Mitähän öljyä tuohon V12:een kannattaa kaataa... Valvolinen 10w-40:iä vissiin suosittu, mutta itse saisin Mobilia nii halvalla ja Valvolineä ei taida tästä kylästä löytyä. :think
Mitä moottoriöljyä käytätte?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Valvoline 10W-40 käyttäny lähes jokaisessa autossa, joskus aikasemmin oli Catrolia mutta oon mieltyny tohon valvolineen enempi + se litran lisä siinä putelissa on hyvä. Koskaan ei ole ollut öljyvuotoja tai öljynsyöntiä tolla valvolinella, tutun golfista loppui öljypohjan vuoto valvolinen öljyllä. Mobilia en käytä enää koskaan, tukkii huohottimet ja öljyä syö....Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Comment
-
kait muistitta päästää sen purkin mukana menevän pikkukaverin pois ennen ekaa starttia? Ei muuten, mutta se sen työkalupakki ja sen sisältö on vittumainen keräillä yläkerrasta....Originally posted by [BMW] View PostKoskaan ei ole ollut öljyvuotoja tai öljynsyöntiä tolla valvolinella, tutun golfista loppui öljypohjan vuoto valvolinen öljyllä. Mobilia en käytä enää koskaan, tukkii huohottimet ja öljyä syö....
Ps.
ei herneitä
Comment
-
Castrol Edge 5W30
tuli laitettua talveksi touringin koneeseen, kun sopivasti oli saatavilla.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Eilen vaihdoin venemoottoriini (Perkins 4.108, eli vanhoissa dieseltransiteissakin käytetty kone) Valvolinen 10w40:n talveksi. Ei ole koskaan ollut tarvetta etsiä mitään "huonompaa" öljyä, koska tiivisteet vaihdan sitä mukaa uusiin kun vuotoja ilmenee. Ihan hyvin on moottori toiminut sen 50-100 tuntia kesässä, mikä purjevenekäytössä kertyy. 80-luvulla minulla oli rättisitikka, jossa oli huoto-ohjelman mukaan 2500 km öljynvaihtoväli. Kun markkinoille tulivat synteettiset öljyt järjellisen hintaisina, siirryin käyttämään Mobil1:stä ja 5000 km öljynvaihtoväliä. Ei ollut kestävyys- eikä muitakaan ongelmia ja kylmäkäynnistyskin onnistui jopa 15 asteen pakkasessa. Eli minun kantani on että käytän nykyaikaisiaOriginally posted by Morkai View PostTästä tuli vielä mieleeni, että Transiittiin löysin Shellin X100 10W30 mineraaliöljyä, se oli nykyään myytävistä öljyistä ainoa joka oli juurikin käyttöohjekirjan suosittelemat speksit täyttävää eikä ylimitoitettua. Suositeltava vaihtoväli on 5000km ja itsestä ainakin tuntuu että tuosta olisi nyt syytä pitää kiinni.
Minkälainen suhtautuminen täällä on siihen, että klassikkoautoilla pitäisi ajaa myös aikakauden mukaisilla öljyillä. Ainakaan Transiitti ei saa enää mitään muuta kuin Shellin erinomaista 2 euroa litra maksavaa X100:sta. Huomioitavaa on vielä, että öljynkulutus ja vuodot ovat loppuneet koneesta täysin.
öljyjä vanhoissakin vehkeissä.
Comment
-
Tulipa haettua talveksi tuota castrollin sport 0w-40. Ei ollut muuta nyt tarjolla ja pitäis saada nuo 10w-60 pois koneesta kun alkaa olemaan sen verran pakkasia. Onkohan tuo 0w jo liian laihaa tuonne koneeseen? Kyllä tuolla nyt varmaan pahimman talven ajaa mutta mites kesällä?
Niin ja mottina m50b25

Comment
-
Jos on väljä kone ja öljyt tulee pakoputken päästä pois niin sitten, muuten ei Suomen olosuhteissa ole tarvetta 0W-öljyjä paksummille. Suomessa myydään paljon aivan turhanpäiten kuumasta päästä paksuksi lisäaineistettuja öljyjä, eli se kuumanpään viskositeetin lisääminen ei öljyn voiteluominaisuuksia paranna vaan huonontaa eli 0W-30 olisi ollut parempi vaihtoehto viskositeetiksi moottoriin joka ei öljyä vie.....Originally posted by däädää View PostTulipa haettua talveksi tuota castrollin sport 0w-40. Ei ollut muuta nyt tarjolla ja pitäis saada nuo 10w-60 pois koneesta kun alkaa olemaan sen verran pakkasia. Onkohan tuo 0w jo liian laihaa tuonne koneeseen? Kyllä tuolla nyt varmaan pahimman talven ajaa mutta mites kesällä?
Niin ja mottina m50b25
Comment
-
Castrol Edge 5W-30 laitoin koneeseen, jo 40°C:ssä pienempi viskositeetti kuin 0W-40:llä.
Castrol Edge 5W-30:
Kinemaattinen viskositeetti: 73.4 mm2/s, 40°C
Kinemaattinen viskositeetti: 11.9 mm2/s, 100°C
Castrol Edge Sport 0W-40:
Kinemaattinen viskositeetti: 74.96 mm2/s, 40°C
Kinemaattinen viskositeetti: 12.81 mm2/s, 100°CBMW 525d LCI E61 -07
Ex. BMW 525i Exe E34 -94 ja BMW 315 E21 -82
Comment
-
5W-30 on vielä viskositeetti joka saadaan hyvällä synteettisellä öljyllä ilman viskositeetti-indexin laajentajia, eli öljy on speksiensä mukaista eikä markkinointimielessä laajennettua. Long-life öljyt ovat yleensä tuossa viskositeetissa, laajemman viskositeetti-alueen öljyt kun eivät kovin pitkiä vaihtovälejä salli.Originally posted by T H View PostCastrol Edge 5W-30 laitoin koneeseen, jo 40°C:ssä pienempi viskositeetti kuin 0W-40:llä.
Castrol Edge 5W-30:
Kinemaattinen viskositeetti: 73.4 mm2/s, 40°C
Kinemaattinen viskositeetti: 11.9 mm2/s, 100°C
Castrol Edge Sport 0W-40:
Kinemaattinen viskositeetti: 74.96 mm2/s, 40°C
Kinemaattinen viskositeetti: 12.81 mm2/s, 100°C
Parempaan perusöljyyn perustuva öljy vaan on yleensä kalliimpaa kuin huonommasta tehty reilusti lisäaineistettu, eli 5W-30 synteettinen on yleensä sieltä kalliimmasta päästä oleva öljy.
Comment
-
castrol
M50B20 tulee käytettyä castrol magnateccia 5w-40E28 520i
Ex: E30 318, E34 525i, E36 323i, E30 316i, E46 320d, E39 530dA, E36 320i, E91 320d.
Comment
-
Pitäis huomenna hakea öljyt m54-mottiin, mutta mitä?
Toissa talvena kokeiltu Helix Ultraa, koneessa paljon majoneesia. Viime talvena taas Mobilin litkuja, siitähän tuo pata ei tykännyt ollenkaan vaan yskäisi ne ulos parin tuhannen km:n jälkeen...
Ongelmana on lyhyt työmatka (n.5km:ä), moottori ei ehdi lämpenemään tuossa matkassa normaaliin lämpötilaan ja majoneesia kertyy. Teboil vai Castrol, kumpi mahtaisi tuottaa vähemmän tuota keltaista p**kaa?
Comment
-
Olisikohan teboili tehty sopeutumaan paremmin suomen talviolosuhteisiin?Originally posted by Tuonela View PostPitäis huomenna hakea öljyt m54-mottiin, mutta mitä?
Toissa talvena kokeiltu Helix Ultraa, koneessa paljon majoneesia. Viime talvena taas Mobilin litkuja, siitähän tuo pata ei tykännyt ollenkaan vaan yskäisi ne ulos parin tuhannen km:n jälkeen...
Ongelmana on lyhyt työmatka (n.5km:ä), moottori ei ehdi lämpenemään tuossa matkassa normaaliin lämpötilaan ja majoneesia kertyy. Teboil vai Castrol, kumpi mahtaisi tuottaa vähemmän tuota keltaista p**kaa?sigpic
E34 530iA
Comment
-
TM:n 21/06 5W-40 moottoriöljytestissä Castrolin GTX Magnatec leikkautui vähiten, joten jos/kun leikkautuvuus korreloi majoneesin muodostumisen kanssa, niin Castrolin pitäisi olla hyvä valinta.Originally posted by Tuonela View PostPitäis huomenna hakea öljyt m54-mottiin, mutta mitä?
Toissa talvena kokeiltu Helix Ultraa, koneessa paljon majoneesia. Viime talvena taas Mobilin litkuja, siitähän tuo pata ei tykännyt ollenkaan vaan yskäisi ne ulos parin tuhannen km:n jälkeen...
Ongelmana on lyhyt työmatka (n.5km:ä), moottori ei ehdi lämpenemään tuossa matkassa normaaliin lämpötilaan ja majoneesia kertyy. Teboil vai Castrol, kumpi mahtaisi tuottaa vähemmän tuota keltaista p**kaa?
Samassa testissä tosin Helix Ultra ja Helix Plus saivat ihan hyvät tulokset leikkautuvuuskokeessa, joten mene ja tiedä...Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
Comment