Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 Hydrauliset nostimet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuokki2
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 377
    • hamina

    #16
    pakko nyt vielä kysellä kun en vastausta ole löytänyt, koneistamon kuitissa lukee että on suoritettu: tasohionta, venttiilityö, uudet kannenpulti, tiivisteet ja purku ja kasaus tietysti. tämä siis reilu 20tkm sitten tehty. 190tkm kohdalla siis alkuperäinen vesipumppu antautui jonka seurauksena kansiremppa piti tehdä, koneella ajettu nyt 213tkm, rallatusääni kuuluu n.2100-2400rpm eikä edes joka kerta.. meteli on aika ilkeä kun on konepelti auki ja pitää kierroksia tuossa reilussa 2000rpm.. muuten kone on oikein hiljainen, vanoskaan ei pidä ääntä eikä tyhjäkäynnillä naputa kylmänä eikä lämpimänä.. olis ne kai tuolla koneistamolla sanoneet että nostajia on rikki ja ne pitää vaihtaa? ja eikös nostimet pidä huonokuntoisena naputusta jo ihan tyhjäkäynnillä?! enkä jaksa uskoa että venttiileitäkään on kierona koska auto on automaattiaskilla, lähinnä manuaalien ongelma tuo venttiilien kierous vaihtovirheiden takia, moottori ei kuluta vettä eikä öljyä, joten mikäköhän tässä on vikana?

    tiedä liittyykö tähän naputus(lähinnä hirveä rahina/ropina)ongelmaan mutta välillä auto ei myöskään kulje ihan kunnolla, tuntuu että n.joka kolmas kiihdytys niin autosta puuttuu tehoa. pitää vielä maf putsata jos se vaikuttaa vetoihin, tulpat jo vaihtelin denson 2-kärkisiin joka vähän paransi auton toimivuutta verrattuna vanhoihin bosch:n super nelosiin.
    Last edited by Tuokki2; 06-10-2010, 10:22.
    Skyline R33 GT-R v-spec
    Subaru legacy GT spec B -03
    e39 528ia
    ski-doo x600rs -07

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #17
      Jossain on vikaa jos 200tkm nostimet naputtaa, kestää ajaa liki 400tkm ennen ongelmia...

      Comment

      • bmwcruiser
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 412
        • Lappeenranta

        #18
        Originally posted by O-Peksi View Post
        Volvon säätöpalat n.50cnt/kpl, vakionostimet ilmaiset. Voidaan hetki miettiä, tekeekö "säälittävän" DIY-patentin, vai maksaako Schmiedmannin palikoista. Ja kyllä, olen köyhä opiskelija.
        Tästä kuulisin mielelläni lisää. Onko kukaan toteuttanut? Vinkkejä miten tehdään? Minkä verran säätöpaloja väliin? Kuvia?
        E30

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Jossain on vikaa jos 200tkm nostimet naputtaa, kestää ajaa liki 400tkm ennen ongelmia...
          Rullaat kerran huonoilla öljyillä 25tkm niin tukkoon menee, jos ei heti niin vaihtaessa öljyt seuraavan kerran.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #20
            Originally posted by Tuokki2 View Post
            rallatusääni kuuluu n.2100-2400rpm eikä edes joka kerta.. meteli on aika ilkeä kun on konepelti auki ja pitää kierroksia tuossa reilussa 2000rpm.. muuten kone on oikein hiljainen, vanoskaan ei pidä ääntä eikä tyhjäkäynnillä naputa kylmänä eikä lämpimänä.. olis ne kai tuolla koneistamolla sanoneet että nostajia on rikki ja ne pitää vaihtaa? ja eikös nostimet pidä huonokuntoisena naputusta jo ihan tyhjäkäynnillä?!
            Ei nostajavika ole tuollainen, sanoisin että jakoketju siellä rallattaa ja saa sen kuulostamaan räikältä. Toki pielessä oleva jako ja mäntiä hipovat venttiilit saa aikaan myös tosi hurjia ääniä, ja sekoittaa samalla käyntiä. Kovin tuntuu monella korjaamolla olevan vaikeaa saada tota vanos-koneen jakoa kohdalleen...
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Tuokki2
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2009
              • 377
              • hamina

              #21
              nyt sain autoon vedot takaisin ja kuminauhamaisen kiihtyvyyden pois kun putsasin maf:in lukkoperänkin löysin autosta, toinen bmw jo putkeen jonka myynti-ilmoituksessa ei ole mainintaa lukosta mutta kuitenkin lukko on autosta löytynyt

              mut tuohon naputukseen niin kait se pitää seuraavassa öljyjen vaihdon yhteydessä kokeiltava tehdä forte käsittely koneelle, jos ei auta niin sitten on tiedossa suurempaa remonttia...
              Skyline R33 GT-R v-spec
              Subaru legacy GT spec B -03
              e39 528ia
              ski-doo x600rs -07

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #22
                Miten "löysit" tuon lukkoperän?
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Tuokki2
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 377
                  • hamina

                  #23
                  Originally posted by JJT View Post
                  Miten "löysit" tuon lukkoperän?
                  olin takajarrupaloja vaihtamassa toinen takarengas maassa ja toinen irroitettuna, ajattelin lentävällä hioa jarrulevyn ulkolaidasta pykälän pois niin että veto on päällä ja jarrulevy pyörii, olis voinu käydä huonostikin mutta onneksi varmistin epäilyni ja soitin kaverille bmw liikkeeseen joka sitten valmistenumeron loppupään perusteella otti listan varusteista jossa luki että lukko autosta löytyy.. laitoin sitten pukit niin että kumpikin takarengas oli ilmassa niin sai hyvin levyt hiottua/putsattua ruosteesta...

                  eihän tuo lukko nyt vissiin ihan niin harvinainen e34:ssa ole kuin mun vanhassa e36 320:ssa:think
                  Skyline R33 GT-R v-spec
                  Subaru legacy GT spec B -03
                  e39 528ia
                  ski-doo x600rs -07

                  Comment

                  • bmwcruiser
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 412
                    • Lappeenranta

                    #24
                    En ymmärrä miten lukkoperäkeskustelu liittyy hydraulisiin nostimiin, mutta asiaan..

                    Itselläni nostimet pitivät melkosta rallatusta, johtuen että bensaa oli päässyt öljyn sekaan. Koko viime kesän (7000 km) ajelin rallatuksen kanssa ja nyt avasin koneen.

                    Uusien nostimien muhkean hinnan innostamana kokeilin nostimien korjausta. Täytin (ilmasin) nostimet tippakannulla. Tippakannu siis täyteen öljyä ja paineella öljyä sisälle siitä pienestä reiästä. Nostimet on niin helppo vaihtaan kansi paikallaan, joten ajattelin tämän olevan kannattava kokeilu ennen uusien nostimien hommaamista.

                    Kone on nyt kasassa ja ajettu 400 km koeajoa, ei kuulu naputusta tai rallatusta toistaiseksi ollenkaan.

                    Kyseessä siis M50B25 pata.
                    Last edited by bmwcruiser; 31-12-2010, 00:19.
                    E30

                    Comment

                    • Aksa P
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 394
                      • Sawo

                      #25
                      Kysytäämpäs tähän jatkoksi, että mikä ero on noissa alkupään M50b20 nostimissa?

                      Potilaana aivan alkupään m50b20 (vm. 10/1990 e34:stä).

                      RealOEM antaa ventiilinnostimiksi -2/1992 osanumeroksi 11321734341, joka on eri osanumeron kuin 9/1992-9/1994 numero 11321739299. Ulkomitoiltaan nuo ovat käsittääkseni yhtenevät. Saksan ebayssa myydään käytännössä lähes yksinomaan noita jälkimmäisiä ja väitetään, että ne sopis myös tohon alkupään M50b20 moottoriin.

                      Onko jotain, mikä estäs noiden uudempien käytön, kun ulkoisilta mitoiltaan ovat samat? Onko öljykanavissa tai jossain eroa? En uskalla luottaa suoraan ebayn sopivuusilmoituksiin, ilman asiantuntijan varmistusta. On kuitenkin kaikki 24 kpl menossa tilaukseen.
                      Last edited by Aksa P; 26-10-2014, 10:36.
                      "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

                      Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
                      E21 M50B20
                      E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
                      E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
                      E34 10/1990 520i
                      Honda Prelude EX vm.-83 1.8

                      Comment

                      • Aksa P
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 394
                        • Sawo

                        #26
                        Vastaan itse itselleni...

                        Näyttäis siltä, että nokka-akseleiden pukit on samalla osanumerolla vuoteen 9/1994 asti. Öljykanavat siis täytyy olla noissa eri numerolla olevissa nostimissa samat / sopivat. Taidanpa laittaa noi uudemmat nostimet tilaukseen.
                        "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

                        Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
                        E21 M50B20
                        E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
                        E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
                        E34 10/1990 520i
                        Honda Prelude EX vm.-83 1.8

                        Comment

                        • jonip86
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2014
                          • 581
                          • lieksa

                          #27
                          nii oisko noille nostajille jotain tehtävissä ku kylmänä armoton naputus mut sammuttaa ja uuvelleen käyntiin niin lopettaa vähäks aikaa,, vai pitäskö laittaa kaikki 24 nostajaa uusiks 470e.. eikä mullakaan ajettu ku 312000 eikä öljyn vaihtoloilla mitään merkitystä. nii kyseessä m50b25: Ajatella
                          Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm


                          ex:e39 523iA sedan -97
                          ex:e39 523 sedan -98
                          ex:e34 535 sedan -88
                          ex:e39 523 sedan -97
                          ex:e36 325 (taxi) -95
                          ex:e36 325 coupe -93
                          ex:e34 525 m50 -90
                          ex:e34 520 m50 -90
                          ex:e34 520 m20 -89

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #28
                            Originally posted by jonip86 View Post
                            nii oisko noille nostajille jotain tehtävissä ku kylmänä armoton naputus mut sammuttaa ja uuvelleen käyntiin niin lopettaa vähäks aikaa,, vai pitäskö laittaa kaikki 24 nostajaa uusiks 470e.. eikä mullakaan ajettu ku 312000 eikä öljyn vaihtoloilla mitään merkitystä. nii kyseessä m50b25: Ajatella
                            Vaikka tuolta: http://www.ebay.de/itm/24-ORIGINAL-I...item2a2a28f5ef

                            Tai tuolta: http://www.autonvaraosat24.fi/ina/2384024
                            Last edited by jannmann; 25-10-2014, 21:08.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • jonip86
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2014
                              • 581
                              • lieksa

                              #29
                              ilimmeisesti nostajat uusiks
                              Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm


                              ex:e39 523iA sedan -97
                              ex:e39 523 sedan -98
                              ex:e34 535 sedan -88
                              ex:e39 523 sedan -97
                              ex:e36 325 (taxi) -95
                              ex:e36 325 coupe -93
                              ex:e34 525 m50 -90
                              ex:e34 520 m50 -90
                              ex:e34 520 m20 -89

                              Comment

                              • Daa Daa
                                BTCF Member
                                • Aug 2004
                                • 910
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Nostimet pystyy purkamaan ja puhdistamaan.

                                Naputtele nostinta vaikkapa pöytää vasten niin että sisäosa lähtee irti, sitten purat sisäosan ja puhdistat kaikki hilut. Pinelinessä hetken liottaa osia niin lika irtoaa helposti.

                                Youtubessa on lisää ohjeita.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎