Mitä moottoriöljyä käytätte?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ostin ebaysta yllätys yllätys Castrolin TWS 10W-60 ölpät E36 M3 3.2 kesäautoon. 11e/L tuli hintaa kaikkineen kun osti kerralla vähän isomman satsin.
-
Talvi tai kesä,niin ei sitä moottoria ole kuitenkaan rakennettu toimimaan millään hauta-tervalla.
Leave a comment:
-
s62b50 ja castrol 10w-60 tähän saakka, mutta keväällä vaihtuu mobil 5w-50
Leave a comment:
-
Talvella ajelet 20w50 öljyillä?Originally posted by Axum View PostHei ukot, avon M50 moottorin kanssa on ongelmia öljynkulutuksen kanssa, kansi käynyt remontissa reilu vuosi sitten joten öljy palaa renkaiden välistä ja pöläyttelee, lisäksi hydrot naputtaa startissa noilla jäykillä valvolinen 20w50 öljyillä.
Onko ihan tuhoontuomittu ajatus pyöräyttää STP:n motorflushit öljynvaihdon yhteydessä, vaihtaa suodatin ja laittaa esim Bilteman 15w40 diesel öljyt pesevyytensä ja hintansa puolesta reiluksi 1000 kilometriksi ja vaihtaa sitten suodattimen kanssa takaisin valvolineen?
Leave a comment:
-
Siksi että diesel öljyissä on käsittääkseni korkeammat laatuvaatimukset ja enemmän "peseviä" lisäaineita ja kun ei öljynkulutus ole hälyyttävää niin enpä viitsi konetta ruveta availemaan.
Leave a comment:
-
Kaikki castrollit sais kaataa viemäriin.En ikipäivänä kaada enään mihinkään laitteeseen edes ruohon-leikkuriin.No mielipiteitä ja merkki uskovaisia riittää mutta käytännön tasolla itsellä meni magnaa noin litra = 3000km.ja majoa tuli talvella niin että meinasin jo polttaa talouden molemmat kulkineet (vaimolla astra) eikä tule ikinä enään siihenkään castrollia.Mobilin superilla menty,ei ole korkki täynnä spermaa eikä katoa.Originally posted by huppu View PostMoro,
Autossa (E87 120iA vm. -05) ollut vikana koko omistuksemme ajan (4kk) suuri moottoriöljyn kulutus. 1 litra piti lisätä ensimmäisen 2.000 kilometrin jälkeen
Tämä pätkä oli lähes kokonaan maantieajoa. Sitten kertyi pitkä pätkä pelkkää kaupunkiajoa ja seuraavan kerran piti lisätä litra 1.200 km jälkeen 
Wetteri lisännyt aiemman omistajan aikana syksyllä Neste City Prota (muistaakseni jotain _W-40:sta) ja myyjäliike laittoi huollon yhteydessä Castrolin 5W-30:sta. On tullut nyt lisättyä juurikin tuota samaa Castrolia, mikä ei tullu pysyvän koneessa. Liekkö sitten aineesta kiinni vai vuotaako kone jostain (ei ainakaan päällisin puolin).
Kävin kyselemässä niin paras vaihtoehto koneeseen olisi 0W-30. Onko porukalla kokemusta, mikä tässä koneessa pysyisi parhaiten sisällä? :thinkSeuraavassa huollossa taidan vaihdattaa kokonaan merkkiä ja testata, auttaako se öljynkulutukseen.
Leave a comment:
-
Miksi sinne ei voi laittaa ihan jotain perus 5W-40 (TB-Diamond,Mobil-Super) ihan ilman niitä pesuaineita,nykyajan öljyt "pesee" aivan tarpeeksi.Ja jos nuo edellä mainitut öljyt ei pysy sisällä niin jotain on todella pahasti pielessä kun ne pelittää vielä +400tkm nähneissä moottoreissa.Originally posted by Axum View PostHei ukot, avon M50 moottorin kanssa on ongelmia öljynkulutuksen kanssa, kansi käynyt remontissa reilu vuosi sitten joten öljy palaa renkaiden välistä ja pöläyttelee, lisäksi hydrot naputtaa startissa noilla jäykillä valvolinen 20w50 öljyillä.
Onko ihan tuhoontuomittu ajatus pyöräyttää STP:n motorflushit öljynvaihdon yhteydessä, vaihtaa suodatin ja laittaa esim Bilteman 15w40 diesel öljyt pesevyytensä ja hintansa puolesta reiluksi 1000 kilometriksi ja vaihtaa sitten suodattimen kanssa takaisin valvolineen?
Leave a comment:
-
Hei ukot, avon M50 moottorin kanssa on ongelmia öljynkulutuksen kanssa, kansi käynyt remontissa reilu vuosi sitten joten öljy palaa renkaiden välistä ja pöläyttelee, lisäksi hydrot naputtaa startissa noilla jäykillä valvolinen 20w50 öljyillä.
Onko ihan tuhoontuomittu ajatus pyöräyttää STP:n motorflushit öljynvaihdon yhteydessä, vaihtaa suodatin ja laittaa esim Bilteman 15w40 diesel öljyt pesevyytensä ja hintansa puolesta reiluksi 1000 kilometriksi ja vaihtaa sitten suodattimen kanssa takaisin valvolineen?
Leave a comment:
-
Eihän tuossa sitten perinteisesti olisi jotain huohotinjärjestelmään liittyvää vikaa?Originally posted by huppu View PostMoro,
Autossa (E87 120iA vm. -05) ollut vikana koko omistuksemme ajan (4kk) suuri moottoriöljyn kulutus. 1 litra piti lisätä ensimmäisen 2.000 kilometrin jälkeen
Tämä pätkä oli lähes kokonaan maantieajoa. Sitten kertyi pitkä pätkä pelkkää kaupunkiajoa ja seuraavan kerran piti lisätä litra 1.200 km jälkeen 
Wetteri lisännyt aiemman omistajan aikana syksyllä Neste City Prota (muistaakseni jotain _W-40:sta) ja myyjäliike laittoi huollon yhteydessä Castrolin 5W-30:sta. On tullut nyt lisättyä juurikin tuota samaa Castrolia, mikä ei tullu pysyvän koneessa. Liekkö sitten aineesta kiinni vai vuotaako kone jostain (ei ainakaan päällisin puolin).
Kävin kyselemässä niin paras vaihtoehto koneeseen olisi 0W-30. Onko porukalla kokemusta, mikä tässä koneessa pysyisi parhaiten sisällä? :thinkSeuraavassa huollossa taidan vaihdattaa kokonaan merkkiä ja testata, auttaako se öljynkulutukseen.
Leave a comment:
-
Guest repliedTeboil Diamond Diesel 5W-40
Tolla nyt menossa toinen tankkaus M57 koneessa. Ihan OK. Ei näytä syövän oikeastaan yhtän Hintakin huokea 20l kannussa. Samat öljyt myös Rellussa ja 03 TDi passatissa.
Leave a comment:
-
Kulutus kuulostaa kyllä aika kovalta.. Toisaalta VW sanoo, 1l/1000km on ihan normaalia
Leave a comment:
Leave a comment: