Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1856
    • N/A

    #31
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Suurimmalta osalta totta mutta kyllä se taunuskin sillä e85 tavaralla käy.
    Varmasti, juu. Eikös niitä Taunuksia muutettu petroolillekin joskus 80-luvun alussa? Nyt alkaa menemään ot:ksi, sorry.
    Nyt:
    BMW X3 xDrive30e (g01)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    BMW 320i (e30)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #32
      Originally posted by bmw323it View Post
      Varmasti, juu. Eikös niitä Taunuksia muutettu petroolillekin joskus 80-luvun alussa? Nyt alkaa menemään ot:ksi, sorry.
      Kaasutin auton muuttaminen E85 käymään on jopa suht helppoa ja sinänsä halpaa

      Ei vain taida oikeasti tulla yhtään sen halvemmaksi tuolla ajelu kuitenkaan.

      Comment

      • Irl-Racing
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1755
        • Naantali

        #33
        Etanolihan tuo juuri ahdettuun moottoriin lisää tehoa parantuneena nakutuksen kestona ja saadaan koneeseen enemmän tavaraa .

        Hyvä esimerkki on Saabin Flexsifuel 1,8t johon tehdas lupaa jo 30hv/50nm lisää tehoa pelkällä RE85:sella . Testasivat tekniikan mailmassa kyseistä autoa ja penkki tulos oli 29hv/55nm lisää koko tehoalueen aikana joten se RE85 oikeasti toimii .

        Sama homma Gti lehden testaama skyline r32 johon tuli myös melkein samat teholukemat pelkällä poltoaineen vaihdolla .

        Omaan autooni meinaan myös laittaa tuon RE85 polttoaineen ja kulutuksen kasvu ollaan laskettu tuolla 30%-40% määrällä joten pumput ja suuttimet on sen mukaan otettu . Tehoa meinataan että nousee sen ~50hv ellei enemmänkin .
        Autot
        Bmw I8
        Mini cooper S

        Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

        IG: Irl_Customs

        Comment

        • JGI112
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 194
          • Se oikia HÄRMÄ (62300)

          #34
          Itse oon kans vakavasti harkinnut tuota re85 tuon 535:n suhteen.. Vakiohiluilla kun tehoa yrittää, niin eikö tuo nakutusriskin aleneminen oo hyvinki tärkeää sen kannalta? Tääläkö ei siis vieläkään ole ketään, joka olis megasquirtille saanu viralliset "etanoliasetukset"?
          Last edited by JGI112; 20-02-2012, 10:00. Reason: ploo
          -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
          -BMW E34 535tic Brillantrot -89
          -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
          -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
          -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
          -BMW E21 315 Safaribeige -84
          -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

          Ex:
          -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
          -BMW E34 525ix -92
          -BMW E34 525i M-Tech -91
          -BMW E34 520i -90

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            #35
            Voisiko suomessa olla kenties mahdollista "muutoskatsastaa" ajoneuvo flexifuel -ajoneuvoksi ja tällä olisi jopa positiivisia vaikutuksia verotuksen suhteen?
            Kaikki varmaan tietää mitä laki sanoo vähänpäästöiseen autoon tehtävistä muutoksista. Ne ovat todella rajallisia, joten siinä mielessä tuo ajatus tuntuu aika mahdottomalta. Mitä taas tulee ennakoiden säätämiseen etanolilla, on siinäkin omat haasteensa. Koneen naulaamista on ilmeisen hankala todeta. Saattaa tulla romua helposti. Ehkä.
            Last edited by Juppe; 20-02-2012, 09:47.

            Comment

            • M5 bemu
              BTCF Member
              • Nov 2007
              • 318
              • Turku

              #36
              vähäpäästöisen auton käyttövoimaa kun menee muuttamaan ni joutuu teettämään vtt:n / vastaavan puljun testin, mikä maksaa n.1500egee. ja jos auton muuttaa etanolilla kulkevaks ni ei se päällepäin näy mitenkään, ellei sit tiedä ja osaa syynätä oikeista paikoista.
              TEAM E34

              Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
              Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #37
                Saahan sitä tehtyä yhtä ja toista, mutta tarkoitin lähinnä sitä, että laillisesti tuon toteuttaminen on ihan yhtä mahdotonta tai mahdollista kuin muutkin muutokset.

                Comment

                • Mystinen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1206
                  • Kehä3

                  #38
                  Originally posted by M5 bemu View Post
                  ja jos auton muuttaa etanolilla kulkevaks ni ei se päällepäin näy mitenkään, ellei sit tiedä ja osaa syynätä oikeista paikoista.
                  Ottaa tankin korkin irti ja nuuhkaisee kiva liuottimen tuoksu sieltä pölähtää sekä jättää suuttimet ja imukanavat punaseen tahmaan.

                  Vaparien virittäminen on säälittävää
                  350hp/480Nm@0,666bar
                  xxxhp/670Nm@1,6bar
                  - Mystinen.Fi -
                  -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                  Comment

                  • Soiled
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3216
                    • Mystinen Kuopio

                    #39
                    Kyllä jos itellä olisi käyttöautona jokin vanhempi bensabemu esim. e46 niin heittäisin säädettävän moottorinohjauksen sisuksiin ja alkaisin ajelemaan E85:lla. Enkä kyllä mitään VTT:n mittauksia tekisi. On sen verta halpaa evästä.
                    Mystinen.Fi @ FB
                    IG @tarmohanninen
                    http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                    Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                    Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                    Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                    Comment

                    • Coltti
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2009
                      • 332
                      • https://t.me/pump_upp

                      #40
                      Originally posted by Disasteri View Post
                      Itse oon kans vakavasti harkinnut tuota re85 tuon 535:n suhteen.. Vakiohiluilla kun tehoa yrittää, niin eikö tuo nakutusriskin aleneminen oo hyvinki tärkeää sen kannalta? Tääläkö ei siis vieläkään ole ketään, joka olis megasquirtille saanu viralliset "etanoliasetukset"?
                      Multa löytyy kohtalaiset etanoliasetukset e34 535:een ms2:lle.
                      https://t.me/pump_upp

                      Comment

                      • S4Driver
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 571
                        • Kaukana

                        #41
                        RE85 ja tulpat

                        Meneekö etanolilla saman lämpöarvon tulpat kun bensalla? Ahdettuna siis.

                        edit. Nettihän on tästäkin asiasta pullollaan. Tarvii kylmät tulpat.
                        Last edited by S4Driver; 29-02-2012, 14:26.

                        Comment

                        • MarQu
                          Moderator
                          • Mar 2006
                          • 5529
                          • Vaasa

                          #42
                          e: ei mitään
                          Last edited by MarQu; 02-03-2012, 12:06.
                          sigpic

                          Comment

                          • Takalo_kari
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 1359
                            • tku

                            #43
                            399e 4mukiseen on hinta asennettuna, mutta jos tuon saisi itse tehtyä niin saisi varmasti hinnasta vielä puolet pois.
                            Last edited by Takalo_kari; 01-03-2018, 20:37.
                            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                            Kiitos ajastasi? :think

                            Comment

                            • kmn
                              Moderator
                              • May 2009
                              • 6023
                              • Sipoo

                              #44
                              Originally posted by A.I View Post
                              Mitenkä tuo muutos tehdään? eli tuleeko autoon jonkilainen boksi, (saman tyylinen kuin dieseleissä tehoboksi) vai tehdäänkö muutos suoraan OBD:n kautta ohjelmoimalla ECU uusiksi?

                              399e 4mukiseen on hinta asennettuna, mutta jos tuon saisi itse tehtyä niin saisi varmasti hinnasta vielä puolet pois.

                              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                              --
                              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                              Comment

                              • MrBubbles
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2009
                                • 799
                                • Seinäjoki

                                #45
                                Originally posted by Disasteri View Post
                                Itse oon kans vakavasti harkinnut tuota re85 tuon 535:n suhteen.. Vakiohiluilla kun tehoa yrittää, niin eikö tuo nakutusriskin aleneminen oo hyvinki tärkeää sen kannalta? Tääläkö ei siis vieläkään ole ketään, joka olis megasquirtille saanu viralliset "etanoliasetukset"?
                                Eihän etanoli nakuta. Liika ennakko tiputtaa vaan vääntökäyrää. Tehokysymykseen sen verran että kyllä se tahtoo nousta kaikissa tapauksissa kunhan seos ja sytty on kohdallaan.
                                No life, no friends, just motorsport!

                                -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                                -jokunen e30.
                                -e28

                                Comment

                                Working...
                                X