Kellään varmaan tietoa mitä eroa on edgellä ja edge sportilla?
Katselin M62 mosaan parempaa öljyä ja castrolin suositus on mm. edge 5w-30.
Saksasta tuota näkyy löytyvän sopuhinnalla mutta volkkarin logolla varustettuna, puhuvat jonkinsortin saksa versiosta.
Kellään tietoa onko tuossa jotain eroa normi edgeen? :think
Ei sen enempää tietoa kuin, että toi edge sport ei mee kuumassa päässä niin liruks ollessaan 0w-40:stä, siitä varmaan nimitys sport. Pikkasen kalliimpaa se on kuin edge ja kaverin e90 320i on ruksutellut molemmilla öljyillä ihan samanlailla.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Öljynvaihto olisi viikonloppuna edessä ja Castrolin sivujen mukaan tuohon M50B25 mottiin olisi paras öljy Edge sport 0w-40. Onko mitään syytä miksi tuota ei kannattaisi käyttää. Onko rahan tuhlausta tuommoisessa lähemmäs 300tonnia ajetussa motissa.
Koko castrol on rahan tuhlausta. Edullisempaa öljyä saat mm. teboililta ja vaikkapa shelliltä. Teboil gold sisään tollaseen väljään louskuun niin kaikki on tyytyväisiä
mitähän öljyä kannattas käyttää m20b20 koneessa mitä tulee kyllä poljettua vähän jatkuvasti enemmän ku normaalisti...
nyt oon laittanu tota Castrol Magnatec 5W-40
Ite käytin aikoinaan m20b25:ssa Teboilin Super HPD 15w-40:iä. Maksoi 5€ litra.
Ihan hyvin toimi läskiremmi sillä öljyllä.
Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Ite käytin aikoinaan m20b25:ssa Teboilin Super HPD 15w-40:iä. Maksoi 5€ litra.
Ihan hyvin toimi läskiremmi sillä öljyllä.
M20:lle meillä syötetään kaikki jäteöljyt ettei tarvi onkelmajätelaitokselle kuskata, m50:ä ruokin tuolla Magnatec 5w-40:llä eikä sekään maksa kun 5,50€ litralta
vaihdoin teboilin gold s öljyt m50b20 mottiin niin se alkoi ruksuttamaan kylmäkäynnistyksissä n.2-3 sekuntia, aiemmin ei pitänyt mitään meteliä. en tiedä mitä öljyä oli aiemmin koneessa kun vasta auton hommasin.
vaihdoin teboilin gold s öljyt m50b20 mottiin niin se alkoi ruksuttamaan kylmäkäynnistyksissä n.2-3 sekuntia, aiemmin ei pitänyt mitään meteliä. en tiedä mitä öljyä oli aiemmin koneessa kun vasta auton hommasin.
No niin mullakin kylmäkäynnistyksessä rapisee muutaman sekunnin. Ja koneessa teboilin goldit. Joku hurja vaan joskus sano että nuo m50 mosat tykkää tuosta 0w-40 öljystä, mutta taidan silti tyytyä tuohon 5w-40 magnatecciin.
Mitähän öljyä kannattas pistää 250tkm ajettuun m50b25 koneeseen. :think Kylmänä ruksuttaa pari sekunttia ennen, kun paineet nousee. Ei oo tietoo mitä on koneessa, mutta öljyn vaihto ois eessä. Kone ei muuten öljyä kuluta, pari milliä lähteny tikusta pois öljynvaihto välin aikana.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Mitähän öljyä kannattas pistää 250tkm ajettuun m50b25 koneeseen. :think Kylmänä ruksuttaa pari sekunttia ennen, kun paineet nousee. Ei oo tietoo mitä on koneessa, mutta öljyn vaihto ois eessä. Kone ei muuten öljyä kuluta, pari milliä lähteny tikusta pois öljynvaihto välin aikana.
Comment