Elikkäs kyseessä on 95 vuoden 740iA. Väillä nostaa kierrokset itellään yli tuhannen, ja pitää kierrokset siellä, ja tämä tapahtuu myös ajossa. Väillä sitten taas tyhjäkäynti heittelee kunnes sammuu jonka jälkeen lähtee todella huonosti käymään, ja ravistaa, eikä käy kaikilla. Vika on alkanut nyt tulemaan useammin kuin ennen ja oireet vaan pahenee. Venttiilikoppien tiivisteet on vaihdettu ja imusarjan tiivisteet. Mutta vika oli jo ennen näitä toimenpiteitä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m60b40 sammuilee
Collapse
X
-
koneen päältä suojamuovi pois , oikean puolen venttiilikopan vietessä shkösarjan etummainen liitin on kampiakselin tunnistin , johtoa seuraamalla päädyt anturin luo joka siaitsee kampiakselin hihnapyörän yläpuolella kiinnitetty yhdellä 5mm kuusiokolo ruuvilla (vaikka ottais nokan tunnistimelta johdon irti ei ajossa huomaa eroa )
Comment
-
-
noniin nyt on nokka-anturitkin vaihdettu. Ja selvää edistystä saatu aikaseks. Nyt kone ei tee enää muuta kun saattaa sammua itestään esimerkiks liikennevaloihin pysähtyessä ja väillä muuten vaan tyhjäkäynnillä. Ja toisinaan jättää myös tyhjäkäynnin yli tuhanteen kierrokseen.E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740
Comment
-
-
Tsekkaileppa imuvuotoja, tosin sen pitäisi tehdä moista ongelmaa kokoajan jos vuotaa jostain.
Luepa vaan suosiolla ne vikakoodit..- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
kyllä se maffi taitaa temppuilla?!? Onkos se ihan kertakäyttö kamaa vai voiko sitä koittaa puhdistaa jos vaikka vaan paskanen?
Ja olisko kelleen jääny ylimääräseks kyseistä osaa? Laittakkee vaikka tekstiviestiä nollaneljäneljä-5675900 jos löytyy?Last edited by Joueri; 02-11-2010, 08:57.E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740
Comment
-
-
Originally posted by Joueri View Postkyllä se maffi taitaa temppuilla?!? Onkos se ihan kertakäyttö kamaa vai voiko sitä koittaa puhdistaa jos vaikka vaan paskanen?
Ja olisko kelleen jääny ylimääräseks kyseistä osaa? Laittakkee vaikka tekstiviestiä nollaneljäneljä-5675900 jos löytyy?
Mä en vaan ymmärrä mikä vitun järki tässä arpomisessa on.
Sulle on annettu vinkki ainakin 3 kertaa miten sen vian sais luultavasti diagnosoitua muttaku ei.
Halvempaahan se on vaihdella osia summamutikassa.
Comment
-
-
Tässähän tyypillinen tapaus siitä kun kaasuläpän asennontunnistin ei pelitä, eli kaasuvaijerin säätö väärin, tunnistimen säätö väärin, tai sitten se on rikki.. vikakoodeja ja livedataa lukemalla näkis heti. (jos mää en väärin muista, niin sulla on se vikakoodimasiinakin itellä) Random-veikkaus näin tiistaiaamun ratoksi.Last edited by Morkai; 02-11-2010, 10:21.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostTässähän tyypillinen tapaus siitä kun kaasuläpän asennontunnistin ei pelitä, eli kaasuvaijerin säätö väärin, tunnistimen säätö väärin, tai sitten se on rikki.. vikakoodeja ja livedataa lukemalla näkis heti. (jos mää en väärin muista, niin sulla on se vikakoodimasiinakin itellä) Random-veikkaus näin tiistaiaamun ratoksi.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostOnko tolle joku ohjearvo mitä pitäis näyttää nollakaasulla? Sen verran kurkkailin aikanani omasta läppärillä, että täppä meni "idle" kohtaan kun kaasun tiputti nolliin.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Comment