Originally posted by Ackbar
View Post
Mitä moottoriöljyä käytätte?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Omasta on tuo huohotin ja kaikki letkut uusittu joten niistä ei ainakaan johdu. Ne kyllä voi aiheuttaa tuota öljynsyöntiä, jos on menneet tukkoon.
-
Itsekkin olen vaihdattanut aina huoltovälinäytön mukaisesti. Nyt kun alkaa muistelemaan niin tais tuollaisen määrän hörppästä, kun tämän ostin. Kerran lisäsin oston jälkeen öljyä ja sitten meni huoltoon, jossa huohotin ja letkuja uusittiin. Kai siellä jotain vuotoa oli vaikka tohtorin mittauksissa ei näkynyt..Originally posted by Antsah View PostItsellä on tuo sama kone kuin 325 ja kyllä omassakin tykkää sen pari litraa vetästä 10tkm. Ainakin Castroleilla. Oma auto on ainakin huollettu ihan säännöllisesti huoltovälinäytön mukaisesti liikkeessä. Mutta onkohan nuo longlife vaihtovälit kuitenkin myrkkyä koneelle..
Leave a comment:
-
Itsellä on tuo sama kone kuin 325 ja kyllä omassakin tykkää sen pari litraa vetästä 10tkm. Ainakin Castroleilla. Oma auto on ainakin huollettu ihan säännöllisesti huoltovälinäytön mukaisesti liikkeessä. Mutta onkohan nuo longlife vaihtovälit kuitenkin myrkkyä koneelle..Originally posted by Ackbar View PostEi pysty ymmärtää tuota öljynsyöntiä. Pikkasen vajaa 10 000km nyt rullattu viime öljynvaihdosta ja vieläkin ylärajassa, kun päivällä tsekkasin. Yli 200tkm mittarissa ja Teboil Diamondit öljynä. Vai onko 325i ja 330i öljynkulutuksessa noin suuret erot? Niin ja siis suurin osa kaupunkiajoa.
Leave a comment:
-
Minä oon ostanu sitä diesel tekstillä varustettua aina! Taitaa olla aika saman hintaistakin!
Kannattaa muuten ostaa 10l kanistereissa sitä! Huomattavasti edullisempaa
Leave a comment:
-
jaa, olis ensimmäinen öljynvaihto nurkilla tähän pöllö-öljyyn oston jälkeen, eka diesel kikotin, ja täältä luin että teboil diamond on pätevää kamaa tohon, mutta tarviiko sen olla tota teboil diamond diesel 5w-40 vai käykö normi diamond 5w-40 myös? :think
Leave a comment:
-
Eiköhän se ole ihan sen koneen historiasta kiinni miten sitä voiteluainetta syö. Sopivalla tossulla käytettynä se kone ei ikinä ole lasittanut mitään pintoja mistään, eikä syö öljyä
Leave a comment:
-
Ei pysty ymmärtää tuota öljynsyöntiä. Pikkasen vajaa 10 000km nyt rullattu viime öljynvaihdosta ja vieläkin ylärajassa, kun päivällä tsekkasin. Yli 200tkm mittarissa ja Teboil Diamondit öljynä. Vai onko 325i ja 330i öljynkulutuksessa noin suuret erot? Niin ja siis suurin osa kaupunkiajoa.
Last edited by Ackbar; 05-10-2011, 21:05.
Leave a comment:
-
Tä? 1L/1000km ja saat 30L/24 000km ?!?Originally posted by McBeast View PostNiiniin, eli on ihan normaalia, että uudesta saakka 1000km välein heittää litran lisää koneeseen. Sehän tekee 24tkm aikana sellaisen ~30l.
Täytyy varmaan kuitenkin vaihtaa takaisin tuohon V8:n, että jää rahaa bensaankin.
Leave a comment:
-
Juuri näin se menee...Originally posted by McBeast View PostNiiniin, eli on ihan normaalia, että uudesta saakka 1000km välein heittää litran lisää koneeseen. Sehän tekee 24tkm aikana sellaisen ~30l.
Täytyy varmaan kuitenkin vaihtaa takaisin tuohon V8:n, että jää rahaa bensaankin.
Leave a comment:
-
Niiniin, eli on ihan normaalia, että uudesta saakka 1000km välein heittää litran lisää koneeseen. Sehän tekee 24tkm aikana sellaisen ~30l.
Täytyy varmaan kuitenkin vaihtaa takaisin tuohon V8:n, että jää rahaa bensaankin.
Leave a comment:
-
Aikalailla juuri näin, mutta kyllä M54b30:set kuluttaa kuitenkin matka-ajossakin öljyä enemmän kuin ei teflonmännillä varustetut, mutta muuten samanlaiset M52TU koneet, jotka taas kulkee parhaimmillaan lähes pyhällä hengellä öljyjen suhteen.Originally posted by Tudmas View PostOmassa m54b30 katoaa öljyä jos ajelee kaupungissa ja kengittelee... Normaalissa maantieajossa ei katoa
Muutenkin suoraan verrannollinen siihen kuinka paljon saa happea 
Nuo teflonmännät kun vaativat sileämmät/("kuluneemmat") sylinteriseinämät kuin TU moottorit alumännillä, kuluu öljyäkin tästä syystä enemmän.
Eli, erityisesti kolmilitrainen M54 kovemmalla kädellä ajettaessa kuluttaa ihan luonnostaan todella paljon öljyä.Last edited by Hemi; 05-10-2011, 14:04.
Leave a comment:
Leave a comment: