Mitä moottoriöljyä käytätte?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Edge 5litraa 35.20€
    Magnatec 5w40 5 litraa 28.50€

    pk:t 20.50€ / 25 litraa.

    Meilläpäin ad-varaosamailma halvin paikka ja maksaa tuo edge sen 50€ / 4 litraa.
    Laitapa linkkiä, mistä ostit.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Jaa kyse olikin isommasta pakkauskoosta. Kyllähän tuo hinta sitten näyttääkin paljon fiksummalta.

    Olen huomannut saman Fixus-liikkeissä, että Magnatec pyörii jossain 45€:n hujakoilla. Motonetissakin hinta oli muistaakseni 37€:n pintaan.
    Juu kyllä toi homma pelaa niin hyvin. Ei tarvi enää ad:ltä öljyjä hakea meijä autoihi..

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Edge 5litraa 35.20€
    Magnatec 5w40 5 litraa 28.50€

    pk:t 20.50€ / 25 litraa.

    Meilläpäin ad-varaosamailma halvin paikka ja maksaa tuo edge sen 50€ / 4 litraa.
    Jaa kyse olikin isommasta pakkauskoosta. Kyllähän tuo hinta sitten näyttääkin paljon fiksummalta.

    Olen huomannut saman Fixus-liikkeissä, että Magnatec pyörii jossain 45€:n hujakoilla. Motonetissakin hinta oli muistaakseni 37€:n pintaan.
    Last edited by Ramzez; 21-05-2011, 19:20.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Edge 5litraa 35.20€
    Magnatec 5w40 5 litraa 28.50€

    pk:t 20.50€ / 25 litraa.

    Meilläpäin ad-varaosamailma halvin paikka ja maksaa tuo edge sen 50€ / 4 litraa.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Tuli taas kesän öljyt Saksasta.
    Magnatecci jäi maksamaan jotain 7€ / l
    Ihan mielenkiinnosta, tuliko halvemmaksi, vai tilasitko muuten vain? Onko kenties tuo Edge Saksassa halvempaa? Kun ainakin Magnatec ihan täällä Suomessa maksaa Tampereella KL:ssä ja Polar autovarusteessa alle 30€/4l. KL:ssä vähän päälle 26€/4l.


    Aiheeseen liittyen, itse suosin juuri tuota Magnatecia ja Teboilin Diamondia.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Tuli taas kesän öljyt Saksasta.
    Magnatecci jäi maksamaan jotain 7€ / l

    Leave a comment:


  • RMB
    replied
    Valvoline VR1 10W60, pysyy tosi hyvin ainakin M50 koneessa ei kulu mihinkään vaikka kone kilpakäytössä.

    Leave a comment:


  • Vibaa
    replied
    Originally posted by Mokoma View Post
    no perhana. vastaan itse itselleni ja sanon että kyllä tohtii...

    Elikkä nyt on sigun tds:ssä New Holland Ambra 10w-30 öljyt sisässä yllämainituilla luokituksilla. Jos se öljy pelaa 2000-luvun traktoreissa niin miksei puolimiljoonaa rullatussa nokivasarassa? Ja jos leviää joku paikka niin ei se öljyn vika ole.

    Yleisesti ottaen en ikinä osta moottoriin kalliita öljyjä koska kilometrejä tulee paljon ja vaihtoväli on 10tkm joka täyttyy muutamassa kuukaudessa ja öljy ei ehdi vanhentua siinä ajassa. Yleensä moottoriin kaatuu marketin halvimmat täys-synteettiset.

    Tällähetkellä sigun e36sessa pyörii Teboil Gold S 5w-40. Ja seuraavaan öljynvaihtoon on varattu Delphi Prestige 5w-40. Molemmissa on BMW LL98 luokitus.

    Itselläni on tapana kaataa ennen öljynvaihtoa lämpimään moottoriin puoli litraa naftaa ja käytellä 10 min. Ajaa 99% saman asian kuin huuhaa-fortet ja on noin 25-kertaa halvempaa. Lisäksi öljy tulee tosi verkkaisesti koneesta pois ja jättää paikat puhtaiksi. Suosittelen 100%
    Saman rituaalin toteutan omissa öljynvaihdoissani, viimeksi kokeilin valvolinen puhdistavaa litkua mutta en huomannut mitään eroa naftaan -> naftaa taas tulevaisuudessa

    Leave a comment:


  • Mokoma
    replied
    Originally posted by Mokoma View Post
    Nopea kysymys. E34 tds:n öljyluokitus on 10w30 viskositeettia käytettäessä api cf/b3,b4. Tohtiiko laittaa koneeseen öljyt joiden luokitus on api cf4/sg. Onko väliä onko semi/täys-synteettiset?
    no perhana. vastaan itse itselleni ja sanon että kyllä tohtii...

    Elikkä nyt on sigun tds:ssä New Holland Ambra 10w-30 öljyt sisässä yllämainituilla luokituksilla. Jos se öljy pelaa 2000-luvun traktoreissa niin miksei puolimiljoonaa rullatussa nokivasarassa? Ja jos leviää joku paikka niin ei se öljyn vika ole.

    Yleisesti ottaen en ikinä osta moottoriin kalliita öljyjä koska kilometrejä tulee paljon ja vaihtoväli on 10tkm joka täyttyy muutamassa kuukaudessa ja öljy ei ehdi vanhentua siinä ajassa. Yleensä moottoriin kaatuu marketin halvimmat täys-synteettiset.

    Tällähetkellä sigun e36sessa pyörii Teboil Gold S 5w-40. Ja seuraavaan öljynvaihtoon on varattu Delphi Prestige 5w-40. Molemmissa on BMW LL98 luokitus.

    Itselläni on tapana kaataa ennen öljynvaihtoa lämpimään moottoriin puoli litraa naftaa ja käytellä 10 min. Ajaa 99% saman asian kuin huuhaa-fortet ja on noin 25-kertaa halvempaa. Lisäksi öljy tulee tosi verkkaisesti koneesta pois ja jättää paikat puhtaiksi. Suosittelen 100%

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Motul motorsport 300V competition 15W50
    Turboahdettuun M20:iin

    Leave a comment:


  • Rudenorth
    replied
    Viimeksi öljynvaihdossa M52:seen laittovat British Petroleum Visco 5000 5w-40 öljyt sisään. Hyvin ovat pelanneet.

    Leave a comment:


  • RS9
    replied
    Liqui Molyn litkuja on tullut käytettyä.

    Leave a comment:


  • aaretti
    replied
    castrolli magnatecille yksi ääni

    Leave a comment:


  • Mokoma
    replied
    Nopea kysymys. E34 tds:n öljyluokitus on 10w30 viskositeettia käytettäessä api cf/b3,b4. Tohtiiko laittaa koneeseen öljyt joiden luokitus on api cf4/sg. Onko väliä onko semi/täys-synteettiset?

    Leave a comment:


  • Janne123
    replied
    Omassa m40:ssä tullu nyt pari kertaa käytettyy jotaki Q8 öljyä, oisko ollu Excel tai joku semmonen... Ihan tuo on asiansa ajanu ja ei mitään kallistakaan ole

    Leave a comment:

Working...
X