Announcement

Collapse
No announcement yet.

N42 öljyvuoto/hävikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vekke_
    Newbiemmer
    • Jul 2016
    • 12
    • Espoo

    #76
    Tässä tapauksessa auto ei kyllä erityisen kauaa seissyt. Kone taisi jonkin verran yli vuorokauden olla käymättä. On se ennen remppaa yli viikkoakin ajoittain seisonut ilman oireita. Mikä on uusien öljyjen rooli venakumien vuodolle?

    Mutta onpa sekin totta, että ei tässä itselläänkään enää hyviä ideoita ole. Eikä nyt viitsisi laittaa autoa kiertoonkaan kun siihen on juuri ketjun (ja vähän muutakin) tehnyt. Täytynee perehtyä ja henkisesti varautua tuohon kumiremppaan.

    Comment

    • Walker
      Bimmer Rookie
      • Aug 2016
      • 62
      • Turku

      #77
      Venttiilivarren kumit menossa aivan varmasti. Omassa aivan sama ongelma. Kuulemma todella yleinen vika.
      Osat maksoivat noin 150e, eli venttiilivarren kumit 45e ja venttiilikannen tiiviste 92e+ jotain tiivistesälää.Esim. Turun seudulla näiden vaihtohinnat korjaamolla olivat +750e. Eli suurin osa hinnasta muodostuu työstä.

      Comment

      • Vekke_
        Newbiemmer
        • Jul 2016
        • 12
        • Espoo

        #78
        Originally posted by Walker View Post
        Venttiilivarren kumit menossa aivan varmasti. Omassa aivan sama ongelma. Kuulemma todella yleinen vika.
        Osat maksoivat noin 150e, eli venttiilivarren kumit 45e ja venttiilikannen tiiviste 92e+ jotain tiivistesälää.Esim. Turun seudulla näiden vaihtohinnat korjaamolla olivat +750e. Eli suurin osa hinnasta muodostuu työstä.

        Tietäisiköhän joku tähän hommaan hyvän paikan pääkaupunkiseudulla? Schmiedmanilta annettiin hinnaksi alkaen 2000€ riippuen siitä miten homma heillä sujuu. Heidän mielestä hommassa pitää ottaa kansi irti, mutta itse vähän eri mieltä. Ei vain jaksaisi itse alkaa hankkimaan/askartelemaan kaikkia erikoistyökaluja.

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          #79
          Originally posted by Vekke_ View Post
          Tietäisiköhän joku tähän hommaan hyvän paikan pääkaupunkiseudulla? Schmiedmanilta annettiin hinnaksi alkaen 2000€ riippuen siitä miten homma heillä sujuu. Heidän mielestä hommassa pitää ottaa kansi irti, mutta itse vähän eri mieltä. Ei vain jaksaisi itse alkaa hankkimaan/askartelemaan kaikkia erikoistyökaluja.
          Ei pääkaupunkiseudulla, mutta heitän kyllä juna-asemalle tarvittaessa, VR lippu taitaa tänäpäivänä maksaa turku-helsinki välin alkaen 15e.
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • apina
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 274
            • Espoo

            #80
            Originally posted by Vekke_ View Post
            Heidän mielestä hommassa pitää ottaa kansi irti, mutta itse vähän eri mieltä. Ei vain jaksaisi itse alkaa hankkimaan/askartelemaan kaikkia erikoistyökaluja.
            Kantta ei tarvi irrottaa mut työmäärä on kyllä valtava näin ensikertaa tehdessä. Erikoistyökaluja tarvii sekä paineilmakompuran, ppitkää pinnaa sekä vakaat kädet... Vaikein homma on itsellä ollut saada ne venttiilinjousen kuppiin tulevat lukko-osat takasin oikeesiin hahloihin.. Reunimmissa venttiilivarsisa ei ole ympärillä pahemmin tilaa.

            Itse vaihdoin äsken tuossa taivasalla imupuolen venavarren kumit ennen kuin rupesi satamaan ja pakopuoli vielä vaihtamatta ja sanoisin että työ ei ihan kaikilta onnistu ainakaan yksin.
            318iA Touring -02
            ex 316 2.5l -87
            ex 525tdsA Touring -95

            Comment

            • Vekke_
              Newbiemmer
              • Jul 2016
              • 12
              • Espoo

              #81
              No kyllä sitä nyt paineilmaa löytyy ja vähän selvittelemällä varmaan adapteri sytytystulpan paikalle laitettavaksi.

              Työmäärällisesti isohko kysymys on se joutuuko operaatiossa ottamaan nokka-akselit irti? Mahtuuko jouset puristamaan kasaan ja saako kiilat pois? Myös vinkit tähän koneeseen hyväksi todetusta puristustyökalusta otetaan ilolla vastaan.

              Nokkien purku vähän laiskottaisi, vaikka ajoitustyökalut löytyykin. Se kun on niin kivassa paikassa se kampiakselin lukitusreikä...

              Comment

              • apina
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 274
                • Espoo

                #82
                Originally posted by Vekke_ View Post
                No kyllä sitä nyt paineilmaa löytyy ja vähän selvittelemällä varmaan adapteri sytytystulpan paikalle laitettavaksi.

                Työmäärällisesti isohko kysymys on se joutuuko operaatiossa ottamaan nokka-akselit irti? Mahtuuko jouset puristamaan kasaan ja saako kiilat pois? Myös vinkit tähän koneeseen hyväksi todetusta puristustyökalusta otetaan ilolla vastaan.

                Nokkien purku vähän laiskottaisi, vaikka ajoitustyökalut löytyykin. Se kun on niin kivassa paikassa se kampiakselin lukitusreikä...
                Joutuu purkamaan nokat ja velvetronic-osat pois.



                Tämäntyylisellä setillä itse vaihtelin:



                Tosin omassa setissä mukana myös paineilmaletku tulpan koloon...
                Last edited by apina; 05-09-2016, 20:26.
                318iA Touring -02
                ex 316 2.5l -87
                ex 525tdsA Touring -95

                Comment

                • m4ick
                  Newbiemmer
                  • Jan 2017
                  • 2
                  • Vantaa

                  #83
                  Originally posted by toho View Post
                  11617598258

                  Tuollaisella numerolla tuli minulle koko päivitys paketti sisältäen kaiken tarpeellisen.
                  Tosin huohotinputki ei ollut kerralla oikea, vaan se piti vaihtaa toiseen.
                  Mistä löytää tuota pakettia tuolla koodilla? Netistä en mistään löydä tuolla mitään.

                  Ebaysta saisi Saksasta noin 120e hintaan tuota eristettyä settiä.

                  Mitä kannattaa tilata? Kone N42B20.

                  Comment

                  • apina
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 274
                    • Espoo

                    #84
                    Originally posted by m4ick View Post
                    Mistä löytää tuota pakettia tuolla koodilla? Netistä en mistään löydä tuolla mitään.

                    Ebaysta saisi Saksasta noin 120e hintaan tuota eristettyä settiä.

                    Mitä kannattaa tilata? Kone N42B20.
                    En suosittele tuota ebay-settiä. Muovilaatu liian kovaa joten nuo lukitusklipsut napsu poikki asennettaessa ja tuloksena imuvuodot. Jouduin ostamaan myöhemmin marmorilta alkuperäiset putket.
                    318iA Touring -02
                    ex 316 2.5l -87
                    ex 525tdsA Touring -95

                    Comment

                    • m4ick
                      Newbiemmer
                      • Jan 2017
                      • 2
                      • Vantaa

                      #85
                      Originally posted by apina View Post
                      En suosittele tuota ebay-settiä. Muovilaatu liian kovaa joten nuo lukitusklipsut napsu poikki asennettaessa ja tuloksena imuvuodot. Jouduin ostamaan myöhemmin marmorilta alkuperäiset putket.
                      Jes kiitos tästä, en heitä rahaa hukkaan sitten tämän kanssa...
                      Mistäs näitä kannatta kysellä pk-seudulta?

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16419
                        • Asikkala

                        #86
                        Originally posted by m4ick View Post
                        Jes kiitos tästä, en heitä rahaa hukkaan sitten tämän kanssa...
                        Mistäs näitä kannatta kysellä pk-seudulta?
                        Merteil, schmiedmann, marmoritiski ja tee selväksi että tarvikeosat ei kelpaa.

                        Comment

                        • sovpow
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 114
                          • Kanta-Häme

                          #87
                          Onnistuuko varren kumien vaihto siten että kulloisenkin työmaalla olevan sylinterin männän kääntää yläkuolokohtaan?

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #88
                            Originally posted by sovpow View Post
                            Onnistuuko varren kumien vaihto siten että kulloisenkin työmaalla olevan sylinterin männän kääntää yläkuolokohtaan?
                            Ei oikein, mutta laita painetta sylinteriin tulpan reiästä. Jos ei jaksa itse tehdä, sopivia letkuja on esim. puristuspainemittarisarjoissa. Biltemastakin voi löytyä?
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 2003
                              • Tampere/kainuu

                              #89
                              Hiljattain tuli vaihdettua kumit ja kahta erilaista työkalua tuli kokeiltua.

                              N63 moottorin kumien vaihtotyökalua.



                              Ja motonet mallin yleistyökalu, joka sopi tehtävään huomattavasti paremmin.




                              Last edited by zakspeed; 31-10-2021, 10:23.
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎