Tiedän kyllä millanen toi on ajaa liikenteessä. Ja tiedän miten laiton toi on. Ei tässä nyt sitä kysytty.
Teen jos teen. Mutta jos joku heittää hyvän tarjouksen perästä myyn sen ja ostan peltisarjan tai kaljaa :juo- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
-
Kun muistat että jos/kun sitten kolahtaa ja jos lisäksi sattuu kolahtamaan esim.uuden S-mersun kylkeen...hitsari maksaa. Tämä 100%lukittu tasauspyörästö on tässä maassa ja muuallakin niin suuri rikos että tuleva onnetomuus katsotaan/luokitellaan tuottamukselliseksi. Tämä tarkoittaa sitä että vakuutusyhtiö maksaa kyllä sen mersun ja aiheutetut henkilövahingot, mutta perivät ne sitten "artistilta". Auto muuttuu ihan oikeasti täydellisesti yleiseen liikenteeseen kelpaamattomaksi. Kovin montaa idioottimaisempaa "modausta" ei noppakinneriinsä voi tehdä.
Comment
-
-
Niin no jos tämä on "jeesustelua" niin sitten on. Tähän nyt vaan on helppo "jeesustella" kun itse on aikoinaan saman kokeillut ja mahdottomaksi jo ajatuksenakin havainnut. Jeesustelen mielellään sitäkin että joku nuija hyppää rattiin kossupullon pikakiskaisun jälkeen, varsinkin kun kummankin hölmöyden lopputulos on yhtä arvattava. Minulle on sinällään yski vit..n hailee jos joku leikkii itsensä kossulla tai kemppilukolla itsensä rullatuoliin tai kylmähuoneelle, vaan kysymys on siitä että en itse enkä kenenkään perheenjäseneni halua ottaa tällaista ammattikoulun ekaluokan "levyseppää" kylki edellä keulaansa. Ja vain sen takia että kaveri "puikottaa" peränsä sillä logiikalla... kun jokkisautoissakin toimii niin hyvin...
Comment
-
-
Henski
Originally posted by MazaHohhoijjaa.. Taas jeesustellaan..
Comment
-
Originally posted by HenskiOriginally posted by MeisseliOriginally posted by LoudPipemeinasin ehkä viedä E21:n jäälle, ja sillä suditellessa oon todennu että lukko olisi aika ehdoton. Millaisia kemppilukolliset on ajaa? Kääntyykö ne yhtään ilman sladia?
Hitsasin lukon sulattamalla puikkoja tasauspyörästöön sen mikä mahtui ja johan alkoi toimia. Renkaissa pysyy piikit ja luistot on pitkiä sekä hallittuja. Sen mitä tuota metsätietä on ajettu jäälle ja takaisin sekä jäällä käännelty sitä niin ei se kääntyminen mitään ongelmia tuota ilman luistatustakaan.
Joo kun kerran ajat lukolla jäällä niin muu ei enää kelpaa.. pitää purkaa tuosta 318 tuo perä ja laittaa se tuohon kasattavaan bemariin.BMW 318i Original is nice
Comment
-
-
nii ja ne tasauspyörät pitää siit hitsata kiinni siihen peränrunkoon eikä toisiinsa muuten siitä ei saa kovin kestävää tapausta. :wink:If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.
http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780
Comment
-
Comment