Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 turbokone ohjeita?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sierra4x4tbo
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 2097
    • Lappeenranta

    #16
    Originally posted by billy View Post
    Kyllä pitäisi käydä soita Virtalalle varmistaakseesi sopivuus ei se ainakaan multa kysellyt on tupla/single kun tilasin ja paikoilleen passas
    Jees, näin pitää tehdä!
    Kiitos!

    -Timo
    M535i BiTurbo -85
    740iA -95 ”#tonnin_pommi"

    --=MushroomMotorsport=--
    --=MaxTuned.com=--

    Comment

    • Muumi
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1702
      • Rovaniemi

      #17
      Originally posted by billy View Post
      Schrickin single jouset tuli(Virtala) noita singlejä Virtalan mukaan käytetty yli 300° kepeissä, ei suositellut mitään tuplajousi vietereitä laittaa.
      Mulla on ns vanhempi kansi mutta isolla palotilalla ja alkujaankin ilman sisäjousia.
      Ei suositellu mullekkaan. Venat sakkas heti ku nous ahtopaineelle...
      Olivat jäykkyyksiltään melkeen kuin vakiot.
      E24 635csi

      Comment

      • vespa_92
        BTCF Member
        • Oct 2010
        • 12
        • Turku

        #18
        mitä moottorin ohjausta?

        mulla on just rempattu m30 vähä jyrkemmällä nokalla ja kestävemmillä keinuilla.
        tarkotuksena olis kanssa turbottaa eli
        mitä moottorin ohjausta suosittelisitte ??
        Ja mikä mahtaisi olla optimaalisin turbo herättämään tuota konetta?? olisiko joku holsetin 35hx yhtään optimaalinen vai mahtaako olla liian vajaa ?? :think
        pakosarja hoituu, mutta mites putkiston kanssa kannattaako melkein tehdä yhdellä putkella eikä kahdella erillisellä ?
        hakusessa ei ole mitään saatanan kengittämää alamaailman jyrsinkonetta, vaan hiukan lisäiloa tuomaan kesään
        - e28 535i
        - e30 325i Touring
        - e34 535i
        - e34 535tic
        -e34 525 tds touring
        monta eri sorvia ja vessaa tulessa...

        Comment

        • sierra4x4tbo
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 2097
          • Lappeenranta

          #19
          Olisko raadilla hyviä vinkkejä mistä vesikierto turboille kannattaisi ottaa?

          Eli mistä lähtö ja minne paluu..

          -Timo
          M535i BiTurbo -85
          740iA -95 ”#tonnin_pommi"

          --=MushroomMotorsport=--
          --=MaxTuned.com=--

          Comment

          • Maza
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 4319
            • Kannus/Kokkola

            #20
            Originally posted by Muumi View Post
            Ei suositellu mullekkaan. Venat sakkas heti ku nous ahtopaineelle...
            Olivat jäykkyyksiltään melkeen kuin vakiot.
            Ne schrickin ensimmäiset upgrade sinkkujouset on tosi miedosti tiukemmat kuin vakiot. Varmaa muistikuvaa ei ole, mutta puhutaan luokkaa 15-20% tiukemmat.

            Joillain kauppiailla tahtoo olla sellanen asenne, että sitä myydään mitä hyllyssä on.. oli se sitte sopivaa tai epäsopivaa kamaa. Joillain asenne korostuu enemmän kuin toisilla... Tosi tarkkana saa olla mitä ostaa ja _yleensä_ ei kannata luottaa siihen mitä myyjä sanoo. Valitettavasti se on tullut huomattua jo turhan monesti. Käy vaan pidemmän päälle kalliiksi.

            Yleisesti ottaen KAIKKI aftermarket kamat kannattaa mitata ennen asennusta ja miettiä onko ne nyt sitten sitä mitä tarvitaan. Yleensä taas autotehtaiden orkkiskamat on tooodella paljon pidemmälle mietittyjä...

            Viimeisimpänä esimerkkinä PPF:n M20:iin myymät stage3 venajouset. Mainostetaan et "klarar 13mm lyft" eli hanskaa 13mm noston nokalla. Todellisuus on se, että 13mm kohdalla jousi on putkella ja romua tulee takuulla. Tuli ilmi kun oli tarkoitus shimmata pakojouset tiukemmalle niin eipäs niitä pystynyt shimmaamaan yhtään, vaikka nostoa nokassa on vain ~12mm. Saakeli ku ois ollu upeaa ku ois ollu alussa 13 milliä nostava nokka ja sokeana luottanut myyjään. Ois ollu käsissä iso läjä romua ja myyjä levittelee käsiä, because raceosa.
            Last edited by Maza; 24-07-2014, 15:50.

            Comment

            • sierra4x4tbo
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 2097
              • Lappeenranta

              #21
              Mitä tulppia suositellaan M30 tuplaturboon?
              Vakio alakerta, vakio kansi, ahdot varmaan siellä ~1bar paikkeilla, tehot ~500horsea..

              -Timo
              M535i BiTurbo -85
              740iA -95 ”#tonnin_pommi"

              --=MushroomMotorsport=--
              --=MaxTuned.com=--

              Comment

              • sierra4x4tbo
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 2097
                • Lappeenranta

                #22
                Turbon vesikierrosta edelleen. Toimiiko jos otan lähdön termarikopasta nuolen kohdasta ja paluu t-haaralla paisarin ja syylärin väliseen letkuun?



                -Timo
                M535i BiTurbo -85
                740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                --=MushroomMotorsport=--
                --=MaxTuned.com=--

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by Maza View Post
                  Viimeisimpänä esimerkkinä PPF:n M20:iin myymät stage3 venajouset. Mainostetaan et "klarar 13mm lyft" eli hanskaa 13mm noston nokalla. Todellisuus on se, että 13mm kohdalla jousi on putkella ja romua tulee takuulla. Tuli ilmi kun oli tarkoitus shimmata pakojouset tiukemmalle niin eipäs niitä pystynyt shimmaamaan yhtään, vaikka nostoa nokassa on vain ~12mm. Saakeli ku ois ollu upeaa ku ois ollu alussa 13 milliä nostava nokka ja sokeana luottanut myyjään. Ois ollu käsissä iso läjä romua ja myyjä levittelee käsiä, because raceosa.
                  Olisko mahdollista, että tarkoittaa 13 mm nousua venttiililtä mitattuna, ei nokalta?


                  Comment

                  • Maza
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 4319
                    • Kannus/Kokkola

                    #24
                    Originally posted by Bullitt View Post
                    Olisko mahdollista, että tarkoittaa 13 mm nousua venttiililtä mitattuna, ei nokalta?
                    Oho. Olipa huonosti kirjoitettu. Tarkoitin toki et klaaraa venttiililtä mitattuna 13mm noston. Nokallahan ei taida 13mm nostolla olla ku joku 8mm nostoa.

                    Toisaalta tulipa vähä turhaan moitittua ppf:n jousipakettia. Helposti klaaraa 13mm noston, koska mainostettu 12,3mm (enem - ppf - enem) nostava nokka todellisuudessa nostaa venttiiliä kaikki 11mm.

                    Comment

                    • Bullitt
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 2786
                      • Turku

                      #25
                      No sitä mä vähän ajattelin. En mä tommosia nokkien arvoja ulkoa muista, mutta 13 mm kuulosti jo paljolta.

                      Eikä nyt ollut tarkoitus sitä PPF:ää puolustella sen enempää, vaikka jotain olen sieltäkin itse ostanut, ja pipon sain viimeks kaupan päälle. Kaikissa tuninkikaupoissa ei eroteta edes alumiinia kiinarosterista.


                      Comment

                      • sierra4x4tbo
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 2097
                        • Lappeenranta

                        #26
                        Laitetaas tänne vinkki, jos joku vesikiertoa turbolle/turboille haaveilee.

                        Lohkon takaosasta tulppa (M14x1,5) pois ja sieltä lähtö (pakopuolella takaosassa) -> turbo -> paluu termostaattikoteloon kuvan mukaan:


                        Tällöin vesikierto on sisäkierron kennon rinnalla, mutta lähtö on hiukan aikaisemmin (lohko vs. kansi). Tämä takaa kierron turbon kautta myös silloin, kun sisäkennon kierto on täysillä.

                        -Timo
                        M535i BiTurbo -85
                        740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                        --=MushroomMotorsport=--
                        --=MaxTuned.com=--

                        Comment

                        • Vinki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1048
                          • Seinäjoki

                          #27
                          Onko tuosta turbon vesikiertohommasta jollain oikeasti kokemusta? Ainakin driftinki piireissä muutamat on joutunu laittamaan ahtimelle oman syylärin ja sähköisen pumpun, kun on kone alkanut nostaa lämpöjä sen jälkeen, kun ahtimen vesikierto on otettu käyttöön..
                          F31 320i

                          e36 325tic

                          e30 330tic

                          Comment

                          • sierra4x4tbo
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 2097
                            • Lappeenranta

                            #28
                            Originally posted by Vinki View Post
                            Onko tuosta turbon vesikiertohommasta jollain oikeasti kokemusta? Ainakin driftinki piireissä muutamat on joutunu laittamaan ahtimelle oman syylärin ja sähköisen pumpun, kun on kone alkanut nostaa lämpöjä sen jälkeen, kun ahtimen vesikierto on otettu käyttöön..
                            Ei oo vielä ainakaan mulla, keväämmällä sitten. Noin mä sen ite pähkäilin.

                            Saa toki korjata, jos faktaa löytyy. Tämänhän olisi tietysti voinut tehdä silloin pari kuukautta sitten, kun tätä tiedustelin; ei vastauksia -> tein omat ratkaisut -> nyt "ammutaan alas"..

                            Oliks nää driftilaitteet M30 moottorilla? Mites muuten jäähdytys orggis ilmanohjaimet vai keula silputtu auki?

                            En tiedä miten tommonen dirfti-laite sopii vertailukohdaksi tiksi-munkki-raceriin jolla käydään satunnaisesti radalla. Noilla kuminpolttolaitteilla mennään kuitenkin lähes koko ajan kaasu auki ja kylki edellä. Eipä toimi jäähdytys niin kuin katuautossa..

                            Just my two cents..

                            -Timo
                            M535i BiTurbo -85
                            740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                            --=MushroomMotorsport=--
                            --=MaxTuned.com=--

                            Comment

                            • Vinki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1048
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Joo en toki mitään sen kummemmin alas ollut ampumassa. Kyllä mä ihan vakiokiertoon ajattelin itselläkin ton gtx:n laittaa, sen näkee sitten miten käy. Ne laitteet mitä mä tiedän on ollu m50 sekä s50, keulassa sähköflekti, ja alumiinilevy syylärin takana tehostamassa. Eihän drifting auto tosiaan ole täysin vertailukelpoinen millään kun tosiaan ajetaan verrattain hiljaista nopeutta rajoittajaa vasten lähes kokoajan..
                              F31 320i

                              e36 325tic

                              e30 330tic

                              Comment

                              • tero_v
                                BTCF Member
                                • Sep 2006
                                • 970
                                • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                                #30
                                http://www.motornord.se/system/websh...=313&HSID=3054 tekeekö noilla mitää???

                                edit: paskat saa suoraa linkkiä.. siis dr.schrich teräs keinut 2050 kruunua. onko toi sarja hinta? en osaa sanaakaan ruotsia niin ei oikeen pärjää tuolla ja google kääntää miten sattuu
                                Last edited by tero_v; 11-02-2015, 18:27.
                                E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                                650hp/850nm 1.8bar
                                1/4m 11.48s/208km/h
                                100-150km/h 2.01s
                                100-200km/h 6.99s


                                EX jatkeet:
                                e39 528 M-Sport -99
                                e36 318is "M-sport" -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎