Lisää pientä tietoo matkan varrelta et alunperin mistä tää kaikki johtu, eli syyläristä irtos ylävesi letku, ni se sai uuden kääntee.
Eli se mihin letku kiinnittyy oli menny poikki puolesta välistä. Irronnut osa oli jäänyt letkun sisään.
Ja herra kaikki tietäville bemari kuskeille: En mä nyt niin tyhmä oo et oon ajanu satoja kilometrejä sillä autolla vaikka lämmöt on ollu tapissa. Ette te nyt ittekkään tuijota helvetti sitä lämpömittari 24/7 ku ajatte, vai onko kaikki bemarit muka noin paskoja? Tekis mieli olla kasvokkain teidän bemari jumalien kanssa ja sanoa muutama valittu sana. Kasvakaa aikuisiks ja neuvokaa jos "amatööri" tekee väärin asioita. Ei joka paikassa tarvi aukoa sitä naamavärkkiä!
Tarjotaan nyt sen verran apua että jos tarviit uuden syylärin niin multa löytyy ehjä tallin nurkasta 50€
Tarjotaan nyt sen verran apua että jos tarviit uuden syylärin niin multa löytyy ehjä tallin nurkasta 50€
Soittele jos tarviat 040-7690660
Kiitosta vain, muttei ole onneksi tarpeen! Kansi kävi tänään koneistajalla ja oli kuulemma kiero, muttei ollu muuten kärsiny. Sai tehtyä siitä toimivan.
Kiitosta vain, muttei ole onneksi tarpeen! Kansi kävi tänään koneistajalla ja oli kuulemma kiero, muttei ollu muuten kärsiny. Sai tehtyä siitä toimivan.
No eiköhän se kannata vaihtaa jos letkun kaula poikki syyläristä. Lähtee myöhemmin uudelleen irti.
Mulla meni e36:sta syyläri samasta kohtaa rikki. Viilasin siitä letkulähdöstä kaikki valut tms pois niin sai letkun työnnettyä peremmälle, hyvin on pysynyt letku siinä..
Simo, onko sulla se syyläri sopiva e36 325 ilmastoituun? vuotaa muualtakin niin joutas jo vaihtaa pois
siis tässähän on käynyt kai nyt niin että menit oikaisemaan kannen jossa ei ole mitään vikaa? siis alunperin koko systeemi lähti siitä että sun vesiletku lähti irti? ja ratkaisit ongelman tunkemalla ohjaustehostimen täyteen glygoolia? ja nyt siis kansi on kiero? miksi se kansi nyt kiero on?
sori. olen kännissä ja tyhmä, mutta missä vaiheessa se kansi solmuun meni? nyt kun ihan pian seuraavaksi siitä rikkinäisestä syyläristä lähtee se letku taas irti niin menet oikaisemaan kannen ja jätät rikkinäisen syylärin paikoilleen?
Ihan ensimmäinen postaus: "Täällä sammu risteykseen lämmöt oli noussu tappiin. Konepellin alta nousi höyryä. Aukasin konepellin ja huomasin et syylärin "ylä" putki oli irronnut ja nesteet lentäneet pihalle."
Voisko sillä olla mitään tekemistä että kone käy hieman kuumana ja keittää?
niin mutta onko autossa ollut vellit sekaisin jossain vaiheessa? muuten kuin ohjaustehostimessa? ei kai se kansi nyt automaattisesti keittämällä aina kieroon mene? kyllähän kannen oikaisusta koneistaja rahat pois ottaa joka kerta, oli se sitten oikeasti kierossa tai ei.
Mitä sitten? Opelilla ajavat on kyllä täysiä juntteja. Ei varmasti sielläkään päässä ole kaikki hyvin menneet.
Jos tää oli provo, niin todella huono sellainen. Jos oikeasti ajattelet noin, niin otan osaa.
Jälkiviisaus on perseestä. Tuskin kukaan voi tosissaan väittää, että katselee lämpömittaria aina ajossa alle puolen minuutin välein. Tuollainen letkun/hihnan katkeaminen jos sattuu niin lämmöt nousee tosissaan nopeasti.
Vanhassa 309 pösössäkin syttyy mittaritauluun pirusti punaista (puolet merkkivaloista ja STOP), jos lämmöt on yli normaalin. Samaa kaipaisi näihin saksalaisiin.
Vanhassa 309 pösössäkin syttyy mittaritauluun pirusti punaista (puolet merkkivaloista ja STOP), jos lämmöt on yli normaalin. Samaa kaipaisi näihin saksalaisiin.
Jospa BMW:n insinöörit ovat ajatelleet, että onhan bemarikuskeilla varaa tehdä näitä kansiremontteja ja ovat jättäneet laittamatta niitä merkkivaloja mittaritauluun, jotka varoittaa liiallisesta moottorin lämmöstä
Mulla katkes samalla tavalla toi syylärin kaula ja nuukana jamppana tein siihen sellasen adapterin ja liimasin epoksilla kiinni. Hyvin toimi pitkän aikaa, lopulta ostin sitten uuden syylärin kun kansipahvi rupesi vuotamaan myöhemmin. Ei kannata päästää lämpöjä tappiin.
niin mutta onko autossa ollut vellit sekaisin jossain vaiheessa? muuten kuin ohjaustehostimessa? ei kai se kansi nyt automaattisesti keittämällä aina kieroon mene? kyllähän kannen oikaisusta koneistaja rahat pois ottaa joka kerta, oli se sitten oikeasti kierossa tai ei.
tai en minä tiedä, minä ainakin ottaisin
En osaa sanoa oliko loppujen lopuks menny nesteet ja öljyt sekasin muuallakin kun ohjaustehostimen säiliössä enkä sitä oliko kansi "oikeasti" kiero kun en ollut näitä tapahtumia selän takana katsomassa. Luulisin ainakin etteivät turhaan "oikase" suoraa kantta, mutta ainakin se tuli selväksi etten sulta ikinä tilais/ostais mitään jos noin epärehellinen ihmisenä olet. Itse olen kaupassa töissä ja ainakin hoidan asiat rehellisesti asiakkaiden kanssa ni ei kenenkään tarvitse pettyä eikä ainakaan maksaa tekemättömästä työstä.
Ja tuohon uuden syylärin vaihtoon kommentoin sen verran että luin töissä tekstin kiireessä väärin ja luulin että myyjä tarjosi uutta kantta. Niinkuin jo omasta vaustauksestanikin olisi voinut päätellä. Nyt on otettu yhteyttä myyjään ja odotan vastausta kaupoista. Totta tuohon hintaan se kannattaa vaihtaa ettei vastaisuudessa käy köpelösti.
Luulisin ainakin etteivät turhaan "oikase" suoraa kantta.
No jos sen oikaistavaksi vie, niin oikaisevathan ne sen.
Mittaamisen ilo jää pois, kun oikaisee samantien ja tuo työ on helppo myydä asiakkaalle. Tarpeellistako? Ei ehkä aina, mutta kun ottaa siivun kannesta niin on ainakin yksi murhe vähempänä.
Ehkäpä persenaaman kysymyksen olisi voinut muotoilla "Miksi päädyit irroittamaan kannen?" sen "siis tässähän on käynyt kai nyt niin että menit oikaisemaan kannen jossa ei ole mitään vikaa?" sijaan.
Eli ei se oikaisu paha asia ollut, kun kerta kansi irti jo oli, päin vastoin, se on oikea tapa.
Comment