Announcement
Collapse
No announcement yet.
M30 turbokone ohjeita?
Collapse
X
-
Originally posted by billy View PostSchrickin single jouset tuli(Virtala) noita singlejä Virtalan mukaan käytetty yli 300° kepeissä, ei suositellut mitään tuplajousi vietereitä laittaa.
Mulla on ns vanhempi kansi mutta isolla palotilalla ja alkujaankin ilman sisäjousia.
Olivat jäykkyyksiltään melkeen kuin vakiot.E24 635csi
Comment
-
-
mitä moottorin ohjausta?
mulla on just rempattu m30 vähä jyrkemmällä nokalla ja kestävemmillä keinuilla.
tarkotuksena olis kanssa turbottaa eli
mitä moottorin ohjausta suosittelisitte ??
Ja mikä mahtaisi olla optimaalisin turbo herättämään tuota konetta?? olisiko joku holsetin 35hx yhtään optimaalinen vai mahtaako olla liian vajaa ?? :think
pakosarja hoituu, mutta mites putkiston kanssa kannattaako melkein tehdä yhdellä putkella eikä kahdella erillisellä ?
hakusessa ei ole mitään saatanan kengittämää alamaailman jyrsinkonetta, vaan hiukan lisäiloa tuomaan kesään- e28 535i
- e30 325i Touring
- e34 535i
- e34 535tic
-e34 525 tds touring
monta eri sorvia ja vessaa tulessa...
Comment
-
-
Originally posted by Muumi View PostEi suositellu mullekkaan. Venat sakkas heti ku nous ahtopaineelle...
Olivat jäykkyyksiltään melkeen kuin vakiot.
Joillain kauppiailla tahtoo olla sellanen asenne, että sitä myydään mitä hyllyssä on.. oli se sitte sopivaa tai epäsopivaa kamaa. Joillain asenne korostuu enemmän kuin toisilla... Tosi tarkkana saa olla mitä ostaa ja _yleensä_ ei kannata luottaa siihen mitä myyjä sanoo. Valitettavasti se on tullut huomattua jo turhan monesti. Käy vaan pidemmän päälle kalliiksi.
Yleisesti ottaen KAIKKI aftermarket kamat kannattaa mitata ennen asennusta ja miettiä onko ne nyt sitten sitä mitä tarvitaan. Yleensä taas autotehtaiden orkkiskamat on tooodella paljon pidemmälle mietittyjä...
Viimeisimpänä esimerkkinä PPF:n M20:iin myymät stage3 venajouset. Mainostetaan et "klarar 13mm lyft" eli hanskaa 13mm noston nokalla. Todellisuus on se, että 13mm kohdalla jousi on putkella ja romua tulee takuulla. Tuli ilmi kun oli tarkoitus shimmata pakojouset tiukemmalle niin eipäs niitä pystynyt shimmaamaan yhtään, vaikka nostoa nokassa on vain ~12mm. Saakeli ku ois ollu upeaa ku ois ollu alussa 13 milliä nostava nokka ja sokeana luottanut myyjään. Ois ollu käsissä iso läjä romua ja myyjä levittelee käsiä, because raceosa.Last edited by Maza; 24-07-2014, 15:50.
Comment
-
-
Originally posted by Maza View PostViimeisimpänä esimerkkinä PPF:n M20:iin myymät stage3 venajouset. Mainostetaan et "klarar 13mm lyft" eli hanskaa 13mm noston nokalla. Todellisuus on se, että 13mm kohdalla jousi on putkella ja romua tulee takuulla. Tuli ilmi kun oli tarkoitus shimmata pakojouset tiukemmalle niin eipäs niitä pystynyt shimmaamaan yhtään, vaikka nostoa nokassa on vain ~12mm. Saakeli ku ois ollu upeaa ku ois ollu alussa 13 milliä nostava nokka ja sokeana luottanut myyjään. Ois ollu käsissä iso läjä romua ja myyjä levittelee käsiä, because raceosa.
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostOlisko mahdollista, että tarkoittaa 13 mm nousua venttiililtä mitattuna, ei nokalta?
Toisaalta tulipa vähä turhaan moitittua ppf:n jousipakettia. Helposti klaaraa 13mm noston, koska mainostettu 12,3mm (enem - ppf - enem) nostava nokka todellisuudessa nostaa venttiiliä kaikki 11mm.
Comment
-
-
No sitä mä vähän ajattelin. En mä tommosia nokkien arvoja ulkoa muista, mutta 13 mm kuulosti jo paljolta.
Eikä nyt ollut tarkoitus sitä PPF:ää puolustella sen enempää, vaikka jotain olen sieltäkin itse ostanut, ja pipon sain viimeks kaupan päälle. Kaikissa tuninkikaupoissa ei eroteta edes alumiinia kiinarosterista.
Comment
-
-
Laitetaas tänne vinkki, jos joku vesikiertoa turbolle/turboille haaveilee.
Lohkon takaosasta tulppa (M14x1,5) pois ja sieltä lähtö (pakopuolella takaosassa) -> turbo -> paluu termostaattikoteloon kuvan mukaan:
Tällöin vesikierto on sisäkierron kennon rinnalla, mutta lähtö on hiukan aikaisemmin (lohko vs. kansi). Tämä takaa kierron turbon kautta myös silloin, kun sisäkennon kierto on täysillä.
-Timo
Comment
-
-
Onko tuosta turbon vesikiertohommasta jollain oikeasti kokemusta? Ainakin driftinki piireissä muutamat on joutunu laittamaan ahtimelle oman syylärin ja sähköisen pumpun, kun on kone alkanut nostaa lämpöjä sen jälkeen, kun ahtimen vesikierto on otettu käyttöön..F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostOnko tuosta turbon vesikiertohommasta jollain oikeasti kokemusta? Ainakin driftinki piireissä muutamat on joutunu laittamaan ahtimelle oman syylärin ja sähköisen pumpun, kun on kone alkanut nostaa lämpöjä sen jälkeen, kun ahtimen vesikierto on otettu käyttöön..
Saa toki korjata, jos faktaa löytyy. Tämänhän olisi tietysti voinut tehdä silloin pari kuukautta sitten, kun tätä tiedustelin; ei vastauksia -> tein omat ratkaisut -> nyt "ammutaan alas"..
Oliks nää driftilaitteet M30 moottorilla? Mites muuten jäähdytys orggis ilmanohjaimet vai keula silputtu auki?
En tiedä miten tommonen dirfti-laite sopii vertailukohdaksi tiksi-munkki-raceriin jolla käydään satunnaisesti radalla. Noilla kuminpolttolaitteilla mennään kuitenkin lähes koko ajan kaasu auki ja kylki edellä. Eipä toimi jäähdytys niin kuin katuautossa..
Just my two cents..
-Timo
Comment
-
-
Joo en toki mitään sen kummemmin alas ollut ampumassa. Kyllä mä ihan vakiokiertoon ajattelin itselläkin ton gtx:n laittaa, sen näkee sitten miten käy. Ne laitteet mitä mä tiedän on ollu m50 sekä s50, keulassa sähköflekti, ja alumiinilevy syylärin takana tehostamassa. Eihän drifting auto tosiaan ole täysin vertailukelpoinen millään kun tosiaan ajetaan verrattain hiljaista nopeutta rajoittajaa vasten lähes kokoajan..F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
-
http://www.motornord.se/system/websh...=313&HSID=3054 tekeekö noilla mitää???
edit: paskat saa suoraa linkkiä.. siis dr.schrich teräs keinut 2050 kruunua. onko toi sarja hinta? en osaa sanaakaan ruotsia niin ei oikeen pärjää tuolla ja google kääntää miten sattuuLast edited by tero_v; 11-02-2015, 18:27.E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92
Comment
-
Comment