Announcement

Collapse
No announcement yet.

tarvitsetko M10/M30koneeseen vahvat billet keinuvivut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MrBubbles
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 799
    • Seinäjoki

    #46
    Originally posted by timpa View Post
    Puhuin tänään yhden vannoutuneen amerikkalaistuoteiden harrastajan kanssa keinuvipujen kovapalojen kulumisesta ja totesi että myös nykyaikaisissa öljyissä on vähennetty tiettyjä liukumista parantavia aineita.Kuulemma esim Gulf myy öljyä jossa lisätty jotain lisäainetta öljykalvon kiinni pysymisen parantamiseksi.Tiedä sit onko noissa jutuissa kuinka paljon perää,mutta joskus ostin Kendall öljyä joka jätti tosi sitkeän kalvon esim sylinteriputkeen.
    Jos miettii että tollanen moottori pyörii vaikka sen 9000rpm niin öljylläkin alkaa olla oikeesti aika suuri vaikutus.Itellä tarkotus ostaa teräksiset vivut turbo käyttöön ja sit kattoa miten ne kestää
    En tiedä mutta uskon että Castrolin TWS hakkaa kyllä nuo öljyt, ja tekisi mieleni sanoa että ei kannata sotkea terästä kauheesti näihin kovasti kiertäviin moottoreihin.. massat niin kovia.. tai en minä tiedä mutta mun moottoriin ne ei ainakaan sovellu.
    No life, no friends, just motorsport!

    -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
    -jokunen e30.
    -e28

    Comment

    • timpa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 257
      • Akaa

      #47
      Originally posted by MrBubbles View Post
      En tiedä mutta uskon että Castrolin TWS hakkaa kyllä nuo öljyt, ja tekisi mieleni sanoa että ei kannata sotkea terästä kauheesti näihin kovasti kiertäviin moottoreihin.. massat niin kovia.. tai en minä tiedä mutta mun moottoriin ne ei ainakaan sovellu.
      Varmasti hyvä öljy toi Castrolin TWS kans.Tiedän että ralliporukoissa tota käytetään jonkin verran.Ite taidan koittaa kuitenkin jotain kankeempaa,tahmean kalvon jättävää öljyä.Tänään pistetty tilaus sisälle Kmcams teräskeinusta Nyt sit odotellaan pakettia norjasta ja sit kun ne saadaan ni tehtään punnistusta ja katotaan paljonko niillä on oikeesti painossa eroa alkuperäsiin alukeinuihin.Ja pystyyhän noi teräksisetkin keventään esim poraamalla reikiä niihin:think
      Last edited by timpa; 13-04-2011, 18:28.
      speed limits are for pussies

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2043
        • Riihimäki

        #48
        Originally posted by timpa View Post
        Puhuin tänään yhden vannoutuneen amerikkalaistuoteiden harrastajan kanssa keinuvipujen kovapalojen kulumisesta ja totesi että myös nykyaikaisissa öljyissä on vähennetty tiettyjä liukumista parantavia aineita.Kuulemma esim Gulf myy öljyä jossa lisätty jotain lisäainetta öljykalvon kiinni pysymisen parantamiseksi.Tiedä sit onko noissa jutuissa kuinka paljon perää,mutta joskus ostin Kendall öljyä joka jätti tosi sitkeän kalvon esim sylinteriputkeen.
        Jos miettii että tollanen moottori pyörii vaikka sen 9000rpm niin öljylläkin alkaa olla oikeesti aika suuri vaikutus.Itellä tarkotus ostaa teräksiset vivut turbo käyttöön ja sit kattoa miten ne kestää
        Itsellä heräsi myöskin epäilys öljyjen lisäaineistuksen eroista USA vs. Suomi kun samat kovapalat kestää jenkeissä mutta täällä ei. Laatuöljyillä täälläkin on ajettu, Castrol TWS tai Valvoline Racing.

        Comment

        • r.w.
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2510
          • Länsirannikko

          #49
          Originally posted by racing02 View Post
          Itsellä heräsi myöskin epäilys öljyjen lisäaineistuksen eroista USA vs. Suomi kun samat kovapalat kestää jenkeissä mutta täällä ei. Laatuöljyillä täälläkin on ajettu, Castrol TWS tai Valvoline Racing.
          Tässä voi olla vinha perä. Jokaisella amerikkalaisella on työntötankokasi, mutta kaikilla ei ole rullanokkaa. Katalysaattoritkaan eivät ehkä ole aivan yhtä suosittuja kuin vanhalla mantereella, vaikka päästörajat tiukkoja ovatkin. :think
          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

          Comment

          • timpa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 257
            • Akaa

            #50
            Originally posted by racing02 View Post
            Itsellä heräsi myöskin epäilys öljyjen lisäaineistuksen eroista USA vs. Suomi kun samat kovapalat kestää jenkeissä mutta täällä ei. Laatuöljyillä täälläkin on ajettu, Castrol TWS tai Valvoline Racing.
            Kun puhuttiin öljyjen erosta niin kuulemma mm vanhan Cadillacin UUSI nokka-akseli ei kestänyt kun muutaman tuhannen kun se oli pahasti kulunut.Ja kuulemma ajettu Mobilin Rally Formula öljyllä.Uusi nokka ja kankeampaa amerikkalaista öljyä ja ei ongelmia.. Aikoinaan olin todistamassa yhden moparin moottorin hydraulisien nostimien naputusongelmaa.Kyseessä oli uudelleen rakennettu 360 jota viilattu aika rankalla kädellä.Kunnon kannet,nokka,nostimet ym.Öljyn merkkiä en enää muista,mutta jotain täyssynteettistä se kuintenkin oli.Vasta kun öljy vaihdettiin takaisin normaaliin sae 30w mineraaliöljyyn ongelmat poistuivat.
            Kun tätä ilmiötä kyseltiin mm us-centeriltä selvisi että kyseiset osat ei ole tarkoitettu synteettisille notkeille öljyille.Nostimet ei vaan täyttynyt toivotulla tavalla.Aikoinaanhan ei ollut muita kuin yksiasteöljyjä joten täytyy varmaan alkaa tosissaan selvittämään millä öljyillä ne jenkeissä noilla vehkeillä vetää kun keinut kestää siellä
            speed limits are for pussies

            Comment

            • timpa
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 257
              • Akaa

              #51
              Ja nyt öljyjen tietoja tutkittuani noista uusista öljyistä vähennetty sinkkisulfaattia ja fosforia ym kulumista estäviä aineita katalysaattorien keston lisäyksen takia..joten mitä öljyksi?
              speed limits are for pussies

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #52
                Ei se siitä viskositeetista ole, vaan lisäaineista kuten sinkki ja fosfori. Lisäainepaketille oli joku oma lyhennekin, ei muista nyt. Katille ne ainakin on myrkkyä, eikä oikein suunniteltu kone tuollaisia tarvitse. Mineraaliöljyistä tuppaa löytymään paremmin noita lisäaineita, mutta eipä tuollaisia nyt kukaan viitsi nykypäivänä käyttää ellei ole ihan pakko, kun on elinikä niin tautisen lyhyt.

                Muistaakseni X1R ainakin sisälsi noita samoja aineita, ja muitakin öljyn sekaan kaadettavia pitäisi löytyä. :think
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • MrBubbles
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2009
                  • 799
                  • Seinäjoki

                  #53
                  Originally posted by timpa View Post
                  Varmasti hyvä öljy toi Castrolin TWS kans.Tiedän että ralliporukoissa tota käytetään jonkin verran.Ite taidan koittaa kuitenkin jotain kankeempaa,tahmean kalvon jättävää öljyä.Tänään pistetty tilaus sisälle Kmcams teräskeinusta Nyt sit odotellaan pakettia norjasta ja sit kun ne saadaan ni tehtään punnistusta ja katotaan paljonko niillä on oikeesti painossa eroa alkuperäsiin alukeinuihin.Ja pystyyhän noi teräksisetkin keventään esim poraamalla reikiä niihin:think
                  joo väittelemään en lähde kun ei oo varmaa tietoa.. voihan ne keventää mutta siinä se hyöty sitten menikin
                  No life, no friends, just motorsport!

                  -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                  -jokunen e30.
                  -e28

                  Comment

                  • timpa
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 257
                    • Akaa

                    #54
                    Originally posted by MrBubbles View Post
                    joo väittelemään en lähde kun ei oo varmaa tietoa.. voihan ne keventää mutta siinä se hyöty sitten menikin
                    Kävin eilen Nokialla öljytukussa ja puhuin siellä öljyistä.Harrikkamiesten ongelmat on ollu huonot öljynpaineet kuumana ja kellari auki liian usein...
                    Shellillä esim löytyy lentokoneseen tarkoitettu öljyä joka oikeesti aika vahvana pysyvää jos 200 km jälkeen öljynpaineet korkeella,kun normi täyssynteettisillä melkein olemattomat.Joten taidan sitä laittaa seuraavax.
                    Sitten tohon kevennykseen palaten mitä tarkoitit tällä siihen se hyöty menikin jutulla?Veikkaan että noi teräskeinut kestää kevennysporauksen kanssa ihan yhtälailla kun billet keinutkin
                    speed limits are for pussies

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #55
                      Originally posted by timpa View Post
                      Kävin eilen Nokialla öljytukussa ja puhuin siellä öljyistä.Harrikkamiesten ongelmat on ollu huonot öljynpaineet kuumana ja kellari auki liian usein...
                      Shellillä esim löytyy lentokoneseen tarkoitettu öljyä joka oikeesti aika vahvana pysyvää jos 200 km jälkeen öljynpaineet korkeella,kun normi täyssynteettisillä melkein olemattomat.Joten taidan sitä laittaa seuraavax.
                      Sitten tohon kevennykseen palaten mitä tarkoitit tällä siihen se hyöty menikin jutulla?Veikkaan että noi teräskeinut kestää kevennysporauksen kanssa ihan yhtälailla kun billet keinutkin
                      Yksi hyvä öljy vois olla noihin vanhoihin koneisiin castrolin B353 joka on 40w ölppä jota on käytetty kilpakäytössä S14/M12 koneissa aikoinaan.
                      Luulis olevan optimoitu aika hyvin tohon M10 koneeseenkin.
                      On edelleen myynnissä. Tossa yks kauppa joka myy: http://castrol.funoil.fi/product_details.php?p=5

                      linkki toimii näkäjään miten sattuu, eli jos heti ei tärppää niin yrittää uudestaan..
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • timpa
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 257
                        • Akaa

                        #56
                        [QUOTE=jannmann;2343655]Yksi hyvä öljy vois olla noihin vanhoihin koneisiin castrolin B353 joka on 40w ölppä jota on käytetty kilpakäytössä S14/M12 koneissa aikoinaan.
                        Luulis olevan optimoitu aika hyvin tohon M10 koneeseenkin.


                        Mistä muutens sait ongittua ton tiedon et tota on käytetty noissa moottoreissa?Siis ihan mielenkiinnosta kyselen kun oon itte koittanu ettiä löytämättä tietoa
                        speed limits are for pussies

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #57
                          Originally posted by timpa View Post
                          Mistä muutens sait ongittua ton tiedon et tota on käytetty noissa moottoreissa?Siis ihan mielenkiinnosta kyselen kun oon itte koittanu ettiä löytämättä tietoa
                          Löytyy ainakin e30 M3 GR-A manuaalista (vm.87)
                          Sivulta 6 (PDF sivu 9)
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • Jusa20
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2009
                            • 251
                            • Tampere

                            #58
                            Originally posted by timpa View Post
                            Varmasti hyvä öljy toi Castrolin TWS kans.Tiedän että ralliporukoissa tota käytetään jonkin verran.Ite taidan koittaa kuitenkin jotain kankeempaa,tahmean kalvon jättävää öljyä.Tänään pistetty tilaus sisälle Kmcams teräskeinusta Nyt sit odotellaan pakettia norjasta ja sit kun ne saadaan ni tehtään punnistusta ja katotaan paljonko niillä on oikeesti painossa eroa alkuperäsiin alukeinuihin.Ja pystyyhän noi teräksisetkin keventään esim poraamalla reikiä niihin:think

                            Kuinkas paljon tuo kmcams teräskeinu satsi m10 kustantaa? Itellä kanssa keinu ongelma nyt kun konetta kasaan
                            E30 316 2.1 tic projektina
                            Käyttis E34 525iA -89 M50

                            Comment

                            • Sekottaja
                              Bimmer Rookie
                              • May 2007
                              • 73
                              • kuopio

                              #59
                              Jos etsitte öljyä josta ei ole vähennetty sinkki pitoisuuksia niin valvolinen vr-1 racing on yksi vaihtoehto.
                              530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

                              Comment

                              • mattij
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2004
                                • 197
                                • Rankkula

                                #60
                                Originally posted by Sekottaja View Post
                                Jos etsitte öljyä josta ei ole vähennetty sinkki pitoisuuksia niin valvolinen vr-1 racing on yksi vaihtoehto.
                                Kumpi vai molemmat 10-60W/20-50W ?
                                Aiemmin ajoin tuolla 20-50W VR1:llä, mutta nyt olen käyttänyt 10-60W versiota.
                                Johtuuko sitten öljystä tai muusta, mutta tuli taas yksi vippatyyppi todettua kelvottomaksi (IE:n Heavy Duty Rocker Arm).

                                2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
                                projektit
                                1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
                                ex
                                EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎