Ja taas on aloitteleva autonruuvaaja niin h-moilasena, että voi voi
M50B25 koneinen e30 on autona, edellinen omistaja on laitellut Innovativen laajakaistalambdan autoon. Viime kesänä laite toimi hienosti, mutta nyt tuntuu, että talviseisonnan jälkeen on vielä vähän jotain kankeutta jäsenissä, kun seuraavanlaista vikaa pukkaa:
Normiajossa pintakaasulla seosmittari näyttää optimiseosta koko ajan. Täyskaasukiihdytyksessä nousee mittari sinne rikkaan seoksen rajalle, mitä mittari näytti viime kesänäkin, kun mentiin radalla lappu lattiassa.
Nytpä vaan käy niin, että mittarin mukaan seos menee ensin rikkaan rajalle ja sitten muutaman sekunnin päästä mittari tipahtaa näyttämään laihaa, siis ihan viimeiseen lediin asti.
Tein lambdan calibroinnin Innovativen ohjeiden mukaan. Lambda oli kiinni putkessa, autolla ei ollut ajettu about 12 tuntiin (Innovativen ohje 6-8h).
Tämän jälkeen näytti, että nyt pelaa hienosti, mutta eipä sittenkään, muutama kierros Kemoraa ja taas tilanne sama, lappu lattiaan ja muutaman sekan päästä mittari näyttää laihaa.
Mitään voiman puutetta tai muutakaan vikaa en ole huomannut, auto vetää hienosti tyhjäkäynniltä asti. Racechronon mukaan vauhtia oli Kemoran pääsuoralla jopa enemmän kuin viime kesänä.
Näyttäisi siis pelaavan kuitenkin? Meneekö ruiskuboksi vaan open loop tilaan ja vetää seokset hatusta vai mitä tapahtuu? Onko lambda paskana? Pitäiskö ottaa pois putkesta ja calibroida sitten? Muita hyviä ideoita? Yhden ilmavuodon löysin imupuolelta, sen korjauksen jälkeen lambdamittari näytti ihan mitä sattuu, mutta calibrointi palautti tilanteen siis siihen asti, että Kemoralla käytiin vähän "menemässä".
Mitähän tuolle kannattais yrittää tehdä?
M50B25 koneinen e30 on autona, edellinen omistaja on laitellut Innovativen laajakaistalambdan autoon. Viime kesänä laite toimi hienosti, mutta nyt tuntuu, että talviseisonnan jälkeen on vielä vähän jotain kankeutta jäsenissä, kun seuraavanlaista vikaa pukkaa:
Normiajossa pintakaasulla seosmittari näyttää optimiseosta koko ajan. Täyskaasukiihdytyksessä nousee mittari sinne rikkaan seoksen rajalle, mitä mittari näytti viime kesänäkin, kun mentiin radalla lappu lattiassa.
Nytpä vaan käy niin, että mittarin mukaan seos menee ensin rikkaan rajalle ja sitten muutaman sekunnin päästä mittari tipahtaa näyttämään laihaa, siis ihan viimeiseen lediin asti.
Tein lambdan calibroinnin Innovativen ohjeiden mukaan. Lambda oli kiinni putkessa, autolla ei ollut ajettu about 12 tuntiin (Innovativen ohje 6-8h).
Tämän jälkeen näytti, että nyt pelaa hienosti, mutta eipä sittenkään, muutama kierros Kemoraa ja taas tilanne sama, lappu lattiaan ja muutaman sekan päästä mittari näyttää laihaa.
Mitään voiman puutetta tai muutakaan vikaa en ole huomannut, auto vetää hienosti tyhjäkäynniltä asti. Racechronon mukaan vauhtia oli Kemoran pääsuoralla jopa enemmän kuin viime kesänä.
Näyttäisi siis pelaavan kuitenkin? Meneekö ruiskuboksi vaan open loop tilaan ja vetää seokset hatusta vai mitä tapahtuu? Onko lambda paskana? Pitäiskö ottaa pois putkesta ja calibroida sitten? Muita hyviä ideoita? Yhden ilmavuodon löysin imupuolelta, sen korjauksen jälkeen lambdamittari näytti ihan mitä sattuu, mutta calibrointi palautti tilanteen siis siihen asti, että Kemoralla käytiin vähän "menemässä".
Mitähän tuolle kannattais yrittää tehdä?
Comment