Mitenkäs sopiiko 226 getrag (e36 3.2 6-vaihteinen) laatikko m10 koneen perään ja kestääkös tuo kuinka hyvin runtua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Getrag 260/6, 262, 265
Collapse
X
-
En saanut amerikan foorumeilta mitään järkevää juttua getrag 260/6 ja 265:sen väännönkestosta. Omaan harrasteprokkikseen miettinyt laatikkoa ja siinä olisi todennäköisesti chevyn destroukattu 350:nen. Auto painaisi noin 1400kg. Vääntöäkään ei varmaan yli 700nm:a haeta vaan lähinnä herkempää konetta.
Olen katsellut että noissa turboprokkiksissa ei ainakaan hirveästi vikaa ole ollut eikä yllättäviä prakaamisia ole vissiin ollut?
Comment
-
-
Kuvassa oleva tyhjä reikä johon tulee ruuvi kyljestä, nopeusmittarin vaijerin paikkako? Millähän sen tulppaisi? Nopea varaosafilmin tutkailu ei tuottanut vastausta.
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostKuvassa oleva tyhjä reikä johon tulee ruuvi kyljestä, nopeusmittarin vaijerin paikkako? Millähän sen tulppaisi? Nopea varaosafilmin tutkailu ei tuottanut vastausta.
Comment
-
-
Originally posted by Tzeimi View PostVaijerin paikka. Pultti pois ja sielu pihalle, sorvaa köyksysta siihen tulpan ja liimalla kiinni.
-Jarno2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Jacek View PostGetrag 260/5 on kahdella eri "kytkinkopalla" vaikkei se irrotettava olekaan kuten 265.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostOvatko nämä eri versiot suoraan keskenään vaihtokelpoiset? Jossain ulkomaankielisellä sivustolla mainittiin, että kopan syvyydessä olis vähän eroa ja jotain pientä pitäis tehdä kytkimessä, jos uudemman (ei antureita kopassa) lootan meinaa laittaa vanhemman (anturit kopassa) tilalle ja vastaavasti toisinpäin.
m30 m20 ja m50 koneen perästä
M30 koneen perästä ei ole sovitettavissa m20/m50 koneeseen
m10 perään se sopii mutta muut osat joutuu sovittamaan.
En tiedä onko eri syvyisiä mutta ainakin m20 ja m50 kopat on eri kulmassa laatikkoon nähden.
Sitten ainakin m20 perästä löytyy tanko ja peltisiä kepin kannakkeita
ilmeisesti näin on myös m30 laatikoissa.
Niille on erilaiset kannakkeet sekä laatikossa että korissa
M20 ja m50 perästä Ovat vaihtokelpoisia mutta sekoittaessa laatikko jää vinoon.
M20 koneen perästä on pienemmällä kardaanin laipalla ja m50 koneen perästä on isolla laipallaLast edited by Tonton; 21-08-2013, 09:26.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Ja eiks noi mee suurinpiirtein tälleen:
260/5 M20. (esim. E30 325i). Ns yleisin 260/5 Getrag
260/5 M50. Ilmeisesti vain alkupään E34 525i?
260/5 M30. E28 525i / 528i.
260/6 M30. Kaikki manuaali E32 / E34 missä M30 moottori?E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostJa eiks noi mee suurinpiirtein tälleen:
260/5 M20. (esim. E30 325i). Ns yleisin 260/5 Getrag
260/5 M50. Ilmeisesti vain alkupään E34 525i?
260/5 M30. E28 525i / 528i.
260/6 M30. Kaikki manuaali E32 / E34 missä M30 moottori?
Varmaksi en sano.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View PostNiitä on oikeastaan kolme
m30 m20 ja m50 koneen perästä
Taustalla on se, että autossani on vanha malli (anturit kopassa), mutta anturi on Megan myötä siirretty koneen keulille. Kysymys kuuluu, että sopiiko mikä tahansa M20 perässä ollut 260 Getrakki tuohon suoraan?
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostJoo, mutta nyt nimenomaan kiinnostaa nuo M20 perässä olleet eri versiot. Vanhan Motronicin kanssa oleva, jossa asentoanturit on kytkinkopassa ja uudempi, jossa ei ole antureille paikkaa (=anturi koneen keulilla). Käyvätkö nämä keskenään suoraan toistensa paikoille? Täällä väitetään kytkimen työsylinterin kiinnityksen paksuudessa (ja kytkinkopan syvyydessä) olevan eroa ja siksi pitäisi käyttää paksumpaa painelaakeria...? Tosin, tuolla mainitaan myös, että on toimivia sekoituksia tehty ilman mitään muutoksia.
Taustalla on se, että autossani on vanha malli (anturit kopassa), mutta anturi on Megan myötä siirretty koneen keulille. Kysymys kuuluu, että sopiiko mikä tahansa M20 perässä ollut 260 Getrakki tuohon suoraan?
Kunhan kepin vivusto on samanlainen niin sopiisigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View PostEi.
Kunhan kepin vivusto on samanlainen niin sopii
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Comment