Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sylinterin kuluminen / hoonaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #31
    No miten sen nyt ottaa... Männänrenkaat tietty olis hyvä ehkä pistää, vaikka ei mitään muuta tekiskään, mutta kun pinnoitettua ei voi hoonata, niin uusien renkaiden asettuminen voi kestää pitkään, jos pääsee kunnolla tapahtumaan ollenkaan. Tästä voi olla seurauksena öljyn kulutus, eli saattaa olla parempi unohtaa sekin homma. Tähän verrattuna en pidä noita mitättömän pieniä jälkiä mäntien päällä mitenkään isona asiana.

    Jos vaihdat männänrenkaat, niin samalla ehkä alakerran laakeritkin, kun ne on irti ja jostain löytyy kuitenkin kulumaa. Eli loputon kierre. Joko vaihdat kaiken, tai sitten pidät sen alakerran nipussa.

    Ja mitä sitten teet, jos kolot huolestuttaa? Vaihdat männät vai? Ynnää se laskuun, joka sulle nyt jo on tulossa, niin saat 2 tuollaista konetta purkaamolta.

    Nokka-akselien naarmut ei ole pahoja, mutta ei hyviäkään. Edelleen homma on niin, että jos kaiken meinaat korjata, niin tulee kohta jo uusi vaihtomoottori halvemmaksi.


    Comment

    • songoku
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 70

      #32
      Originally posted by Bullitt View Post
      No miten sen nyt ottaa... Männänrenkaat tietty olis hyvä ehkä pistää, vaikka ei mitään muuta tekiskään, mutta kun pinnoitettua ei voi hoonata, niin uusien renkaiden asettuminen voi kestää pitkään, jos pääsee kunnolla tapahtumaan ollenkaan. Tästä voi olla seurauksena öljyn kulutus, eli saattaa olla parempi unohtaa sekin homma. Tähän verrattuna en pidä noita mitättömän pieniä jälkiä mäntien päällä mitenkään isona asiana.

      Jos vaihdat männänrenkaat, niin samalla ehkä alakerran laakeritkin, kun ne on irti ja jostain löytyy kuitenkin kulumaa. Eli loputon kierre. Joko vaihdat kaiken, tai sitten pidät sen alakerran nipussa.

      Ja mitä sitten teet, jos kolot huolestuttaa? Vaihdat männät vai? Ynnää se laskuun, joka sulle nyt jo on tulossa, niin saat 2 tuollaista konetta purkaamolta.

      Nokka-akselien naarmut ei ole pahoja, mutta ei hyviäkään. Edelleen homma on niin, että jos kaiken meinaat korjata, niin tulee kohta jo uusi vaihtomoottori halvemmaksi.
      Noinhan se menee. Jos alakerran purkaisi niin täytyisi jo melkeen alkaa virittelemään konetta että ei tuntuisi niin tyhmältä..

      Kannen korjaaminen tuntui vielä jokseenkin järkevältä, mutta kyllähän se harmittaisi jos öljynsyönti ei häviäisikään. Mutta oireet kai enemmänkin viittasi juuri venttiilin ohjureihin ja kumeihin. (moottorijarrutuksen jälkeen savuttaa, tasakaasulla ei oikeastaan) Kone kuitenkin käy oikein hyvin ja hiljaisesti, niin ei kai nuo naarmut ja muut jäljet siellä sitten hirveästi ole haitannut.

      Jos tuolla nyt vielä 100 000 km ajattelee ajavansa, niin kai se sen vielä kestää? Tai voi olettaa kestävän?

      Ja ei kai ne vaihtokoneetkaan mitään uusia ole.. Mistä sitä tietää mitä niiden sisuksista löytyy.. Mutta onko nuo nokkien kulumat miten epätavallisia? Ja voiko noiden naarmujen takia olettaa kulumisen jatkossa olevan nopeampaa?

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        #33
        Ennemmin kai näissä koneissa kannattais varmistua siitä että jakopää on kunnossa.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #34
          Originally posted by Make H. View Post
          Ennemmin kai näissä koneissa kannattais varmistua siitä että jakopää on kunnossa.
          No eipä M52:ssa nyt mitään erityistä heikkoa kohtaa ole varsinaisesti jakopään osalta mikä suoranaisesti konerikkoon johtaisi.
          Toisin on esim M62TU koneen keskiohjuri joita välillä menee päreiksi, saattaa aiheuttaa ketjun hyppäämisen jos ajelee rikkonaisena.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • songoku
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 70

            #35
            Originally posted by Make H. View Post
            Ennemmin kai näissä koneissa kannattais varmistua siitä että jakopää on kunnossa.
            Jakopää vaikuttaa kylläkin hyväkuntoiselta.

            Se nelospytty on vähän kulunut ja männissä siis ilmeisesti nakutusjälkiä (?) ja nyt vielä huomasin naarmut nokka-akseleissakin. Nämä nyt mietityttää, että onko kohta odotettavissa konerikkoa vai onko kaikki vain normaalia kulumaa..?

            Tässä koneessahan on nakutuksen tunnistin, niin onko se sitten rikki jos on nakuttanut vai voiko jostain muustakin johtua??

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #36
              Originally posted by songoku View Post
              Jakopää vaikuttaa kylläkin hyväkuntoiselta.

              Se nelospytty on vähän kulunut ja männissä siis ilmeisesti nakutusjälkiä (?) ja nyt vielä huomasin naarmut nokka-akseleissakin. Nämä nyt mietityttää, että onko kohta odotettavissa konerikkoa vai onko kaikki vain normaalia kulumaa..?

              Tässä koneessahan on nakutuksen tunnistin, niin onko se sitten rikki jos on nakuttanut vai voiko jostain muustakin johtua??
              Ainakin tuo nokan kuluminen on ihan normaalia kun otetaan huomioon koneen ikä, en ottaisi mitään stressiä asiasta.
              Pari naarmua noissa omissa S52 nokissakin oli kun laitoin, tuskin vaikuttaa mitenkään.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • songoku
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 70

                #37
                Originally posted by Supa View Post
                Ainakin tuo nokan kuluminen on ihan normaalia kun otetaan huomioon koneen ikä, en ottaisi mitään stressiä asiasta.
                Pari naarmua noissa omissa S52 nokissakin oli kun laitoin, tuskin vaikuttaa mitenkään.
                Tämä oli levollista kuulla

                Siinä sun 323 lohkossa oli se nelos kiertokanki tullut ulos ja mainitsit, että noita nelospytyn vikoja oli tiedossa enemmänkin..
                Oliko siinä uudessa b28 lohkossa nelospytyssä suurempaa kulumaa vai oliko se ihan samanlainen kuin muutkin? Mulla siis on siinä nelosessa pieni pykälä pakopuolella ja muissa ei juuri mitään havaittaa. Onkohan tuo nelonen tässä koneessa alttiimpi kulumiselle vai koskeeko se vain osaa moottoreista..

                Comment

                • Mumtsi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 282
                  • Kotka

                  #38
                  Mulla on M50B25 nonvanos kansi nyt purettuna. Aloin tutkiskelemaan sylintereitä niin 3. pytyssä on ihmeellisen näköiset jäljet. Mistähän nuo voisi olla? 3. pytyn puristukset olivat ihan ok kylmänä ja lämpöisenä eli 1 bar sisään muiden kanssa. Jäljet hieman tuntuu kynnellä. Onko vakavaa?

                  - Isi mikä toi on?
                  - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

                  Comment

                  • Perlenbacher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2010
                    • 1103
                    • Suomi

                    #39
                    Mikä juttu tuo on ettei pinnoitettua voi hoonata? NiCaSilin voi ainakin ihan huoletta hoonata ja montakin kertaa, muttei kovin raskaalla kädellä.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎