Announcement

Collapse
No announcement yet.

APUA, kiire tapaus! Moottorissa vesi ja öljy sekasin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    Originally posted by JanneKooo View Post
    Lisää pientä tietoo matkan varrelta et alunperin mistä tää kaikki johtu, eli syyläristä irtos ylävesi letku, ni se sai uuden kääntee.

    Eli se mihin letku kiinnittyy oli menny poikki puolesta välistä. Irronnut osa oli jäänyt letkun sisään.

    Ja herra kaikki tietäville bemari kuskeille: En mä nyt niin tyhmä oo et oon ajanu satoja kilometrejä sillä autolla vaikka lämmöt on ollu tapissa. Ette te nyt ittekkään tuijota helvetti sitä lämpömittari 24/7 ku ajatte, vai onko kaikki bemarit muka noin paskoja? Tekis mieli olla kasvokkain teidän bemari jumalien kanssa ja sanoa muutama valittu sana. Kasvakaa aikuisiks ja neuvokaa jos "amatööri" tekee väärin asioita. Ei joka paikassa tarvi aukoa sitä naamavärkkiä!
    Tarjotaan nyt sen verran apua että jos tarviit uuden syylärin niin multa löytyy ehjä tallin nurkasta 50€

    Soittele jos tarviat 040-7690660

    Comment

    • JanneKooo
      Newbiemmer
      • Mar 2009
      • 21
      • Kemi

      Originally posted by Simo View Post
      Tarjotaan nyt sen verran apua että jos tarviit uuden syylärin niin multa löytyy ehjä tallin nurkasta 50€

      Soittele jos tarviat 040-7690660
      Kiitosta vain, muttei ole onneksi tarpeen! Kansi kävi tänään koneistajalla ja oli kuulemma kiero, muttei ollu muuten kärsiny. Sai tehtyä siitä toimivan.

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1375
        • Oulainen

        Originally posted by JanneKooo View Post
        Kiitosta vain, muttei ole onneksi tarpeen! Kansi kävi tänään koneistajalla ja oli kuulemma kiero, muttei ollu muuten kärsiny. Sai tehtyä siitä toimivan.
        No eiköhän se kannata vaihtaa jos letkun kaula poikki syyläristä. Lähtee myöhemmin uudelleen irti.

        -Janne
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • Guest's Avatar

          Originally posted by jsr85 View Post
          No eiköhän se kannata vaihtaa jos letkun kaula poikki syyläristä. Lähtee myöhemmin uudelleen irti.

          -Janne
          Samaa tässä funtsin, oikeastaan aika hölmöä jättää vaihtamatta kun se letku jossain vaiheessa kumminkin siitä rikkinäisestä lähdöstä irtoaa...

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            Originally posted by Simo View Post
            Samaa tässä funtsin, oikeastaan aika hölmöä jättää vaihtamatta kun se letku jossain vaiheessa kumminkin siitä rikkinäisestä lähdöstä irtoaa...
            ...Ja kaukana kotoa.

            Voi tulla kallis osa jos pettää tienpäällä, ja vitutuksellehan ei lasketa hintaa.
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4338
              • Turku

              Originally posted by jsr85 View Post
              No eiköhän se kannata vaihtaa jos letkun kaula poikki syyläristä. Lähtee myöhemmin uudelleen irti.

              -Janne
              Mutta ajatelkaa asian toista puolta. Hinausfirma saa ehkä pikku homman ja koneistamo saa oikaista kannen uudelleen ym ym. Älä ruoki lamaa.

              Comment

              • Laakeri
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 983
                • Rovaniemi

                Mulla meni e36:sta syyläri samasta kohtaa rikki. Viilasin siitä letkulähdöstä kaikki valut tms pois niin sai letkun työnnettyä peremmälle, hyvin on pysynyt letku siinä..

                Simo, onko sulla se syyläri sopiva e36 325 ilmastoituun? vuotaa muualtakin niin joutas jo vaihtaa pois
                E34 S38B38
                E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                2gen RAM 5.9 cummins

                Comment

                • persenaama
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 178

                  siis tässähän on käynyt kai nyt niin että menit oikaisemaan kannen jossa ei ole mitään vikaa? siis alunperin koko systeemi lähti siitä että sun vesiletku lähti irti? ja ratkaisit ongelman tunkemalla ohjaustehostimen täyteen glygoolia? ja nyt siis kansi on kiero? miksi se kansi nyt kiero on?

                  sori. olen kännissä ja tyhmä, mutta missä vaiheessa se kansi solmuun meni? nyt kun ihan pian seuraavaksi siitä rikkinäisestä syyläristä lähtee se letku taas irti niin menet oikaisemaan kannen ja jätät rikkinäisen syylärin paikoilleen?

                  Comment

                  • metake
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2008
                    • 331
                    • Janakkala

                    Originally posted by persenaama View Post
                    miksi se kansi nyt kiero on?
                    Ihan ensimmäinen postaus: "Täällä sammu risteykseen lämmöt oli noussu tappiin. Konepellin alta nousi höyryä. Aukasin konepellin ja huomasin et syylärin "ylä" putki oli irronnut ja nesteet lentäneet pihalle."

                    Voisko sillä olla mitään tekemistä että kone käy hieman kuumana ja keittää?

                    Comment

                    • persenaama
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 178

                      niin mutta onko autossa ollut vellit sekaisin jossain vaiheessa? muuten kuin ohjaustehostimessa? ei kai se kansi nyt automaattisesti keittämällä aina kieroon mene? kyllähän kannen oikaisusta koneistaja rahat pois ottaa joka kerta, oli se sitten oikeasti kierossa tai ei.

                      tai en minä tiedä, minä ainakin ottaisin

                      Comment

                      • muuris
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 3501
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by GARFFi View Post
                        Mitä sitten? Opelilla ajavat on kyllä täysiä juntteja. Ei varmasti sielläkään päässä ole kaikki hyvin menneet.
                        Jos tää oli provo, niin todella huono sellainen. Jos oikeasti ajattelet noin, niin otan osaa.


                        Jälkiviisaus on perseestä. Tuskin kukaan voi tosissaan väittää, että katselee lämpömittaria aina ajossa alle puolen minuutin välein. Tuollainen letkun/hihnan katkeaminen jos sattuu niin lämmöt nousee tosissaan nopeasti.

                        Vanhassa 309 pösössäkin syttyy mittaritauluun pirusti punaista (puolet merkkivaloista ja STOP), jos lämmöt on yli normaalin. Samaa kaipaisi näihin saksalaisiin.
                        E30 325iX '86
                        Instagram

                        Comment

                        • M.J.P
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2007
                          • 82

                          Originally posted by muuris View Post
                          Vanhassa 309 pösössäkin syttyy mittaritauluun pirusti punaista (puolet merkkivaloista ja STOP), jos lämmöt on yli normaalin. Samaa kaipaisi näihin saksalaisiin.
                          Jospa BMW:n insinöörit ovat ajatelleet, että onhan bemarikuskeilla varaa tehdä näitä kansiremontteja ja ovat jättäneet laittamatta niitä merkkivaloja mittaritauluun, jotka varoittaa liiallisesta moottorin lämmöstä

                          Comment

                          • herja
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1649

                            Mulla katkes samalla tavalla toi syylärin kaula ja nuukana jamppana tein siihen sellasen adapterin ja liimasin epoksilla kiinni. Hyvin toimi pitkän aikaa, lopulta ostin sitten uuden syylärin kun kansipahvi rupesi vuotamaan myöhemmin. Ei kannata päästää lämpöjä tappiin.
                            Retard Member

                            Comment

                            • JanneKooo
                              Newbiemmer
                              • Mar 2009
                              • 21
                              • Kemi

                              Originally posted by persenaama View Post
                              niin mutta onko autossa ollut vellit sekaisin jossain vaiheessa? muuten kuin ohjaustehostimessa? ei kai se kansi nyt automaattisesti keittämällä aina kieroon mene? kyllähän kannen oikaisusta koneistaja rahat pois ottaa joka kerta, oli se sitten oikeasti kierossa tai ei.

                              tai en minä tiedä, minä ainakin ottaisin
                              En osaa sanoa oliko loppujen lopuks menny nesteet ja öljyt sekasin muuallakin kun ohjaustehostimen säiliössä enkä sitä oliko kansi "oikeasti" kiero kun en ollut näitä tapahtumia selän takana katsomassa. Luulisin ainakin etteivät turhaan "oikase" suoraa kantta, mutta ainakin se tuli selväksi etten sulta ikinä tilais/ostais mitään jos noin epärehellinen ihmisenä olet. Itse olen kaupassa töissä ja ainakin hoidan asiat rehellisesti asiakkaiden kanssa ni ei kenenkään tarvitse pettyä eikä ainakaan maksaa tekemättömästä työstä.

                              Ja tuohon uuden syylärin vaihtoon kommentoin sen verran että luin töissä tekstin kiireessä väärin ja luulin että myyjä tarjosi uutta kantta. Niinkuin jo omasta vaustauksestanikin olisi voinut päätellä. Nyt on otettu yhteyttä myyjään ja odotan vastausta kaupoista. Totta tuohon hintaan se kannattaa vaihtaa ettei vastaisuudessa käy köpelösti.

                              Comment

                              • Rocla
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 7692
                                • Kajaani

                                Originally posted by JanneKooo View Post
                                Luulisin ainakin etteivät turhaan "oikase" suoraa kantta.
                                No jos sen oikaistavaksi vie, niin oikaisevathan ne sen.

                                Mittaamisen ilo jää pois, kun oikaisee samantien ja tuo työ on helppo myydä asiakkaalle. Tarpeellistako? Ei ehkä aina, mutta kun ottaa siivun kannesta niin on ainakin yksi murhe vähempänä.

                                Ehkäpä persenaaman kysymyksen olisi voinut muotoilla "Miksi päädyit irroittamaan kannen?" sen "siis tässähän on käynyt kai nyt niin että menit oikaisemaan kannen jossa ei ole mitään vikaa?" sijaan.

                                Eli ei se oikaisu paha asia ollut, kun kerta kansi irti jo oli, päin vastoin, se on oikea tapa.

                                Mutta miksi se kansi ylipäätään piti purkaa pois?
                                Olli.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎