Omassa m40:ssä tullu nyt pari kertaa käytettyy jotaki Q8 öljyä, oisko ollu Excel tai joku semmonen... Ihan tuo on asiansa ajanu ja ei mitään kallistakaan ole
_____________________
Nyk. BMW F11 -12 530dA RUT-***
Ex Honda Accord -97
Ex BMW e36 -98 323Ti Compact XVN-***
Ex BMW e36 -98 328i touring GHT-***
Ex BMW e34 -94 525iX touring AXZ-***
Ex BMW e36 -94 316i compact MEZ-***
Ex BMW e30 -? 325i touring kv. XBI-***
Ex BMW e30 -90 316i sedan ZIY-***
Ex Ford Sierra -88 2.0
Nopea kysymys. E34 tds:n öljyluokitus on 10w30 viskositeettia käytettäessä api cf/b3,b4. Tohtiiko laittaa koneeseen öljyt joiden luokitus on api cf4/sg. Onko väliä onko semi/täys-synteettiset?
BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaol
Ongelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Nopea kysymys. E34 tds:n öljyluokitus on 10w30 viskositeettia käytettäessä api cf/b3,b4. Tohtiiko laittaa koneeseen öljyt joiden luokitus on api cf4/sg. Onko väliä onko semi/täys-synteettiset?
no perhana. vastaan itse itselleni ja sanon että kyllä tohtii...
Elikkä nyt on sigun tds:ssä New Holland Ambra 10w-30 öljyt sisässä yllämainituilla luokituksilla. Jos se öljy pelaa 2000-luvun traktoreissa niin miksei puolimiljoonaa rullatussa nokivasarassa? Ja jos leviää joku paikka niin ei se öljyn vika ole.
Yleisesti ottaen en ikinä osta moottoriin kalliita öljyjä koska kilometrejä tulee paljon ja vaihtoväli on 10tkm joka täyttyy muutamassa kuukaudessa ja öljy ei ehdi vanhentua siinä ajassa. Yleensä moottoriin kaatuu marketin halvimmat täys-synteettiset.
Tällähetkellä sigun e36sessa pyörii Teboil Gold S 5w-40. Ja seuraavaan öljynvaihtoon on varattu Delphi Prestige 5w-40. Molemmissa on BMW LL98 luokitus.
Itselläni on tapana kaataa ennen öljynvaihtoa lämpimään moottoriin puoli litraa naftaa ja käytellä 10 min. Ajaa 99% saman asian kuin huuhaa-fortet ja on noin 25-kertaa halvempaa. Lisäksi öljy tulee tosi verkkaisesti koneesta pois ja jättää paikat puhtaiksi. Suosittelen 100%
BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaol
Ongelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
no perhana. vastaan itse itselleni ja sanon että kyllä tohtii...
Elikkä nyt on sigun tds:ssä New Holland Ambra 10w-30 öljyt sisässä yllämainituilla luokituksilla. Jos se öljy pelaa 2000-luvun traktoreissa niin miksei puolimiljoonaa rullatussa nokivasarassa? Ja jos leviää joku paikka niin ei se öljyn vika ole.
Yleisesti ottaen en ikinä osta moottoriin kalliita öljyjä koska kilometrejä tulee paljon ja vaihtoväli on 10tkm joka täyttyy muutamassa kuukaudessa ja öljy ei ehdi vanhentua siinä ajassa. Yleensä moottoriin kaatuu marketin halvimmat täys-synteettiset.
Tällähetkellä sigun e36sessa pyörii Teboil Gold S 5w-40. Ja seuraavaan öljynvaihtoon on varattu Delphi Prestige 5w-40. Molemmissa on BMW LL98 luokitus.
Itselläni on tapana kaataa ennen öljynvaihtoa lämpimään moottoriin puoli litraa naftaa ja käytellä 10 min. Ajaa 99% saman asian kuin huuhaa-fortet ja on noin 25-kertaa halvempaa. Lisäksi öljy tulee tosi verkkaisesti koneesta pois ja jättää paikat puhtaiksi. Suosittelen 100%
Saman rituaalin toteutan omissa öljynvaihdoissani, viimeksi kokeilin valvolinen puhdistavaa litkua mutta en huomannut mitään eroa naftaan -> naftaa taas tulevaisuudessa
Tuli taas kesän öljyt Saksasta.
Magnatecci jäi maksamaan jotain 7€ / l
Ihan mielenkiinnosta, tuliko halvemmaksi, vai tilasitko muuten vain? Onko kenties tuo Edge Saksassa halvempaa? Kun ainakin Magnatec ihan täällä Suomessa maksaa Tampereella KL:ssä ja Polar autovarusteessa alle 30€/4l. KL:ssä vähän päälle 26€/4l.
Aiheeseen liittyen, itse suosin juuri tuota Magnatecia ja Teboilin Diamondia.
Comment