Announcement

Collapse
No announcement yet.

m30b32 moottori

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

    #46
    Originally posted by T3 View Post
    Juu, olet oikeassa. Kirjoitin itse vaan hieman hätäisesti.

    Olivat heitelleet tehtaalla vuoroin noita L-jetroniceja ja Motroniceja eri malleihin miten lystää, ettei niistä oikein ota erkkikään selvää.
    Juu, pikku nyanssihan tuo on. Tuosta olen samaa mieltä, että ei noista tehtaan eri konversioista ota todellakaan selvää...varsinkin kun ottaa mukaan eri maa-versiot.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16520
      • Asikkala

      #47
      Olikos tuo b32 turbotettuna 745i:n keulalla ?

      Comment

      • turisti
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 447
        • Jyväskylä

        #48
        Eikös se ollu. Oli se..
        sigpic
        - Vanha Liitto Powered by M10 -

        Comment

        • jiikoo-74
          Bimmer Rookie
          • Jul 2009
          • 44
          • hausjärvi

          #49
          Originally posted by r.w. View Post
          Samaa mieltä, ehdottomasti M52. Hiukan viriteltynä ei tule M30:n alavääntöjäkään niin ikävä ja kulutus on aivan naurettavan pieni - ja kevytkin se on.

          M30:n etu taas on hinta. Pelkän M52:n hinnalla pääsee aihion lisäksi jo todella pitkälle M30:n uudelleenrakentamisessa, jolloin bang for the buck on ihan eri luokkaa, mitä ton pikkulohkon kanssa. Lisäksi unohtaisin noi rautalohkoiset M50-variantit heti kättelyssä, painonsäästö ei ole lainkaan samaa luokkaa ja voimaakin on paljon hankalampi saada ilman suuria panostuksia.

          edit: Tarvii myöhemmin talvella katsella miten meidän autotalliviritykset on onnistuneet, olis 3500cc päivittäiseen arkikäyttöön sopiva M30 tulossa.
          No mites sitten tuo M50B25,olishan siinä kuitenkin enempi potkua kuin is:n 1,8 -koneessa :think ?
          http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

          Comment

          • Micce///M
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2008
            • 3552
            • Hämeenlinna

            #50
            Originally posted by muuris View Post
            Sinnehän se M52 uppoaa samalla tavalla kuin M50. Jos viritellään, niin ei kai moottorinohjauksen vaihto ole mikään kipukynnys nykyään?
            Käsittääkseni m52b28 omaa ajoneston vakiona, ja vaatii hiukan muutakin hommaa kun pelkkä moottorinohjaus? En ole siis perehtynyt mitenkään kyseiseen moottoriin, mutta tälläisen käsityksen olen saanut.

            No mites sitten tuo M50B25,olishan siinä kuitenkin enempi potkua kuin is:n 1,8 -koneessa :think ?
            Kyllähän sekin jo liikuttaa varmasti mukavasti pikkukoria, ja tehoa saa muutamalla sadalla eurolla sen 225hp&295nm.. Vakiona 190-195hp ja 240-250nm luokkaa.

            Comment

            • jiikoo-74
              Bimmer Rookie
              • Jul 2009
              • 44
              • hausjärvi

              #51
              Originally posted by Micce///M View Post
              Käsittääkseni m52b28 omaa ajoneston vakiona, ja vaatii hiukan muutakin hommaa kun pelkkä moottorinohjaus? En ole siis perehtynyt mitenkään kyseiseen moottoriin, mutta tälläisen käsityksen olen saanut.

              Kyllähän sekin jo liikuttaa varmasti mukavasti pikkukoria, ja tehoa saa muutamalla sadalla eurolla sen 225hp&295nm.. Vakiona 190-195hp ja 240-250nm luokkaa.
              No joo täytyy nyt kattoa miten pahasti alkaa kärpänen purra

              Kyllähän tuon is:n tehoillakin talvella pärjää
              http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7060
                • Turenki

                #52
                Originally posted by jiikoo-74 View Post
                No mites sitten tuo M50B25,olishan siinä kuitenkin enempi potkua kuin is:n 1,8 -koneessa :think ?
                Tälle ääni. Näitä saa halvalla ja helposti, ja tehoa ja vääntöä on roimasti E30 koriin jo pelkällä softa virityksellä.

                Ja onhan se nyt ihan eri setti kun tollanen mopon 1.8 moottori
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • jiikoo-74
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2009
                  • 44
                  • hausjärvi

                  #53
                  Originally posted by Peltsii View Post
                  Tälle ääni. Näitä saa halvalla ja helposti, ja tehoa ja vääntöä on roimasti E30 koriin jo pelkällä softa virityksellä.

                  Ja onhan se nyt ihan eri setti kun tollanen mopon 1.8 moottori
                  Kyl se tuolla mopon moottorillakin meni alastarolla mutkia kahva edellä vaikka oli kuiva keli
                  http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7060
                    • Turenki

                    #54
                    Originally posted by jiikoo-74 View Post
                    Kyl se tuolla mopon moottorillakin meni alastarolla mutkia kahva edellä vaikka oli kuiva keli

                    vuotaako perä vetareita pitkin öljyä takapyörille vai..?
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • jiikoo-74
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2009
                      • 44
                      • hausjärvi

                      #55
                      Originally posted by Peltsii View Post
                      vuotaako perä vetareita pitkin öljyä takapyörille vai..?
                      No ei se kyllä vuoda.. Mutta suorille olis sit tarvinnu sitä lisäpotkua,ja osansa oli ehkä silläkin että tais olla rengaspaineita ehkä hiukan liikaa :think
                      http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #56
                        Itsehän saattaisin jopa unohtaa mörkömoottorin ja keskittyä tekemään tosta IS:stä vikkelämpää.. -mutta sehän ei ollut keskustelun aiheena.


                        Originally posted by Peltsii View Post
                        vuotaako perä vetareita pitkin öljyä takapyörille vai..?
                        105 hevosvoimaisen e30:n saa menemään mutkissa kahva edellä kuivalla asvaltilla
                        Last edited by petrolhead; 17-09-2009, 22:04.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • jiikoo-74
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2009
                          • 44
                          • hausjärvi

                          #57
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Itsehän saattaisin jopa unohtaa mörkömoottorin ja keskittyä tekemään tosta IS:stä vikkelämpää.. -mutta sehän ei ollut keskustelun aiheena.


                          Mutta kohtuullisen paljon saa palamaan käteistä että tuosta reilusti enemmän saa irti ?:think

                          Lieneekö kuitenkin "halvempi" vaihtoehto ostaa valmiiksi tehokkaampi ?

                          105 hevosvoimaisen e30:n saa menemään mutkissa kahva edellä kuivalla asvaltilla
                          Joo,kyllä se ainakin reippailla rengaspaineilla meni ihan kivasti. Pitää seuraavaksi kerraksi koittaa ees vähän kattoa noita paineita..
                          http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎