Announcement

Collapse
No announcement yet.

135i n54 pätkii/käy rikkaalla luvassa vinkkipalkkio!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1462
    • Area 03

    #16
    Originally posted by KON4 View Post
    Koitin vaihtaa samalla tulpat, mutta tohon tarvitsee jonkun erikoisavaimen jolla saa noi tulpat irti, kun tulppien avain pitää olla todella kapea sieltä päästä.
    Joo se tarvii sellaisen 12 kulmaisen todella ohuen hylsyn...avainväli on jotan 14 mm luokkaa.Otin 14 mm pitkän hylsyn ja sorvasin niin ohueksi kuin mahdollista,mutta sitten olisi vielä pituudesta pitänyt ottaa pois...Itse yrittänyt tässä jo pariin otteeseen vaihtaa tulppia,mutta vielä ovat orggistulpat paikallaan.Schiedenmanilta tilasin avaimen tohon n.2 kk:ta sitten,mutta mitään ei ole tullut...
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport

    Comment

    • KON4
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 296
      • Espoo

      #17
      Originally posted by b mutteri kasa View Post
      Joo se tarvii sellaisen 12 kulmaisen todella ohuen hylsyn...avainväli on jotan 14 mm luokkaa.Otin 14 mm pitkän hylsyn ja sorvasin niin ohueksi kuin mahdollista,mutta sitten olisi vielä pituudesta pitänyt ottaa pois...Itse yrittänyt tässä jo pariin otteeseen vaihtaa tulppia,mutta vielä ovat orggistulpat paikallaan.Schiedenmanilta tilasin avaimen tohon n.2 kk:ta sitten,mutta mitään ei ole tullut...

      Haha jees sama täällä, yrittelin kanssa sorvailla ja hitsailla omaa tulppa-avainta siihen mutta silti jäi kiinni päästä. Joo ite saan tänään bemarilta lainaan ton tulppa-avaimen ni pääsee vaihtelee.
      Ex.
      -02 e46 m3
      -08 bmw 135i
      - bmw m6
      - F20 120d
      - F20 LCI 125d

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #18
        Onko livedataa seurattu auton käydessä? Miten lambdojen korjausarvot käyttäytyvät?
        Entäpä alkaako ongelmat heti kun auton käynistää ja antaa käydä tyhjäkäyntiä? Vai meneekö siinä luokkaa 5-10sekuntia ennen pätkimistä?
        Nimittäin closed loop lambdaohjaus tulee päälle vasta kun lambdat ovat tarpeeksi lämpimät.
        Mielestäni kannattaisi kuitenkin nyt katsoa ihan livedataa autosta niin että tarkastaa ensimmäisenä nuo lambdojen korjausarvot, pysyykö toleranssien sisällä vai lähteekö vetämään ihan metsään.

        Toisena kannattaa tietysti verrata ilmamassamittarin tietoa laskettuun arvoon. Tämä vaatii kevyttää ajoa jotta näyttää järkeviä arvoja, harvemmin toimii tyhjäkäynnillä.
        mm. INPAlla näkee kätevästi lasketun ja todellisen ilmanmassan sekä paljon muutakin.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • KON4
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 296
          • Espoo

          #19
          Originally posted by Supa View Post
          Onko livedataa seurattu auton käydessä? Miten lambdojen korjausarvot käyttäytyvät?
          Entäpä alkaako ongelmat heti kun auton käynistää ja antaa käydä tyhjäkäyntiä? Vai meneekö siinä luokkaa 5-10sekuntia ennen pätkimistä?
          Nimittäin closed loop lambdaohjaus tulee päälle vasta kun lambdat ovat tarpeeksi lämpimät.
          Mielestäni kannattaisi kuitenkin nyt katsoa ihan livedataa autosta niin että tarkastaa ensimmäisenä nuo lambdojen korjausarvot, pysyykö toleranssien sisällä vai lähteekö vetämään ihan metsään.

          Toisena kannattaa tietysti verrata ilmamassamittarin tietoa laskettuun arvoon. Tämä vaatii kevyttää ajoa jotta näyttää järkeviä arvoja, harvemmin toimii tyhjäkäynnillä.
          mm. INPAlla näkee kätevästi lasketun ja todellisen ilmanmassan sekä paljon muutakin.

          Kyllä on livedataa seurattu pikaisesti auton ollessa jo lämmin tyhjäkäynnillä ja silloin arvot seikkaili 900-1200 paikkeilla. Muuten en ole noista niin perillä. Korjausarvoista en osaa sanoa että miten ne käyttäytyy..

          Joskus alkaa selvästi röpöttämään jo heti käynnistäessä ja joskus käy nätisti 10-15 min ajossa ennenkuin alkaa pätkimään/käymään rikkaalla.

          No onko jollain sitten INPA vehkeitä ja osaamista, jolla voisi kattoa noita arvoja lamdoista ja tietenkin pientä korvausta vastaan?
          Ex.
          -02 e46 m3
          -08 bmw 135i
          - bmw m6
          - F20 120d
          - F20 LCI 125d

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #20
            Eikös sulla ollu tässä joku "intake kit" paikallaan? Oliko öljyttävät filsut?

            Puolat ei muuten maadota kanteen. ECU maadoittaa niitä suoraan ja ohjaa sillä puolien latausta ja kipinää. Se yksittäinen maadotuspiuha on toisiokäämin maa, jolla seurataan tuliko kipinää vai ei (jännittehäviö sunttivastuksen yli). Ei vaikutusta asiaan, mutta eipähän jää vääriä käsityksiä
            Last edited by Cell; 23-04-2010, 12:19.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Livedatasta pitäis muuten sylinterien synkkaysta seuraamalla (roughness) nähdä mitkä pytyt siellä pätkii/käy huonosti vaikkei vielä tulisi sytytyshäiriöstä koodia (joka ei tarkoita sytkäjärjestelmän vikaa). Jos sitä on useassa, kannattaa lähteä etsimään imuvuotoa tai maf-vikaa. Noistakin se imuvuoto todennäköisempi.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • KON4
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 296
                • Espoo

                #22
                Originally posted by Cell View Post
                Eikös sulla ollu tässä joku "intake kit" paikallaan? Oliko öljyttävät filsut?

                Puolat ei muuten maadota kanteen. ECU maadoittaa niitä suoraan ja ohjaa sillä puolien latausta ja kipinää. Se yksittäinen maadotuspiuha on toisiokäämin maa, jolla seurataan tuliko kipinää vai ei (jännittehäviö sunttivastuksen yli). Ei vaikutusta asiaan, mutta eipähän jää vääriä käsityksiä

                Ei oo mitään uutta ilmanputsari koteloa, ainoastaan kn suodatin kiinni joka tosin on öljynen malli. Voiskoha se sitte sekottaa ilmamassamittarin?
                Ex.
                -02 e46 m3
                -08 bmw 135i
                - bmw m6
                - F20 120d
                - F20 LCI 125d

                Comment

                • KON4
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 296
                  • Espoo

                  #23
                  Originally posted by Cell View Post
                  Livedatasta pitäis muuten sylinterien synkkaysta seuraamalla (roughness) nähdä mitkä pytyt siellä pätkii/käy huonosti vaikkei vielä tulisi sytytyshäiriöstä koodia (joka ei tarkoita sytkäjärjestelmän vikaa). Jos sitä on useassa, kannattaa lähteä etsimään imuvuotoa tai maf-vikaa. Noistakin se imuvuoto todennäköisempi.

                  Okei no kukakohan tälläsen pystyis kattomaan? Ja jos siinä ois imuvuoto ni eikö sillon koneen pitäis ahtaa normaalia enemmän, kun nyt mulla on ahtopaine mittari kiinni ja ahtaa aivan normaalisti.
                  Ex.
                  -02 e46 m3
                  -08 bmw 135i
                  - bmw m6
                  - F20 120d
                  - F20 LCI 125d

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4927
                    • Kotka

                    #24
                    Originally posted by KON4 View Post
                    Ei oo mitään uutta ilmanputsari koteloa, ainoastaan kn suodatin kiinni joka tosin on öljynen malli. Voiskoha se sitte sekottaa ilmamassamittarin?
                    Heitä se öljyfilsu mäkeen ja laita paperinen tilalle. Maffin saat testattua helpoiten nyppäämällä piuhan irti, DME ottaa varaohjelman käyttöön joka taatusti toimii paremmin kuin väärällä ilma/bensaseoksella toimiessaan
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • KON4
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 296
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by Dunky View Post
                      Heitä se öljyfilsu mäkeen ja laita paperinen tilalle. Maffin saat testattua helpoiten nyppäämällä piuhan irti, DME ottaa varaohjelman käyttöön joka taatusti toimii paremmin kuin väärällä ilma/bensaseoksella toimiessaan
                      Hmm outoo että öljyfilsu ois yhtäkkiä voinu pilata maffin ku se on kuiteski tuola jo jonku aikaa ollu ja eikös muutenki liiku jonku verran öljyä tuola ahtoputkissa kun on turbovehje :think Hmm no pitää kokeilla tota, eikös se maffi yleensä ole melkein heti ennen tota imusarjaa?
                      Ex.
                      -02 e46 m3
                      -08 bmw 135i
                      - bmw m6
                      - F20 120d
                      - F20 LCI 125d

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4927
                        • Kotka

                        #26
                        Originally posted by KON4 View Post
                        Hmm outoo että öljyfilsu ois yhtäkkiä voinu pilata maffin ku se on kuiteski tuola jo jonku aikaa ollu ja eikös muutenki liiku jonku verran öljyä tuola ahtoputkissa kun on turbovehje :think Hmm no pitää kokeilla tota, eikös se maffi yleensä ole melkein heti ennen tota imusarjaa?
                        Se voi olla liannut sen nyt siihen pisteeseen että ei näytä järkevää ilmamäärää. Mutta ei maksa vaivaa kokeilla sitä? Kyllähän sinä sen sieltä löydät, "putki" johon menee johtoliitin.
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • KON4
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 296
                          • Espoo

                          #27
                          Originally posted by Dunky View Post
                          Se voi olla liannut sen nyt siihen pisteeseen että ei näytä järkevää ilmamäärää. Mutta ei maksa vaivaa kokeilla sitä? Kyllähän sinä sen sieltä löydät, "putki" johon menee johtoliitin.
                          Juu juu tiedän kyllä mistä puhut, mutta sielä on 2 tai jopa 3 anturia siinä imusarjan kohdalla. Kokeillaan tota kans, eli kun sen nappaa irti niin pitäisi käynti tasaantua koska dme ottaa varaohjelman käyttöön
                          Ex.
                          -02 e46 m3
                          -08 bmw 135i
                          - bmw m6
                          - F20 120d
                          - F20 LCI 125d

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4927
                            • Kotka

                            #28
                            Originally posted by KON4 View Post
                            Kokeillaan tota kans, eli kun sen nappaa irti niin pitäisi käynti tasaantua koska dme ottaa varaohjelman käyttöön
                            Vielä kun nappaat sen lennosta irti niin näet miten vaikuttaa tyhjäkäyntiin
                            Yritä sitten kuvailla kuinka kävi heti töpsölin irroituksen jälkeen...
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • viri
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2008
                              • 35
                              • Turku

                              #29
                              Se etsimäsi anturi on kiinni siinä ahtoputken alapinnassa n 15cm lohkon kyljestä...
                              F01 740dx LCI 2013 M-Sport

                              ex X5 3.0sd - 08
                              ex E92 335iA -07

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #30
                                Nappaamalla maffin piuhan irti suodattuu imuvuodotkin samalla. Eli tilanteen parantuminen ei tarkoita automaattista maf-vikaa.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎