Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä moottoriöljyä käytätte?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tudmas
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 294
    • Tornio

    Moottorina M54b30 ja tarkoitus olis heittää Castrol Edge 5w30 sisään, millaisilla vaihtoväleillä porukka on tuolla öljyllä ajellut?

    Joku muu öljy parempi? vastaava?
    Nyt: E61 530d, E46 330i cabrio.
    ex:e87 130i e46 330i, e36 320i, E38 730i, E36 323i, e39 530d

    Comment

    • Squamish
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2009
      • 260
      • HEL

      Originally posted by Spiddu View Post
      Pari päivää sitten tuli haettua jälleen Castrolin magnetekkiä 5w-40 tuota käyttänyt toukassa 4 vuotta
      Mistä hait ja löytyikö 1l pakkauksissa? Helsingin Motonetistä löytyy Magneteciä ainoastaan 4l pöntöissä, olisi mukava jos jostain löytyisi lisäksi myös litran täyttöpulloja.
      Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

      Comment

      • veketzu
        Newbiemmer
        • Sep 2011
        • 1
        • oulu

        mitä öljyä e39 525 tds, kilsoja takana 259 tkm

        Comment

        • Micce///M
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2008
          • 3552
          • Hämeenlinna

          Originally posted by Squamish View Post
          Mistä hait ja löytyikö 1l pakkauksissa? Helsingin Motonetistä löytyy Magneteciä ainoastaan 4l pöntöissä, olisi mukava jos jostain löytyisi lisäksi myös litran täyttöpulloja.
          hämeenlinnan motonetissä on ainakin litran pönttöjä myös, mutta muistaakseni suhteettoman kalliilta verraten 4L pönttöihin.

          Kyllä niitä kaiketi myös tilataan toisesta motonetin myyyntipisteestä, kun vaan kysyy.

          Comment

          • janne[l
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 861
            • Ylöjärvi

            .

            vaihdoin tossa castrollin 5w-40 öljyt sisään ja sai laittaa 8l sisään ennenku meni ylärajaan. Onkohan tohon tikku vaihdettu tai jotain ? eikös tohon 6.5L pitäis riittää ? auto on m54 koneella 330CI
            e46 330i cabriolet
            e91 320d
            e36 328 törpö

            Comment

            • miksu83
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 41
              • Lohja

              Mitä suosittelette m54 325 koneeseen, tarkoituksena vaihtaa öljyt 10tkm välein eikä 24tkm välein. tällä hetkellä koneessa mobil longlife jota moottori kulutti 2.5litraa 24tkm välillä.
              Automaalausta lohjalla järkevään hintaan!
              Automaalaus M.Virtanen Oy
              0400808803

              Comment

              • niäminen
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 111
                • Pirkanmaa

                Mitäs suosittelette tuohon m20b27 tic:iin rata/katuajoon? koneen rakentamisen jälkeen ajettu noin 2000km ja ny pyörii 5w40 täyssynteetit. öljyn paineet lämpösenä 1kiloo noin 1000-1500 kierroksilla, ja 3000 kiepillä 2-3kiloo.
                Käyttis: e30 318i -89
                Projekti: e30 m20b25 -89
                Ratalelu: e30 touring m20b27tic -88

                <<Tutun turbon vihellyksen kuulen
                Äänellään se mielen kohentaa
                Ujellus kuin rajun myrskytuulen
                Sitä desibelipellet koittaa ohentaa>>

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by niäminen View Post
                  Mitäs suosittelette tuohon m20b27 tic:iin rata/katuajoon? koneen rakentamisen jälkeen ajettu noin 2000km ja ny pyörii 5w40 täyssynteetit. öljyn paineet lämpösenä 1kiloo noin 1000-1500 kierroksilla, ja 3000 kiepillä 2-3kiloo.
                  Onko öljynlämpömittaria käytössä? Radalla öljylämmöt nousee usein ihan eri lailla kuin katu/maantiekäytössä. Perus 5W-40 ölpille saattaa esim. 120-130 astetta olla hivenen liikaa, silloin saattais joku laaduas synteettinen 5W-50 tai esteripohjainen 5W-40/50 kisaölppä toimia varmemmin. Mut jos öljylämmöt jää tonne 110 asteen tuntumaan perus täys synteettinen 5W-40 on ihan ok.
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • AlpinWeiss
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 927
                    • West coast

                    Originally posted by miksu83 View Post
                    Mitä suosittelette m54 325 koneeseen, tarkoituksena vaihtaa öljyt 10tkm välein eikä 24tkm välein. tällä hetkellä koneessa mobil longlife jota moottori kulutti 2.5litraa 24tkm välillä.
                    Mitäs tuosta vaihtorumbasta ajattelit hyötyä..? Voisin veikata, että joku pikkasen viisaampi on jo tutkinut koska ne kuuluu vaihtaa.
                    MBCLK240 -02
                    E36 318 -93
                    E46 320 Ci -01
                    E46 330 CiA -01
                    E60 520i -04
                    E93 325i -07
                    F36 420xi -16

                    Comment

                    • joni_t
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 108
                      • Esbo

                      Originally posted by janne[l View Post
                      vaihdoin tossa castrollin 5w-40 öljyt sisään ja sai laittaa 8l sisään ennenku meni ylärajaan. Onkohan tohon tikku vaihdettu tai jotain ? eikös tohon 6.5L pitäis riittää ? auto on m54 koneella 330CI
                      Sama kone itsellä, mutta NOIN paljon en ikinä uskaltais koneeseen upottaa

                      6,5 aina laitettu ja tarkistettu pienen ajon jälkeen. Viime vaihdosta pääsin 2500km ennenku öljyvalo syttyi. Hieno moottori tuo M54B30 "oilburner"
                      F30 320iA xDrive M-Sport Edition

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Originally posted by miksu83 View Post
                        Mitä suosittelette m54 325 koneeseen, tarkoituksena vaihtaa öljyt 10tkm välein eikä 24tkm välein. tällä hetkellä koneessa mobil longlife jota moottori kulutti 2.5litraa 24tkm välillä.
                        Nykyään melkein kaikissa öljyissä alkaa olla noi bemarin longlife hyväksynnät. Eli se on aika sama mitä sinne laitat, samanlailla voit vaihtaa ne myös 10tkm välein. Castrolin 5w-40 magnatecciä on ilmeisesti suurinosa käyttänyt, siinäkin on nykyään ll-04 hyväksyntä. Jos öljynkulutusta tuntuu olevan hieman niin tee moottorin engine flush(forte,stp, jne) ja kokeile tuota castrolia tai esim. Valvoline Maxlife.

                        Itsellä tykkää hieman kans kulutella tuota öljyä. Castrolit ei pysyneet koneessa sen kummemin itsellä. Tein engine flushit ja pistin Valvoline maxlife 10w-40 sisään. Nyt aloitin sitten RVS-käsittelyn koneelle. Saa nähdä auttaako. Ainakaan ei ole mitään särkynyt vielä Kohta alkaa käsittelyn toinen vaihe eli menee seuraava satsi rvs mömmöä koneeseen.
                        Last edited by Antsah; 05-10-2011, 09:51.

                        Comment

                        • McBeast
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2007
                          • 2998
                          • Tallinn

                          Originally posted by Antsah View Post
                          Nykyään melkein kaikissa öljyissä alkaa olla noi bemarin longlife hyväksynnät. Eli se on aika sama mitä sinne laitat, samanlailla voit vaihtaa ne myös 10tkm välein. Castrolin 5w-40 magnatecciä on ilmeisesti suurinosa käyttänyt, siinäkin on nykyään ll-04 hyväksyntä. Jos öljynkulutusta tuntuu olevan hieman niin tee moottorin engine flush(forte,stp, jne) ja kokeile tuota castrolia tai esim. Valvoline Maxlife.

                          Itsellä tykkää hieman kans kulutella tuota öljyä. Castrolit ei pysyneet koneessa sen kummemin itsellä. Tein engine flushit ja pistin Valvoline maxlife 10w-40 sisään. Nyt aloitin sitten RVS-käsittelyn koneelle. Saa nähdä auttaako. Ainakaan ei ole mitään särkynyt vielä Kohta alkaa käsittelyn toinen vaihe eli menee seuraava satsi rvs mömmöä koneeseen.
                          Castrol Edge 0w-40 öljyä on monet M54 käyttänyt. Omassakin (M54B30) tuollaiset ovat koneessa ja öljynvaihdossa samaa tavaraa menee tilalle.

                          Jos öljyä häviää koneesta 2500km aikana alarajaan, niin olisi ehkä syytä tarkistaa, että mistä sitä öljyä oikein vuotaa, eikä laittaa jotain vanhoja jäteöljyjä tilalle.

                          EDIT: Ja 10 tkm on täälläkin huoltokirjan mukaan pidetty vaihtoväliä.
                          Last edited by McBeast; 05-10-2011, 10:57. Reason: EDIT
                          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            Originally posted by McBeast View Post
                            Castrol Edge 0w-40 öljyä on monet M54 käyttänyt. Omassakin (M54B30) tuollaiset ovat koneessa ja öljynvaihdossa samaa tavaraa menee tilalle.

                            Jos öljyä häviää koneesta 2500km aikana alarajaan, niin olisi ehkä syytä tarkistaa, että mistä sitä öljyä oikein vuotaa, eikä laittaa jotain vanhoja jäteöljyjä tilalle.

                            EDIT: Ja 10 tkm on täälläkin huoltokirjan mukaan pidetty vaihtoväliä.
                            Onko siis sinun mielestäsi Valvoline ja Castrolin magnatec jäteöljyä? Eikä tuossakaan varmasti ole kyse siitä, että öljyä vuotaa jostakin vaan kone kuluttaa öljyä. Tuntuu olevan niin yleistä tuo M54 koneiden öljynkulutus, johtuneekohan juuri noista pitkistä longlife vaihtoväleistä.
                            Last edited by Antsah; 05-10-2011, 11:11.

                            Comment

                            • joni_t
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 108
                              • Esbo

                              Originally posted by McBeast View Post
                              Castrol Edge 0w-40 öljyä on monet M54 käyttänyt. Omassakin (M54B30) tuollaiset ovat koneessa ja öljynvaihdossa samaa tavaraa menee tilalle.

                              Jos öljyä häviää koneesta 2500km aikana alarajaan, niin olisi ehkä syytä tarkistaa, että mistä sitä öljyä oikein vuotaa, eikä laittaa jotain vanhoja jäteöljyjä tilalle.

                              EDIT: Ja 10 tkm on täälläkin huoltokirjan mukaan pidetty vaihtoväliä.
                              Ihan googlellakin löytyy PALJON juttua m54b30 koneen öljynsyönnistä. Täälläkin eräs kokeili venttiilinvarrenkumien vaihtoa, mutta ei stopannu kulutus. Olen nyt vuoden aikana kokeillut kolmea eri laatua.

                              Castrol Edge 0w40 litkuilla pääs n. 2000km ja sit sai litran heittää.
                              Teboil Diamond 5w40 pahimmillaan vei litran 1000km aikana kun pelkkää kaupunkiajoa.

                              Nyt on Castrol Magnatec 5w40 joilla pääsi 2500km ennenkuin sai lisätä. katsoo mihin asettuu kulutus ajan kanssa.

                              Kone ei vuoda öljyä ja päästöt kunnossa. Käy normaalisti ja vedot tallella. Kovasti kiihdyttäen kuulemma pölläyttää vähäsen, mutta olen nähnyt samaa muillakin 330 omistajilta.
                              F30 320iA xDrive M-Sport Edition

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by miksu83 View Post
                                Mitä suosittelette m54 325 koneeseen, tarkoituksena vaihtaa öljyt 10tkm välein eikä 24tkm välein. tällä hetkellä koneessa mobil longlife jota moottori kulutti 2.5litraa 24tkm välillä.
                                Miksi ihmeessä M54:een pitää öljyt vaihtaa 10tkm:n välein?
                                Pelkäätkö ennenaikaista konerikkoa jos näin ei tehdä? Tähän varmaan sitten pitäisi löytyä jotain faktaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎