Announcement

Collapse
No announcement yet.

Getrag 260/6, 262, 265

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 535i
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 113
    • espoo

    #16
    En ole varma mutta, silleen ku ajattelee niin radalla ei tarvitsis käyttää ykkös vaihdeta. vaihdot 2-3 ja 4-5 helpottuu kun ne on vastakkain.


    R 2 4
    \ ] ]
    / ] ] jotenkin näin
    1 3 5

    Comment

    • SKarttunen
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 57
      • Imatra

      #17
      Osaakos kukaan sanoa mikä idea tuossa "väärinpäin" olevassa vaihdekaaviossa on!? Kai silläkin on jokin hieno merkitys ollut alunalkaen!? :roll: Siis tuossa getragissa, jossa on suora vitonen...
      Never say never...

      E34 525i -89

      Comment

      • SKarttunen
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 57
        • Imatra

        #18

        Sorry, vissiin tuli toisen kerran, ku nää sivut sekoilee...
        Tulee vaan koko ajan teksti:

        phpBB : Critical Error

        Could not connect to the database

        Sitten refresh button-painallus ja dadaa!! Toisen kerran tämä kysymys tänne, vaikka olen käynyt muilla sivuilla välillä...
        Never say never...

        E34 525i -89

        Comment

        • 535i
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 113
          • espoo

          #19
          Originally posted by 535i
          En ole varma mutta, silleen ku ajattelee niin radalla ei tarvitsis käyttää ykkös vaihdeta. vaihdot 2-3 ja 4-5 helpottuu kun ne on vastakkain.


          R 2 4
          \ ] ]
          / ] ] jotenkin näin
          1 3 5
          :oops: oho....meniköhän se sittenkin näin...

          R 3 5
          \ I I
          / I I
          1 2 4

          Comment

          • tihuovin
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1422
            • Oulu

            #20
            Hämmennetäänpä vähän lisää...

            Getrag 265 on "normaalilla" kaaviolla, Getrag 280 (eli ns. "sport getrag") on käännetyllä kaaviolla. Näin se muistaakseni menee. Getrag 265 on käytössä mm. E23/735, E28/535, E28/M535 jne. Getrag 280 taas E28/M5, E34/M5 jne.

            Getrag 260:stä on "parempaa" ja "huonompaa". Vanhempi eli Getrag 260/5 on se "heikompi". Se suunniteltiin uusiksi, luotiin Getrag 260/6 (edelleen 5 -vaihteinen). Se onkin sitten lujempi kampe kuin vanha, kestää paljon paremmin suuriakin tehoja. Ainakin turbo käytössä 260/5:sia on porsinut paljon, "ulukomaanelävien" mukaan.

            t :Timo

            Comment

            • 535i
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 113
              • espoo

              #21
              ööhhöhöö....tota älkää lyökö, mut eikö 260/5 ole esim. e30 325 laatikko ja 260/6 esim m30 koneeseen sopiva aski?

              Comment

              • tihuovin
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1422
                • Oulu

                #22
                Moikka,

                Saattaa olla, ainoa tieto mitä jäänyt mieleen tuosta Getrag 260:sta oli juuri tuo. Muutama "ulukomaanelävä" käyttänyt 260/5:sta turbotetussa E30:ssä, jossa 745:n kone. Sitten asentaneet tilalle 260/6:n, paremmalla menestyksellä, eli se kestänyt paremmin.

                t: Timo

                Comment

                • Maza
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 4321
                  • Kannus/Kokkola

                  #23
                  Getrag 260:stä on "parempaa" ja "huonompaa". Vanhempi eli Getrag 260/5 on se "heikompi". Se suunniteltiin uusiksi, luotiin Getrag 260/6 (edelleen 5 -vaihteinen). Se onkin sitten lujempi kampe kuin vanha, kestää paljon paremmin suuriakin tehoja. Ainakin turbo käytössä 260/5:sia on porsinut paljon, "ulukomaanelävien" mukaan.
                  260/5 sopii m20:n perään ja 260/6 m30:n perään. Tietääkseni perusrakenne lootassa on hyvin pitkälle sama.

                  Onko kenelläkään muuten tietoa millaisille väännöille 260/6 laatikko on suunniteltu ?

                  Getrag 280 (eli ns. "sport getrag") on käännetyllä kaaviolla.
                  Tietääkseni ihan normaalikaaviolla. 265 (e30 m3) loota sitten on käännetyllä.

                  Comment

                  • tihuovin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1422
                    • Oulu

                    #24
                    Tuolta löysin tiedon että 300Nm. Mutta kestää se aivan varmasti enemmän, todistetusti.

                    Lienee Getrag 260/6:n tietoja.

                    t: Timo

                    Comment

                    • M_Power
                      Moderator
                      • Jul 2003
                      • 2765
                      • Espoo, HML

                      #25
                      Kyllä tuon Sport Getrag (365) vaihteet menee.
                      R 2 4
                      \ I /
                      / I \
                      1 3 5

                      Kuitenkin muutama kilometri tuolla E30 M3:lla takana.
                      Mielummin ajan juuri noin olevalla vaihdekaaviolla kuin normaalilla.

                      1 mukavasti tuolla sivussa, kun sitä tarvii vain liikkeelle lähdettäessä.
                      Kovassa ajossa 2-3 tuossa keskellä ovat melko käytettyjä vaihteita.
                      BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                      BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                      Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                      Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                      Team vier Zylinder!

                      Comment

                      • TheLoial
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 1109
                        • Helsinki

                        #26
                        Mites, onnistuuko "tavallisen" kaavion muuttaminen "päinvastaseks"? Ei tuu ainakaan heti mitään konstia mieleen...

                        Comment

                        • Tukste
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2002
                          • 357
                          • Kouvola, Finland

                          #27
                          Originally posted by TheLoial
                          Mites, onnistuuko "tavallisen" kaavion muuttaminen "päinvastaseks"? Ei tuu ainakaan heti mitään konstia mieleen...
                          No eihän siihen tarvi ku pari niveltä väliin niin jo on "käännetty" kaavio.
                          Sitä en jaksa miettiä että miten ne nivelet pitää laittaa.

                          535d M-sport -07
                          Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
                          325ix turbo -88 (projekti)

                          Comment

                          • puuhapete73
                            BTCF Member
                            • Jul 2004
                            • 35
                            • kuopio

                            #28
                            Getrag 280 (eli ns. "sport getrag") on käännetyllä kaaviolla.
                            Tietääkseni ihan normaalikaaviolla. 265 (e30 m3) loota sitten on käännetyllä.
                            Juuri näin, itselläni 280 ja normaali kaaviolla.

                            Comment

                            • RiiQuu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 1367

                              #29
                              Mikä laatikko E34 535i:ssä on? Joku vahvistettu?? 260/6 kun vakiona on vääntöjäkin yli tuon 300 Nm..

                              Kiinnostaa vaan kun aika monessa ruotsalaisessa pelissä on vaihdettu ko. pelin laatikko ja väitetty että ainoa joka kestää semmoset yli 500 hv :shock: tehoja puhumattakaan väännöistä (Bilsport -lehden tietoja)
                              "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                              - - -
                              E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                              Cäbi©

                              E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
                              G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                              Comment

                              • Leka
                                BTCF Member
                                • Sep 2003
                                • 7701
                                • Vilppula

                                #30
                                Originally posted by RiiQuu
                                Mikä laatikko E34 535i:ssä on? Joku vahvistettu?? 260/6 kun vakiona on vääntöjäkin yli tuon 300 Nm..

                                Kiinnostaa vaan kun aika monessa ruotsalaisessa pelissä on vaihdettu ko. pelin laatikko ja väitetty että ainoa joka kestää semmoset yli 500 hv :shock: tehoja puhumattakaan väännöistä (Bilsport -lehden tietoja)
                                Tuolla linkissä taitaapi olla tämänpäivän 260 Getragin tietoja...
                                Tuossa jotain perustietoa Getragin laatikoista. Ja kyllä se 260/6 Getrag jotain kestää, ennemmin laittaisin 280:n jos tarvetta löytyisi, ne vaan ei ole halpoja...
                                sigpic

                                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎