Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä moottoriöljyä käytätte?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmerjake
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 7
    • pyhäjoki

    X-1R toimii rautasekoitteisten metallien pinnalla ja sitä kannattaa käyttää tavallisten öljyjen seassa jotta voitelu toimii.

    itse vaihdoin kerran yhteen diesel pösöön öljyt, jotku mobilin. 20 000 kilometriä ajetut öljyt, joissa oli x1r mukana voiteli paremmin, kuin uusi mobilin öljy, kun sen testilaitteella testasin!!!

    Comment

    • Messier
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 624
      • Savo

      Huippujuttu.
      Eipä tarvitse enää TWSää ostella kun on tuommoinen keksitty.
      G05 X5 45e
      KM9 ///M1000XR

      Ex:
      F10 ///M5
      K49 S1000XR
      E90 ///M3
      E46 ///M3

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        Kerran testasit ja that's it? Nyt voidaan yleistää ja aine on maailman paras?


        Lääkkeiden tutkijat tuntevat erittäin hyvin ilmiön nimeltä Placebo-ilmiö. Kun osalle tutkimukseen osallistuvista annetaankin tehoainetta sisältävän lääkkeen sijasta kalkkitabletteja, silti nämä lumelääkkeet parantavat hoidettavan vaivan. Usko lääkkeen tehoon on merkittävä vaikuttaja. Näiden ihmeaineiden kohdalla tilanne on samantapainen. Luja usko on tarpeen. Autourheilupiireissä tuota uskoa riittää. Kun joku käyttää ja kehuu jotakin tuotetta, muutkin vähintään kokeilevat.
        X1R on tyypillinen lisäaine, joita on markkinoilla vaikka kuinka monta. Kaikille on yhteistä, että niitä käyttämällä kulutus laskee, teho nousee, käyttöikä kasvaa ja niin edelleen. Ehkä myös naistentansseissa alkaa käydä parempi säkä...
        Näitä väittämiä perustellaan erilaisilla enemmän tai vähemmän tieteellisillä tutkimustuloksilla ja käyttäjien lausunnoilla. Käytännössä etuja on vaikea saada mittauksin esiin. Yleensä jos käyttäjät alkavat seurata autonsa kulutusta, samalla ajotapojakin tulee tiedostamatta muutetuksi sen verran, että kulutus laskee.

        Öljyn lisäaineista olen aina ollut sitä mieltä, että jos jokin aine on niin hyvä kuin mainokset väittävät, tällaisen aineen keksijä olisi varmasti myynyt patentin yksinoikeuden jollekin isolle öljy-yhtiölle ja siirtynyt johonkin Bahamasaarille laskemaan rahojaan palmupuun varjoon. Öljy-yhtiö taas olisi saanut ylivertaisen kilpailuedun moisella tuotteella.
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by bimmerjake View Post
          X-1R toimii rautasekoitteisten metallien pinnalla ja sitä kannattaa käyttää tavallisten öljyjen seassa jotta voitelu toimii.

          itse vaihdoin kerran yhteen diesel pösöön öljyt, jotku mobilin. 20 000 kilometriä ajetut öljyt, joissa oli x1r mukana voiteli paremmin, kuin uusi mobilin öljy, kun sen testilaitteella testasin!!!
          "Toimii rautasekoitteisten metallien pinnalla"?
          Entä teflonpinnoitetuilla männän helmoilla, männänrenkailla tai vaikkapa laakerimetalleilla?
          Ok, jos kerran "toimii", niin mitähän nyt on keksitty koreaan pulloon mitä "pikkuisen isommat" öljy-yhtiöt eivät vielä ole keksineet?
          Varsinkin kun näitä ihmeitä tekeviä öljyn lisäaineita on kaupattu jo 30-luvulta asti? Entä, miten muuten määritellään: "tavallinen öljy"?

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            Originally posted by Hemi View Post
            Ok, jos kerran "toimii", niin mitähän nyt on keksitty koreaan pulloon mitä "pikkuisen isommat" öljy-yhtiöt eivät vielä ole keksineet?
            Kyllä ne on keksitty ja ratkaisut on varsin simppelit. Siihen on vaan todella hyvät syyt miksei niitä käytetä, kuten tarpeettomuus/hyödyttömyys nykymoottoreissa ja saastelaitteiden hajoaminen. Sen sijaan vanhaan M30 vois vaikka lorauttaa EP-lisäaineita
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Throttle
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 793
              • -

              Originally posted by Hemi View Post
              Entä, miten muuten määritellään: "tavallinen öljy"?
              Minun kannalta se on mineraali moottoriöljy 10w-30

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Throttle View Post
                Minun kannalta se on mineraali moottoriöljy 10w-30
                Museoautoöljy? Normaali?

                Comment

                • tuumas
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2564
                  • Lapland, Finland

                  E60 Castrol EDGE Sport 0w-40
                  E46 Castrol EDGE TWS Motorsport 10w-60

                  Comment

                  • jsa014
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1651
                    • Turun Pallivaha

                    Originally posted by Eetu View Post
                    Nyt on shell helix 10w-40:iä koneessa.. Yleensä 5w-40 Castrol magnatechiä koneessa..
                    Kauankohan ajat

                    Mulla oli M54:ssä Magnatecciä, 17tkm ilman öljynpinnassa huomattavaa muutosta. Sitten varaosaliikkeen oltua kiinni kun piti Magnaa hakea huoltoon mennessä laittoivat merkkihuollossa Helix 5W30. Ja 8tkm jälkeen pintavalo syttyy... Ja Magnatec sisään, ja nyt menty melkein 20tkm ilman öljyn katoamista.
                    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by jsa014 View Post
                      Kauankohan ajat

                      Mulla oli M54:ssä Magnatecciä, 17tkm ilman öljynpinnassa huomattavaa muutosta. Sitten varaosaliikkeen oltua kiinni kun piti Magnaa hakea huoltoon mennessä laittoivat merkkihuollossa Helix 5W30. Ja 8tkm jälkeen pintavalo syttyy... Ja Magnatec sisään, ja nyt menty melkein 20tkm ilman öljyn katoamista.
                      Autokohtaista. Pitkään kun ajaa tietyillä öljyillä ja sitten menee vaihtamaan eri laatuun, niin voi käydä juuri noin. Ei ole sinällään öljyjen vika.

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        Okei, siksi kyselin kun aiemmasta autosta oli jäänyt takapaksiin litran verran Diamondia kannun pohjalle. Lisäsin muutaman desin, tokkopa haittaa kun molemmat ovat kuitenkin täyssynteettisiä. Täytyy laittaa seuraavassa vaihdossa Diamondit kehiin. Kiitos vastauksesta!

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6022
                          • Sipoo

                          Noniin, eli M62B35 ois moottori ja en nyt osaa päättää..

                          Tuossa M50:ssä olen käyttänyt 5W-40 Magnatecia, mutta joku suositteli 0W-40 Edge Sportia tuohon M62:een, eli mitä käytännön eroa? 15e kalliimpi ainakin pöntön hinta, mutta mitä muuta? Tuossa Edge Sportissa on käsittääkseni pidempi vaihtoväli (vai onko?), joka sopisi tuohon käyttöpulkkaan ihan mukavasti taas.. Äh..

                          Mitä tuonne kannattaa tunkea?

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by kmn View Post
                            Noniin, eli M62B35 ois moottori ja en nyt osaa päättää..

                            Tuossa M50:ssä olen käyttänyt 5W-40 Magnatecia, mutta joku suositteli 0W-40 Edge Sportia tuohon M62:een, eli mitä käytännön eroa? 15e kalliimpi ainakin pöntön hinta, mutta mitä muuta? Tuossa Edge Sportissa on käsittääkseni pidempi vaihtoväli (vai onko?), joka sopisi tuohon käyttöpulkkaan ihan mukavasti taas.. Äh..

                            Mitä tuonne kannattaa tunkea?
                            Magnatec toimii varmasti hyvin, jos vaihtelet useammin, kuin mitä normi vaihtoväli on. Esim. itse käytän M62B44 motissa Magnatecia ja hyvin toimii, kun vaihtelen 10 tkm välein öljyt. Jos ajaisin pidemmillä vaihtoväleillä, niin sitten tuo edge.

                            Tosin noteerasin sellaisen seikan tuota seiskaa rempatessani, että pitkillä vaihtoväleillä, ainakin vielä näihin 90-luvun vehkeisiin saa karstaa aikaiseksi jonkin verran. Ei kuitenkaan mitään vaarallista, mutta motti pysyy puhtaampana, jos viitsii vaihdella öljyjä vähän useammin.

                            Comment

                            • 530i
                              Newbiemmer
                              • Mar 2006
                              • 8
                              • Lapinlahti

                              E46 330 XdA:ssa oon käyttäny Castrolin Edge Sport 0W40:ä vaihtovälin ollessa 25-30000 ja hyvin on toiminut. Tietenkin pääasiassa tulee matka-ajoa n. 80000 vuoteen, joten en ole lyhyempää väliä edes harkinnut.
                              E46 330 XdA -01, E34 530 i V8 -98, E30 316 i -89

                              Comment

                              • MelaJii
                                BTCF Member
                                • Jan 2011
                                • 115
                                • Porvoo, Finland

                                325ix e30 alko hölväämään öljyjen vaihon jälkeen öljyä kannen ja lohkon välistä. Onkohan öljy laadulla siihen jotain vaikutusta, koska aikasemmin ei tuota tehnyt?
                                BMW E30 316 M10

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎