Announcement

Collapse
No announcement yet.

Getrag 260/6, 262, 265

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusa20
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2009
    • 251
    • Tampere

    #61
    Mitenkäs sopiiko 226 getrag (e36 3.2 6-vaihteinen) laatikko m10 koneen perään ja kestääkös tuo kuinka hyvin runtua?
    E30 316 2.1 tic projektina
    Käyttis E34 525iA -89 M50

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #62
      -----------------
      Last edited by jannmann; 27-02-2012, 02:14.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • Jusa20
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2009
        • 251
        • Tampere

        #63
        Originally posted by jannmann View Post
        Ei sovi.
        Kiitti tiedosta!
        E30 316 2.1 tic projektina
        Käyttis E34 525iA -89 M50

        Comment

        • Joba
          BTCF Member
          • Sep 2007
          • 556

          #64
          En saanut amerikan foorumeilta mitään järkevää juttua getrag 260/6 ja 265:sen väännönkestosta. Omaan harrasteprokkikseen miettinyt laatikkoa ja siinä olisi todennäköisesti chevyn destroukattu 350:nen. Auto painaisi noin 1400kg. Vääntöäkään ei varmaan yli 700nm:a haeta vaan lähinnä herkempää konetta.

          Olen katsellut että noissa turboprokkiksissa ei ainakaan hirveästi vikaa ole ollut eikä yllättäviä prakaamisia ole vissiin ollut?

          Comment

          • Valtsi
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 241
            • Harjavalta

            #65
            Kyllä sen sitte siinä luulis kestävän, kun kestää noissa turbo vehkeissäki, missä on yli 700nm. Jos arvelluttaa niin sitte getrag 280 (e34 M5). En osaa sanoo kuin paljon enemmän kestää, mut puhutaan ainakin olevan vähän vahvempi.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #66
              Kuvassa oleva tyhjä reikä johon tulee ruuvi kyljestä, nopeusmittarin vaijerin paikkako? Millähän sen tulppaisi? Nopea varaosafilmin tutkailu ei tuottanut vastausta.

              Last edited by petrolhead; 08-12-2012, 13:19. Reason: kädetin linkin
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2067
                • Banshee - Jyväskylä

                #67
                Originally posted by petrolhead View Post
                Kuvassa oleva tyhjä reikä johon tulee ruuvi kyljestä, nopeusmittarin vaijerin paikkako? Millähän sen tulppaisi? Nopea varaosafilmin tutkailu ei tuottanut vastausta.
                Vaijerin paikka. Pultti pois ja sielu pihalle, sorvaa köyksysta siihen tulpan ja liimalla kiinni.
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #68
                  Originally posted by Tzeimi View Post
                  Vaijerin paikka. Pultti pois ja sielu pihalle, sorvaa köyksysta siihen tulpan ja liimalla kiinni.
                  Joo, jotain tämmöistä oletinkin. Ajattelin että jos siihen on joku blind plug olemassa ni kannattaa kysyä ja käyttää sellaista. Eipä siinä, sorvaillaan.
                  -Jarno
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • 525iiäxä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1847
                    • Lappeenranta, Finland

                    #69
                    Originally posted by Jacek View Post
                    Getrag 260/5 on kahdella eri "kytkinkopalla" vaikkei se irrotettava olekaan kuten 265.
                    Ovatko nämä eri versiot suoraan keskenään vaihtokelpoiset? Jossain ulkomaankielisellä sivustolla mainittiin, että kopan syvyydessä olis vähän eroa ja jotain pientä pitäis tehdä kytkimessä, jos uudemman (ei antureita kopassa) lootan meinaa laittaa vanhemman (anturit kopassa) tilalle ja vastaavasti toisinpäin.

                    Volvo V70 2.4T -02
                    E30 323i -84 (taas)

                    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      #70
                      Originally posted by 525iiäxä View Post
                      Ovatko nämä eri versiot suoraan keskenään vaihtokelpoiset? Jossain ulkomaankielisellä sivustolla mainittiin, että kopan syvyydessä olis vähän eroa ja jotain pientä pitäis tehdä kytkimessä, jos uudemman (ei antureita kopassa) lootan meinaa laittaa vanhemman (anturit kopassa) tilalle ja vastaavasti toisinpäin.
                      Niitä on oikeastaan kolme
                      m30 m20 ja m50 koneen perästä
                      M30 koneen perästä ei ole sovitettavissa m20/m50 koneeseen
                      m10 perään se sopii mutta muut osat joutuu sovittamaan.

                      En tiedä onko eri syvyisiä mutta ainakin m20 ja m50 kopat on eri kulmassa laatikkoon nähden.
                      Sitten ainakin m20 perästä löytyy tanko ja peltisiä kepin kannakkeita
                      ilmeisesti näin on myös m30 laatikoissa.
                      Niille on erilaiset kannakkeet sekä laatikossa että korissa

                      M20 ja m50 perästä Ovat vaihtokelpoisia mutta sekoittaessa laatikko jää vinoon.
                      M20 koneen perästä on pienemmällä kardaanin laipalla ja m50 koneen perästä on isolla laipalla
                      Last edited by Tonton; 21-08-2013, 09:26.
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5155
                        • Joensuu

                        #71
                        Ja eiks noi mee suurinpiirtein tälleen:

                        260/5 M20. (esim. E30 325i). Ns yleisin 260/5 Getrag
                        260/5 M50. Ilmeisesti vain alkupään E34 525i?
                        260/5 M30. E28 525i / 528i.

                        260/6 M30. Kaikki manuaali E32 / E34 missä M30 moottori?
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          #72
                          Originally posted by ruupanen View Post
                          Ja eiks noi mee suurinpiirtein tälleen:

                          260/5 M20. (esim. E30 325i). Ns yleisin 260/5 Getrag
                          260/5 M50. Ilmeisesti vain alkupään E34 525i?
                          260/5 M30. E28 525i / 528i.

                          260/6 M30. Kaikki manuaali E32 / E34 missä M30 moottori?
                          Jos oikein ymmärsin niin m50 koneen perästä olisi ollut lisävaruste "ylivaihde" laatikko
                          Varmaksi en sano.
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • 525iiäxä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1847
                            • Lappeenranta, Finland

                            #73
                            Originally posted by Tonton View Post
                            Niitä on oikeastaan kolme
                            m30 m20 ja m50 koneen perästä
                            Joo, mutta nyt nimenomaan kiinnostaa nuo M20 perässä olleet eri versiot. Vanhan Motronicin kanssa oleva, jossa asentoanturit on kytkinkopassa ja uudempi, jossa ei ole antureille paikkaa (=anturi koneen keulilla). Käyvätkö nämä keskenään suoraan toistensa paikoille? Täällä väitetään kytkimen työsylinterin kiinnityksen paksuudessa (ja kytkinkopan syvyydessä) olevan eroa ja siksi pitäisi käyttää paksumpaa painelaakeria...? Tosin, tuolla mainitaan myös, että on toimivia sekoituksia tehty ilman mitään muutoksia.

                            Taustalla on se, että autossani on vanha malli (anturit kopassa), mutta anturi on Megan myötä siirretty koneen keulille. Kysymys kuuluu, että sopiiko mikä tahansa M20 perässä ollut 260 Getrakki tuohon suoraan?

                            Volvo V70 2.4T -02
                            E30 323i -84 (taas)

                            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              #74
                              Originally posted by 525iiäxä View Post
                              Joo, mutta nyt nimenomaan kiinnostaa nuo M20 perässä olleet eri versiot. Vanhan Motronicin kanssa oleva, jossa asentoanturit on kytkinkopassa ja uudempi, jossa ei ole antureille paikkaa (=anturi koneen keulilla). Käyvätkö nämä keskenään suoraan toistensa paikoille? Täällä väitetään kytkimen työsylinterin kiinnityksen paksuudessa (ja kytkinkopan syvyydessä) olevan eroa ja siksi pitäisi käyttää paksumpaa painelaakeria...? Tosin, tuolla mainitaan myös, että on toimivia sekoituksia tehty ilman mitään muutoksia.

                              Taustalla on se, että autossani on vanha malli (anturit kopassa), mutta anturi on Megan myötä siirretty koneen keulille. Kysymys kuuluu, että sopiiko mikä tahansa M20 perässä ollut 260 Getrakki tuohon suoraan?
                              Ei.
                              Kunhan kepin vivusto on samanlainen niin sopii
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              • 525iiäxä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1847
                                • Lappeenranta, Finland

                                #75
                                Originally posted by Tonton View Post
                                Ei.
                                Kunhan kepin vivusto on samanlainen niin sopii
                                Joo, se peltihäkkyrämalli ei tosiaan käy. Mutta, kiitos tästä, ties vaikka menee laatikon vaihdoksi. Ellen sitten innostu itse sisäänmenon akselin laakeria vaihtamaan, ei kyllä houkuttele, mutta tuumitaan...

                                Volvo V70 2.4T -02
                                E30 323i -84 (taas)

                                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎