Mitähän öljyä tuohon V12:een kannattaa kaataa... Valvolinen 10w-40:iä vissiin suosittu, mutta itse saisin Mobilia nii halvalla ja Valvolineä ei taida tästä kylästä löytyä. :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä moottoriöljyä käytätte?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Valvoline 10W-40 käyttäny lähes jokaisessa autossa, joskus aikasemmin oli Catrolia mutta oon mieltyny tohon valvolineen enempi + se litran lisä siinä putelissa on hyvä. Koskaan ei ole ollut öljyvuotoja tai öljynsyöntiä tolla valvolinella, tutun golfista loppui öljypohjan vuoto valvolinen öljyllä. Mobilia en käytä enää koskaan, tukkii huohottimet ja öljyä syö....Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Comment
-
-
Originally posted by [BMW] View PostKoskaan ei ole ollut öljyvuotoja tai öljynsyöntiä tolla valvolinella, tutun golfista loppui öljypohjan vuoto valvolinen öljyllä. Mobilia en käytä enää koskaan, tukkii huohottimet ja öljyä syö....
Ps. ei herneitä
Comment
-
-
Castrol Edge 5W30
tuli laitettua talveksi touringin koneeseen, kun sopivasti oli saatavilla.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostTästä tuli vielä mieleeni, että Transiittiin löysin Shellin X100 10W30 mineraaliöljyä, se oli nykyään myytävistä öljyistä ainoa joka oli juurikin käyttöohjekirjan suosittelemat speksit täyttävää eikä ylimitoitettua. Suositeltava vaihtoväli on 5000km ja itsestä ainakin tuntuu että tuosta olisi nyt syytä pitää kiinni.
Minkälainen suhtautuminen täällä on siihen, että klassikkoautoilla pitäisi ajaa myös aikakauden mukaisilla öljyillä. Ainakaan Transiitti ei saa enää mitään muuta kuin Shellin erinomaista 2 euroa litra maksavaa X100:sta. Huomioitavaa on vielä, että öljynkulutus ja vuodot ovat loppuneet koneesta täysin.
öljyjä vanhoissakin vehkeissä.
Comment
-
-
Tulipa haettua talveksi tuota castrollin sport 0w-40. Ei ollut muuta nyt tarjolla ja pitäis saada nuo 10w-60 pois koneesta kun alkaa olemaan sen verran pakkasia. Onkohan tuo 0w jo liian laihaa tuonne koneeseen? Kyllä tuolla nyt varmaan pahimman talven ajaa mutta mites kesällä? Niin ja mottina m50b25
Comment
-
-
Originally posted by däädää View PostTulipa haettua talveksi tuota castrollin sport 0w-40. Ei ollut muuta nyt tarjolla ja pitäis saada nuo 10w-60 pois koneesta kun alkaa olemaan sen verran pakkasia. Onkohan tuo 0w jo liian laihaa tuonne koneeseen? Kyllä tuolla nyt varmaan pahimman talven ajaa mutta mites kesällä? Niin ja mottina m50b25
Comment
-
-
Castrol Edge 5W-30 laitoin koneeseen, jo 40°C:ssä pienempi viskositeetti kuin 0W-40:llä.
Castrol Edge 5W-30:
Kinemaattinen viskositeetti: 73.4 mm2/s, 40°C
Kinemaattinen viskositeetti: 11.9 mm2/s, 100°C
Castrol Edge Sport 0W-40:
Kinemaattinen viskositeetti: 74.96 mm2/s, 40°C
Kinemaattinen viskositeetti: 12.81 mm2/s, 100°CBMW 525d LCI E61 -07
Ex. BMW 525i Exe E34 -94 ja BMW 315 E21 -82
Comment
-
-
Originally posted by T H View PostCastrol Edge 5W-30 laitoin koneeseen, jo 40°C:ssä pienempi viskositeetti kuin 0W-40:llä.
Castrol Edge 5W-30:
Kinemaattinen viskositeetti: 73.4 mm2/s, 40°C
Kinemaattinen viskositeetti: 11.9 mm2/s, 100°C
Castrol Edge Sport 0W-40:
Kinemaattinen viskositeetti: 74.96 mm2/s, 40°C
Kinemaattinen viskositeetti: 12.81 mm2/s, 100°C
Parempaan perusöljyyn perustuva öljy vaan on yleensä kalliimpaa kuin huonommasta tehty reilusti lisäaineistettu, eli 5W-30 synteettinen on yleensä sieltä kalliimmasta päästä oleva öljy.
Comment
-
-
Pitäis huomenna hakea öljyt m54-mottiin, mutta mitä?
Toissa talvena kokeiltu Helix Ultraa, koneessa paljon majoneesia. Viime talvena taas Mobilin litkuja, siitähän tuo pata ei tykännyt ollenkaan vaan yskäisi ne ulos parin tuhannen km:n jälkeen...
Ongelmana on lyhyt työmatka (n.5km:ä), moottori ei ehdi lämpenemään tuossa matkassa normaaliin lämpötilaan ja majoneesia kertyy. Teboil vai Castrol, kumpi mahtaisi tuottaa vähemmän tuota keltaista p**kaa?
Comment
-
-
Originally posted by Tuonela View PostPitäis huomenna hakea öljyt m54-mottiin, mutta mitä?
Toissa talvena kokeiltu Helix Ultraa, koneessa paljon majoneesia. Viime talvena taas Mobilin litkuja, siitähän tuo pata ei tykännyt ollenkaan vaan yskäisi ne ulos parin tuhannen km:n jälkeen...
Ongelmana on lyhyt työmatka (n.5km:ä), moottori ei ehdi lämpenemään tuossa matkassa normaaliin lämpötilaan ja majoneesia kertyy. Teboil vai Castrol, kumpi mahtaisi tuottaa vähemmän tuota keltaista p**kaa?sigpic
E34 530iA
Comment
-
-
Originally posted by Tuonela View PostPitäis huomenna hakea öljyt m54-mottiin, mutta mitä?
Toissa talvena kokeiltu Helix Ultraa, koneessa paljon majoneesia. Viime talvena taas Mobilin litkuja, siitähän tuo pata ei tykännyt ollenkaan vaan yskäisi ne ulos parin tuhannen km:n jälkeen...
Ongelmana on lyhyt työmatka (n.5km:ä), moottori ei ehdi lämpenemään tuossa matkassa normaaliin lämpötilaan ja majoneesia kertyy. Teboil vai Castrol, kumpi mahtaisi tuottaa vähemmän tuota keltaista p**kaa?
Samassa testissä tosin Helix Ultra ja Helix Plus saivat ihan hyvät tulokset leikkautuvuuskokeessa, joten mene ja tiedä...Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
Comment