Pari päivää sitten tuli haettua jälleen Castrolin magnetekkiä 5w-40 tuota käyttänyt toukassa 4 vuotta
Mistä hait ja löytyikö 1l pakkauksissa? Helsingin Motonetistä löytyy Magneteciä ainoastaan 4l pöntöissä, olisi mukava jos jostain löytyisi lisäksi myös litran täyttöpulloja.
Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Mistä hait ja löytyikö 1l pakkauksissa? Helsingin Motonetistä löytyy Magneteciä ainoastaan 4l pöntöissä, olisi mukava jos jostain löytyisi lisäksi myös litran täyttöpulloja.
hämeenlinnan motonetissä on ainakin litran pönttöjä myös, mutta muistaakseni suhteettoman kalliilta verraten 4L pönttöihin.
Kyllä niitä kaiketi myös tilataan toisesta motonetin myyyntipisteestä, kun vaan kysyy.
vaihdoin tossa castrollin 5w-40 öljyt sisään ja sai laittaa 8l sisään ennenku meni ylärajaan. Onkohan tohon tikku vaihdettu tai jotain ? eikös tohon 6.5L pitäis riittää ? auto on m54 koneella 330CI
Mitä suosittelette m54 325 koneeseen, tarkoituksena vaihtaa öljyt 10tkm välein eikä 24tkm välein. tällä hetkellä koneessa mobil longlife jota moottori kulutti 2.5litraa 24tkm välillä.
Automaalausta lohjalla järkevään hintaan!
Automaalaus M.Virtanen Oy
0400808803
Mitäs suosittelette tuohon m20b27 tic:iin rata/katuajoon? koneen rakentamisen jälkeen ajettu noin 2000km ja ny pyörii 5w40 täyssynteetit. öljyn paineet lämpösenä 1kiloo noin 1000-1500 kierroksilla, ja 3000 kiepillä 2-3kiloo.
Mitäs suosittelette tuohon m20b27 tic:iin rata/katuajoon? koneen rakentamisen jälkeen ajettu noin 2000km ja ny pyörii 5w40 täyssynteetit. öljyn paineet lämpösenä 1kiloo noin 1000-1500 kierroksilla, ja 3000 kiepillä 2-3kiloo.
Onko öljynlämpömittaria käytössä? Radalla öljylämmöt nousee usein ihan eri lailla kuin katu/maantiekäytössä. Perus 5W-40 ölpille saattaa esim. 120-130 astetta olla hivenen liikaa, silloin saattais joku laaduas synteettinen 5W-50 tai esteripohjainen 5W-40/50 kisaölppä toimia varmemmin. Mut jos öljylämmöt jää tonne 110 asteen tuntumaan perus täys synteettinen 5W-40 on ihan ok.
Mitä suosittelette m54 325 koneeseen, tarkoituksena vaihtaa öljyt 10tkm välein eikä 24tkm välein. tällä hetkellä koneessa mobil longlife jota moottori kulutti 2.5litraa 24tkm välillä.
Mitäs tuosta vaihtorumbasta ajattelit hyötyä..? Voisin veikata, että joku pikkasen viisaampi on jo tutkinut koska ne kuuluu vaihtaa.
vaihdoin tossa castrollin 5w-40 öljyt sisään ja sai laittaa 8l sisään ennenku meni ylärajaan. Onkohan tohon tikku vaihdettu tai jotain ? eikös tohon 6.5L pitäis riittää ? auto on m54 koneella 330CI
Sama kone itsellä, mutta NOIN paljon en ikinä uskaltais koneeseen upottaa
6,5 aina laitettu ja tarkistettu pienen ajon jälkeen. Viime vaihdosta pääsin 2500km ennenku öljyvalo syttyi. Hieno moottori tuo M54B30 "oilburner"
Mitä suosittelette m54 325 koneeseen, tarkoituksena vaihtaa öljyt 10tkm välein eikä 24tkm välein. tällä hetkellä koneessa mobil longlife jota moottori kulutti 2.5litraa 24tkm välillä.
Nykyään melkein kaikissa öljyissä alkaa olla noi bemarin longlife hyväksynnät. Eli se on aika sama mitä sinne laitat, samanlailla voit vaihtaa ne myös 10tkm välein. Castrolin 5w-40 magnatecciä on ilmeisesti suurinosa käyttänyt, siinäkin on nykyään ll-04 hyväksyntä. Jos öljynkulutusta tuntuu olevan hieman niin tee moottorin engine flush(forte,stp, jne) ja kokeile tuota castrolia tai esim. Valvoline Maxlife.
Itsellä tykkää hieman kans kulutella tuota öljyä. Castrolit ei pysyneet koneessa sen kummemin itsellä. Tein engine flushit ja pistin Valvoline maxlife 10w-40 sisään. Nyt aloitin sitten RVS-käsittelyn koneelle. Saa nähdä auttaako. Ainakaan ei ole mitään särkynyt vielä Kohta alkaa käsittelyn toinen vaihe eli menee seuraava satsi rvs mömmöä koneeseen.
Nykyään melkein kaikissa öljyissä alkaa olla noi bemarin longlife hyväksynnät. Eli se on aika sama mitä sinne laitat, samanlailla voit vaihtaa ne myös 10tkm välein. Castrolin 5w-40 magnatecciä on ilmeisesti suurinosa käyttänyt, siinäkin on nykyään ll-04 hyväksyntä. Jos öljynkulutusta tuntuu olevan hieman niin tee moottorin engine flush(forte,stp, jne) ja kokeile tuota castrolia tai esim. Valvoline Maxlife.
Itsellä tykkää hieman kans kulutella tuota öljyä. Castrolit ei pysyneet koneessa sen kummemin itsellä. Tein engine flushit ja pistin Valvoline maxlife 10w-40 sisään. Nyt aloitin sitten RVS-käsittelyn koneelle. Saa nähdä auttaako. Ainakaan ei ole mitään särkynyt vielä Kohta alkaa käsittelyn toinen vaihe eli menee seuraava satsi rvs mömmöä koneeseen.
Castrol Edge 0w-40 öljyä on monet M54 käyttänyt. Omassakin (M54B30) tuollaiset ovat koneessa ja öljynvaihdossa samaa tavaraa menee tilalle.
Jos öljyä häviää koneesta 2500km aikana alarajaan, niin olisi ehkä syytä tarkistaa, että mistä sitä öljyä oikein vuotaa, eikä laittaa jotain vanhoja jäteöljyjä tilalle.
EDIT: Ja 10 tkm on täälläkin huoltokirjan mukaan pidetty vaihtoväliä.
Last edited by McBeast; 05-10-2011, 10:57.
Reason: EDIT
Castrol Edge 0w-40 öljyä on monet M54 käyttänyt. Omassakin (M54B30) tuollaiset ovat koneessa ja öljynvaihdossa samaa tavaraa menee tilalle.
Jos öljyä häviää koneesta 2500km aikana alarajaan, niin olisi ehkä syytä tarkistaa, että mistä sitä öljyä oikein vuotaa, eikä laittaa jotain vanhoja jäteöljyjä tilalle.
EDIT: Ja 10 tkm on täälläkin huoltokirjan mukaan pidetty vaihtoväliä.
Onko siis sinun mielestäsi Valvoline ja Castrolin magnatec jäteöljyä? Eikä tuossakaan varmasti ole kyse siitä, että öljyä vuotaa jostakin vaan kone kuluttaa öljyä. Tuntuu olevan niin yleistä tuo M54 koneiden öljynkulutus, johtuneekohan juuri noista pitkistä longlife vaihtoväleistä.
Castrol Edge 0w-40 öljyä on monet M54 käyttänyt. Omassakin (M54B30) tuollaiset ovat koneessa ja öljynvaihdossa samaa tavaraa menee tilalle.
Jos öljyä häviää koneesta 2500km aikana alarajaan, niin olisi ehkä syytä tarkistaa, että mistä sitä öljyä oikein vuotaa, eikä laittaa jotain vanhoja jäteöljyjä tilalle.
EDIT: Ja 10 tkm on täälläkin huoltokirjan mukaan pidetty vaihtoväliä.
Ihan googlellakin löytyy PALJON juttua m54b30 koneen öljynsyönnistä. Täälläkin eräs kokeili venttiilinvarrenkumien vaihtoa, mutta ei stopannu kulutus. Olen nyt vuoden aikana kokeillut kolmea eri laatua.
Castrol Edge 0w40 litkuilla pääs n. 2000km ja sit sai litran heittää.
Teboil Diamond 5w40 pahimmillaan vei litran 1000km aikana kun pelkkää kaupunkiajoa.
Nyt on Castrol Magnatec 5w40 joilla pääsi 2500km ennenkuin sai lisätä. katsoo mihin asettuu kulutus ajan kanssa.
Kone ei vuoda öljyä ja päästöt kunnossa. Käy normaalisti ja vedot tallella. Kovasti kiihdyttäen kuulemma pölläyttää vähäsen, mutta olen nähnyt samaa muillakin 330 omistajilta.
Mitä suosittelette m54 325 koneeseen, tarkoituksena vaihtaa öljyt 10tkm välein eikä 24tkm välein. tällä hetkellä koneessa mobil longlife jota moottori kulutti 2.5litraa 24tkm välillä.
Miksi ihmeessä M54:een pitää öljyt vaihtaa 10tkm:n välein?
Pelkäätkö ennenaikaista konerikkoa jos näin ei tehdä? Tähän varmaan sitten pitäisi löytyä jotain faktaa?
Comment