Mitä moottoriöljyä käytätte?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    huppu, kuulostaa siltä, ettei öljynkulutuksesi ainakaan viskositeettiä pienentämällä (ohuempi öljy) pienene. Kannattaisi tehdä öljynvaihto suodattimineen ja seurata kulutusta. Järjetön kulutus minusta....:think

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    E87 120i sopivin öljy?

    Moro,

    Autossa (E87 120iA vm. -05) ollut vikana koko omistuksemme ajan (4kk) suuri moottoriöljyn kulutus. 1 litra piti lisätä ensimmäisen 2.000 kilometrin jälkeen Tämä pätkä oli lähes kokonaan maantieajoa. Sitten kertyi pitkä pätkä pelkkää kaupunkiajoa ja seuraavan kerran piti lisätä litra 1.200 km jälkeen

    Wetteri lisännyt aiemman omistajan aikana syksyllä Neste City Prota (muistaakseni jotain _W-40:sta) ja myyjäliike laittoi huollon yhteydessä Castrolin 5W-30:sta. On tullut nyt lisättyä juurikin tuota samaa Castrolia, mikä ei tullu pysyvän koneessa. Liekkö sitten aineesta kiinni vai vuotaako kone jostain (ei ainakaan päällisin puolin).

    Kävin kyselemässä niin paras vaihtoehto koneeseen olisi 0W-30. Onko porukalla kokemusta, mikä tässä koneessa pysyisi parhaiten sisällä? :thinkSeuraavassa huollossa taidan vaihdattaa kokonaan merkkiä ja testata, auttaako se öljynkulutukseen.
    Last edited by huppu; 12-03-2013, 10:28. Reason: Korjaus

    Leave a comment:


  • ralliriisseli
    replied
    Eilen meni tilaukseen Castrol EDGE FST 0W-30:



    Noilla mennään nyt sitten seuraavat kaksi öljynvaihtoa.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Ajattelin pröystäillä ja kaadoin talouden kumpaankin kulkineeseen Motonetin Motox täyssynteettiset sisään..... Katotaan mitä M62 ja M52 tykkää, uskon että ihan samanlailla kuten entisistäkin

    Leave a comment:


  • coupe320
    replied
    oon huomannu että kone lämpeää nopeemmin kun on syyläri on peitossa, ja siks oon sen laitanu kun on tosiaan niin lyhyt matka (5km) joka tulee ajettua, niin kerkeaa lämmetä kunnolla kone kovillakin pakkasilla.

    kyllä se ainakin ex bmwssä (320 m50) kerrytti majoa kun kone ei kerenny lämmetä kuin sinisen ylärajalle. tosin siinä tais termari olla koko ajan auki kun ei lämmenny herkkään ja magnatecit oli siinäkin.

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Kunnossa olevaan jäähdytysjärjestelmään (koneen lämpöihin) ei maskin peittämiset paljon vaikuta. Ennemminkin tuo maskipeitto suojaa huohotinta viimalta ja sitä kautta jäätymiseltä. Omassa e39 528:ssa ollut diamondit nyt reilun kuukauden ja yhtään majoneesia ei korkissa eikä putkissa ole näkynyt. Myöskään mitään muutosta ei ole tullut koneen ääniin jne ja nostajat äänettömät kuten aina ennenkin. En oikein jaksa uskoa että öljy sinällään aiheuttaa nostimien naputusta vaan vaihdettaessa öljylaatua voi uusi öljy liuottaa paskaa ja tukkia kanavan nostimesta. Tai nostin on jo väljä ja rupeaa naputtamaan jollain toisella öljyllä. Esim. magnatecissähän on esteripohjaisia aineita jotka tarttuu hyvin metallipinnoille ja voi pitääkin jo hieman väljän nostimen äänettömänä.Tiedä häntä. Kerääkö tuo magnatec jotenki herkemmin kosteutta itseensä tai kosteus ei haihdu niin helposti. Magnateceillä kun ajoi ja parinkymmenen kilsan jälkeen irrotti öljykorkin niin sai vesipisaroita ravistella majoneesisesta korkista vaikka edellisinä päivinä olisi ajettu reilun sadan kilometrin siivua..ja lämpöjä olen aina seurannut lähes neuroottisesti omasta autosta että siitä ei ole kiinni että vajaalämpöisyyden tms vuoksi tuota majoa kertyisi vielä normaalia enemmän. Itsellä on ainakin enemmän mielenrauhaa nyt kun ei tarvitse jännittää joka aamu jäätyykö se huohotin vai ei Ja toki tämäkin on vain tämän hetken tilanne, toivotaan ettei tilanne muutu vaihtovälin aikana
    Last edited by Tome; 04-02-2013, 21:03.

    Leave a comment:


  • spottti
    replied
    Originally posted by coupe320 View Post
    itellä on kans magnatecin 5w40 öljyt m50 ja alku talvesta kerty öljykorkkiin majoneesia vähäsen. mut sit peitin syylärin etupuolelta kokonaan sellasella 4mm paksulla muovi läpykällä niin sen jälkeen ei oo tullu oikeestaan yhtään, vaikka ajoa tulee päivittäin vain 5 km töihin ja takas.
    Aaivan, jos moottori käy hieman lämpöisempänä niin majoa ei välttämättä kerry niin helposti. Täytyypi kokeilla talviajalle laittaa läpyskää syylärin eteen. Tietty toi asteen parin lämmönnousu siihen tuskin vaikuttaa...

    Leave a comment:


  • coupe320
    replied
    Originally posted by spottti View Post
    Ootko huomannut eroa tuohon mömmön kertymiseen? Itellä kerää m52b28:sin korkkiin samaista keltaista mömmöä. Tosiaan tuntuu et pidemmän ajon jälkeen sitä mömmöä ei juuri ole, tai on ainakin vähemmän kuin vajaan 30km:n työmatkan jälkeen.
    Öljyinä castrol magnatec 5w-40.
    "Tyyppivikako"? :think
    itellä on kans magnatecin 5w40 öljyt m50 ja alku talvesta kerty öljykorkkiin majoneesia vähäsen. mut sit peitin syylärin etupuolelta kokonaan sellasella 4mm paksulla muovi läpykällä niin sen jälkeen ei oo tullu oikeestaan yhtään, vaikka ajoa tulee päivittäin vain 5 km töihin ja takas.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Aika nopeastihan se tuo m52b28 pitäisi myös lämmetä jos on yhtään niinkuin m54. Lämmöt ei tosin ihan yhtä korkealla ole kuin kaseissa.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    itse taas vaihdan nuo magnatecit diamondiin. Yhdensuuntanen ajomatka magnatecillä oltava vähintään 50km. Muuten muodostuu majoa aika perkeleesti vaikka keula tukittuna.. En suosittelis talviöljyks enkä varsinkaan pätkäajoon.
    Ja mistähän autosta/moottorista puhutaan?Ex. E39 540:n toimi hienosti vuoden ympäri 5W40 Castrolin Magnatecillä.Aika lyhyttä ajeluakin pääasiassa.Mutta kun tuo kasikone lämpenee tosi nopeasti ja moottorin lämpökin on normaalinakin suht korkea.Joten tuo kertyvä kosteus moottorista poistuu varmaan paremmin,kun monista muista moottoreista.Joten voin tuota Castrolia hyvin suositelle M62b44 moottoriin.Ei huolta majoneesista.Ei ainakaan minulla.

    Auto siityi jälkikasvun käyttöön.Jannu vaihtoi foorumin suosituksien mukaisesti Teboil Diamondit.Ja kas kummaa,kun rupesi lyhyen ajomäärän jälkeen nostajat naputtamaan kylmiltään.Että hieman päinvastaista kokemusta täällä.
    Last edited by Heguli 31; 02-02-2013, 15:46.

    Leave a comment:


  • spottti
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    itse taas vaihdan nuo magnatecit diamondiin. Yhdensuuntanen ajomatka magnatecillä oltava vähintään 50km. Muuten muodostuu majoa aika perkeleesti vaikka keula tukittuna.. En suosittelis talviöljyks enkä varsinkaan pätkäajoon.
    Ootko huomannut eroa tuohon mömmön kertymiseen? Itellä kerää m52b28:sin korkkiin samaista keltaista mömmöä. Tosiaan tuntuu et pidemmän ajon jälkeen sitä mömmöä ei juuri ole, tai on ainakin vähemmän kuin vajaan 30km:n työmatkan jälkeen.
    Öljyinä castrol magnatec 5w-40.
    "Tyyppivikako"? :think

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Tuli valuteltua m60b40:een teboilin goldia tietämättä yhtään mitä sielä oli/koska vaihdettu.

    Varmaan jäykempää ollu ku nyt naputtaa nostajat kylmänä selvemmin.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Kannattaa varmaan nyt ensin seurailla vähän. Voihan se olla, että jos öljylaatua on vaihdettu nyt toiseen niin syö aluksi.

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    1-sarjalaiseen Castrol Edge 5W-30

    Huollossa vaihtoivat koneeseen kyseiset öljyt ja autolla pääsi sen 2000 km kun auto pyysi lisäämään litran lisää kulutuksen tiedän olevan konekohtainen, mutta onko mitenkään normaalia että 150hv N46B20 kone kuluttaa öljyä näin paljon talvella? Aiempaa kokemusta ei ole bensakoneellisesta autosta omassa käytössä, joten tämä tulee aivan uutena. Dieselkoneessa tarvinut lisätä litra öljyhuollon jälkeen vasta n. 10kk ja yli 15.000km jälkeen :think

    Kuluttavatko bensakoneet öljyä vain niin paljon enemmän kuin dieselit? Kone huollettu vasta läpikotaisin, joten vuotojen mahdollisuuteen en jaksa uskoa öljylaatu pitäis olla parhaimmasta päästä, vai onko joku toista mieltä? Mitään halpaa tavaraahan tuo Castrol 5W-30 ei ole.

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by Kesäromu View Post
    Castrol Magnatec 5w-40:t vaihdoin koneeseen talveksi..
    itse taas vaihdan nuo magnatecit diamondiin. Yhdensuuntanen ajomatka magnatecillä oltava vähintään 50km. Muuten muodostuu majoa aika perkeleesti vaikka keula tukittuna.. En suosittelis talviöljyks enkä varsinkaan pätkäajoon.

    Leave a comment:

Working...
X