Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 Sylinteripaine hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TVR
    Bimmer Rookie
    • Nov 2009
    • 108
    • kuopio

    #16
    Originally posted by jaskap View Post
    Terve !

    Pitäisi kyllä näkyä/kuulua käynnissä muutenkin. Tai ainakin alkaa näkymään, jos sillä ajetaan.

    Niin, ja eihän mikään venttiili kanna. Eli onko venttiilivälykset OK? Jos vena on auki ja pakoputkeen tai imusarjaan pihisee, niin eihän sitä kuule?

    Entäpä jako, onko se varmasti OK. Jos se puristustahdin aikana aukookin venttileitä ko sylinteristä? Millä se ketjupyörä on kiinni akselilla, kiilalla vai sokalla ?
    Kyllä se käynnissä oli ja muuten pyöri ihan ok, paitsi tietysti kävi vain viidellä
    Niin siis tuossa M50-moottorissahan on hydrauliset nostimet, eli ei paljoo välyksiä säädellä. Jakoa on aika mahoton saada pieleen, kone lukitaan ykkösen yläkuolokohtaan erikoistyökalulla vauhtipyörästä. Ja nokat lukitaan erikoistyökalulla kohilleen. Ainut missä vois kusta on ketjupyörien asennuksessa, mutta nekin autodatan ohjeen mukaisesti asennettu ja tarkistettu moneen otteeseen, ja olen ennenki säätäny M50-moottorin ajoitusta. Ihan pulteilla tulee ketupyörät nokkien päähän kiinni.



    Originally posted by jannmann View Post
    Et sitten ilmeisesti mitannut venajousien vapaamittaa ?
    Kaikissa jousissa alajousilautaset paikoillaan ?
    Eipä tullu mitattua. On kaikissa jousilautaset paikoillaan. Uudet jouset on tilattu. Virhe tuli tehtyä siinä kun en säilöny jousia yhdessä sen venttiilin kanssa mistä ne irrotin, vaan jouset oli sekasin samassa laatikossa
    Kaikki muut osat kyllä säilöin niin kun kuuluukin. Tiesin kyllä et pitäis pitää kamat järjestyksessä, mut jotenki vaan tuli töpättyä, kun siinä ärräpäitä päästellen purin
    Last edited by TVR; 06-09-2010, 19:34.
    -------------------------------------------
    Kesällä BMW e38 740 ia -96
    Talvella BMW e39 528ia -96
    -------------------------------------------
    ex BMW E34 525i -92 Shadowline

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16425
      • Asikkala

      #17
      Originally posted by TVR View Post
      Virhe tuli tehtyä siinä kun en säilöny jousia yhdessä sen venttiilin kanssa mistä ne irrotin, vaan jouset oli sekasin samassa laatikossa
      Kaikki muut osat kyllä säilöin niin kun kuuluukin. Tiesin kyllä et pitäis pitää kamat järjestyksessä, mut jotenki vaan tuli töpättyä, kun siinä ärräpäitä päästellen purin
      Minäkin laitoin aina osat järjestykseen, niin kauan kun vein jonkun mazdan osat kannen mukana koneistamoon että laittaa samaan pesukoneeseen: kaveri kippasi kaikki kilkkeet samaan pieneen koriin mikä sitten laitetaan pesukoneeseen Eikä ollut tark. hioa seetejä ym. että olisi siinä mielessä ollut väliä miten ne kasaa, no osat kiinni ja kone tulille Pitäkää tunkkinne

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #18
        Originally posted by jr66 View Post
        Minäkin laitoin aina osat järjestykseen, niin kauan kun vein jonkun mazdan osat kannen mukana koneistamoon että laittaa samaan pesukoneeseen: kaveri kippasi kaikki kilkkeet samaan pieneen koriin mikä sitten laitetaan pesukoneeseen Eikä ollut tark. hioa seetejä ym. että olisi siinä mielessä ollut väliä miten ne kasaa, no osat kiinni ja kone tulille Pitäkää tunkkinne
        Etkö vielä ole oppinut että kaikki pitää tehdä itse
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16425
          • Asikkala

          #19
          Originally posted by Jürgen_ View Post
          Etkö vielä ole oppinut että kaikki pitää tehdä itse
          Nyt olen jo.

          Comment

          • TVR
            Bimmer Rookie
            • Nov 2009
            • 108
            • kuopio

            #20
            Originally posted by jr66 View Post
            Minäkin laitoin aina osat järjestykseen, niin kauan kun vein jonkun mazdan osat kannen mukana koneistamoon että laittaa samaan pesukoneeseen: kaveri kippasi kaikki kilkkeet samaan pieneen koriin mikä sitten laitetaan pesukoneeseen Eikä ollut tark. hioa seetejä ym. että olisi siinä mielessä ollut väliä miten ne kasaa, no osat kiinni ja kone tulille Pitäkää tunkkinne
            Olipa reilu kaveri. On näköjään mulla niin epätasasesti kulunu nuo jouset / jousilautaset et ei toimi kun sekasin kasas, ihan kevyesti sormilla pyörii jouset paikallaan
            -------------------------------------------
            Kesällä BMW e38 740 ia -96
            Talvella BMW e39 528ia -96
            -------------------------------------------
            ex BMW E34 525i -92 Shadowline

            Comment

            • pablo
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 732
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by TVR View Post
              Olipa reilu kaveri. On näköjään mulla niin epätasasesti kulunu nuo jouset / jousilautaset et ei toimi kun sekasin kasas, ihan kevyesti sormilla pyörii jouset paikallaan
              Siis pyöriikö ne jouset vaan tossa pytyssä mihin vaihdoit uudet venttiilit vai kaikissa? Onko mahdollista että uudet venttiilit ois eri mittaset (pitemmät)

              Comment

              • TVR
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 108
                • kuopio

                #22
                Originally posted by pablo View Post
                Siis pyöriikö ne jouset vaan tossa pytyssä mihin vaihdoit uudet venttiilit vai kaikissa? Onko mahdollista että uudet venttiilit ois eri mittaset (pitemmät)
                Ei. Uudet venttiilit vaihdoin kuutoseen ja ongelma on vain kolmosessa. Muissa paineet ok.
                -------------------------------------------
                Kesällä BMW e38 740 ia -96
                Talvella BMW e39 528ia -96
                -------------------------------------------
                ex BMW E34 525i -92 Shadowline

                Comment

                • jaskap
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 526
                  • Finland Rovaniemi

                  #23
                  Uudet jouset paikalleen ja kovaa ajoa.

                  Onko ketjupyörät vain pultilla ja kartiolla kiinni? Ei siis kiilaa tai tappia lisäksi ?
                  e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                  e32 750 iA -88 DoubleSex.
                  Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                  Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                  e32 735 1/18
                  e34 M5 1/18
                  e24 635 Csi 1/18
                  e9 3.0 CSi 1/18
                  e31 850 Csi

                  Comment

                  • TVR
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2009
                    • 108
                    • kuopio

                    #24
                    Originally posted by jaskap View Post
                    Uudet jouset paikalleen ja kovaa ajoa.

                    Onko ketjupyörät vain pultilla ja kartiolla kiinni? Ei siis kiilaa tai tappia lisäksi ?
                    Pelkillä pulteilla.
                    -------------------------------------------
                    Kesällä BMW e38 740 ia -96
                    Talvella BMW e39 528ia -96
                    -------------------------------------------
                    ex BMW E34 525i -92 Shadowline

                    Comment

                    • TVR
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2009
                      • 108
                      • kuopio

                      #25
                      Vika paikallistettu. Oli ne kolmosen imuvenat sittenki käyny treffeillä männän kanssa Oli vaan niin pirun vähän kierot, että ei aikasemmin huomannu. Nyt ku otin nokan irti niin eipä sulkeutunu imuventtiili kunnolla. Ehkäpä se tästä vielä iloksi muuttuu
                      -------------------------------------------
                      Kesällä BMW e38 740 ia -96
                      Talvella BMW e39 528ia -96
                      -------------------------------------------
                      ex BMW E34 525i -92 Shadowline

                      Comment

                      • jaskap
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 526
                        • Finland Rovaniemi

                        #26
                        Kyllä se siitä.

                        Jos jotain positiivista pitää löytää, niin ainakin kannen kiinnitys ja irroitus sujuu jo varmaankin rutiinilla

                        Komennolla: Kansi irrota ja kiinnitä....
                        e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                        e32 750 iA -88 DoubleSex.
                        Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                        Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                        e32 735 1/18
                        e34 M5 1/18
                        e24 635 Csi 1/18
                        e9 3.0 CSi 1/18
                        e31 850 Csi

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎