Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40B18 TURBO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FuX0r
    Newbiemmer
    • Sep 2004
    • 16
    • Kuopio

    M40B18 TURBO

    Juu eli mieleeni tuli eräs ilta tällainen idea... laittaa M40B18:aan turbo... Mitä mieltä. Kannattaako vai ei... Ja minkälainen jarruyhdistelmä pitäisi e30 korissa olla? entä mitä muita muutoksia joudun tekemään? Mikä turbo olisi hyvä?
  • Masinol
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 988
    • "Turku"

    #2
    Re: M40B18 TURBO

    Originally posted by FuX0r
    Juu eli mieleeni tuli eräs ilta tällainen idea... laittaa M40B18:aan turbo... Mitä mieltä. Kannattaako vai ei... Ja minkälainen jarruyhdistelmä pitäisi e30 korissa olla? entä mitä muita muutoksia joudun tekemään? Mikä turbo olisi hyvä?
    Käytännössä alusta vastaamaan 325:ttä koska tota 20% sääntöä sovelletaan vasta mallisarjan tehokkaimpaan. Ja samalla jos alusta on 325 vastaava niin M20B25 sitten pellin alle.... ja vaikka turbo vielä siihen. M40 turbottaminen muutenkin aika harvinaista... olisko kestävyyden takia.
    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      Re: M40B18 TURBO

      Originally posted by Masinol
      Originally posted by FuX0r
      Juu eli mieleeni tuli eräs ilta tällainen idea... laittaa M40B18:aan turbo... Mitä mieltä. Kannattaako vai ei... Ja minkälainen jarruyhdistelmä pitäisi e30 korissa olla? entä mitä muita muutoksia joudun tekemään? Mikä turbo olisi hyvä?
      Käytännössä alusta vastaamaan 325:ttä koska tota 20% sääntöä sovelletaan vasta mallisarjan tehokkaimpaan. Ja samalla jos alusta on 325 vastaava niin M20B25 sitten pellin alle.... ja vaikka turbo vielä siihen. M40 turbottaminen muutenkin aika harvinaista... olisko kestävyyden takia.
      Eihän noissa kestä remmit edes vakiona joten laittaappa siihen sitten ahdinta kylkeen... Jos nelarista meinaa budjetti turbottaa niin ehdottomasti M10...

      Comment

      • Nakke
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 523

        #4
        Tai millainen olisi M42B18 turbotus projekti?
        BMW E30 325i Touring -90(telakalla), BMW E30 320i -89, Kawasaki ZZR600 -93
        Ilo ilman E30 on teeskentelyä.

        EX: BMW E30 316i 2d -89, RIP. Ford escort 1,6 kent -77

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #5
          Eikös tää kuuluisi ongelmat / tekniikkaan, EIKÄ PROJEKTEIHIN?
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • mikko
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1757
            • kotona

            #6
            Re: M40B18 TURBO

            Originally posted by Henski
            Eihän noissa kestä remmit edes vakiona joten laittaappa siihen sitten ahdinta kylkeen... Jos nelarista meinaa budjetti turbottaa niin ehdottomasti M10...
            Niinno tuskin se mutka vaikuttaa remmin kestävyyteen :roll: puristuksethan on valmiiksi jo 8.8 että luulis 0.5bar ainaki kestävän ajella

            itellä oli aikaisemmin toi kone ja oli mutka pakettiki jo ostettu... sitte ku niitä alettii sovitella autoon huomasin että tilaa on aika vähä :?

            möin suosiolla M40 pois ja swappasin M42 tilalle

            Comment

            • reddewil
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 3015
              • West Coast

              #7
              Re: M40B18 TURBO

              Originally posted by Masinol
              Originally posted by FuX0r
              Juu eli mieleeni tuli eräs ilta tällainen idea... laittaa M40B18:aan turbo... Mitä mieltä. Kannattaako vai ei... Ja minkälainen jarruyhdistelmä pitäisi e30 korissa olla? entä mitä muita muutoksia joudun tekemään? Mikä turbo olisi hyvä?
              Käytännössä alusta vastaamaan 325:ttä koska tota 20% sääntöä sovelletaan vasta mallisarjan tehokkaimpaan. Ja samalla jos alusta on 325 vastaava niin M20B25 sitten pellin alle.... ja vaikka turbo vielä siihen. M40 turbottaminen muutenkin aika harvinaista... olisko kestävyyden takia.
              Riittää että laittaa vaastaamaan tehoiltaan sitä mallia mihin verrataan. Eli vaikka is:n jarrut ja saa olla tehoa sen is:n verran.

              offtopic, mutta oisko kellään koneella pakosarjantiivisteen tai sen mittoja, laipan tekoo varten. M40-pataan... Tai vaikka sitten valmista rojua mutkaa varten. Onhan wv:tkin 1,8t urpoja. :juo
              ...

              Comment

              • @ek
                Bimmer Rookie
                • Feb 2003
                • 35
                • suomi

                #8
                Täälläkin kiinnostusta m40 pienoiseen piristämiseen. Auto on jäävä käyttöautoksi ja varmaan myöhemmin emännälle, joten mitään mahdottomia ei viitsi tehdä. Kiva olisi kuitenkin kokeilla ja harrastaa. Kuvat tai mitat pakosatsin tekoon olisi poikaa, samoin muut piristyskeinot. Nyt olisi kansi lähdössä laittoon jne, joten samalla vois jotai pientä kokeilla, koska kiirettä remontin valmistumisella ei ole.

                Joo tietysti aina voi vastata et osta isompi kone niin on helpompaa, mut kyllähän 1.8: stakin jotain aina irti saa. <- ohvitopikkia :wink:

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #9
                  Re: M40B18 TURBO

                  Originally posted by mikko
                  Originally posted by Henski
                  Eihän noissa kestä remmit edes vakiona joten laittaappa siihen sitten ahdinta kylkeen... Jos nelarista meinaa budjetti turbottaa niin ehdottomasti M10...
                  Niinno tuskin se mutka vaikuttaa remmin kestävyyteen :roll: puristuksethan on valmiiksi jo 8.8 että luulis 0.5bar ainaki kestävän ajella

                  itellä oli aikaisemmin toi kone ja oli mutka pakettiki jo ostettu... sitte ku niitä alettii sovitella autoon huomasin että tilaa on aika vähä :?

                  möin suosiolla M40 pois ja swappasin M42 tilalle
                  Meinaat ettei kone/remmi joudu kovemmalle rasitukselle kun moottorista otetaankin yhtäkkiä tuplasti tehoa?

                  Comment

                  • mikko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1757
                    • kotona

                    #10
                    toki kone mutta että ite remmi, juu nou

                    Comment

                    • Masinol
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 988
                      • "Turku"

                      #11
                      Re: M40B18 TURBO

                      Originally posted by reddewil
                      Originally posted by Masinol
                      Originally posted by FuX0r
                      Juu eli mieleeni tuli eräs ilta tällainen idea... laittaa M40B18:aan turbo... Mitä mieltä. Kannattaako vai ei... Ja minkälainen jarruyhdistelmä pitäisi e30 korissa olla? entä mitä muita muutoksia joudun tekemään? Mikä turbo olisi hyvä?
                      Käytännössä alusta vastaamaan 325:ttä koska tota 20% sääntöä sovelletaan vasta mallisarjan tehokkaimpaan. Ja samalla jos alusta on 325 vastaava niin M20B25 sitten pellin alle.... ja vaikka turbo vielä siihen. M40 turbottaminen muutenkin aika harvinaista... olisko kestävyyden takia.
                      Riittää että laittaa vaastaamaan tehoiltaan sitä mallia mihin verrataan. Eli vaikka is:n jarrut ja saa olla tehoa sen is:n verran.

                      offtopic, mutta oisko kellään koneella pakosarjantiivisteen tai sen mittoja, laipan tekoo varten. M40-pataan... Tai vaikka sitten valmista rojua mutkaa varten. Onhan wv:tkin 1,8t urpoja. :juo
                      Jos sen turbon laittaa niin laittaa sitten saman tien kunnolla.... eipä se oikein kannata ihan pienen tehonlisäyksen takia laittaa.... ja jos jarrut vaihtaa niin miksei saman tien 325... helpompi löytääkin kun iS...
                      Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        #12
                        Originally posted by mikko
                        toki kone mutta että ite remmi, juu nou
                        Kovin monesti konetta tullaan kierrättämään vielä vakiotakin enemmän ja nokalle & muille hilppeille tehdään muutoksia... :wink:

                        Comment

                        • mikko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1757
                          • kotona

                          #13
                          Re: M40B18 TURBO

                          Originally posted by Masinol
                          ja jos jarrut vaihtaa niin miksei saman tien 325... helpompi löytääkin kun iS...
                          niinkööö.... samat jarrut... 325 abs vakiona... jos iS ikäisiä katsotaan

                          Comment

                          • Suutari
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 3064
                            • Suomi

                            #14
                            Sanosin et eikun tekemään..ja osta siihen vaikka leveempi remmi/kestävämmällä punoksella tms. Kyllä noita löytyy kun käväsee kysymässä teollisuuden puolen liikkeistä :wink: . Jos se pelottaa..onohan noista tosi hyvin revitty hepoja irti maailmalla ja ei turhaan kannata laskea niitä puristuksia. Luulis kestävän oikeilla säädöillä ihan normaalisti jopa 0.8-1.2bar ahtojakin..hyvin se kansi ainakin hengittää. Kestävyydestä noin muuten ei saa tietoa kun kokeilemalla.
                            Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                            -Official BTCF-Sauna Team-
                            -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                            -Team BTCF Top Alcohol-
                            -Team Pimp My Bride-
                            TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                            R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                            R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                            526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                            Comment

                            • cordia
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 304
                              • Hamina

                              #15
                              Joo, täältäkin kiinnostusta löytyy. Ei tarttis saada, kun ees joku 20-30hp enemmän. Ei nimittäin oikeen toi 115hp jaksa liikuttaa 1,5t painavaa autoa. Mulla ei vaan anna prosentit myöten vaihtaa pataa.
                              e65 735i
                              e91 320d


                              ex e34 m5 Touring/518i kv
                              ex e60 530d
                              ex e90 318d
                              ex f10 520d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎