Mitä moottoriöljyä käytätte?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ostin kanssa nuo magnatec 5w-40 öljyt omaan 325ia bemmiin, kun ne käsittääkseni on "oikeat" m50b25 moottoriin. Hiukan vaan hirvitti hinta; 37e/4L kannu ja piti vielä ostaa 2 kannua, kun ei yks ois riittäny.
Suodattimeks tuli hengst, no lähipäivinä pääsee vaihtamaan, nii saa nähdä miten toimii.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jonhson View PostOnko tullut radalla käytyä? Ihan mielenkiinnosta voisit kokeilla Mobil RF1 5W50:tä ja sen vaikutusta öljyn lämpöön.
Onko koneessa öljyvuotoja tai tiivisteen hikoilua nyt?Castrollia käytetty jo ennen ku pirssi tuli omistukseeni. Täytyy ottaa vaikka satsi tuota mobilia seuraavaan öljynvaihtoon ihan mielenkiinnosta!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Paha Arkkitehti View PostOstin ebaysta yllätys yllätys Castrolin TWS 10W-60 ölpät E36 M3 3.2 kesäautoon. 11e/L tuli hintaa kaikkineen kun osti kerralla vähän isomman satsin.
Onko koneessa öljyvuotoja tai tiivisteen hikoilua nyt?
Leave a comment:
-
-
S54 kanssa siirryn nyt kilpaöljyihin markettitavaran sijaan.
Del Ronin öljyt lyön sisään. Endurance miehien rääkissä hyviksi todettu, eikä lisäaineet romahda kuten castrollin 10W60:ssä tahtoo tehdä.
Endu autossa kokemukset olleet erinomaisia ja ongelmat ovat loppuneet del ronia käytettäessä. Mielenkiinnolla odotan että pääsee tositoimiin testaamaan. Moottoriöljyjen lämmöt ovat kuuleman ja lukeman mukaan alemmat tositoimissa.
Tästä lisää, kunhan on ajettu.
Leave a comment:
-
-
Huohotinta rupesin pajalla vaihdattamaan, niin tuli soittoa että iso öljyvuoto koneessa kun kannentiiviste vuotaaauto tällä hetkellä remontissa....eiköhän se kulutus tule tuolla loppumaan
Originally posted by Antsah View PostEihän tuossa sitten perinteisesti olisi jotain huohotinjärjestelmään liittyvää vikaa?
Moro,
Autossa (E87 120iA vm. -05) ollut vikana koko omistuksemme ajan (4kk) suuri moottoriöljyn kulutus. 1 litra piti lisätä ensimmäisen 2.000 kilometrin jälkeenTämä pätkä oli lähes kokonaan maantieajoa. Sitten kertyi pitkä pätkä pelkkää kaupunkiajoa ja seuraavan kerran piti lisätä litra 1.200 km jälkeen
Wetteri lisännyt aiemman omistajan aikana syksyllä Neste City Prota (muistaakseni jotain _W-40:sta) ja myyjäliike laittoi huollon yhteydessä Castrolin 5W-30:sta. On tullut nyt lisättyä juurikin tuota samaa Castrolia, mikä ei tullu pysyvän koneessa. Liekkö sitten aineesta kiinni vai vuotaako kone jostain (ei ainakaan päällisin puolin).
Kävin kyselemässä niin paras vaihtoehto koneeseen olisi 0W-30. Onko porukalla kokemusta, mikä tässä koneessa pysyisi parhaiten sisällä? :thinkSeuraavassa huollossa taidan vaihdattaa kokonaan merkkiä ja testata, auttaako se öljynkulutukseen.
Leave a comment:
-
-
Mitähä eroa noilla Castrollin Magnateceilla on muutaku hinta. Tuosta nuo kaks alimmaista esim: http://www.tarvikkeet.fi/tuotteet/ke...orioljyt/5w-40
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Terno View PostTuskin se mitenkää erikoista on. Mutta sen verta halpaa siellä missä asioin, että on helppo ottaa mukaan.
Ja kun oma tiisseli on +400tkm ajettu, nii olen tyytyväinen siihenkin, ett tuota Teoilia se ei syö
No ei vais, omassa m57 koneisessa on mittarissa +300tkm, ajokilometreistä ei ole mitään tietoa ja tämä on kyllä ihan ensimmäinen rakkine mitä olen omistanut jossa öljy ei oikeasti vähene yhtään.
10-15tkm olen yksillä öljyillä aina päästellyt ja kertaakaan ei ole selvää häviämistä vielä ollut.
Turbo on kostea, mutta siltikään ei vaju, koputellaan puuta, eiköhän ne vielä jossain vaiheessa ala poistua totuttuun tapaan.
Leave a comment:
-
-
Guest repliedOriginally posted by JaniLah View PostSuht huvittavaa tuo Teboil Diamond Dieselin hehkutus kun verrataan ihan tavalliseen Teboil Diamondiin.
Ja kun oma tiisseli on +400tkm ajettu, nii olen tyytyväinen siihenkin, ett tuota Teoilia se ei syö
Leave a comment:
-
-
Itsekin kerran kokeilleena Mobil 1:stä tuohon samaan koneeseen (m54b22), niin vei myös litran/2500km, vaihdoin teboil diamondiin 5W-40 niin vie litran/10000km jolloin onkin aika vaihtaa uudet öljyt koneeseen. Muutenkin tuntuu toimivan paremmin pakkasilla.
Leave a comment:
-
-
Öljyistä yleensä puheenollen, tämän talven on ollut koneessa (M54B22, E60) Nesteen City Pro 5W-40 -merkkistä, ja tuntuisi olevan jokseenkin parempaa kuin Mobil 1:nen mitä aikaisemmin olen käyttänyt. Mobilia tuo koneeni söi aika tarkkaan litran per 2500km, Nesteen tavaralla litra riittää vähän päälle 3tkm. Mutta kylmäkäynnistyksessä ero on selkein, lähtee kuin palmun alta kovilla pakkasillakin eikä meno töki kylmänä yhtään.
Leave a comment:
-
-
Suht huvittavaa tuo Teboil Diamond Dieselin hehkutus kun verrataan ihan tavalliseen Teboil Diamondiin.
Teboil Diamond 5W-40 Diesel:
API SM, SL/CF; ACEA A3/B4, C3; BMW Longlife -04; MB 229.31, 229.51;
VW 505.00 (TD) , 505.01 (TDi)
Teboil Diamond 5W-40:
API: SM, SL/CF; ACEA A3/B3/B4, C3; BMW Longlife Oil -04; MB 229.31;
Porsche; VW 502.00 ja 505.00
Hommahan menee niin, että tuota Diamond Dieselissä olevaa VW505.01-luokitusta ei edes saa ilman VW502.00 -luokitusta, joka on yksi VW:n bensiiniluokituksista kuten tuo Mersun MB 229.31.
Sitten taas tuohon tavalliseen Diamondiin ei olla "turhaan" haettu ylimääräisiä Diesel-luokituksia, koska se taas söisi Diamond Dieselin myyntiä. Paitsi pakollinen paha Volkkarin VW505.00 mikä tulee automaattisesti VW502.00 kanssa.
Haiskahtaa vähän, että olisi sama tuote, mutta haettu luokituksia vähän markkinaosaston tarpeiden mukaan. :think Ihan villi veikkaus vain, ei faktaa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: