Tulee kellekkään muuta mieleen mitä kannattais tarkistaa/vaihtaa samalla kun tuo nyt puretaan?
Nyt siis ainakin vaihtuu:
-Jäähd nesteet
-öljyt
-suodatin
Vesipumppu?
Tulpat?
Ajotus säätö?
Tuosta metallisilpusta johtuen kannattaa öljupumppu ainakin purkaa, että näkee, onko se vaurioitunut. (Muutaman minuutin homma, kun öljypohja on jo irti)
Öljyn- ja suodattimen vaihto kannattaa varmaankin tehdä rempan yhteydessä kahdesti siten, että koneen kasauksen jälkeen se käytetään ensimmäisillä öljyillä lämpöiseksi ja sen jälkeen laitetaan sisälle puhtaat öljyt sekä suodatin. Itse tekisin noin, mutta eipä taida olla välttämätöntä...
Tyyppivikanahan näistä hajoaa tuo vesipumppu jossain 250tkm kohdilla, joten sen varmaan vois ainakin vaihtaa..
Vesipumppu ehdottomasti vaihtoon, jos sitä ei vielä ole vaihdettu.
Itse en laskisi tyyppiviaksi sellaisen osan hajoamista, joka pyörii auton lähes kuumimmassa paikassa, on pyörinyt yli 4000 tuntia ja kierroksia on takana vähintään puoli miljardia.
Vesipumppu on pakko irroittaa, siinähän sen voi sitten samalla miettiä vaihtaako.
Ja löystyy ne öljypumpun pultitkin. Jakopään rattaiden pultteja ei parane löysätä jos ei ole säätötyökaluja.
Eli meinaat, että kannattais jättää ketju+rattaat vaihtamatta?
Ilmeisesti tiivisteet on sen verran kertakäyttökamaa, että tilaan huomenna:
-Venakopan tiivisteet?
-jakopään kotelon tiivisteet?
-jotain muuta?
Nyt BMW 330e g21 M-Sport Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Nyt BMW 330e g21 M-Sport Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Comment