Osaakos kukaan sanoa mikä idea tuossa "väärinpäin" olevassa vaihdekaaviossa on!? Kai silläkin on jokin hieno merkitys ollut alunalkaen!? :roll: Siis tuossa getragissa, jossa on suora vitonen...
Getrag 265 on "normaalilla" kaaviolla, Getrag 280 (eli ns. "sport getrag") on käännetyllä kaaviolla. Näin se muistaakseni menee. Getrag 265 on käytössä mm. E23/735, E28/535, E28/M535 jne. Getrag 280 taas E28/M5, E34/M5 jne.
Getrag 260:stä on "parempaa" ja "huonompaa". Vanhempi eli Getrag 260/5 on se "heikompi". Se suunniteltiin uusiksi, luotiin Getrag 260/6 (edelleen 5 -vaihteinen). Se onkin sitten lujempi kampe kuin vanha, kestää paljon paremmin suuriakin tehoja. Ainakin turbo käytössä 260/5:sia on porsinut paljon, "ulukomaanelävien" mukaan.
Saattaa olla, ainoa tieto mitä jäänyt mieleen tuosta Getrag 260:sta oli juuri tuo. Muutama "ulukomaanelävä" käyttänyt 260/5:sta turbotetussa E30:ssä, jossa 745:n kone. Sitten asentaneet tilalle 260/6:n, paremmalla menestyksellä, eli se kestänyt paremmin.
Getrag 260:stä on "parempaa" ja "huonompaa". Vanhempi eli Getrag 260/5 on se "heikompi". Se suunniteltiin uusiksi, luotiin Getrag 260/6 (edelleen 5 -vaihteinen). Se onkin sitten lujempi kampe kuin vanha, kestää paljon paremmin suuriakin tehoja. Ainakin turbo käytössä 260/5:sia on porsinut paljon, "ulukomaanelävien" mukaan.
260/5 sopii m20:n perään ja 260/6 m30:n perään. Tietääkseni perusrakenne lootassa on hyvin pitkälle sama.
Onko kenelläkään muuten tietoa millaisille väännöille 260/6 laatikko on suunniteltu ?
Getrag 280 (eli ns. "sport getrag") on käännetyllä kaaviolla.
Tietääkseni ihan normaalikaaviolla. 265 (e30 m3) loota sitten on käännetyllä.
Mikä laatikko E34 535i:ssä on? Joku vahvistettu?? 260/6 kun vakiona on vääntöjäkin yli tuon 300 Nm..
Kiinnostaa vaan kun aika monessa ruotsalaisessa pelissä on vaihdettu ko. pelin laatikko ja väitetty että ainoa joka kestää semmoset yli 500 hv :shock: tehoja puhumattakaan väännöistä (Bilsport -lehden tietoja)
Mikä laatikko E34 535i:ssä on? Joku vahvistettu?? 260/6 kun vakiona on vääntöjäkin yli tuon 300 Nm..
Kiinnostaa vaan kun aika monessa ruotsalaisessa pelissä on vaihdettu ko. pelin laatikko ja väitetty että ainoa joka kestää semmoset yli 500 hv :shock: tehoja puhumattakaan väännöistä (Bilsport -lehden tietoja)
Tuolla linkissä taitaapi olla tämänpäivän 260 Getragin tietoja... Tuossa jotain perustietoa Getragin laatikoista. Ja kyllä se 260/6 Getrag jotain kestää, ennemmin laittaisin 280:n jos tarvetta löytyisi, ne vaan ei ole halpoja...
Comment