Kovilla pakkasilla (-15) kun joutui kylmänä käynnistämään auton, niin joskus teki sitä, että tyhjäkäyntikiekat oli jossain yli 2000 kierroksen eikä ne laskenut siitä mihinkään vaikka käytti autoa pitempään tyhjäkäynnillä. Sitten kun ihan pikkusen koski kaasupolkimeen niin kierrokset laski heti alle tuhanteen, lähelle normaalia tyhjäkäyntiä. Kun kaasupolkimen taas päästi ylös niin kiekat nousi takasin sinne kahteen tuhanteen. Tätä esiintyi satunnaisesti kun teki kylmäkäynnistyksen, mutta ei joka kerralla. Moottorin lämmettyä ilmiö hävisi. Mihin tämmöinen saattaisi viitata?
Tyhjäkäynnillä moottorin vavahtelun tuntee penkissä asti, mutta sekin vaihtelee. Joskus käy hyvinkin tasaisesti kun taas joskus huomaa selkeää tärinää.
Kulutus ei tipu aina nollaan moottorijarrutuksessa. Tämäkin saattaa vaihdella, joskus ei tipu nollaan, toisella kertaa taas tippuu. Viittaako tämä imuvuotoon? Olisiko kuitenkin huohotinventtiili taas antautunut kun pätkäajoa ollut aika paljon? Voiko huohotinventtiili pitää minkäänlaista ääntä ollessaan rikki? Välillä koneesta kuuluu jonkinlaista "sirinää", joka muuttuu kierrosten mukaan. Tämä ääni kuuluu vain satunnaisesti, ei läheskään aina.
Tyhjäkäynnillä moottorin vavahtelun tuntee penkissä asti, mutta sekin vaihtelee. Joskus käy hyvinkin tasaisesti kun taas joskus huomaa selkeää tärinää.
Kulutus ei tipu aina nollaan moottorijarrutuksessa. Tämäkin saattaa vaihdella, joskus ei tipu nollaan, toisella kertaa taas tippuu. Viittaako tämä imuvuotoon? Olisiko kuitenkin huohotinventtiili taas antautunut kun pätkäajoa ollut aika paljon? Voiko huohotinventtiili pitää minkäänlaista ääntä ollessaan rikki? Välillä koneesta kuuluu jonkinlaista "sirinää", joka muuttuu kierrosten mukaan. Tämä ääni kuuluu vain satunnaisesti, ei läheskään aina.
Comment