Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40B18 TURBO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    #16
    Originally posted by cordia
    Joo, täältäkin kiinnostusta löytyy. Ei tarttis saada, kun ees joku 20-30hp enemmän. Ei nimittäin oikeen toi 115hp jaksa liikuttaa 1,5t painavaa autoa. Mulla ei vaan anna prosentit myöten vaihtaa pataa.
    sullahan on koko tekniikka vaihdettu, ei ne prosentit enää mee uusiks. saat vaihtaa sen padan vakka 120 kertaa jos haluat, ei ne prosentit enää niiden vaihdettujen osien osalta mee uusiks. mikäli siis moottori apulaitteineen ja alustan osat on laskettu vaihdetuiksi osiksi ja sehän selviää rekisteriotteesta
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

    Comment

    • cordia
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 304
      • Hamina

      #17
      No kas kun pata, ym on nimenomaan kanta-autosta, koppa ja sisusta on vaihdettu.
      e65 735i
      e91 320d


      ex e34 m5 Touring/518i kv
      ex e60 530d
      ex e90 318d
      ex f10 520d

      Comment

      • Guest's Avatar

        #18
        Originally posted by cordia
        No kas kun pata, ym on nimenomaan kanta-autosta, koppa ja sisusta on vaihdettu.
        Eli et voi kerätä 12 prosenttia lisää moottorista

        Comment

        • cordia
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 304
          • Hamina

          #19
          nope
          e65 735i
          e91 320d


          ex e34 m5 Touring/518i kv
          ex e60 530d
          ex e90 318d
          ex f10 520d

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #20
            ...........
            Last edited by mukko; 30-10-2007, 16:46.
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • -Tk-
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2002
              • 389
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by muggo
              Originally posted by cordia
              No kas kun pata, ym on nimenomaan kanta-autosta, koppa ja sisusta on vaihdettu.
              Metsästäppä jostain E30/36 318iS:n pata (M42) nokille, näköeroa 0, siinä on jo sitten se ~140hp. Siihen tietty 318tds kampura + kansityöt jne jne sopivilla mukeilla, nokilla + sopivalla lastulla ja puhutaan ~220hp vaparista jota ei erota siitä orkkis M40:stä :wink:
              No ohan se M40 nyt ihan erinäkönen ku M42
              325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

              Comment

              • Guest's Avatar

                #22
                Originally posted by -Tk-
                Originally posted by muggo
                Originally posted by cordia
                No kas kun pata, ym on nimenomaan kanta-autosta, koppa ja sisusta on vaihdettu.
                Metsästäppä jostain E30/36 318iS:n pata (M42) nokille, näköeroa 0, siinä on jo sitten se ~140hp. Siihen tietty 318tds kampura + kansityöt jne jne sopivilla mukeilla, nokilla + sopivalla lastulla ja puhutaan ~220hp vaparista jota ei erota siitä orkkis M40:stä :wink:
                No ohan se M40 nyt ihan erinäkönen ku M42
                Juu kyllä munkin mielestä näköeroa on enemmän kuin 0... Hankalaa se olisi tuplata venttiilit ihan noin vain. :wink:

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #23
                  ..........
                  Last edited by mukko; 30-10-2007, 16:46.
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • Muumi
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1702
                    • Rovaniemi

                    #24
                    Originally posted by muggo
                    Nelipyttynen ku nelipyttynen, se riittää konttorilla :wink:
                    Tai S14,sekin on nelipyttynen.Hioo venakopasta motorsport tekstin pois niin ei sitä erota vakiosta.... :lol:
                    E24 635csi

                    Comment

                    • TimoV
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2006
                      • 38
                      • Espoo

                      #25
                      onko kukaan turbottanu m42 mottia tai kuullu että kukaan olis?
                      vois yhtyä leikkiin
                      -03 530d touring

                      Comment

                      • salomon
                        Newbiemmer
                        • Jun 2006
                        • 26

                        #26
                        nojaa

                        asentaa sinne pellin alle kerralla M54B30 koneen niih johan alkaa tehoa löytymää ainaki kotitarpeiksi.

                        Comment

                        • alssi
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 100

                          #27
                          Originally posted by TimoV
                          onko kukaan turbottanu m42 mottia tai kuullu että kukaan olis?
                          vois yhtyä leikkiin
                          Eikös täällä foorumillaki oo ainakin yks e30 318is remmillä pyöriny. Ei varsinaisesti turbotettu mutta ahdettu kuitenkin.

                          Tuoltaha se pikasella ettimisellä löytykin http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=46569
                          Last edited by alssi; 20-08-2006, 00:02.

                          Comment

                          • NHB
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 1120

                            #28
                            Originally posted by Henski
                            Kovin monesti konetta tullaan kierrättämään vielä vakiotakin enemmän ja nokalle & muille hilppeille tehdään muutoksia... :wink:
                            Itseasiassa aika harvoin ahdettuja kierrätetään korkealle tai niiden nokkia aletaan muuttamaan. Ja eipä tuo kierrättäminenkään ole niin kovin merkittävä juttu, suurimmalla rasituksella hihna on matalimmilla kierroksilla. Kuuma ilmanala heikentää hihnaa ja huono voitelu (kylmäkäynnistys) lisää sen rasitusta.

                            Comment

                            • salomon
                              Newbiemmer
                              • Jun 2006
                              • 26

                              #29
                              m42 kuinka harvinainen?

                              et liekköhän yleensä kui harvinais laatuinen kone toi M42B18?

                              Comment

                              • Bullitt
                                BTCF Member
                                • Jul 2002
                                • 2786
                                • Turku

                                #30
                                On niitä M42-mosia silloin tällöin myynnissä täälläkin, eli eipä nuo nyt mitään harvinaisuuksia ole.

                                Ja kai se M40 kestää ahtamista ihan siinä missä muutkin koneet. Ei se remmi M20-koneiden ahtamistakaan ole haitannut.


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎