Mitä moottoriöljyä käytätte?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Antsah
    replied
    Originally posted by Ackbar View Post
    Itsekkin olen vaihdattanut aina huoltovälinäytön mukaisesti. Nyt kun alkaa muistelemaan niin tais tuollaisen määrän hörppästä, kun tämän ostin. Kerran lisäsin oston jälkeen öljyä ja sitten meni huoltoon, jossa huohotin ja letkuja uusittiin. Kai siellä jotain vuotoa oli vaikka tohtorin mittauksissa ei näkynyt..
    Omasta on tuo huohotin ja kaikki letkut uusittu joten niistä ei ainakaan johdu. Ne kyllä voi aiheuttaa tuota öljynsyöntiä, jos on menneet tukkoon.

    Leave a comment:


  • Ackbar
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Itsellä on tuo sama kone kuin 325 ja kyllä omassakin tykkää sen pari litraa vetästä 10tkm. Ainakin Castroleilla. Oma auto on ainakin huollettu ihan säännöllisesti huoltovälinäytön mukaisesti liikkeessä. Mutta onkohan nuo longlife vaihtovälit kuitenkin myrkkyä koneelle..
    Itsekkin olen vaihdattanut aina huoltovälinäytön mukaisesti. Nyt kun alkaa muistelemaan niin tais tuollaisen määrän hörppästä, kun tämän ostin. Kerran lisäsin oston jälkeen öljyä ja sitten meni huoltoon, jossa huohotin ja letkuja uusittiin. Kai siellä jotain vuotoa oli vaikka tohtorin mittauksissa ei näkynyt..

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Originally posted by AnttiR View Post
    Minä oon ostanu sitä diesel tekstillä varustettua aina! Taitaa olla aika saman hintaistakin!
    Kannattaa muuten ostaa 10l kanistereissa sitä! Huomattavasti edullisempaa
    Ok, sellainen 10l möhkäle sitten metsästykseen

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Ackbar View Post
    Ei pysty ymmärtää tuota öljynsyöntiä. Pikkasen vajaa 10 000km nyt rullattu viime öljynvaihdosta ja vieläkin ylärajassa, kun päivällä tsekkasin. Yli 200tkm mittarissa ja Teboil Diamondit öljynä. Vai onko 325i ja 330i öljynkulutuksessa noin suuret erot? Niin ja siis suurin osa kaupunkiajoa.
    Itsellä on tuo sama kone kuin 325 ja kyllä omassakin tykkää sen pari litraa vetästä 10tkm. Ainakin Castroleilla. Oma auto on ainakin huollettu ihan säännöllisesti huoltovälinäytön mukaisesti liikkeessä. Mutta onkohan nuo longlife vaihtovälit kuitenkin myrkkyä koneelle..

    Leave a comment:


  • AnttiR
    replied
    Minä oon ostanu sitä diesel tekstillä varustettua aina! Taitaa olla aika saman hintaistakin!
    Kannattaa muuten ostaa 10l kanistereissa sitä! Huomattavasti edullisempaa

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    jaa, olis ensimmäinen öljynvaihto nurkilla tähän pöllö-öljyyn oston jälkeen, eka diesel kikotin, ja täältä luin että teboil diamond on pätevää kamaa tohon, mutta tarviiko sen olla tota teboil diamond diesel 5w-40 vai käykö normi diamond 5w-40 myös? :think

    Leave a comment:


  • gedu
    replied
    Eiköhän se ole ihan sen koneen historiasta kiinni miten sitä voiteluainetta syö. Sopivalla tossulla käytettynä se kone ei ikinä ole lasittanut mitään pintoja mistään, eikä syö öljyä

    Leave a comment:


  • Ackbar
    replied
    Ei pysty ymmärtää tuota öljynsyöntiä. Pikkasen vajaa 10 000km nyt rullattu viime öljynvaihdosta ja vieläkin ylärajassa, kun päivällä tsekkasin. Yli 200tkm mittarissa ja Teboil Diamondit öljynä. Vai onko 325i ja 330i öljynkulutuksessa noin suuret erot? Niin ja siis suurin osa kaupunkiajoa.
    Last edited by Ackbar; 05-10-2011, 20:05.

    Leave a comment:


  • Jukka-Pekka10
    replied
    Mobil1 rf 5w-50 täälläkin mennään

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Eihän tuolla tahdilla kannata muuta kuin suodatinta vaihdella.

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Tä? 1L/1000km ja saat 30L/24 000km ?!?
    Käsittääkseni 6,5l laitetaan öljyä koneeseen öljynvaihdon yhteydessä. :think

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by McBeast View Post
    Niiniin, eli on ihan normaalia, että uudesta saakka 1000km välein heittää litran lisää koneeseen. Sehän tekee 24tkm aikana sellaisen ~30l.
    Täytyy varmaan kuitenkin vaihtaa takaisin tuohon V8:n, että jää rahaa bensaankin.
    Tä? 1L/1000km ja saat 30L/24 000km ?!?

    Leave a comment:


  • Tudmas
    replied
    Originally posted by McBeast View Post
    Niiniin, eli on ihan normaalia, että uudesta saakka 1000km välein heittää litran lisää koneeseen. Sehän tekee 24tkm aikana sellaisen ~30l.
    Täytyy varmaan kuitenkin vaihtaa takaisin tuohon V8:n, että jää rahaa bensaankin.
    Juuri näin se menee...

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Niiniin, eli on ihan normaalia, että uudesta saakka 1000km välein heittää litran lisää koneeseen. Sehän tekee 24tkm aikana sellaisen ~30l.
    Täytyy varmaan kuitenkin vaihtaa takaisin tuohon V8:n, että jää rahaa bensaankin.
    Last edited by McBeast; 05-10-2011, 13:07. Reason: EDIT

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Tudmas View Post
    Omassa m54b30 katoaa öljyä jos ajelee kaupungissa ja kengittelee... Normaalissa maantieajossa ei katoa Muutenkin suoraan verrannollinen siihen kuinka paljon saa happea
    Aikalailla juuri näin, mutta kyllä M54b30:set kuluttaa kuitenkin matka-ajossakin öljyä enemmän kuin ei teflonmännillä varustetut, mutta muuten samanlaiset M52TU koneet, jotka taas kulkee parhaimmillaan lähes pyhällä hengellä öljyjen suhteen.
    Nuo teflonmännät kun vaativat sileämmät/("kuluneemmat") sylinteriseinämät kuin TU moottorit alumännillä, kuluu öljyäkin tästä syystä enemmän.
    Eli, erityisesti kolmilitrainen M54 kovemmalla kädellä ajettaessa kuluttaa ihan luonnostaan todella paljon öljyä.
    Last edited by Hemi; 05-10-2011, 13:04.

    Leave a comment:

Working...
X