Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60B30 päästöongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paaki
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 53
    • Helsinki

    #31
    Kovilla pakkasilla (-15) kun joutui kylmänä käynnistämään auton, niin joskus teki sitä, että tyhjäkäyntikiekat oli jossain yli 2000 kierroksen eikä ne laskenut siitä mihinkään vaikka käytti autoa pitempään tyhjäkäynnillä. Sitten kun ihan pikkusen koski kaasupolkimeen niin kierrokset laski heti alle tuhanteen, lähelle normaalia tyhjäkäyntiä. Kun kaasupolkimen taas päästi ylös niin kiekat nousi takasin sinne kahteen tuhanteen. Tätä esiintyi satunnaisesti kun teki kylmäkäynnistyksen, mutta ei joka kerralla. Moottorin lämmettyä ilmiö hävisi. Mihin tämmöinen saattaisi viitata?

    Tyhjäkäynnillä moottorin vavahtelun tuntee penkissä asti, mutta sekin vaihtelee. Joskus käy hyvinkin tasaisesti kun taas joskus huomaa selkeää tärinää.

    Kulutus ei tipu aina nollaan moottorijarrutuksessa. Tämäkin saattaa vaihdella, joskus ei tipu nollaan, toisella kertaa taas tippuu. Viittaako tämä imuvuotoon? Olisiko kuitenkin huohotinventtiili taas antautunut kun pätkäajoa ollut aika paljon? Voiko huohotinventtiili pitää minkäänlaista ääntä ollessaan rikki? Välillä koneesta kuuluu jonkinlaista "sirinää", joka muuttuu kierrosten mukaan. Tämä ääni kuuluu vain satunnaisesti, ei läheskään aina.

    Comment

    • Morkai
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 3196
      • Saarijärvi

      #32
      Kaasuläpän asennontunnistin tekee noita kuvailemiasi oireita ollessaan väärin säädetty tai rikki. Yksi hyvä vaihtoehto, mittaappa yleismittarilla mitä se näyttää kaasuläpän ollessa kiinni, niin joku kyllä kaivaa jostain datasta mitä sen pitäisi näyttää.
      sigpic
      E23 728iA V8-projekti
      E38 730D -projekti
      E39 540iA -projekti
      I01 i3 -projekti

      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #33
        4700ohm suljettuna mutta oliko tossa säätövaraa? :think
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • DerAlte
          Newbiemmer
          • Oct 2006
          • 20
          • Forssa

          #34
          Kävin mittaamassa kahdesta koneesta ja molempien arvot oli n. 1300 ohm kiinni asennossa ja siitä auki väännettynä nousi tasaisesti 4200 ohmiin.
          Bentley antaa arvoiksi 1000-4000 ohm.

          Comment

          • Paaki
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 53
            • Helsinki

            #35
            1460-1500 ohmia kiinni ollessa, ja muuttuu tasaisesti 4460 ohmiin. Ei siis palaudu joka kerralla täsmälleen samaan. Sitten jos kaasuläppää alkaa työntämään kiinni-asennosta toiseen suuntaan (eli "enemmän kiinni"), vastus kasvaa nopeasti johonkin yli kahteen tuhanteen...? Niin pystyykö tota nyt säätämään mitenkään?

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3196
              • Saarijärvi

              #36
              Kyllä siinä on pieni säätövara olemassa. Eli ruuvit auki ja akselin ympäri saa liikutettua. (aikamoinen heitto noissa vastusarvoissa...)
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #37
                Joop, autodatassa noi sitten väärinpäin, n. 1500ohm sanois kaasu täysin auki.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎