Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperän tekeminen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pluto
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1860
    • Raisio

    #16
    Originally posted by Henski
    Juu kyllähän tuommonen kemppilukollinen=jäykkätaka-akselinenkin vekotin kääntyy...
    Eipä se silti jäykkää taka-akselia penariin tee vaikka kemppilukon tekeekin
    BMW F32 435d

    Comment

    • Guest's Avatar

      #17
      Originally posted by Pluto
      Originally posted by Henski
      Juu kyllähän tuommonen kemppilukollinen=jäykkätaka-akselinenkin vekotin kääntyy...
      Eipä se silti jäykkää taka-akselia penariin tee vaikka kemppilukon tekeekin
      Muahhahhaa... Aivan... kyllä se erillisjousitus siellä säilyy... sinällään huono mielleyhtymien tuottama nimike tähän hätään :P

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Tuota, tuota...Ihan tosissaanko joku tällaista aikoo talviseen katu/kaupunkiliikenteeseen??? Homma ei siis ole vitsi tai vedätys???
        No, siitä vaan ja vaikka tuonne projektit osioon seikkailut vaihe vaiheelta ennen pamausta. Saadaan yksi niksipirkkajuttu tästä lisää arkistoihin...Kaikkeahan kuulemma pitää kokeilla paitsi...miten se menikään..? No, omakohtaista kokemusta löytyy ihan "kemppilukostakin" jostain 80-luvun alkupuoliskolta kun ajokortti oli vasta toista talvea taskussa. Sattui sillon olemaan alla jonkin verran piristetty Vauxhall Firenza 2300magnum josta perät paukkui aina kun kuivaa asfalttia oli pätkä alla. Ehjää päivää ei tällä nyt ollut muutenkaan joten budjetti alkoi olla tiukilla 6-7:ttä perää vaihdellessa. No, marraskuun kuivilla kolmosta sutimalla pykälään ja taas tasauspyörästö atomeiksi kopan sisälle. No, hätä keinot keksii ja jääradalle rakennetusta 2000GT:stä väliaikaisesti kemppiperä alle ja uusi tilaukseen.
        Seuraavan viikon sisällä kun kelit vaihteli peilijäästä, lumesta kuivaan asfalttiin, heitettiin mm.ns. 360:siä parikertaa n.100kmh vauhdista pikatiellä, kerran perä edellä torilta rappuset alas, pari ojanpohjaa tuli tsekattua ja oikea etukulma kasaan sekä yksi "legendaarinen" alamäkipyöriminen monen auton välistä perä edellä vastaantulevien kaistalta invaperkkikselle kahden auton väliin ilman naarmuakaan. Kannattaa muistaa että ajoin/treenasin tähän aikaan jäärataa jopa aika tosissani joten mistään "pienestä hallittavuusongelmasta" ei ollut kysymys.
        Sanalla sanoen, tällainen "kemppilukollinen" ei missään tapauksessa ole yleiseen liikenteeseen soveltuva ajoneuvo, vaan ko.laitos lähentelee rikollista piittaamattomuutta omasta ja muiden turvallisuudesta. Ja ei...se ei todellakaan käänny ilman HALLITTUA/ENNAKOITUA sladia.

        Comment

        • Janza182
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4988
          • 013

          #19
          Vaik menee offtopikiks ni itellä ei kempeista kokemusta mut kaveri yritti viime talvena pärjätä moisella...vaihtu muuten perä äkkiä... :roll:

          Comment

          • biimer327
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1928
            • Eastside

            #20
            Niin,kemppikymppihän on siis todellakin LAITON katuliikenteessä,sama koskee spoolia.Katsastusmieskin varmasti paijaa päätä jos/kun käytät auton katsastuksessa semmoisella konttorilla jossa jarrurullat lähtevät ERI aikaan pyörimään... :lol:
            "Suck my dick!"
            -Ron Jeremy

            Comment

            • Frendiz
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 501
              • Kajaani

              #21
              Puikko ku poikko, paljon virtaa :lol: Niin jokaiseen nuohin pienempään rattaaseen kunnolla sitä saumaa, niin lulisi pysyvä. Mitä nyt ainakin on ollu kavereiden "viikon" ralliautoissa, niin kyllä niissä on se kemppilukko kestäny :P
              BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
              EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76

              "Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"

              Comment

              • wj
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 3253
                • Järvenpää

                #22
                Ei tässä nyt kaivata mitään moralisointia
                Tiedän kyllä millanen toi on ajaa liikenteessä. Ja tiedän miten laiton toi on. Ei tässä nyt sitä kysytty.
                Teen jos teen. Mutta jos joku heittää hyvän tarjouksen perästä myyn sen ja ostan peltisarjan tai kaljaa :juo
                - 2006 Mustang cabriolet
                - Sleekcraft Enforcer 28'

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Kun muistat että jos/kun sitten kolahtaa ja jos lisäksi sattuu kolahtamaan esim.uuden S-mersun kylkeen...hitsari maksaa. Tämä 100%lukittu tasauspyörästö on tässä maassa ja muuallakin niin suuri rikos että tuleva onnetomuus katsotaan/luokitellaan tuottamukselliseksi. Tämä tarkoittaa sitä että vakuutusyhtiö maksaa kyllä sen mersun ja aiheutetut henkilövahingot, mutta perivät ne sitten "artistilta". Auto muuttuu ihan oikeasti täydellisesti yleiseen liikenteeseen kelpaamattomaksi. Kovin montaa idioottimaisempaa "modausta" ei noppakinneriinsä voi tehdä.

                  Comment

                  • L.H
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2481
                    • Lohja

                    #24
                    Hohhoijjaa.. Taas jeesustellaan..
                    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                    Comment

                    • Maza
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 4321
                      • Kannus/Kokkola

                      #25
                      Hohhoijjaa.. Taas jeesustellaan..
                      Ehkäpä tällä kertaa aiheesta. Mitä liukkaampi pinta sitä helvetillisempi on kemppilukolla ajaa. Luisut kun ei välttämättä lopu siihen ku kaasun nostaa/painaa kytkimen pohjaan. Järki mukaan. Jäärata/peltoautot erikseen.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Niin no jos tämä on "jeesustelua" niin sitten on. Tähän nyt vaan on helppo "jeesustella" kun itse on aikoinaan saman kokeillut ja mahdottomaksi jo ajatuksenakin havainnut. Jeesustelen mielellään sitäkin että joku nuija hyppää rattiin kossupullon pikakiskaisun jälkeen, varsinkin kun kummankin hölmöyden lopputulos on yhtä arvattava. Minulle on sinällään yski vit..n hailee jos joku leikkii itsensä kossulla tai kemppilukolla itsensä rullatuoliin tai kylmähuoneelle, vaan kysymys on siitä että en itse enkä kenenkään perheenjäseneni halua ottaa tällaista ammattikoulun ekaluokan "levyseppää" kylki edellä keulaansa. Ja vain sen takia että kaveri "puikottaa" peränsä sillä logiikalla... kun jokkisautoissakin toimii niin hyvin...

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #27
                          Originally posted by Maza
                          Hohhoijjaa.. Taas jeesustellaan..
                          Ehkäpä tällä kertaa aiheesta. Mitä liukkaampi pinta sitä helvetillisempi on kemppilukolla ajaa. Luisut kun ei välttämättä lopu siihen ku kaasun nostaa/painaa kytkimen pohjaan. Järki mukaan. Jäärata/peltoautot erikseen.
                          Täysin samaa mieltä. Jääradalla ja pellolla saa kukanenkin peränsä hitsata lukkoon, mutta pidetään ne tieautot erikseen. Ja tässä topikissa hemin kommentit ovat täysin aiheellisia.

                          Comment

                          • darex
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2003
                            • 180
                            • Soini

                            #28
                            Originally posted by Henski
                            Originally posted by Meisseli
                            Originally posted by LoudPipe
                            meinasin ehkä viedä E21:n jäälle, ja sillä suditellessa oon todennu että lukko olisi aika ehdoton. Millaisia kemppilukolliset on ajaa? Kääntyykö ne yhtään ilman sladia?
                            Lukko on todellakin ehdoton. Meillä on jääautona E21 315 (whee!) ja ilman lukkoa hommasta ei tullu yhtään mitään. Piikit kyllä lähti renkaista äkkiä kun kurvit mentiin sisäkaarteen pyörä sutien.
                            Hitsasin lukon sulattamalla puikkoja tasauspyörästöön sen mikä mahtui ja johan alkoi toimia. Renkaissa pysyy piikit ja luistot on pitkiä sekä hallittuja. Sen mitä tuota metsätietä on ajettu jäälle ja takaisin sekä jäällä käännelty sitä niin ei se kääntyminen mitään ongelmia tuota ilman luistatustakaan.
                            Juu kyllähän tuommonen kemppilukollinen=jäykkätaka-akselinenkin vekotin kääntyy... Pitävällä alustalla kääntöympyrä melkoisen iso, mutta normaalisti tuommoisessa jäärata vekottimessa piikkirenkaiden kanssa ei mitään ongelmaa. Erityistä kiroamista tosin aiheuttaa jos tuollaista kemppilukollista autoa joudutaan työntämään ratti vinossa. (toisen pyörän ja maan välinen kitka vastassa=raskasta)
                            Itse en huomannut lukkoperässä muuta kuin kesällä pihoissa kääntyminen oli tuskallista kahinaa ja pikitiellä renkaat kuluivat huisin nopeaa :?

                            Joo kun kerran ajat lukolla jäällä niin muu ei enää kelpaa.. pitää purkaa tuosta 318 tuo perä ja laittaa se tuohon kasattavaan bemariin.
                            BMW 318i Original is nice

                            Comment

                            • L.H
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2003
                              • 2481
                              • Lohja

                              #29
                              Ja se kossupullon juominenhan liittyy tähän taas TOOOOOOSI paljon.. Kyllä se auto lähtee lapasesta ilman lukkoakin, jos on lähteäkseen..

                              Tottahan se on, että kemppilukon kanssa saa kyllä olla tarkkana ja pitää järjen päässä..
                              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                              Comment

                              • BestMotorWith
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2004
                                • 382
                                • Hämeenlinna

                                #30
                                nii ja ne tasauspyörät pitää siit hitsata kiinni siihen peränrunkoon eikä toisiinsa muuten siitä ei saa kovin kestävää tapausta. :wink:
                                If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                                http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎