Originally posted by Messier
View Post
Mitä moottoriöljyä käytätte?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Näyttäisi tuo EDGE 10W-60 Castrolin sivuilta poistuneen kokonaan. Mitäs te E39 M5:ssa käytätte nyt?
Leave a comment:
-
-
325ix e30 alko hölväämään öljyjen vaihon jälkeen öljyä kannen ja lohkon välistä. Onkohan öljy laadulla siihen jotain vaikutusta, koska aikasemmin ei tuota tehnyt?
Leave a comment:
-
-
E46 330 XdA:ssa oon käyttäny Castrolin Edge Sport 0W40:ä vaihtovälin ollessa 25-30000 ja hyvin on toiminut. Tietenkin pääasiassa tulee matka-ajoa n. 80000 vuoteen, joten en ole lyhyempää väliä edes harkinnut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kmn View PostNoniin, eli M62B35 ois moottori ja en nyt osaa päättää..
Tuossa M50:ssä olen käyttänyt 5W-40 Magnatecia, mutta joku suositteli 0W-40 Edge Sportia tuohon M62:een, eli mitä käytännön eroa? 15e kalliimpi ainakin pöntön hinta, mutta mitä muuta? Tuossa Edge Sportissa on käsittääkseni pidempi vaihtoväli (vai onko?), joka sopisi tuohon käyttöpulkkaan ihan mukavasti taas.. Äh..
Mitä tuonne kannattaa tunkea?
Tosin noteerasin sellaisen seikan tuota seiskaa rempatessani, että pitkillä vaihtoväleillä, ainakin vielä näihin 90-luvun vehkeisiin saa karstaa aikaiseksi jonkin verran. Ei kuitenkaan mitään vaarallista, mutta motti pysyy puhtaampana, jos viitsii vaihdella öljyjä vähän useammin.
Leave a comment:
-
-
Noniin, eli M62B35 ois moottori ja en nyt osaa päättää..
Tuossa M50:ssä olen käyttänyt 5W-40 Magnatecia, mutta joku suositteli 0W-40 Edge Sportia tuohon M62:een, eli mitä käytännön eroa? 15e kalliimpi ainakin pöntön hinta, mutta mitä muuta? Tuossa Edge Sportissa on käsittääkseni pidempi vaihtoväli (vai onko?), joka sopisi tuohon käyttöpulkkaan ihan mukavasti taas.. Äh..
Mitä tuonne kannattaa tunkea?
Leave a comment:
-
-
Okei, siksi kyselin kun aiemmasta autosta oli jäänyt takapaksiin litran verran Diamondia kannun pohjalle. Lisäsin muutaman desin, tokkopa haittaa kun molemmat ovat kuitenkin täyssynteettisiä. Täytyy laittaa seuraavassa vaihdossa Diamondit kehiin. Kiitos vastauksesta!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jsa014 View PostKauankohan ajat
Mulla oli M54:ssä Magnatecciä, 17tkm ilman öljynpinnassa huomattavaa muutosta. Sitten varaosaliikkeen oltua kiinni kun piti Magnaa hakea huoltoon mennessä laittoivat merkkihuollossa Helix 5W30. Ja 8tkm jälkeen pintavalo syttyy... Ja Magnatec sisään, ja nyt menty melkein 20tkm ilman öljyn katoamista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Eetu View PostNyt on shell helix 10w-40:iä koneessa.. Yleensä 5w-40 Castrol magnatechiä koneessa..
Mulla oli M54:ssä Magnatecciä, 17tkm ilman öljynpinnassa huomattavaa muutosta. Sitten varaosaliikkeen oltua kiinni kun piti Magnaa hakea huoltoon mennessä laittoivat merkkihuollossa Helix 5W30. Ja 8tkm jälkeen pintavalo syttyy... Ja Magnatec sisään, ja nyt menty melkein 20tkm ilman öljyn katoamista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostOk, jos kerran "toimii", niin mitähän nyt on keksitty koreaan pulloon mitä "pikkuisen isommat" öljy-yhtiöt eivät vielä ole keksineet?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bimmerjake View PostX-1R toimii rautasekoitteisten metallien pinnalla ja sitä kannattaa käyttää tavallisten öljyjen seassa jotta voitelu toimii.
itse vaihdoin kerran yhteen diesel pösöön öljyt, jotku mobilin. 20 000 kilometriä ajetut öljyt, joissa oli x1r mukana voiteli paremmin, kuin uusi mobilin öljy, kun sen testilaitteella testasin!!!
Entä teflonpinnoitetuilla männän helmoilla, männänrenkailla tai vaikkapa laakerimetalleilla?
Ok, jos kerran "toimii", niin mitähän nyt on keksitty koreaan pulloon mitä "pikkuisen isommat" öljy-yhtiöt eivät vielä ole keksineet?
Varsinkin kun näitä ihmeitä tekeviä öljyn lisäaineita on kaupattu jo 30-luvulta asti? Entä, miten muuten määritellään: "tavallinen öljy"?
Leave a comment:
-
Leave a comment: