Originally posted by KON4
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
135i n54 pätkii/käy rikkaalla luvassa vinkkipalkkio!
Collapse
X
-
BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostJoo se tarvii sellaisen 12 kulmaisen todella ohuen hylsyn...avainväli on jotan 14 mm luokkaa.Otin 14 mm pitkän hylsyn ja sorvasin niin ohueksi kuin mahdollista,mutta sitten olisi vielä pituudesta pitänyt ottaa pois...Itse yrittänyt tässä jo pariin otteeseen vaihtaa tulppia,mutta vielä ovat orggistulpat paikallaan.Schiedenmanilta tilasin avaimen tohon n.2 kk:ta sitten,mutta mitään ei ole tullut...
Haha jees sama täällä, yrittelin kanssa sorvailla ja hitsailla omaa tulppa-avainta siihen mutta silti jäi kiinni päästä.Joo ite saan tänään bemarilta lainaan ton tulppa-avaimen ni pääsee vaihtelee.
Ex.
-02 e46 m3
-08 bmw 135i
- bmw m6
- F20 120d
- F20 LCI 125d
Comment
-
-
Onko livedataa seurattu auton käydessä? Miten lambdojen korjausarvot käyttäytyvät?
Entäpä alkaako ongelmat heti kun auton käynistää ja antaa käydä tyhjäkäyntiä? Vai meneekö siinä luokkaa 5-10sekuntia ennen pätkimistä?
Nimittäin closed loop lambdaohjaus tulee päälle vasta kun lambdat ovat tarpeeksi lämpimät.
Mielestäni kannattaisi kuitenkin nyt katsoa ihan livedataa autosta niin että tarkastaa ensimmäisenä nuo lambdojen korjausarvot, pysyykö toleranssien sisällä vai lähteekö vetämään ihan metsään.
Toisena kannattaa tietysti verrata ilmamassamittarin tietoa laskettuun arvoon. Tämä vaatii kevyttää ajoa jotta näyttää järkeviä arvoja, harvemmin toimii tyhjäkäynnillä.
mm. INPAlla näkee kätevästi lasketun ja todellisen ilmanmassan sekä paljon muutakin.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostOnko livedataa seurattu auton käydessä? Miten lambdojen korjausarvot käyttäytyvät?
Entäpä alkaako ongelmat heti kun auton käynistää ja antaa käydä tyhjäkäyntiä? Vai meneekö siinä luokkaa 5-10sekuntia ennen pätkimistä?
Nimittäin closed loop lambdaohjaus tulee päälle vasta kun lambdat ovat tarpeeksi lämpimät.
Mielestäni kannattaisi kuitenkin nyt katsoa ihan livedataa autosta niin että tarkastaa ensimmäisenä nuo lambdojen korjausarvot, pysyykö toleranssien sisällä vai lähteekö vetämään ihan metsään.
Toisena kannattaa tietysti verrata ilmamassamittarin tietoa laskettuun arvoon. Tämä vaatii kevyttää ajoa jotta näyttää järkeviä arvoja, harvemmin toimii tyhjäkäynnillä.
mm. INPAlla näkee kätevästi lasketun ja todellisen ilmanmassan sekä paljon muutakin.
Kyllä on livedataa seurattu pikaisesti auton ollessa jo lämmin tyhjäkäynnillä ja silloin arvot seikkaili 900-1200 paikkeilla. Muuten en ole noista niin perillä. Korjausarvoista en osaa sanoa että miten ne käyttäytyy..
Joskus alkaa selvästi röpöttämään jo heti käynnistäessä ja joskus käy nätisti 10-15 min ajossa ennenkuin alkaa pätkimään/käymään rikkaalla.
No onko jollain sitten INPA vehkeitä ja osaamista, jolla voisi kattoa noita arvoja lamdoista ja tietenkin pientä korvausta vastaan?Ex.
-02 e46 m3
-08 bmw 135i
- bmw m6
- F20 120d
- F20 LCI 125d
Comment
-
-
Eikös sulla ollu tässä joku "intake kit" paikallaan? Oliko öljyttävät filsut?
Puolat ei muuten maadota kanteen. ECU maadoittaa niitä suoraan ja ohjaa sillä puolien latausta ja kipinää. Se yksittäinen maadotuspiuha on toisiokäämin maa, jolla seurataan tuliko kipinää vai ei (jännittehäviö sunttivastuksen yli). Ei vaikutusta asiaan, mutta eipähän jää vääriä käsityksiäLast edited by Cell; 23-04-2010, 12:19.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Livedatasta pitäis muuten sylinterien synkkaysta seuraamalla (roughness) nähdä mitkä pytyt siellä pätkii/käy huonosti vaikkei vielä tulisi sytytyshäiriöstä koodia (joka ei tarkoita sytkäjärjestelmän vikaa). Jos sitä on useassa, kannattaa lähteä etsimään imuvuotoa tai maf-vikaa. Noistakin se imuvuoto todennäköisempi.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEikös sulla ollu tässä joku "intake kit" paikallaan? Oliko öljyttävät filsut?
Puolat ei muuten maadota kanteen. ECU maadoittaa niitä suoraan ja ohjaa sillä puolien latausta ja kipinää. Se yksittäinen maadotuspiuha on toisiokäämin maa, jolla seurataan tuliko kipinää vai ei (jännittehäviö sunttivastuksen yli). Ei vaikutusta asiaan, mutta eipähän jää vääriä käsityksiä
Ei oo mitään uutta ilmanputsari koteloa, ainoastaan kn suodatin kiinni joka tosin on öljynen malli. Voiskoha se sitte sekottaa ilmamassamittarin?Ex.
-02 e46 m3
-08 bmw 135i
- bmw m6
- F20 120d
- F20 LCI 125d
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostLivedatasta pitäis muuten sylinterien synkkaysta seuraamalla (roughness) nähdä mitkä pytyt siellä pätkii/käy huonosti vaikkei vielä tulisi sytytyshäiriöstä koodia (joka ei tarkoita sytkäjärjestelmän vikaa). Jos sitä on useassa, kannattaa lähteä etsimään imuvuotoa tai maf-vikaa. Noistakin se imuvuoto todennäköisempi.
Okei no kukakohan tälläsen pystyis kattomaan? Ja jos siinä ois imuvuoto ni eikö sillon koneen pitäis ahtaa normaalia enemmän, kun nyt mulla on ahtopaine mittari kiinni ja ahtaa aivan normaalisti.Ex.
-02 e46 m3
-08 bmw 135i
- bmw m6
- F20 120d
- F20 LCI 125d
Comment
-
-
Originally posted by KON4 View PostEi oo mitään uutta ilmanputsari koteloa, ainoastaan kn suodatin kiinni joka tosin on öljynen malli. Voiskoha se sitte sekottaa ilmamassamittarin?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostHeitä se öljyfilsu mäkeen ja laita paperinen tilalle. Maffin saat testattua helpoiten nyppäämällä piuhan irti, DME ottaa varaohjelman käyttöön joka taatusti toimii paremmin kuin väärällä ilma/bensaseoksella toimiessaanEx.
-02 e46 m3
-08 bmw 135i
- bmw m6
- F20 120d
- F20 LCI 125d
Comment
-
-
Originally posted by KON4 View PostHmm outoo että öljyfilsu ois yhtäkkiä voinu pilata maffin ku se on kuiteski tuola jo jonku aikaa ollu ja eikös muutenki liiku jonku verran öljyä tuola ahtoputkissa kun on turbovehje :think Hmm no pitää kokeilla tota, eikös se maffi yleensä ole melkein heti ennen tota imusarjaa?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostSe voi olla liannut sen nyt siihen pisteeseen että ei näytä järkevää ilmamäärää. Mutta ei maksa vaivaa kokeilla sitä? Kyllähän sinä sen sieltä löydät, "putki" johon menee johtoliitin.Ex.
-02 e46 m3
-08 bmw 135i
- bmw m6
- F20 120d
- F20 LCI 125d
Comment
-
-
Originally posted by KON4 View PostKokeillaan tota kans, eli kun sen nappaa irti niin pitäisi käynti tasaantua koska dme ottaa varaohjelman käyttöön
Yritä sitten kuvailla kuinka kävi heti töpsölin irroituksen jälkeen...Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Nappaamalla maffin piuhan irti suodattuu imuvuodotkin samalla. Eli tilanteen parantuminen ei tarkoita automaattista maf-vikaa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment