Hei arvoisat ryhmän jäsenet, nyt olisi apu tarpeen.
Nyt on yli puolitoista vuotta vaivannut mystinen vika. DPF ei suostu polttamaan itseänsä, ja vika on paikannettu vastapaineanturiin, joka antaa lähestulkoon aina vikakoodin liian korkeasta vastapaineesta, joka lähes poikkeuksetta on 1100 mbar +-100mbar. Tämä estää siis autoa polttamasta dpf:ää normaalissa ajossa. Livedataa kun seuraa, niin anturi seuraa hyvin järkevästi vastapaineita, eikä piikkejä näy. Autolla olen pystynyt ajamaan kun olen polttanut 1000-2000 km välein itse tai jollain harrastajalla dpf:än taas auki. Pitkässä juoksussa tämä ratkaisu ei ole toimiva.
Mitä on jo kokeiltu:
Onko arvon ryhmäläisillä ideoita tähän, ennenkuin lähden uutta ECU:a tilaamaan?
Faktat mitkä on hyvä tietää:
BMW E63 LCI 635d -08 M57N2
DPF ja EGR ehjät ja toimivat
Autoon 99% todennäköisyydellä vaihdettu 535d:n moottori
Autossa oli joku halvan oloinen fyysinen "race chip" kytketty suutinten johtosarjaan, tämä otettu pois heti kun huomattu.
Autossa ei pitäisi olla "lastua", ja DDE:n kautta DPF:n koodit tulevat istaan.
Sanotaanko, että oikean vian ja ratkaisun kommentoineelle 10 € palkkio.
HTK12 on ollut mukana tutkimassa tätä autoa.
Nyt on yli puolitoista vuotta vaivannut mystinen vika. DPF ei suostu polttamaan itseänsä, ja vika on paikannettu vastapaineanturiin, joka antaa lähestulkoon aina vikakoodin liian korkeasta vastapaineesta, joka lähes poikkeuksetta on 1100 mbar +-100mbar. Tämä estää siis autoa polttamasta dpf:ää normaalissa ajossa. Livedataa kun seuraa, niin anturi seuraa hyvin järkevästi vastapaineita, eikä piikkejä näy. Autolla olen pystynyt ajamaan kun olen polttanut 1000-2000 km välein itse tai jollain harrastajalla dpf:än taas auki. Pitkässä juoksussa tämä ratkaisu ei ole toimiva.
Mitä on jo kokeiltu:
- 4-5 vastapaineanturia kokeiltu (4 orkkista ja 1 tarvikeanturi), kaikki reagoivat samoin.
- Hehkut vaihdettu ja ohjainlaite uusiin.
- DPF ja vastapaineanturin välinen "letku" vaihdettu.
- Livedataa seurattu useampaan otteeseen, näyttää järkevää lukemaa aina, kierroksilla, tyhjäkäynnillä ja ajossa.
- Tämän hetken epäilyt: joko ECU uusi tilalle, tai sitten johdot uusiksi.
Onko arvon ryhmäläisillä ideoita tähän, ennenkuin lähden uutta ECU:a tilaamaan?
Faktat mitkä on hyvä tietää:
BMW E63 LCI 635d -08 M57N2
DPF ja EGR ehjät ja toimivat
Autoon 99% todennäköisyydellä vaihdettu 535d:n moottori
Autossa oli joku halvan oloinen fyysinen "race chip" kytketty suutinten johtosarjaan, tämä otettu pois heti kun huomattu.
Autossa ei pitäisi olla "lastua", ja DDE:n kautta DPF:n koodit tulevat istaan.
Sanotaanko, että oikean vian ja ratkaisun kommentoineelle 10 € palkkio.
HTK12 on ollut mukana tutkimassa tätä autoa.
Comment