Minä oon ostanu sitä diesel tekstillä varustettua aina! Taitaa olla aika saman hintaistakin!
Kannattaa muuten ostaa 10l kanistereissa sitä! Huomattavasti edullisempaa
Itsellä on tuo sama kone kuin 325 ja kyllä omassakin tykkää sen pari litraa vetästä 10tkm. Ainakin Castroleilla. Oma auto on ainakin huollettu ihan säännöllisesti huoltovälinäytön mukaisesti liikkeessä. Mutta onkohan nuo longlife vaihtovälit kuitenkin myrkkyä koneelle..
Itsekkin olen vaihdattanut aina huoltovälinäytön mukaisesti. Nyt kun alkaa muistelemaan niin tais tuollaisen määrän hörppästä, kun tämän ostin. Kerran lisäsin oston jälkeen öljyä ja sitten meni huoltoon, jossa huohotin ja letkuja uusittiin. Kai siellä jotain vuotoa oli vaikka tohtorin mittauksissa ei näkynyt..
Itsekkin olen vaihdattanut aina huoltovälinäytön mukaisesti. Nyt kun alkaa muistelemaan niin tais tuollaisen määrän hörppästä, kun tämän ostin. Kerran lisäsin oston jälkeen öljyä ja sitten meni huoltoon, jossa huohotin ja letkuja uusittiin. Kai siellä jotain vuotoa oli vaikka tohtorin mittauksissa ei näkynyt..
Omasta on tuo huohotin ja kaikki letkut uusittu joten niistä ei ainakaan johdu. Ne kyllä voi aiheuttaa tuota öljynsyöntiä, jos on menneet tukkoon.
Onko öljynlämpömittaria käytössä? Radalla öljylämmöt nousee usein ihan eri lailla kuin katu/maantiekäytössä. Perus 5W-40 ölpille saattaa esim. 120-130 astetta olla hivenen liikaa, silloin saattais joku laaduas synteettinen 5W-50 tai esteripohjainen 5W-40/50 kisaölppä toimia varmemmin. Mut jos öljylämmöt jää tonne 110 asteen tuntumaan perus täys synteettinen 5W-40 on ihan ok.
ei ole mittaria viellä laitettu kiinni, mut tossa talven aikana kun talliin jää seisoon niin täytyy tehä muitakin muutoksia niin samalla hommata mittari ja öljyn jäädytin.
Kendall Elite täyssynt 5W-40 löysin AD-Turku liikkeestä ja oli tarjouksessa 2x4L 50€. Speksien mukaan hieman korkeammat viskositeetit 40 ja 100 C asteessa kuin jollain muulla perus täysynteettisellä samassa luokassa. Melko kalliitakin saman valmistajan öljyjä oli hyllyssä.
Itellä e34 m5 10w-60 castrollilla tähän asti ajanu mutta talvella tuntuu vähän kankeelta kylmänä joten nyt kokeillaan perinteisellä RF 5w-50 talvikäytössä.
OT: Noista longlife - öljynvaihdoista, ainakin VAG:n tietyissä bensakoneisissa on öljypohjaan tarttunut öljykarstaa tjsp., joka taas on tukkinut öljypumpun imusiivilän. Tullut noita pari vaihdettua töissä.
Ja asiaan, omassa M50 koneessa käytän 5w-40 magnatecia, muuta en ihan äkkiä menis laittamaan sinne.
Kohta on taas aika pyörähtää öljymontulle, aiemmin on tullu laitettua magnatecia 5w-40, ja pari viimeistä kertaa Edge sportteja 0w-40. Näyttää vaan olevan castrollit hinnoissaan ainakin jälkimmäinen.
Joten onko Teboilin öljyt tosiaan niin hyviä kuin mainostetaan ja ylistetään? Mihin perustuu 5W-40 diamond Dieselin käyttö bensakoneessa? Muita vaihtoehtoja kuin luetellut? Mobilin majoneesiöljyn jätän hyllyyn kyllä.
Mobilin 5W50 tuli laitettua harkinnan ja remontin jälkeen M70B50 koneeseen.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Kohta on taas aika pyörähtää öljymontulle, aiemmin on tullu laitettua magnatecia 5w-40, ja pari viimeistä kertaa Edge sportteja 0w-40. Näyttää vaan olevan castrollit hinnoissaan ainakin jälkimmäinen.
Joten onko Teboilin öljyt tosiaan niin hyviä kuin mainostetaan ja ylistetään? Mihin perustuu 5W-40 diamond Dieselin käyttö bensakoneessa? Muita vaihtoehtoja kuin luetellut? Mobilin majoneesiöljyn jätän hyllyyn kyllä.
Tuo majoneesi ei kyllä liity ÖLJYN omiin ominaisuuksiin millään lailla. Jos autosi sitä tuottaa, niin vika ei ole ollut öljyissä.
Kaverilla oli kesän tallissa seissy teboilin avaamaton öljykannu (muistaakseni goldia) josta meinas sitten käyttikseen ölpöt valuttaa. Öljy tuli kannusta ulos paakkuina/kokkareina Loppui niillä öljyillä öljynvaihto siihen.
Itse vaihdoin m60:een perus shell helix ultra 5w40. Tuntuu toimivan ihan hyvin, kaikinpuolin hiljaisempi käyntiääni kuin mobil 5w50:lla vaikka niillä ei oltu ajettu kuin 5tkm. Ei myöskään venttiilit naputa enää shell-öljyllä. Ennen koneessa siis ollut öljynvaihtokuiteista päätellen tuota mobilia/castrolia(eka vaihto siis omassa omistuksessani). 10tkm välein suunnilleen menty.
Tuossa street/strip projektissa käytin uudessa moottorissa viimekesän Valvoline VR1 10w60. Hieman epäilytti tuo laaja viskositeettialue, että kuinka paljon lisäaineistus huonontaa öljyn voiteluominaisuuksia. No nyt moottorin avattuani tarkistaakseni sen, ei löytynyt mitään ongelmaa. Tuolla öljyllä vaihtoväli kannattaa pitää melko tiheenä, koska ei sisällä ollenkaan puhdistavia ainesosia. Moottori siis paskaistuu sisältä aika äkkiä. Itsellä oli vaihtovälinä n. 3000km sisältäen todella raskasta ajoa/testausta autolla.
Kyllä jotkin öljyn lisäaineet ym voi valua pohjalle ja sakkaantua jos purkki on kauan liikuttamatta hyllyssä, kaikki aineet kun ei välttämättä ole öljyyn liukenevia.
Kohta on taas aika pyörähtää öljymontulle, aiemmin on tullu laitettua magnatecia 5w-40, ja pari viimeistä kertaa Edge sportteja 0w-40. Näyttää vaan olevan castrollit hinnoissaan ainakin jälkimmäinen.
Joten onko Teboilin öljyt tosiaan niin hyviä kuin mainostetaan ja ylistetään? Mihin perustuu 5W-40 diamond Dieselin käyttö bensakoneessa? Muita vaihtoehtoja kuin luetellut? Mobilin majoneesiöljyn jätän hyllyyn kyllä.
Itsellä kokemuksia m54 (530iA) Shellin, Mobilin ja Teboilin öljyistä.
Shellin 5w40, majoneesia kohtuu paljon, naputti ajoittain kylmänä.
Mobil 5w30(?), naputus hävisi mutta majoneesia kertyi paljon, huohotin tukkoon ja öljyt pihalle.
Teboil Diamond, ei ylimääräisiä ääniä. Viime talvena pahvit keulassa majoneesia kertyi jonkin verran. Samalla öljyllä jatketaan kun paremmasta ei ole tietoa...
Öljynkulutuksessa ei eroja.
Eli Teboilin öljyt ovat ok, en kuitenkaan lähtisi ylistyslauluja laulamaan.
Pitäisikö laatia sellainen yleiskattava lista eri konemalleista ja niihin sopivista öljyistä? Nimittäin näitä kyselyitä ajoittain tulee ja mielestäni olisi paljon helpompaa, jos jossain olisi valmis lista, mistä voi konetyypin perusteella verrata, mitkä öljyt ovat siihen päteviä, niin merkin, kuin viskositeetinkin osalta.
Esim. M62 koneen osalta voisin sanoa seuraavaa:
M62B44 (se vanhempi versio)
Teboil Diamond 5W-40
Castrol Magnatec 5W-40
Mobil 1 Super 3000 5W-40
Castrol Edge Sport 0W-40
Mobil 1 New Life 0W-40
Öljymäärä suodattimen kanssa n. 8 litraa.
Ja alkuun tietysti voisi laittaa sen perinteisen virren, eli pyri käyttämään sitä öljyä autossa, mitä siinä on ennenkin käytetty.....
Mielestäni tämä olisi paljon selkeämpää ja listaa voisi päivitellä sitten aina, kun tarvetta tulee.
Comment