Announcement

Collapse
No announcement yet.

tarvitsetko M10/M30koneeseen vahvat billet keinuvivut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toofasttoshow
    Newbiemmer
    • Oct 2008
    • 9
    • rymättylä

    tarvitsetko M10/M30koneeseen vahvat billet keinuvivut?

    terve!
    aattelin kysäistä ,että onko muita ketä tarvitsisi M10 tai M30 koneeseen kunnon keivuvipuja,ostin jo M30 koneeseeni Schrick:n nokka-akselin ja venttiilin jouset ja helpostitilattavia ja hyviä billet keinuvipuja ei osunut silmään kun hiukan selvittelin asiaa,niinpä kysyin koneistamosta niiden valmistusta ihan mittojen mukaan.

    tekevät kyllä, kappalehinnaksi muodostuu n.30-35e,nokka-akselin liukupinta tulee olemaan kuusioruuvi kiinnitteinen,eli sen pystyy esim. vaihtamaan,
    säätöepäkesko tulee olemaan sama kuin tehtaan orggis valuvivuissa,eli niitähän saa sitten lisää tarvittaessa KL-varaosilta 5e/kpl,noissa billet vivuissa olisi ne jo paikallaan,
    vivut on lujat,kevyet ja kestävää alumiinia,samaa materiaalia josta tekevät kiihdytysautojen kilpakiertokankia...

    saattaisi hinta vielä pudota jos valmistaja tekisi niitä heti enemmän eikä vaan viittä sarjaa joista itse puhuin....

    olisiko tarvetta hyville keinuvivuille ensikesän virikoneisiin???????

    kaikki saavat sitten itse ostaa/tilata ja hakea sitten omansa jos tarvitsevat ,kyselen vaan valmiiksi valmistajan pyynnöstä kannattaako niitä valmistaa heti varastoon.

    jussi peltonen
  • Muumi
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1702
    • Rovaniemi

    #2
    Originally posted by toofasttoshow View Post
    terve!
    aattelin kysäistä ,että onko muita ketä tarvitsisi M10 tai M30 koneeseen kunnon keivuvipuja,ostin jo M30 koneeseeni Schrick:n nokka-akselin ja venttiilin jouset ja helpostitilattavia ja hyviä billet keinuvipuja ei osunut silmään kun hiukan selvittelin asiaa,niinpä kysyin koneistamosta niiden valmistusta ihan mittojen mukaan.

    tekevät kyllä, kappalehinnaksi muodostuu n.30-35e,nokka-akselin liukupinta tulee olemaan kuusioruuvi kiinnitteinen,eli sen pystyy esim. vaihtamaan,
    säätöepäkesko tulee olemaan sama kuin tehtaan orggis valuvivuissa,eli niitähän saa sitten lisää tarvittaessa KL-varaosilta 5e/kpl,noissa billet vivuissa olisi ne jo paikallaan,
    vivut on lujat,kevyet ja kestävää alumiinia,samaa materiaalia josta tekevät kiihdytysautojen kilpakiertokankia...

    saattaisi hinta vielä pudota jos valmistaja tekisi niitä heti enemmän eikä vaan viittä sarjaa joista itse puhuin....

    olisiko tarvetta hyville keinuvivuille ensikesän virikoneisiin???????

    kaikki saavat sitten itse ostaa/tilata ja hakea sitten omansa jos tarvitsevat ,kyselen vaan valmiiksi valmistajan pyynnöstä kannattaako niitä valmistaa heti varastoon.

    jussi peltonen
    Kiinnostaa kyllä!
    Kuka ne oikein tekee, ja ovatko oikeasti kestäviä? Nokka-akselin liukupinta osa ja sen kestävyys. Isot pojat puhunu että amerikan joen valmistamista keinuista tuo kovapala kuluu silmissä.

    PPF:llä on myös keinuja myytävänä, tosin taitaa olla Ireland Engineerin valmistamia.
    E24 635csi

    Comment

    • 1502
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 238
      • Ylöjärvi

      #3
      Kiinnostaa kyllä.

      Tosin tän hetkinen projekti kone jo kannen osalta kasassa mut seuraavaan.

      Comment

      • mstar
        Newbiemmer
        • Jan 2007
        • 13
        • Oulu

        #4
        Täälläkin olisi kiinnostusta aiheeseen...
        And so it begins.

        Comment

        • S4Driver
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 572
          • Kaukana

          #5
          -

          Onnistuuko M20?

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Kuka niitä tekee ja kenen designilla?
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • toofasttoshow
              Newbiemmer
              • Oct 2008
              • 9
              • rymättylä

              #7
              kilpa keinuvivut

              vein malliksi useita kuvia eri billet vivuista ,joita olen kerännyt netistä ja muutaman M30 virittäjän ja koneistamon omistajan kanssa päädyimme kapeaan ja korkean tyyliseen vipuun joka on lähellä WWW.PPMRACE.COM sivuilta löytyvää mallia.
              tosin totesimme samalla että vivuston hinta karkaa pilviin porschen tyyppisellä pallokanta säätöruuvilla ,joten alkuperäinen ja edullinen epäkesko oli hyvä vaihtoehto tähän ,koska niiden kuluneisuus johtuu yleensä pitkistä öljynvaihtoväleistä ja huonoista öljyistä ja huonoista venttiileiden säädöistä,eikä mitään näistä ongelmista löydy hyvin rakennetusta teho myllystä
              koneistamo löytyy eteläsuomesta ja käyn huomenna tarkistamassa koska valmistus alkaa ja kertomassa että löytyy muitakin joilla saattaisi olla tarve näille. samalla koitan saada tarkan(ja mahdollisimman edullisen ) hinnan sarjalle,kirjoitan sitten valmistajan suostumuksella hänen hintansa ja yhteystietonsa.
              alumiinin materiaali oli muistaakseni 7570.......ja lujuus 550,varmasti tähän tarkoitukseen riittävä.

              jussi peltonen

              Comment

              • Mörökölli
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 1735
                • Turku

                #8
                Alu on varmaan 7075:sta
                www.nenifab.com

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Kuulostaa ihan hyvältä. Kannattaa sitä materiaalivalintaa miettiessä ottaa lämpötila huomioon. Nuo osat ovat käynnin aikana kuumia, ja kylmänä alemman myötörajan omaava seos saattaakin olla kuumana parempi.

                  Mistä aineesta meinaatte kovapalan tehdä?
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • mstar
                    Newbiemmer
                    • Jan 2007
                    • 13
                    • Oulu

                    #10
                    btw. miksi noissa billetti vipoissa ei ole laakeriholkkia tuossa akselinreijässä kuten vakiossa? Unohtunut?Ei tarvetta? :think

                    Get top-quality crankshafts, connecting rods, and forged pistons at PPM Racing. Our cutting-edge technology, including CNC machining and computer-aided solid modelling, ensures maximum strength and weight savings. Choose from 2618 or 4032 grade aluminium alloy, with hand de-burred pistons and precision-milled ring grooves for low-drag, lightweight performance. Experience the best in design and manufacturing with PPM Racing.
                    And so it begins.

                    Comment

                    • .:Dam:.
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 178

                      #11
                      Vipat

                      Sanotaan nyt vaikka että mahdollisesti ehkä. Juttelin oman luottokoneistajan kanssa samasta asiasta ja hän sanoi hinnaks suunnilleen saman, riippuu tietty määrästä jonka kerralla tekee. Säästyis oman piirtämisen vaiva. Teetetäänkö nuo vipat siksi että voidaan kehuskella "on muuten billetvipat paikoillaan" vai onko tarkoitus laulattaa yli 8500 rpm rikkomatta mitään? Hinta ei ainakaan oo paha. Oma projekti hetken jäissä, selvityksessä mitä ne possun norsunjalat maksaa

                      Comment

                      • Muumi
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 1702
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Originally posted by .:Dam:. View Post
                        Teetetäänkö nuo vipat siksi että voidaan kehuskella "on muuten billetvipat paikoillaan" vai onko tarkoitus laulattaa yli 8500 rpm rikkomatta mitään?
                        Meinaatko että vakiokeinuilla voi laulattaa turvallisesti jatkuvasti yli 8000rpm, tai oikeasti edes yli 7500rpm.
                        E24 635csi

                        Comment

                        • .:Dam:.
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 178

                          #13
                          Originally posted by Muumi View Post
                          Meinaatko että vakiokeinuilla voi laulattaa turvallisesti jatkuvasti yli 8000rpm, tai oikeasti edes yli 7500rpm.
                          No ei todellakaan, menee jo ennen 7000rpm palasiks. Valualuhan tunnetusti ei oo mitään kestävää tavaraa... Ja aluseoksia on vajaa 1300 erilaista, ei ole ihan sama mistä alusta sitä tekee Kaikilla on kuitenkin omat hyvät ja huonot puolet, ei noita vippoja kannata tehdä ihan mistä tahansa. Toki monesta alumiinityypistä saa hyvät ja kestävät mut ois kiva tietää vähän tarkemmin sen tyyppi.

                          Comment

                          • S.Kaulaote
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1579
                            • Woikkaalla

                            #14
                            Originally posted by .:Dam:. View Post
                            No ei todellakaan, menee jo ennen 7000rpm palasiks. Valualuhan tunnetusti ei oo mitään kestävää tavaraa... Ja aluseoksia on vajaa 1300 erilaista, ei ole ihan sama mistä alusta sitä tekee Kaikilla on kuitenkin omat hyvät ja huonot puolet, ei noita vippoja kannata tehdä ihan mistä tahansa. Toki monesta alumiinityypistä saa hyvät ja kestävät mut ois kiva tietää vähän tarkemmin sen tyyppi.
                            Kahtoppas vaikka tolle edelliselle sivulle..
                            Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                            -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                            -Mitsubishi "runkkari"

                            Comment

                            • .:Dam:.
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 178

                              #15
                              Originally posted by S.Kaulaote View Post
                              Kahtoppas vaikka tolle edelliselle sivulle..
                              Joo, lukeehan siel "alumiinin materiaali oli muistaakseni 7570" Ite epäilisin ennemmin samaa kuin Mörökölli eli 7075 mut tieto ois kivempaa ku mutuilu? Pelkästään 7000-sarjan aluissa on jo niin paljon eroja kovuudessa, kestävyydessä yms. Tosin, 7570 alua ei o joten toi voi olla ajatuskatkos tai kirjoitusvirhe, esim 7475. Voi ehkä kuullostaa pilkun *nus nus* mikä ei ollu tarkotus

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎