Jep, voi 10w-50 olla turhan jäykkää kamaa. Ite oon käyttäny M20B20 koneessa Castrol Magnatec 5W-40 ja voin suositella Ei oo kadonnu yhtään öljyä 10tkm vaihtovälillä.
Mikä olis parasta öljyä e34 m30b34 maamottiin? :think Koneella rullailtu ainakin 350tkm, ehkä joskus rempattu..
Viime kesänä tuli laitettuu jotain perus 10w40 ja hyvin pelas eikä syöny 5tkm aikana öljyä oikeastaan ollenkaan
Aiemmin tullut ajettua parilla 330d:llä Castrol Edge Sport 0W-40:llä, mutta tänään vaihdoin Castrolin ykkössuosituksen mukaiseen Edge 5W-30:iin. Suurimpana syynä oli se, että tuo on ilmeisesti DPF:n kannalta parempaa. Olipahan vaan niin härskin hintaiset öljyt, että Ämmäläisten kanssa TWS:n lutraaminen tuntuu tähän verrattuna huokealta hommalta. 4L kannu tuota 5W-30:iä kustansi 70e, ja autoon menee kaksi kannullista per öljynvaihto. Enkä todellakaan aja laskurin esittämää 30tkm yksillä öljyillä, vaan 10tkm välein, eli noin joka toinen kk vaihtuu.
No kevysti voi ainakin sen 20-25tkm päästää tuon tasoisilla öljyillä täysin huoletta. Ihan järjetöntä vaihtaa noin tihein välein. Eri asia sit jos jotain Mobil 1:stä tunkee sinne koneeseen. Silloin 10tkm on ehdoton maksimi ja siinäkin vaiheessa kone kuulostaa vanhalta kutomakoneelta.
Laita 5W-40 sinne, jos et sen enempää osaa sanoa miksi haluaisit sinne jäykempää. Esim- Castrol Magnatec on hyvää tavaraa, mikäli kone on puhdas ja välykset kunnossa.
Jossain tiukassa kesäkäytössä noi 10W-60 menee oikein hyvin, mutta kuten sanottu, joku syy täytyy olla miksi sitä sinne haluat.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Kellään kokemusta Monza GT 5W-40 synteettisestä öljystä? Ostin kyseistä öljyä e39 M52B28 koneeseen Tokmannilta tarjoushintaan 16,90e/5litraa, normihinta tais olla 17,90e/5litran kannu. Löysin googlella että pitäisi täyttää BMW Longlife - 98 suositukset, purkin kyljessä kuitenkin vain maininta ACEA A3/B3/B4, API SM/CF. Made In Germany.
Pitää käydä ostamassa vielä suodatin ja iskeä öljyt koneeseen.
mitähän öljyä kannattas käyttää m20b20 koneessa mitä tulee kyllä poljettua vähän jatkuvasti enemmän ku normaalisti...
nyt oon laittanu tota Castrol Magnatec 5W-40
Öljynvaihto olisi viikonloppuna edessä ja Castrolin sivujen mukaan tuohon M50B25 mottiin olisi paras öljy Edge sport 0w-40. Onko mitään syytä miksi tuota ei kannattaisi käyttää. Onko rahan tuhlausta tuommoisessa lähemmäs 300tonnia ajetussa motissa.
Öljynvaihto olisi viikonloppuna edessä ja Castrolin sivujen mukaan tuohon M50B25 mottiin olisi paras öljy Edge sport 0w-40. Onko mitään syytä miksi tuota ei kannattaisi käyttää. Onko rahan tuhlausta tuommoisessa lähemmäs 300tonnia ajetussa motissa.
Eipä tuossa juuri muuta syytä ole olla käyttämättä, kuin että turhan hintavaa on. M50B25 ei myöskään hyödy longlife-öljyn pidemmistä vaihtoväleistä. Saman puljun Magnatec 5w-40 on oikein hyvä vaihtoehto tuohon koneeseen ja edullisempaa.
Öljynvaihto olisi viikonloppuna edessä ja Castrolin sivujen mukaan tuohon M50B25 mottiin olisi paras öljy Edge sport 0w-40. Onko mitään syytä miksi tuota ei kannattaisi käyttää. Onko rahan tuhlausta tuommoisessa lähemmäs 300tonnia ajetussa motissa.
Eipä tuossa juuri muuta syytä ole olla käyttämättä, kuin että turhan hintavaa on. M50B25 ei myöskään hyödy longlife-öljyn pidemmistä vaihtoväleistä. Saman puljun Magnatec 5w-40 on oikein hyvä vaihtoehto tuohon koneeseen ja edullisempaa.
Magnateccia vaan. Voi olla, ettei toi 0W-40:nen edes pysy sisällä.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Castrollin edge sport 0w40 täälläkin, täytyy kattoa ensi öljynvaihdossa jos kokeilisi tuota magnatecciä. Mikäli auto minulla vielä silloin on.
Skoda Fabia 1.4 TDI sport -08
Ex: Peugeot 406 coupe 2.0i -99
Ex: Fiat Punto -02
Ex: Kawasaki versys -07
Ex: Honda CBR 600 F -03
Ex: BMW 530i e39 -02
Ex: Ford Mondeo 2.0 clx -93
Ex: Fiat barchetta -95
Kellään varmaan tietoa mitä eroa on edgellä ja edge sportilla?
Katselin M62 mosaan parempaa öljyä ja castrolin suositus on mm. edge 5w-30.
Saksasta tuota näkyy löytyvän sopuhinnalla mutta volkkarin logolla varustettuna, puhuvat jonkinsortin saksa versiosta.
Kellään tietoa onko tuossa jotain eroa normi edgeen? :think
Voisipa sitä itsekin kokeilla omaan kinneriin tuota Magnatecia. Tähän asti on tullut käytettyä Mobilin 0W-40 öljyjä, mutta ne tuskin ovat välttämättömyys M62 pannussa, varsinkin kun moni muu E38:n käyttäjä käyttää tuota 5W-40 öljyä.
Täällä kun nyt luin noita kommentteja Mobilin huonosta laadusta, niin olisiko kellään esittää jotain taulukkoa/virallista testaustulosta noista öljyistä? Minä kun olen pääsääntöisesti pitänyt Mobilin öljyjä aina hyvinä ja nykyisilläkään Mobilin öljyillä ei kuulu minkäänlaista rallatusta tms. Samoja öljyjä on vieläpä laitettu koneeseen ainakin 80.000 km ajan. Nyt vain ajattelin kokeilla tuota hitusen halvempaa Magnatecia, kun tuo 0W-40 ei ole välttämättä tarpeellista ja vaihdan öljyt muutenkin 10 tkm välein. Johonkin M-sarjalaiseen laittaisin tuota Edgeä, muuten jättäisin pois.
Comment