Mystinen DPF ongelma liittyen M57N2 moottoriin

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Croway
    Bimmer Rookie
    • May 2016
    • 148
    • Karjalan perämetsät

    #1

    Mystinen DPF ongelma liittyen M57N2 moottoriin

    Hei arvoisat ryhmän jäsenet, nyt olisi apu tarpeen.

    Nyt on yli puolitoista vuotta vaivannut mystinen vika. DPF ei suostu polttamaan itseänsä, ja vika on paikannettu vastapaineanturiin, joka antaa lähestulkoon aina vikakoodin liian korkeasta vastapaineesta, joka lähes poikkeuksetta on 1100 mbar +-100mbar. Tämä estää siis autoa polttamasta dpf:ää normaalissa ajossa. Livedataa kun seuraa, niin anturi seuraa hyvin järkevästi vastapaineita, eikä piikkejä näy. Autolla olen pystynyt ajamaan kun olen polttanut 1000-2000 km välein itse tai jollain harrastajalla dpf:än taas auki. Pitkässä juoksussa tämä ratkaisu ei ole toimiva.
    Mitä on jo kokeiltu:
    • 4-5 vastapaineanturia kokeiltu (4 orkkista ja 1 tarvikeanturi), kaikki reagoivat samoin.
    • Hehkut vaihdettu ja ohjainlaite uusiin.
    • DPF ja vastapaineanturin välinen "letku" vaihdettu.
    • Livedataa seurattu useampaan otteeseen, näyttää järkevää lukemaa aina, kierroksilla, tyhjäkäynnillä ja ajossa.
    • Tämän hetken epäilyt: joko ECU uusi tilalle, tai sitten johdot uusiksi.
    Ajossa kun lukee inpalla vikakoodeja, niin vikakoodi liian korkeasta vastapaineesta tulee välillä jopa muutaman sekunnin välein, ja pisimmillään noin vartin pysyy poissa.

    Onko arvon ryhmäläisillä ideoita tähän, ennenkuin lähden uutta ECU:a tilaamaan?

    Faktat mitkä on hyvä tietää:

    BMW E63 LCI 635d -08 M57N2

    DPF ja EGR ehjät ja toimivat

    Autoon 99% todennäköisyydellä vaihdettu 535d:n moottori

    Autossa oli joku halvan oloinen fyysinen "race chip" kytketty suutinten johtosarjaan, tämä otettu pois heti kun huomattu.

    Autossa ei pitäisi olla "lastua", ja DDE:n kautta DPF:n koodit tulevat istaan.

    Sanotaanko, että oikean vian ja ratkaisun kommentoineelle 10 € palkkio.

    HTK12 on ollut mukana tutkimassa tätä autoa.
    F11 LCI 530d xDrive -16

    Ex: BMW 325d E90 LCI -09
  • Rattiukko
    BTCF Member
    • Nov 2022
    • 780
    • Uusimaa

    #2
    Onko anturin liitin uusittu? Ehkä siinä on huono kontakti ja anturit näyttää siksi mitä sattuu.

    Comment

    Working...
    X